Pán prstenů: Karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 598x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: Karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Pravidla jsou online!
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2054

Otázky a odpovědi Zatrolených hráčů: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Asv89te7OC7tdFZNV1d2anRxWTlKY2pfMkxHWUotR2c
15.3.2011 00:25:12 | Upraveno autorem (porovnej)

efekty tieňov
Asi to nie je úplne presne preložené, lebo...
Patrol Leader, efekt tieňa - Cancel all damage dealt to this enemy
Lightless Passage, efekt tieňa - Cancel all COMBAT damage dealt to attacking enemy

Teda ak je karta tieňa Patrol Leader, nepriateľ nemôže byť poškodený našim útokom ani priamym zranením (Gandlaf, Gondorský kojník).
Ak je karta tieňa Lightless Passage, nepriateľ neutrpí žiadne zranenie z nášho útoku vo fáze boja. Priame zranenia môžeme použiť. Zákerný útok+Gandalf je možné zahrať pred vyriešením útoku nepriateľa a pridelenim zranenia z útoku.

Nezabúdať na to, že karty tieňa sa odhadzujú až na konci fáze boja. Teda sú po celú dobu v platnosti. Zranenia nepriateľa, ktoré už mal na sebe pred fázou útoku mu stále zostávajú.

22.2.2015 16:20:58

Elfhelm a Glum (Return to Mirkwood)
Chtěl bych se jen ujistit.

Elfhelmova reakce: "After your threat is raised as the result of questing unsuccessfully, or by an encounter or quest card effect, reduce your threat by 1. "

funguje i na povinné zvyšování ohrožení hráče prostřednictvím Glumova povinného efektu? Místo 3 zvýším ohrožení jen o 2. Vzhledem k tomu, že objective karta je encounter kartou, tak bych neviděl důvod, proč by to fungovat nemělo, ale vzhledem k tomu, že to teď chci psát do článku na pan-prstenu-lcg.cz, tak bych nerad udělal nějakou chybu.
Díky
Edit: přeřádkováno pro přehlednost

20.3.2015 10:41:49 | Upraveno autorem (porovnej)

@Elfhelm a Glum (Return to Mirkwood)
Ja som to takto hral a nemyslím, že to koliduje s nejakým pravidlom. Možno ešte prejsť FAQ, či sa to niekde neriešilo.

20.3.2015 11:13:00

Hills of Dunland
Lokace má text: When HoD is in the staging area, it gains Forced: After a player draws any number of cards, ... (nepříjemný efekt)

Travel: Each player draws a card to travel here.

Otázka je jasná - pokud chci do Hills of Dunland cestovat a líznu si kartu, stihne lokace tenhle efekt ještě ve staging area a spustí svůj forced effect nebo už "jede" na místo aktivní lokace a nic se nestane?

29.3.2015 23:07:11

@Hills of Dunland
No tam je postupnosť jasná. Najprv ťaháš kartu Travel efektu, aby si mohol vycestovať a až potom sa lokácia stáva aktívnou, takže Forced efekt sa uplatní podľa mňa.

30.3.2015 10:23:07

Acedrac
Jo, já si to taky myslel, ale chtěl jsem se jen ujistit. Tenhle scénář je zase dílo, teda :)
Díky

30.3.2015 12:48:06

Nepřítel u hlídaného cíle
Zas po delší době jsem si dal Útěk z Dol Gulduru, tak se chci jen ujistit: Když je u hlídaného cíle karta nepřítele, tak tento nepřítel na mě samovolně zaútočí, pokud je moje ohrožení dostatečně vysoké (tj. není to tak, že by hlídal kartu cíle, dokud se JÁ nerozhodnu, že se s ním střetnu)?
Chová se prostě jako normální karta nepřítele v oblasti odhalení.

3.4.2015 08:49:38

cartas
Ano, chová se jinak normálně

3.4.2015 09:10:07

môže Pickpocket odstrániť Local Trouble? (HoN-Peril in Pelargir)
Môžem sa zrady Local Trouble, ktorá sa považuje za condition attachment, zbaviť pomocou efektu tieňa nepriateľa Pickpocket? Znamená slovíčko "his" v jeho efekte tieňa to isté ako "controlled by player"?
--
http://www.cardgamedb.com/index.php/lotr/lord-of-the-rings-card-spoiler/_/heirs-of-numenor/local-trouble-hon
http://www.cardgamedb.com/index.php/lotr/lord-of-the-rings-card-spoiler/_/heirs-of-numenor/pickpocket-hon
---
OFICIÁLNA ODPOVEĎ
2) Môžem sa tejto zrady, ktorá sa považuje za doplnok, zbaviť pomocou efektu tieňa nepriateľa Pickpocket? Znamená "his attachment" to isté čo "attachment you control"? Resp. zbaví ma Pickopocket v prípade nebráneného útoku aj Alcaronovho zvitku?

