Small World - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 80 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Days of Wonder
REBEL.pl
Autoři: Philippe Keyaerts
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy k pravidlům

Mám dotaz ohledně schopnosti Diplomatic...Na mapě je soupeřův národ v úpadku a žádný aktivní (teprve si bude aktivní ve svém kole vybírat). Dále je tam můj aktivní národ se schopností Diplomatic. Může na mě soupeř ve svém kole se svým novým aktivním národem útočit? Dalo by se říct, že jsme se shodli, že jo, protože jsem si nemohl vybrat žádného spojence, protože žádný nebyl. Je to tak?
6.7.2009 20:03:37

for PJ
Ano, napsané to tam je, to je pravda. Nechci zde citovat pravidla, ale nikde tam prostě není napsané a ani vysvětlené, jak s tuto zbylou hromádku při hraní naložit, respektive zda se s ní vůbec hraje, či se jen vyřadí. Pokud by se měla vyřadit ze hry (protože je žetonů vlastností více než nářrodů) mělo by to tam být napsáno, aby to zbytečně nemátlo. Proto jsem se chtěl zeptat jak se to vůbec hraje. A zda se tedy při hře žetony vlastností náhodně vylosují, či nějak vyberou? Jak to kdo hraje?

Dále se zeptám, jak používáte prázdný žeton vlastnosti a národa? Lze si vymyslet jakoukoli vlastnot, nebo je to taky někde specifikováno co ano a co ne? Aby si třeba hráč nevymyslel vlastnost, kde bude v evidentní výhodě. např. získá vítěznou minci a zároveň bude mít schopnost třeba "létajících"

31.8.2010 21:41:10

moc premysleni a malo hrani
prazdny zeton jsme zatim nepouzili

komba vzdy losujeme

31.8.2010 21:48:11

prazdne zetony
ono tam jde dat cokoliv. ovsem vlastnost naroda 'automaticky vyhrava hru' ponekud zmensuje hratelnost

31.8.2010 21:58:59

PJ

Kent
Bavíme-li se konkrétně o hromádce vyřazených tabulek národů a žetonů schopností, tak to v pravidlech napsané přeci jenom je (str. 3, poslední věta).

Bavíme-li se o hromádce, která Ti zbude poté, co vyložíš na stůl pět kombinací tabulek národů a žetonů zvl. schopností (pochopitelně zamíchaných a náhodně vybraných), tak je to taktéž zevrubně popsané na str. 2 nahoře v prostředním sloupci.

A jak píše ndru (teda asi to píše, já jsem jen prostý sekáček, tak jeho příspěvkům moc nerozumím) - moc rozebíráš poměrně nepodstatné detaily. Prostě hrej :-)

31.8.2010 22:18:10

nosit vodu a stipat drivi
vsichni bychom radi sli v tvych slepejich

31.8.2010 22:24:56

to kent
Na začátku uděláš nabídku 5 národů a vedle 5 vlastností. Pak uděláš ještě jeden velký sloupec s národy a vedle s vlastnostmi. Taky horní národ a horní vlastnost může být z tohot sloupce vybrána. No a pak se hraje již podle pravidel. Náordů a vlastnosti je tam jiný počet, protože když nějaký již vybraný národ kompletně vymizí z mapy, dá se dospod sloupce a vlastnost co připadala na tento národ se dá rovněž do spodu sloupce vlastností. Tím, že je tam rozdílný počet národů a vlastností se zajistí, že když se celý sloupec protočí (ve více hráčích bez rozšíření to není problém), tak se národ co už hrál někdy na začátku opět objeví, ale s jinou vlastností.

1.9.2010 08:16:37

PJ

skyfire
Nemáš pravdu, použité národy se nedávají dospod, nýbrž stranou a v teprve případě potřeby se zamíchají a udělá se z nich nová "spodní hromádka".

1.9.2010 08:23:21

pj
No, že se dávají stranou v pravidlech nikde nevidím zato na straně 6 pravidel je obrázek, kde je jasně znázorněno a napsáno, že tabulka národa (v ukázce jsou to kostlivci) se po upádku a vymýcení z mapy vrací zpět dospodu hromádky!!!! A na straně 7 pravidel je napsáno, že když dojdou žetony schpností, zamíchejte dříve odhozené žetony schopností a vytvořte tak novou hromádku. O národech ani zmínka. Tak nevím no. Každopádně si myslím, že ať už se to míchá nebo se to dává dospodu, je to jedno, protože díky nerovnému počtu národů a schopností se do hry nedostanou stejné kombinace jako byly na začátku (i když tím mícháním můžou) a na hratelnost nemá žádný vliv, jestli se bude hrát mícháním nebo dáváním dospoda.

