Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Tak mam za sebou prvni hru, i kdyz teda diky absolutnimu neodhadu casu neukoncenou, ale jsem nadsen. Sedi tam vse, od zdroju pres budovy, technologicke stromy )technologie jsou dosti dulezite), ekonomicky rozvoj, proste parada. Naprosto smekam pred Wilsonem. Hrali jsme ve ctyrech a nejak jsme vubec nevyuzivali ekonomicke diplomacie, tedy smen, ktere hra umoznuje, ale i tak mi prisla docela interaktivni, jelikoz se i bojovalo (mimochodem bojovej system je zabavnejsi, nez bych cekal;)) Hra skutecne dost pripomina PC predlohu, takze kdo ji ma rad, tomu se bude urcite libit. Akorat nevim, jak to je s tim casem, my jsme za tri hodiny ciste hraci doby dosli tak do pulky, coz je castecne neznalosti, ale i tak si myslim, ze stihnout komplet hru za tri hodiny je docela nerealne.
21.11.2010 23:28:13

Ringo
Možná to je vážně jen první dojem. Já každou hru hraju skoro jinak. Přesto zvelebování měst na max je moje priorita i v různých PC hrách a pak se děsně vztekám, když mě rushují základní soupeřovy jednotky... Nebylo by příště jednodušší vymyslet štěpení jádra jako první a místo vybombardování manželky získat další kolo navíc? Tím bys hru ještě urychlil. Nicméně Technologické vítězství je rychlé, ale skutečně na vlastní oči jsem viděl jak ekonomika vyhrála s velkým náskokem nad techama. Asi je to u každého jinak, ale u nás ani jedna hra nebyla stejná. Jediné co hry spojuje, je prvek, kdy je už jasné, že někdo je krok od vítězství a všichni se najednou vykašlou na svůj původní záměr a novým cílem je totální devastace toho, co vyhrává. Ten konec mě vždycky tak trochu otráví. Je to hrozná honba tu prohru co nejdéle oddálit, příp. ji zvrátit ve svůj prospěch posledním zoufalým útokem na capitol. Proto hráči, co si poklidně celou hru farmaří na svém políčku nemají, vysoké šance na výhru. Alesoň já si to myslím.

P.S. Hodně dohadů a spekulací o rozšíření na BGG vychází právě z prvků Civ:Revolution, které v té deskové zatím(?) chybí. Takže nepřímo potvrzuji, že máš pravdu :)

16.1.2011 19:46:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
To máš tak, ono když hraješ každou hru stejně, tak nemůžeš čekat že se něco změní, civka nemá až tak mega podíl náhody na to aby to tu hru ovlivnilo značně a když hraješ na jedno vítězství pokaždé a soupeř taky jede na to samé, tak víceméně to je téměř dané. Ale hra pro dva je specifická myslím narozdíl hry více hráčů - je tam vůbec možné se dohodnout se soupeřem v Trade fázi ? Moc smyslu to nedává totiž ... někdo z výměny určitě vydělá více ... stejně tak když někdo jede kulturu tak asi nebude chtít nijak zvlášt utočit, ale ve 4 lidech už někdo ty armády stavět bude a nemůžeš si jen tak sedět na svých mestěch s hromadou budov na Trade a v poklidu si vymýšlet technologii každé kolo.
Tak pro hru ve 4 bych to neřešil, ono stejně jak lidi vidí že někdo vede tak se skupinově můžou snažit jej zastavit a zrovna hrát na techy je dost riskantní, když přijdeš o trade kvůli utoku, zničí ti jedno město které má hodně trade/kolo tak jsi celkem v háji. Oproti tomu, pokud hraješ třeba na mince, tak těch tě nikdo nezbaví protože většina mincí je na techách. A uplně nej jsou armády ... pokud máš armádu a techy na léčení a posílení utoku tak tě nezastaví vůbec nic, ani utoky více hráčů.
Co se ve hře zamýšlí je že si hráč nebude chtít hrát to svoje každou hru aby vyhrál, ale že si bude chtít vyzkoušet něco jiného - minule jsem hrál na techy, tedka zkusím něco jiného, minule jsem zkoumal tohle, tedka to zkusím změnit a uvidím co to udělá - přitom je mi uplně fuk jestli vyhraju, nebo ne.