Oficiálna odpoveď od Caleba z FFG:The text “One of his attachments/All his attachments" should be interpreted to mean “an attachment/s he controls.” Since the defending player does not control Local Trouble or Alcaron’s Scoll, they are both invalid targets for this shadow effect.

Preklad: Text "jeden z jeho doplnkov/ všetky jeho doplnky" znamená to isté ako "jeden doplnok/všetky doplnky, ktoré kontroluje". Tzn. efekt tieňa nemôže odhodiť Local Troble ani Alcaronov zvitok.

7.4.2015 12:29:05 | Upraveno autorem (porovnej)

had

attachment
Je třeba si také ujasnit jestli tato karta, která je svým druhem karta treachery, jestli je také attachmentem. V případě encounter karet jsou tyto označeny jako Condition a také attachment, ale je opravdu otázkou, jak je to myšleno.
Stejný příklad je třeba objective Durins Helm, nebo treasure Mithril Shirt - všechny se chovají jako attachment, ale jsou dle mě jen objective nebo treasure.
Proto si myslím - ale je to jen můj názor - i zde co je otížnější, je pravdivé, tak tento Condition takto nelze z postavy odstranit.

7.4.2015 13:22:07

@ had - odstránenie doplnkov (attachment)
Ťažšie = správne neplatí vždy. Napr. v prípade Black Uruks, dali FFG oficiálnu odpoveď, že je možné odstrániť doplnok condition attachment, ktorý bol čo sa týka druhu kariet nepriateľ (tie chápadlá vo WitW) a nemal nápis attachment v dolnej časti karty.
Doteraz sa to dalo rozlišovať, podľa toho či tam bolo len attachment alebo attachment he controls. Ale tu dali ďalšie slovíčko "his" attachment, čím to pekne zamotali.
--
Napísal som Calebovi, tak zverejním potom odpoveď.
--
OFICIÁLNA ODPOVEĎ
2) Môžem sa tejto zrady, ktorá sa považuje za doplnok, zbaviť pomocou efektu tieňa nepriateľa Pickpocket? Znamená "his attachment" to isté čo "attachment you control"? Resp. zbaví ma Pickopocket v prípade nebráneného útoku aj Alcaronovho zvitku?

Oficiálna odpoveď od Caleba z FFG:The text “One of his attachments/All his attachments" should be interpreted to mean “an attachment/s he controls.” Since the defending player does not control Local Trouble or Alcaron’s Scoll, they are both invalid targets for this shadow effect.

Preklad: Text "jeden z jeho doplnkov/ všetky jeho doplnky" znamená to isté ako "jeden doplnok/všetky doplnky, ktoré kontroluje". Tzn. efekt tieňa nemôže odhodiť Local Troble ani Alcaronov zvitok.

---
POZOR OPRAVA :)
Tak Caleb sa nám pomýlil a dnes mi poslal opravu predošlej odpovede:
Hi,
I have to amend my previous answer to your question after reviewing the FAQ. Item 1.07 Control of Objective Cards specifies: “When a player claims an objective card, he gains control of that card unless otherwise directed by card a effect.” So, it is not possible to discard Local Trouble by the shadow effect of Pickpocket, but you could choose Alcaron’s Scroll if it was attached to a hero you controlled.
Sorry for the confusion.
Cheers,
Caleb

Preklad: Musím sa poopraviť na základe FAQ 1.07. Hráč získava kontrolu nad kartou cieľa, pokiaľ text neuvádza inak. Takže Local Troble nie je možné odhodiť efektom tieňa nepriateľa PIckpocket, ale ak má hrdina pripojení doplnok-cieľ Alcaronov zvitok, tak tento odhodiť môže.

7.4.2015 13:58:27 | Upraveno autorem (porovnej)

pravidla celkovo
Ja si myslim, ze so zvysujucim sa mnozstvom kariet su tie pravidla viac a viac neprehladnejsie. Hlavne rozne vynimky, ktore sa v jednom pripade riesia inak ako v dalsom. :-/

7.4.2015 14:08:34

dotaz
Čau, prosím o odpověď a děkuji předem :)

Rozehrál jsem poprvé PP, udělal jsem si balík a šel na první výukový scénář (je fakt jednoduchý). Na třetí kartě úkolu je, že se má vyhledat jeden pavouk z odhazovacího balíčku i balíčku setkání, a že scénář končí úspěšným poražením Dítě Ungoliathy. Dítě Ungoliathy je taky pavouk, čili pokud už není v oblasti odhalení (nebo přímo v boji s hráčem), můžu ho rovnou v této fázi vyložit?

Jinak ta pravidla mi přijdou dost ohebná v některých momentech :) Díky.

7.4.2015 14:24:37

Stezka Temným hvozdem
Pokiaľ Díte Ungolianthy nie je v hre, môžeš ho cez efekt karty úlohy dať do hry. Musíš tak urobiť aj keď si ho už predtým počas hry porazil.
Ak je Díte Ungolianthy v hre, musíš si vybrať iného pavúka.

7.4.2015 15:24:24

had

black uruks
No pokud je to i takhle, tak opravdu jen oficialni dotaz, ale s zadnou logikou toto jiz nekoresponduje.

A to bych se vratil jeste napr. k tem treachery a objective, tak to urcite budou brat take jako attachmenty a budes je muset odstranit.
Ale co v pripade burgle attemptu? Jsou to attachmenty nebo co je na nich napsano nebo oboji?

7.4.2015 15:35:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Jeskynní obr - Seventh Level
Chtěl jsem se ještě ujistit ohledně jeho schopnosti "za každý bod poškození, který udělí JO (nad počet životů postavy zasažené jeho útokem), musíš udělit poškození jiné postavě pod svou kontrolou.

Zranění se tak přenáší na druhou postavu, ale pokud tuto postavu zabije, přenáší se případně další přebývající zranění na třetí postavu? Řek bych, že ne, protože druhá postava už není zraněna obrovým útokem, ale jinak, ale zase než to hodím do článku, chtěl bych se ujistit.
Díky

8.4.2015 12:56:53

RE: Jeskynní obr - Seventh Level
Pokud se rozhodneš třeba 3 přecházející body zranění dát na další postavu která má třeba jen jeden život tak zemře a musíš zbývající 2 dát na další dokud neudáš všechna poškození. Ale taky můžeš třeba dát po jednom zranění třem různým postavám/hrdinům.

8.4.2015 15:12:41

@RE: Jeskynní obr - Seventh Level
No mám pocit, že som niekde čítal, že ak Ti to zabije prvú postavu, musíš zraniť druhú (neoficiálny FAQ:http://www.boardgamegeek.com/filepage/82879/comprehensive-card-list-and-unofficial-faq). Ak to zabije aj tú druhú, tak poškodíš tretiu, atď.

Možnosť prerozdeliť zranenia, ako píše pinheadcz, je zaujímavá a nikdy ma nenapadlo takto zranenia prerozdeliť medzi rôzne postavy. Ale neviem, či je to správne vysvetlenie.

8.4.2015 15:34:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Obr
Když čtu tu formulaci (a přejdu na originální verzi)

For each excess point of combat damage dealt by Cave-troll (damage that is dealt beyond the remaining hit points of the character damaged by its attack) you must damage another character you control.

je fakt, že to, co píše pinhead smysl dává. Za každé zranění, které dá obr navíc, musím zranit jinou svoji postavu. Je fakt, že to zranění nedávám jako celek (3 zranění do někoho), ale každý přebývající bod zranění vyvolá jeden bod zranění, který musím někam přidělit. A tím pádem nemůžu dát ani 3 zranění postavě se dvěma životy, protože jakmile dám druhý, jde postava pryč a už nemám koho zranit. Dává to takhle smysl?

Děkuju moc za pootevření obzorů, znamená to, že jsem tuhle potvoru hrál povětšinou špatně. Článek už mám sesmolený, ale radši ještě počkám se zveřejněním, než mi to tu někdo pro jistotu potvrdí.

Ještě jednou díky.

8.4.2015 16:51:50

Cave Troll
Áno, prechádzajúce zranenia je možné udeliť samostatne (po jednom) postavám ako to vyhovuje hráčovi. Obrana od útoku obra sa odpočítava len pri prvej postave.

Oficiálna odpoveď:
Q: I'm curious as to how the Cave Troll's splash damage is supposed to work. Do I need to choose a character to take as much of that damage as they can before dying (with any extra continuing to a third character), or are those 3 points of damage to be distributed among my characters as I see fit? The official response from someone else asking about the Cave Troll was: “The 'overflow' damage is assigned point by point. If it kills off a character, there is still overflow from the attack that needs to be assigned.” Phrases like “for each point of damage” and “point by point” seem to me to suggest that it is the latter, that the damage is freely distributed.
A: You can distribute the excess damage as you see fit. Each point (as per the language on the Troll) is resolved individually.
http://boardgamegeek.com/thread/786309/question-about-cave-troll

edit: Libor ako píšeš, ak by si prechádzajúce zranenia dal druhej postave všetky, tak by v nej "utopili" tie ktoré by boli naviac.

8.4.2015 17:00:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Troll potřetí
Super, díky.
Jen škoda, že jsem tenhle dotaz nehodil do vlákna ke Khazad dum nebo přímo Seventh level :(, ale sem do obecných pravidel...

8.4.2015 17:17:14

Tactics Aragorn
Ahoj, u nové verze Aragorna z rozšíření Lost Realm je text, že pokud figuruje v útoku, který zničí nepřítele, mohu si vybrat nepřítele, který se mnou není ve střetnutí (stagging, spoluhráč) a střetnout se s ním. Hraju solitérně, když tedy chci využít tuto schopnost, střetnul bych se s dalším nepřítelem ze staggingu. A můj dotaz zní: když tento nepřítel přichází ke mě ve fázi, kdy byly vyřešeny útoky nepřátel a útočím já - mohu na něj hned zaútočit jinou postavou? Nebo útočí nejprve on? Nebo si ho jen vezmu k sobě a je u mě do dalšího kola? Nějak mi to asi dnes nemyslí, ale nerozlouskl jsem jak to je správně. Logicky mi zatím vychází, že ke mě daný nepřítel jde ve fázi mých útoků, tudíž na něj můžu zaútočit, mám-li kým, je to tak??

15.4.2015 13:58:27

Taragorn
No zamyslel som sa a vychádza mi z toho, že nepriateľ už nemá kedy zaútočiť a ty naňho zaútočiť môžeš, tak asi si to popísal v poslednej vete :). Prípadne ma opravte.
--
Pri jeho popise je tento text, ktorý toto vysvetlenie minimálne nevyvracia:
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2014/8/18/the-lost-realm/

“ Response: After Aragorn participates in an attack that destroys an enemy, choose an enemy not engaged with you and engage that enemy.”

This effect is incredibly versatile in its uses. Is there an enemy in the staging area that is just waiting to pounce once your threat goes up at the end of the round? Use Aragorn to turn the tables on that enemy by engaging it and giving it a penalty to defense, making it that much easier to defeat, potentially within the same Combat phase that you engaged it. Is your teammate engaged with an enemy he can’t handle? Just destroy an enemy engaged with you, and Aragorn can draw that enemy away from your friend’s heroes.

15.4.2015 15:36:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Acedrac
Díky, viděl jsem to stejně. V tom případě vychází nový Aragorn hodně silný a v kombinaci s použitím Rohan Warhorse nebo Merryho, kdy by mohl útočit víckrát, je fakt super. Asi nahradí lore Aragorna coby oblíbeného hrdinu :))

15.4.2015 17:50:44

Pár dotazů, dík :)
1) Na kartě Správce Gondoru je "vyčerpej Správce Gondoru a přidej do zásoby tohoto hrdiny 2 žetony". Vyčerpávám ten doplněk (Správce Gondoru) nebo hrdinu, ke kterému je tenhle doplněk připojen? Podle textu si myslím, že jen doplněk, ale přijde mi to dost OP.

2) Ve scénáři Po proudu Anduiny (2. v core setu) je na straně 1A, že za každého hráče se má do oblasti odhalení dát jedna karta z karet setkání. Co kdybych však vytáhl kartu zrady? Vyhodnotí se, nebo se tahá dokud není karta setkání lokace nebo nepřítel? A co když je na kartě nápor, tahá se další karta?

3) Radagastovy žetony, kterými mohu vyvolávat Stvůry, mohu kombinovat i s žetony ostatních hrdinů v příslušné sféře (Orli), abych mohl vyvolat silnější Stvůru? Např. 1 žeton od Radagasta a tři žetony od Legolase na vyvolání Stvůry za 4 many?

17.4.2015 07:26:02

Vybíráme z Bazaru

This war od Mine : V obležení
This war od Mine : V obležení
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 10 dnů

Offcanvas