Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 80 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Days of Wonder REBEL.pl |
Autoři: | Philippe Keyaerts |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Mám dotaz ohledně schopnosti Diplomatic...Na mapě je soupeřův národ v úpadku a žádný aktivní (teprve si bude aktivní ve svém kole vybírat). Dále je tam můj aktivní národ se schopností Diplomatic. Může na mě soupeř ve svém kole se svým novým aktivním národem útočit? Dalo by se říct, že jsme se shodli, že jo, protože jsem si nemohl vybrat žádného spojence, protože žádný nebyl. Je to tak?Marvin
Ok, díky...
důvod neútočení?
A jaký máš důvod neútočit? Vždy je přece šance dobýt jedno nové území a vydojit z něj bodík, který může nakonec rozhodnout.
Dnes jsem vyhrál 85:84 při hře v 5 lidech, takže každý bod je dobrý. Teda možná to dokonce byla plichta, protože druhý v pořadí si nebyl jist, jestli si správně započítal bonus za zvláštní schopnost.
Leda snad mě napadá, že v okolí nemáš žádný soupeřovic region a jsi obklopen svou rasou v úpadku. No ale to je spíše chyba žes začal s novým národem ve špatném místě mapy. Nebo je i jiný důvod?
neútočení
A není právě v rozšíření nová vlastnost, která dává bonus pokud toto kolo nenapadneš žádnou aktivní rasu. To mi jako dobrý důvod připadá :)
Neútočení
Neútočení jsem už několikrát použil. Když má člověk správnou kombinaci, např. dnes jsem měl ghůly v úpadku a aktivní merchant tritony. Ghůlové tvořili nárazníkovou zeď a tritoni si skórovali na 4 územích. Kdyby jsem se víc rozlézal, nejen, že bych silně provokoval protihráče svými vysokými přírustky bodů, ale značně bych si ztenčil obranu. Poté by mě hned některý protihráč tritony vymlátil. Musel bych jít do úpadku a přišel bych i o ghůly. Takto jsem vyhrál s 94 body, sice náskok byl jen 3 body, ale stačilo to.
neútočení např.
hra ve třech, hráč s amazonkama diplomatkama je rozlezlý přes půl mapy a vybere si souseda jako "spojence", proč by tedy útočil. Jednoduché...
to Jumbo
jo
Jumbo
Ta hra je proste skvela. Ve dvou nedojde k tolika konfliktum, ale i tak je to super. Vzdycky kdyz nekdo chce hrat Dixit, tak se ho snazim premluvit na Smallworld a funguje to. Libi se to i holkam. Pro me osobne je to hra minuleho roku.
Jumbo
Rozhodně!!!
Jedna z mála her hratelná úplně stejně dobře (ne tedy stejnou taktikou) v každém z uvedených počtů:-)
to Jumbo
Mam za sebou x partii jak ve 2 tak ve 4-5ti lidech a je to dobre hratelne ve vsech pripadech. Ve 2 je to vic takticke pocitani, neotoci se tolik ras, ale porad super. Ve vice lidech tam pribyva prvek diplomacie, kdy se snazis presvedcit soupere aby zautocil na nekoho jineho nez na tebe ze je to pro nej vyhodnejsi, idealne jeste na nekoho aby to bylo vyhodne i pro tebe :o)).
Dotázek
Nechci zakládat další diskusi o pravidlech, tak se šoupnu sem...
Hru mám nově a vyvstaly mi otázky:
1. Podle pravidel musím buď jít do úpadku nebo rozšířit území. Mám-li pouze jeden použitelný žeton národa, můžu rovnou zahrát poslední pokus s hodem kostkou i za cenu neúspěchu a území tak nezvětším, nebo jsem měl jít do úpadku už v předchozím kole?
2. Žetony hor mají i jiný smysl, než že se pomocí nich dobře definují pravidla (leží-li tam hory, tak něco)? Nestačí pouze vědět, že horský region vykazuje takové a jiné vlastnosti?
Bacil
1. Řekl bych, že můžeš. Jiná věc je, jestli to má smysl... (mimochodem, my jsme to hráli, že rozšiřováním území byla míněna i stagnace - jak vy ostatní???)
2. Je to přesně tak, prostě je to další žeton, takže je to jen kvůli souladu s pravidly, že co žeton, to +1 na obranu. Když tam ty žetony jsou, tak se zkrátka nezapomene, že ty hory mají tento efekt. Nevidím ale důvod, proč si neudělat domácí úpravu a žetony hor nepoužívat...
...
1. jj hrajem také se stagnací :)
2. jak říká PJ :)
stagnace
Tak to je pro mne novinka, že se musí rozšířit území NEBO přejít do úpadku. Hráli jsme to vždy (podle citu) s tím, že když nechci žádnou akci, tak ji dělat nemusím. V záverečných fázích se stává, že má hráč dobře vydělávající úpadkovou rasu a přechodem do úpadku by jen tratil, neboť novou rasou by tolik bodů nezískal.
Existuje někde nějaký FAQ, který by toto pravidlo vysvětloval? Já nemám čas hledat, musím valit na NJcon... :)
stagnace
Nespočívá kouzlo téhle hry právě v tom, že se musíš rozšiřovat, nebo jít do háje? Když tam budu jen tak sedět a rejžovat, dokud mě ostatní nevytlačí, nenutí mě to k akci. V basketu taky MUSÍŠ driblovat, i když by bylo jednodušší mičudu vzít a pochodovat pod koš... Je vás tu dost se stagnačním názorem a já mám zatím odehráno pouze cca 10 partií, ale dovolil bych si nesouhlasit. Případně mě poučte :-)
Bacil
já si taky nejsem úplně jistý, protože to v pravidlech není jasně řečeno, ale to že bys stagnoval, tzn. že, bys úplně vynechal conquest se stává velice zřídka.
...
Ono by to pravidlo mělo jít "obejít", pokud máš alespoň jednu jednotku, se kterou by jsi házel :) případně jednu jednotku stáhnout z oblasti a s ní dobývat ... nějak by to šlo :)
stagnace
posledni dobou to hodne casto hraju proti pocitaci na iPadu a prvni co bot udela je, ze jde rovnou na me. Bez ohledu na ztraty se snazi mi ukratit muj vydelek. Konflikt vetsinou hned od prvniho kola.
Seils
přesně tak, to jsem si neuvědomil, takže stagnace je dovolena, i když to vlastně není stagnace :)
Beholder
já sem si i v podstatě tu stagnaci takhle představoval :) ale více méně se nám snad ani nestalo že by se národ takhle držel zuby nehty:)
... ikdyž :D při poslední hře (ve čtyřech lidech) si Afya vybrala jako první rasu cikánky (snad teď nemám nevhodný příspěvek :D ) a s nima vydržela do 7-8 kola (z 9)
Seils
nám se to stalo snad 2x z těch 50 odehraných her, kdy byl hráč tak rozlezlý a neměl s čím dobývat popřípadě měl Diplomatic, že bylo vhodné, prostě nic nedělat, jen posbírat body.
jj, Gypsies jsou ho hodně silné
jak začít
S hraním SM teprve začínáme. Chci se zeptat na přípravu hry. Nikde jsem se nedočetl co se zbylými vlastnostmi? Kam je dát a jak je při hře použít, když národů je míň než schopností? Postavím je vedle a co s nimi potom?
Dále co s vypadlými národy, které jsou již ze hry vyřazeny. Opět se žetony zamíchají a dají do spodních řad?
Díky za vysvětlenou.
Kent
Když budu stručný: pravidla, str. 2, nahoře uprostřed. Pořádně si to přečti, připadá mi to jednoznačné.
Když nebudu stručný: ze všeho, co Ti zbude, udělej hromádku a tu polož pod nabídku pěti národů. Když si někdo vezme kombinaci národa a schopnosti, tak vzniklou mezeru zaplň posunutím a z hromádky přesuň novou kombinaci (viz. str. 3 vpravo, opět výborně popsané).
Pokud žetony dojdou (což se v praxi stává naprosto výjimečně a s rozšířením nikdy), ty odhozené se zamíchají a z nich se vytvoří nová hromádka.
bez kenta
dovolim si tvrdit, ze na to se neptal (e;
to kent
mno. my to delame tak, ze je proste nechame stranou. obdobne pak odlozime vlastnosti i narody, ktere vypadnou. pak zalezi v kolika lidech hrajete. ovsem tusim, ze ani v peti se nam nepodarilo hromadku protocit (s rozsirenimi se to nepodarilo urcite). prumer prechodu do upadku bude tak 2-3x za hru
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Root: Rozšíření Říčního lidu
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 6 dnů