17.1.2011 07:54:09

Prvni zkusenost
I ja bych se rad podelil o prvni zkusenost se hrou, kterou jsem ziskal na Zatroconu. Hra se mi libila, jen jsme narazili na zajimavou situaci, na kterou bych se rad optal zkusenejsich.

Hrali jsme ve 4, a Rus to ze zacatku nerozjel dobre. American toho vyuzil a zacal jej stedre dotovat (na cemz pochopitelne taky znacne prosperoval) - vybudovali si pratelske vztahy a tak se Americanovy povedlo postvat Rusa (naseho spolecneho souseda) proti me. Vypadalo to se mnou spatne - tak tak jsem odrazil nekolik utoku bojechtiveho Rusa. Jenze nakonec konecne vsem doslo o co Americe slo a vicemene jsme vsichni tri spojili sily proti nemu - nutno podotknout, ze v hodine 12, pac byl jiz nekolik malo kol od jisteho vitezstvi. A ted k dotazu a postrehu ze hry: nelibi se mi boje. Ne ze by byly spatne, ale chybi mi jeden zasadni prvek a to je moznost ustoupit - totiz co se stalo. American absolvoval 3 boje po sobe - v nich prisel o vsechny karty a ztratil 2 mesta. Jenze v dalsim kole uz nemohl nic zmenit - mel jen 1 mesto (capital) - tzn moznost naverbovat jen 1 jednotku a z teto rany se jiz nevzpamatoval. Kdyby mol ustoupit z nekterych predchozich boju - sice by prisel o mesto nebo figurku armady, ale stale by mel nejakou sanci s prubehem jeste neco udelat...

Na druhou stranu - kdo seje vitr, sklizi bouri!!! :) Rozdmichal nepokoje mezi mirumilovnymi narody, ktere kdyz si uvedomili jak jsou manipulovane smetli tyrana z povrchu zemskeho. Opravdu vyborna hra - jen ten boj mi neprijde uplne doladen. MOzna se pletu - co myslite?

17.1.2011 08:43:12

HAVELOCK, RAZIEL
jasne, ja taky netvrdim ze ta hra je pokazde stejna, jenom jsem chtel poukazat, ze jak se ve hre ve dvou nekdo zameri na konkretni taktiku, muze se stat, ze se prubeh hry zopakuje. Samozrejme to nebylo stejne, staveli jsme jinak budovy a tech souboju v minule hre bylo mnohem vice, valcoval jsem to dost vojensky, v hre vcera to nebylo ani nutne.

Jinak jsem vcera dojel i jednu mapu v Civ Revolution a potvrzuji, ze stolni hra je fakticky totalni kopie. Vlastne by se dalo rici, ze Civ revolution na konzolich je vlastne deskova podoba pocitacove Civky. Neobdelava se puda, vitezstvi jsou ukolova (napr. vitezstvi po dobyti 4 hlavnich mest, to v PC verzi neni), souboje mi vylozene pripominaji ty karetni a dobyt mesto je kolikrat takrka nemozne kvuli obrannemu bonusu mesta. Jsou tam stejne i ty divy sveta a maji takrka stejne bonusy jak v deskovce. Takze co by mohlo byt v rozsireni - namornictvo. Sice nevim k cemu by bylo, asi by to chtelo vice dilku s vetsim mnozstvim vodniho terenu, ale bylo by to zajimave:-) Dale mi chybi spojovani mest cestami, to by mohl byt taky zajimavy prvek, ktery by urychlil pohyb jednotek mezi mesty. Docela zajimavym prvkem by mohlo byt staveni vesmirne lodi, cimz by se mohlo posunout technologicke vitezstvi nekam jinam nez je proste vynalezeni letu do vesmiru. Pro pouzivani jadernych bomb by mozna bylo zajimave to podminit tim, ze nekdo postavi div Mannhatan projekt. Trochu mi vadi, ze jaderna bomba je vylozene dilem nahody v tom, kdo najde ve vesnici uran.

17.1.2011 09:06:16

KUBIS
z toho co pises je krasne videt, jak je Civka hlavneo zabave a ne o tom, jestli hrac vyhraje, protoze hrac muze mit naslapnuto na vitezstvi a vubec nic nenadela s tim, kdyz jej tri outsideri sejmou. Dulezite je se touto situaci pobavit. Co se tyce tech souboju, t tech neni vzdy nutno utocit na jiz vznikle fronty, jde davat karty vedle a vytvaret fronty nove. Ne vzdy to samorejme pomuze a obrance, ktery dava karty prvni to ma tezsi, ale obca to pomuze.

17.1.2011 09:10:49

Ringo
To s tím námořnictvem jsem zmiňoval už dříve v nápadech do rozšíření k národu Portuglaců - objevování Nového světa (Civ:Rev ale vůbec neznám, takže náhoda). Úplně jsi mě ale navnadil, abych si o tom zjistil víc :)

Připomínka k jaderné bombě - Uran je i v kulturních kartách, takže zas až tak hrozné to tolik není.

17.1.2011 09:17:21

Rozsireni
ale co by me nejvice v rozsireni potesilo je to obdelavani pudy. Proste zetonky s tereny a moznost treba vykacet lesa zmenit jej na urodne pole, popripade zavlazeni pouste, pokud by byla v blizkosti vody. Mohla b to byt pohybova akce pruzkumniku, kterym stale zazite z Civ 1 rikam settler:-)

17.1.2011 09:27:24

Ringo
však to jsou setleři nebo ne ? :)
edit: tak jo jsou to scouti podle pravidel, ale dyt nic neobjevujou tak to moc nechápu proč je pojmenovali takhle ... těžko říct ... nebo zapoměli přidat do pravidel že otáčet nové tily můžou jen oni ;)

17.1.2011 12:50:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Raziel
no, taky nevim proc jsou to scouti a ne settleri. Uz jen z toho principu, ze osidli nejakou vzdalenou oblast a sbiraji z ni suroviny. Navic ta figurka vozicku tem osadnikum taky odpovida, scouta si predstavuji preci jen kapku jinak a mene napadneho a mobilnejsiho do terenu, ktery ma prozkoumavat:-)

17.1.2011 15:42:39

to Ringo & Raziel
Kevin Wilson o tom mluvil v jednom ze svých designer's diary, že se mu ten název líbil víc, když navíc kradou suroviny, na kterých stojí. Ale neptejte se mě proč, přečtěte si jeho deníček :-)

17.1.2011 15:55:49

dárek
Zdravím

Chci tuhle hru koupit kamarádovi na narozeniny a chtěl bych mu k tomu rovnou koupit i obaly na karty. Tak bych se chtěl zeptat jaký druh je potřeba a v jakém množství:)

Díky moc

13.2.2011 12:01:12

Lacpis
Já teda osobně balim všechny karetní hry bez výjimky a je to pro mě absolutně nutný, jinak mám tik v oku a nervový třes (nadsázka), ale zrovna u týhle hry mi to přijde dost zbytečný, protože těch pár karet co tam je stejnak drtivou většinu času nedržíš v ruce, moc je ani nemícháš. Smysl to má jedině pokud budeš hrát někde venku na hlíně, v prasečim výběhu, nebo s kamarády, kteří běžně něco rozlijou a nebo hrají s mastnými prsty. Hra ale zabere tolik místa, že u toho stejně nebudeš mít prostor nic konzumovat. V tomhle jedinym případě (a ještě u karetních osadníků) vidim obaly jako zbytečnost. Můj názor.

13.2.2011 12:08:46

Lapcis
podle údajů od FFG (http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/ffg-supply/PDF/supply-list-brochure-web.pdf) by to mělo být 5x mini American

Havelock: tak třeba si to chce počeštit ;)

13.2.2011 12:17:48

Seils
;)

A dočeho obalí čtvercové karty jednotek? O_o

13.2.2011 12:29:25

Havelock
Tak pokud by šlo o tu češtinu tak by to snad nebylo nutné :) - jeho důvod obalení neznám, ale v naší skupině se nachází prostě neangličtináři, kteří si např. s kartami kultury neporadí. Rozhodně ti neberu tvůj názor na to jestli to je nutné nebo není obalovat, ale ptal se na počet a typ obalů, tak není nic jednoduššího než to napsat :)

13.2.2011 13:20:48

a
Díky moc za odpoveď :)
JInak balím pro to, že vetšinou hrajem po hospodách a sem tam do toho padne tataráček:)takže ať se ty karty hend nezničí:)

13.2.2011 13:29:19

Seils
Máš pravdu, pochybil jsem. Co se týče češtiny, tak bych si raději udělal almanach s překladem (těch karet tolik není), než dělat přelepky a ničit komponenty. Moc se mi ani nelíbí balit jenom část karet. Buď všechno nebo nic. Ale s tím překladem jsem ochoten to pochopit. Kolik lidí tolik chutí. 8)

EDIT: Lapcis: Jak jsem psal už předtím - místo na tataráček asi moc nebude. A na karty jednotek obaly stejně neseženeš, takže to je pak otázka, jestli balit. Mimochodem sice se v tom nevyznám jako místní profíci, ale hádám, že karty jsou slabě laminované, takže pokud je nevykoupeš v pivu a nenasáknou hranách, tak by tataráček měl jít dolů bez následků.

13.2.2011 13:33:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak nám zabili Ferdinanda, totiž Mao Ce-tunga
V nové verzi byl vůdce Číny (ROFL)Mao nahrazen eticky korektnější postavou Wu Zetian (kdo ví o koho jde i bez googlu má u mě velký respekt).

http://boardgamegeek.com/image/997892/sid-meiers-civilization-the-board-game?size=large

26.5.2011 23:09:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Mao
Tyhle vůdci se mi nikdy v civilizaci (ani PC) nelíbili. Přišlo mi to vždycky takové trapně dětské, jako že nějaká konkrétní postava provází celý národ od starověku do budoucnosti a pokud se tam navíc objevili i masoví vrazi jako Stalin nebo Mao, tak i dost nevhodné.
Pokud trvali na tom, že každý národ má mít nějakého vůdce, měli být pro každý věk a národ třeba 3 konkrétní na výběr, kteří by určovali cestu národa dál.

21.7.2011 16:13:12

Dotaz
Asi neexistuje varianta, jak tuhle civku hrát solo, co?

15.12.2011 18:19:13

Solo
http://boardgamegeek.com/thread/692024/solo-play-sid-meiers-civilization-the-board-game

15.12.2011 22:07:52

prve dojmy
Zhrniem to dvoma vetami.Mam v tom riadny hokej.Ako obvykle som vobec nepochopil princip boja.

4.1.2012 11:10:04

to brblo
Napiš konkrétně co jsi na konkrétních příkladech 1 až 4 na stranách 24 a 25 pravidel nepochopil.

4.1.2012 11:29:46

to kren
Vdaka za pomoc ale musel som to preluskat sam.

6.1.2012 19:42:26

Hra ve dvou
Velice příjemná záležitost. Zkoušela jsem hrát kromě války (na tu se chystám) všechny možnosti vítězství a bez problémů. Možná je to i tím, že ve dvou si tolik nebereme budovy, a každý hrajem prozatím na jinou výhru. Konečný výsledek je o prsa...., proto mi hra přijde vyvážená. Karty výzkumu hodně pomáhají, když se sestaví správná kombinace podle toho na jakou výhru se zaměřím, tak to jde jako po másle. Jediné co málo využíváme, jsou divy. Ve dvou se to dá uhrát i bez nich. Divy se tolik netočí, takže nejsou zas až tolik výhodné vzhledem k tomu kolik mě stojí. Chystám se taky vyzkoušet variantu, že oba pojedeme na stejnou výhru. Už se těším.....

10.1.2012 08:27:40

Vybíráme z Bazaru

Cartoon Network Crossover Crisis Deck-Building hra
Akt. cena: 290 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas