Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Tak mam za sebou prvni hru, i kdyz teda diky absolutnimu neodhadu casu neukoncenou, ale jsem nadsen. Sedi tam vse, od zdroju pres budovy, technologicke stromy )technologie jsou dosti dulezite), ekonomicky rozvoj, proste parada. Naprosto smekam pred Wilsonem. Hrali jsme ve ctyrech a nejak jsme vubec nevyuzivali ekonomicke diplomacie, tedy smen, ktere hra umoznuje, ale i tak mi prisla docela interaktivni, jelikoz se i bojovalo (mimochodem bojovej system je zabavnejsi, nez bych cekal;)) Hra skutecne dost pripomina PC predlohu, takze kdo ji ma rad, tomu se bude urcite libit. Akorat nevim, jak to je s tim casem, my jsme za tri hodiny ciste hraci doby dosli tak do pulky, coz je castecne neznalosti, ale i tak si myslim, ze stihnout komplet hru za tri hodiny je docela nerealne.
21.11.2010 23:28:13

Ad armady
ono ale opravdu nejde o nejakou hard core wargamesu ktera bude simulovat bitvy jak v Advanced Squad Leader. Proto ty bitvy spise odpovidaji jednomu z prvku hry nez verne simulaci boje. Jasne, kdo prijde v jedne bitve o celou armadu, prijde o ni na celem uzemi a tak je velka sance, ze takoveho hrace nekdo smete. Muze se nam to zdat nerealne, nemusi se nam toto pravidlo libit, ale toto pravidlo tam je a je treba s nim pocitat a byt na to pripraven. Zvysovani bojoveho limitu ruky, zvysovani limitu hromadeni, upgrade jednotek, v neposledni rade taktizovani s tim, ze zakladam v bitve nove fronty a neutocim tak na silne jednotky soupere, cimz si muzu pojistit, ze mi nejaka armada i po prohrane bitve zustane. Me tam tech moznosti prijde docela dost na to, ze to z prvu vypadalo, ze hraci jen prebijeji karty jak v prsi.

10.1.2011 18:51:27

Kadaver
Mno bez pristupu alespon k jednomu Incense to podle me na kulturu uhrat nepujde, ale mozna se mylim. Prece jen ty techy ti za incense umi dat fakt hodne kultury...

10.1.2011 18:55:00

jó kadidlo
Prd ropa, ale kadidlo, kde by be kadidla byla celá civilizace, že jo :-)

10.1.2011 19:01:20

Kadaver
to mi připomíná..."Sakra, Card Zap...nemáte někdo Card Zap?...jasně, že jo...zapnu ti ten Card Zap...:D

10.1.2011 19:02:32

to Beholder
Přesně tak, sakra už musíme zase někdy zahrát, mám přímo kosmický absťák :-)

10.1.2011 19:56:06

Kadaver
Musíme, doufám, že po zkouškách dostanu vyhovující rozvrh :))

10.1.2011 20:05:05

bitvy
No, ono bych čekal že by tady mohla být alespon možnost z předem prohrané bitvy ustoupit a zachránit si tak alespon nějaké standing forces. Když člověk vidí že mu někdo útočí na vlaječku jen proto aby ho oslabil a pak dobyl město tak bych si rád vybral kde budu bojovat.
Ale jo můj útok kadaver nečekal a na to doplatil, a pokud jde o to že jednotky stály tam kde neměly, za to sis mohl sám když sis zpod mých vlaječek uklízel město tak si je postavil vedle místo tam kde si měl to město ;)
No ta kultura bude zajímavá ... jsem zvědavý jestli to příště někdo zkusí ... myslím ale že pořád je lepší hrát na techy, coiny, nebo vojáky ... i když coiny minule nikdo nezkusil, nemuselo by to být až tolik těžké.

11.1.2011 07:43:23

Raziel
No muzes zkouset zakladat nove fronty tak, aby ti souper nerozbil vse;)

11.1.2011 09:22:37

to Raziel
Já chtěl na kulturu zkusit prostě hrát za každou cenu... a podařilo se mi to. i když jsem měl notnou dávku štěstí:
Kolega co hrál za němce byl za mořem, takže ztratil pár kol navigací a přechodem jediného krčku (omezení na stacking). Plus to hrál poprvé, takže moc nevěděl. Taky mu nechodily jednotky (měl 2 a 1 sílu). A v rozhodující bitvě o moje město pouze remizoval a pak už jsem ho prudil a nenechal ho nabrat armády.
A druhého kolegu jsem označil za brzkého vítěze na techy a s němcem jsme mu blokádou omezili trade na minimum.

Díky tomu jsem měl ve třech městech dohromady +30 kultury za kolo a došel jsem si pro vítězství. Celkem se štěstím... a bojím se, že je to opravdu nejtěžší způsob vítězství.

Na druhou stranu tak jak už to tady padlo mi vadila náhoda v tažení karet kultury a chodily mi naprosté prkotiny. Ani jeden Defection, atd.

11.1.2011 09:50:35 | Upraveno autorem (porovnej)

to Leech
Proboha, jak jsi nabral 30 kultur za kolo? Dyť to snad nejde ani s kadidlem.

11.1.2011 10:06:07

Kadaver
No 30 je docela dost. V jednom megakulturnim meste s divama a osobama muzes udelat treba 8, s dvema dalsima sklidis incense a smenis pres dva techy, tusim to jde za +9 a +7, pokud se nemylim?? Ale stejne se se +30 nedopocitam;)

11.1.2011 10:20:32

aneken
Div můžeš mít ve městě jen jeden, takže zase tolik toho nenabereš .. .a ono na ty incense potřebuješ i ty techy. Taky když hrál proti někomu kdo hrál poprvé, tak mu asi dali více prostoru na tohle, než by měli, ono už to co měl kadaver tu minulou hru byl celkem luck že nabral nějaké vůdce na hromadu kultury... a stejně by potřeboval ještě X kol aby to dotáhl do konce... ono je prostě problém že na kultury nejde hrát na začátku a ty karty jsou opravdu sice dobré ... ale nestojí to za to ...
taky je třeba i stavět techy na jednotky a stavět další standing forces aby tě nějaký hráč co hraje na armádu nevymlátil ... no prostě mi to začíná připomínat "zničit galacticu" cylon vítězství v BSG, což je skoro nemožné pokud se nějak hodně nezadaří...

11.1.2011 10:35:12 | Upraveno autorem (porovnej)

to Aneken
Právě, že tam jsou na kulturu tři technologii, jedna je +3, druhá +5 a třetí +7. Žádná +9 tam není. Takže ať počítám, jak počítám, tak mi to vychází cca na 20 kultur za kolo. To bych si dokázal představit, kdybych měl dobře postavená města, i třeba kdyby bylo kadidlo jen v jednom z nich a to druhé mělo nějaké budovky. Ale 30 je kapku moc. Katedrála může být jen jedna ve městě a dává +3 kultury, univerzity dávají +2 a může jich být víc, ale stavějí se na grassland only, což je celkem problém. A tolik divů a osobností na kulturu prostě nemáš šanci postavit/dostat.

11.1.2011 10:38:18

Kadaver
To určitě blecha nějak očítoval zase :)

11.1.2011 10:56:33

cheat
Tož plácl jsem nějaké číslo... a hned rozpoutám diskuzi ;)
V hlavním to bylo 11 (div, 2 umělci, katedrála, trh, monarchie nebo co to dává +1), v druhém myslím 9 (div, humanista, katedrála a univerzity) a poslední mi bratr zničil obě budovy na kulturu, ale už to nestačilo. Čili možná 24 či 25 to bylo...

11.1.2011 15:20:11 | Upraveno autorem (porovnej)

all
Chci se zeptat, je ve hře ve 3 a 4 hráčích nějaká zásadní bitka o budovy. Je mi jasné, že třeba kasárna nemusí pro všechny vyjít v takovém počtu jak by si přáli. Ale co ostatní budovy co jsou po pěti nebo šesti kusech nebo třeba přístavy?

Jde mi o to, že jisté homerules doporučují vyřadit 12 budov, ale mě přijde i tohle celkem málo při hře ve 2 hráčích. I při dvánacti vyřazených budovách nastal v celé hře jeden jediný moment, kdy jsem chtěl postavit třetí kasárna, ale už nabyla, jinak jsme stavěli v pohodě, vše bylo dostupné.

11.1.2011 18:18:33

bitka o budovy
Zatím pokaždé byla bitka o Harbor a Trading post. Občas jsem se musel této zběsilé honbě přizpůsobit a když jsem si propočetl, že na mě zbyde jen jedna budova, tak jsem daný tech ani nezkoumal. Sice je to možná jenom způsob, který se ze začátku osvědčil a teď to hned chtějí všichni (protože trade je silný motor), ale nemusí to být za dané situace zrovna nejideálnější, proto bych můj postřeh nebral jako obecné moudro. Shrnuto: V mé herní skupině se tyhle 2 budovy vyberou vždy jako první a až pak začíná vlastní hra :)

11.1.2011 18:51:01

Beholder
Jak rika Havelock, minimalne o Harbor byste se rvat meli, tech neni nikdy dost. Trading post to same, ale pousti je tam precejen min nez vody;)

11.1.2011 19:17:15

aneken, Havelock
Harbory jsem vždycky kupoval jen já, takže byl dostatek, ale myslím, že kdyby je začala stavět i přítelkyně, tak by rychle došly :). Plánuju pro příští hru ještě více omezit počet budov (ty co jsou po šesti, tak odebrat 3 od každé, ty co jsou po pěti, tak odebrat 2 od každé a Harbory bych zkusil odebrat 4). Uvidím co to udělá. Podle me to dost zpomalí tech victory a o to mi jde nejvíce :)

11.1.2011 20:39:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Já si myslim, že nezpomalí, alespoň já vynalézám každé kolo a je to dost dané tím, že si druhé a třetí město vybírám kolem pouště nebo vody, takže ten trade mám tak či tak a když nestačí, tak Horseback riding.

11.1.2011 21:55:47 | Upraveno autorem (porovnej)

add falco
tak to je fajn ze som debatu rozprudil. ja to tiez vnimam iba pozitivne. presne o to mi islo pocut nazor ludi, ktoru tuto hru hrali viackrat. vdaka vsetkym za to... :) zajtra vecer si to zahram druhy krat a napisem ked tak svoje postrehy.

12.1.2011 00:31:20

DC

úpravy
Jaké jsou vlastně tedy "ofic" úpravy pro dva hráče??

12.1.2011 07:38:27

DC
oficiální žádné

12.1.2011 09:05:30

upravy
co jsem cetl na ffg forech tak pro budovy doporucuji za kazdeho hrace co chyby do 4 ubrat jednu od kazdeho typu, aby to bylo zajimave. Ofic zadne nejsou.

12.1.2011 12:54:35

Dalsi hra ve dvou dnes
je docela zvlastni, ze prubeh byl takrka stejny jako u partie co jsme hrali na Silvestra. Prislo mi to, ze mi manzelka chce udelat odvetu a dokazat mi, ze to na tu kulturu proste da. Ja jsem jel svuj klasicky styl, zvelebovani mest na max. Nevim proc, hravam to tak i na pocitaci:-) Vysledek byl uplne stejny, manzelka byla posledni policko pred Kulturnim vitezstvim, ale v tom kole jsem udelal presne to co na silvestra. Atomova bomba + vynalezeni letu do vesmiru. Tim nechci rici, ze se prubeh hry nemeni, naopak. Co me na tom zaujalo, ze si hrac osvoji jakysi svuj styl a defakto se stava specifickym narodem, ktery to uhrava na jiny smer. Samozrejme tuto taktiku bude hrac muset casem zmenit, az to zacne byt pruhledne:-) Kazdopadne si cim dal vice overuji, ze ve dvou je to znacne soliterni, do boje se vrha clovek jen vyjimecne a spoleha na to, ze to nejak skouli bez toho, aby poslal armady na soupere. Ale chce to jeste vice her, nez abych to oznacil za jednoznacny nemenny prvek hry ve dvou. Co jsem si ale overil rekl bych zcela, tak je to to, ze technologicke vitezstvi je prilis snadne a staci kazdy tah jet na to, abych vynalezl jednu technologii. Pokud souper neztrati krok, dela totez. Pokud krok ztrasti a zkusi to na kulturu, tak to nema sanci stihat. Pak uz pomohou jen armady.

Dnes jsem shodou okolnosti hral na Nintendu DS Civilization:Revolution, a zjistil jsem, ze je stolni Civka delana presne podle teto verze:-)

16.1.2011 18:30:12

Vybíráme z Bazaru

Mysthea + promo
Mysthea + promo
Akt. cena: 1150 Kč
Končí za: 13 dnů

Offcanvas