1.9.2010 10:18:45

PJ

skyfire
Máš pravdu, omlouvám se. To míchání se týká pouze zvláštních schopností, národy se dávají dospod.

Každopádně souhlasím, že je to vcelku jedno. Už jsem odehrál několik desítek partií a ještě se nestalo, že by se národy vyčerpaly, aniž bychom vyřazené tabulky dávali dospod...

1.9.2010 10:22:49

Hromádky národů a schopností
No chlapci nechci se do toho moc míchat, ale když už jsem vznesl dotaz, chtěl jsem poradit.
For PJ: Jak mohu hrát, když nevím co se kterými komponenty. Pokud by to bylo v pravidlech popsáno do detailu, tak bych hrál a neptal bych se. Podle mne, tohle prostě autorům uniklo. Ale nechci zde vznášet zbytečné diskuse, ani nechci nijak kritizovat. Je jasné že NE všechno se v pravidlech musí objevit. Každopádně díky za radu a po dnešní telefonické konzultaci s Aragraugem mám v tom už jasno.

1.9.2010 13:20:27

Kent
já se do toho taky nechci moc míchat, jen bych rád napsal, že v pravidlech je naprosto jasně napsané co se děje s destičkama ras (race banners) i s žetony speciálních vlastností (Special Power badges).

Destičky ras se po vyřazení dávají do spodu zásobníku s ostatními destičkami.

Žetony Speciálních vlastností se po vyřazení odhazují (discard) a kdyby náhodou v zásobníku Speciálních vlastností došly, tak se odhozené vlastnosti znovu zamíchají a vytvoří se nový zásobník.

Co se týče toho, že Speciálních vlastností je více než destiček ras a co tedy dělat s "přesahující kupkou" v pravidlech opravdu nic není, protože není důvod :). Tohle by mě nenapadlo řešit. Prostě jich je více, ale v pravidlech je jasně napsáno, že se vytvoří dvě kupky - jedna s rasami a jedna se speciálními vlastnostmi a hotovo, není třeba řešit zda je jedna kupka vyšší než druhá.

1.9.2010 13:40:24

DD

Kupky
Taky to nejak nechapu co se tu resi.
Udelaji se 2 kupky a bere se vzdy horni z jedne a horni z druhe. Ze jsou ruzne vysoke je uplne jedno a nikdy mne nenapadlo to resit. Ze se dava narod dospoda a vlastnost vyrazuje tam napsano je, takze neni co resit. Myslim ze SmallWorld ma jeste vuci jinym hram napsana pravidla jasne a srozumitelne. Pripadne jsou FAQ ktere doresili ruzne nedostatky (kombinace ras/vlastnosti a pod). Horsi uz to je s rozsirenim, ktere otevrelo prostor pro ruzne diskuze co a jak hrat ..

1.9.2010 13:53:31

DD
jj, souhlasím, v curse a grand dames jsme ještě na problém nenarazili, ale u karet v tales and legends jsme už sem tam na nějakou nejasnost narazili, ale není to žádná tragedie, vždycky jsme se nějak dohodli, jak to hrát a v pohodě ;)

1.9.2010 14:01:33

Hromádky národů a schopností
Možná máte pravdu, ale v pravidlech je, že se přebytečná kupka se schopnostmi položí vedle kupky s národy a schopnostmi - které jsou stejně velké. Viz. přípava hry na kterou mne prvně odkazoval "PJ" . A mne prostě při první hře zmátlo, proč tomu tak je a k čemu ta druhá kupka (pouze se schopnostmi) vlastně ve hře je, když tohle již není nijak blíže specifikováno. Toť vše co jsem chtěl slyšet. Už to vím a všem děkuji za odpovědi. :-)

1.9.2010 14:02:19

Kent
právě se dívám na anglická i česká pravidla a nic takového co ty píšeš tam není.

anglická pravidla:

Shuffle all the Race banners; draw five at
random and lay them face up (i.e. colored side
visible) in a single column . Place the
remaining banners face up, in a single stack, at
the bottom of the column . Do the same with
the Special Power badges, shuffling them and
placing one to the left of each Race banner, its
round edge fitting snuggly into the banner's
round opening. Stack the rest of the badges in a
pile to the left of the Race banners stack . You
should now have a total of 6 Race banner and
Special Power badge combos visible face up on
the table, including the one on top of the stacks.

česká pravidla:

Zamíchejte Tabulky národů, náhodně z nich
vylosujte pět a umístěte je lícem (tj. barevnou
stranou) vzhůru do jedné řady . Zbývající
Tabulky umístěte do jedné hromádky na konec
této řady . Stejný postup zopakujte i s Žetony
zvláštních schopností, zamíchejte je a po jednom
je umístěte vlevo ke každé Tabulce národa tak,
aby do sebe navzájem zapadly. Ze zbytku Žetonů
schopností vytvořte hromádku a umístěte je
nalevo k hromádce Tabulek národů . Nyní by
mělo být na stole vidět šest kombinací Tabulky
národů a Žetonu zvláštních schopností včetně té
vrchní na hromádkách na konci řady kombinací.

1.9.2010 14:14:06

Beholder
Ale ano, ano ano. Bavíme se stále o tom samém. Já se jen zeptal co s tím zbytkem dál dělat? Toť vše. Ale děkuji za překlad. Anglicky neumím a tak vycházím jen z překladu co je zde k dispozici. Prostě jsem nevěděl zda tu volnou hromádku schopntí, kterou podle pravidel položím vedle, v pořadí "6-té" hromádky, ze které se postupně doplňují národy a schopnosti, můžu požít do hry a jakým způsobem. Pokud to chápu dobře, zbyde mi tato 6-tá hromádka a jestliže vyčerpám všechny národy, použiji tuto hromádku schopností k již dříve vyřazeným národům, které byly dány do úpadku a postupně vyhlazeny. Tak jak to popisoval Skyfire.

1.9.2010 19:02:15

Kent
Ale tam přece žádná 6. hromádka při setupu není. Rozloží se prvních pět speciálních schopností k rasám a zbývající hromádka se položí pod ně a z této jediné hromádky, která obsahuje všechny zbývající schopnosti, se doplňuje vždy, když si někdy vybere rasu se schopností z nabídky.

Dyť je to tam i nakreslené a do detailu popsané, vážně nehchápu v čem je problém.

1.9.2010 19:12:20

Beholder
Pokdu to správně chápu, tak Kent asi myslí tou 6. hromádkou tu kupičku nepoužitých národů a schopností, z kterých se doplňuje nabídka.
Pochopil jsem to správně Kente?

1.9.2010 19:24:59

Ecan
Ano a vedle ní chce dělat další hromádku.

"Prostě jsem nevěděl zda tu volnou hromádku schopntí, kterou podle pravidel položím vedle, v pořadí "6-té" hromádky, ze které se postupně doplňují národy a schopnosti, můžu požít do hry a jakým způsobem."

1.9.2010 19:29:35

Ecan
Ano, pochopil jsi můj dotaz správně. Omlouvám se za rozruch, který jsem tu způsobil. Stále mě nebylo jasné uspořádání žetonů národů a žetonů vlastností v 6-té kupce a bohužel jsem se mylně domníval, že tato kupka musí být zarovnaná a to co přebývá (tedy žetony vlastností) se položí ještě více vlevo od této 6-té kupky, tak jak to popisují pravidla. ( tím pádem má vzniknout jakási další, pro mne záhadná kupka s žetony vlastností) Pak jsem z toho byl "jelen" a vyvolal jsem tu tím pádem zmatek. No snad mne za to nikdo neukamenuje. :-))

2.9.2010 17:33:48

Kent
kdybys stále až do svého posledního příspěvku netvrdil, že je v pravidlech nápsáno něco co tam není, tak je to Ok, každý se může zmýlit. Ale ty v tom stále pokračuješ. No nic no, co s tebou mám dělat :)

2.9.2010 17:49:49

RE vseci
Ahoj, mam dotaz k ty diplomacii... Neni to moc silne ve her 2 hracu? Kdyz ten druhy prakticky neutoci?

14.12.2010 14:07:58

DD

to Habrik
No ty ale taky neutocis, protoze jako spojence si muzes vybrat pouze toho na jehoz aktivni narod jsi nezautocil.

14.12.2010 14:13:57

re DD
Aha, takze je to dobry, kdyz neutocima vidim ze on by mohl, tak mam kolo klid a rejzuju ? :)

14.12.2010 14:22:11

to Habrik
pokud nema Ghouly ci nejake podobne svinstvo

14.12.2010 14:34:26

Vybíráme z Bazaru

Kinghil
Kinghil
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas