Pán prstenů: Karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 598x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: Karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Pravidla jsou online!
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2054

Otázky a odpovědi Zatrolených hráčů: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Asv89te7OC7tdFZNV1d2anRxWTlKY2pfMkxHWUotR2c
15.3.2011 00:25:12 | Upraveno autorem (porovnej)

pár otázeček
Děkuji za odpověď.

1) když mi po boji zůstane živý nepřítel, dostane další kolo opět kartu stínu?

2) když zahraju doplněk past na nepřítele a on nesmí útočit, dává se mu karta stínu? Některý stíny totiž podělávají plošně, ale neproběhne tam ten útok...

31.12.2014 14:06:23

Pernicek
1- ano, pokial je v stretnuti s tebou, kazde kolo, na zaciatku faze boja dostane kartu tiena
2- ano, nepriatel v lesnej pasci dostava vzdy kartu tiena aj ked sa nevyhodnoti, lebo nepriatel nemoze zautocit.

31.12.2014 16:59:35

Otázka
dobrý den předem děkuji za odpověď

Jednou jsem si sám zkusil hrát mrtvé močály a narazil jsem tam na test úniku. Jsou tam na tom pravidla ale nepřídou mi být podrobný

1) Je někde jinde lépe vysvětlen test úniku?

2) Na kartě gluma (cíl) píšou že pokud má na své kartě 8 žetonů postupu tak se zamíchá. Co se stane když se zpátky zamíchá? musím ho najít?

3) Pak dál je tam povinné: Na konci fáze úkolu musí skupina provést test úniku. za každého hráče vyloží z balíčku setkání 1 kartu. Je-li ten test neú.... To musím udělat vždy po fázi nebo jen jednou za hru? Pokud glum se vrátí do balíčku setkání můžu tento scénář dohrát?

4) Když se zkouší test úniku tak to platí na hrdiny poslaný na úkol? nebo musím poslat další hrdiny na test?

2.1.2015 19:47:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Mŕtve močály
1- na test úniku musíš poslať postavy, /iné ako na úlohu, resp.môžeš aj rovnaké, ak ich dokážeš po vyslaní na úlohu opäť pripraviť/ ktorým spočítaš silu vôle. Potom odhalíš karty stretnutia podľa príkazu /zrada, karta Gluma/ a spočítaš ich hodnotu escape. Ak je sila vôle postáv, ktoré si na test úniku poslal, väčšia /nie rovná/ ako hodnota escape, tak si bol na teste úspešný.

2- po zamiešaní Gluma ho musíš nájsť vo fáze úlohy, teda hráš do vtedy, kým ho neodhalíš z balíka stretnutí. Gluma potrebuješ k dohratiu scenára. Bez neho sa musíš vrátiť z karty úlohy 2B na 1B

3- test úniku na karte Gluma musíš robiť na konci každej fáze úlohy, tzn. každé kolo ak je Glum v oblasti odhalenia.
Môžeš dohrať scenár aj keď je Glum v balíku stretnutí, ale najprv ho musíš nájsť.

4- na test posielaš postavy podľa tvojho výberu. Nepočítajú sa do toho postavy už poslané na úlohu. Ako píšem vyššie, postavy môžeš pripraviť /unexpected courage, fast hitch a pod./ a znova ich použiť.

2.1.2015 21:15:18

Zrady
Asi blbá otázka, pročítal jsem si teď FAQ, mám z toho hlavu kolem...jak je to prosím se zradama, kde je "Při odhalení", počítá se efekt jen v ten danej moment (např. pokud zrada přičítá ohrožení každé lokaci), tak jen těm, které jsou zrovna v oblasti odhalení nebo je tam do konce fáze a pokud se vytáhne ještě nějaká lokace, tak té se taky přidá?

Hrajem to, že se to zahraje, udělí efekt a odhazujem, takže na další odhalené karty to nemá efekt..

2.1.2015 22:53:43

zrada
Takhle z hlavy si vybavuju dvě karty, které tohle dělají, přičemž jedna působí na karty, které momentálně jsou v oblasti odhalení (v originále locations that are CURRENTLY in staging area) a jedna (ale myslí až z cyklu Dwarrowdwell) působí i na ty, co z balíku teprve vylezou. Záleží, jak je to na té kartě uvedeno, univerzální pravidlo na to nebude. Pomohlo by uvést, o kterou kartu se konkrétně jedná.

2.1.2015 23:22:37

příklad
Text je ze zdejšího překladu.

Při odhalení: Každá lokace umístěná ve vynášecí oblasti získá +1 ohrožení až do konce fáze. Potom každý hráč s hrozbou 35 a výš odhodí jednu karu ze své ruky.

Modelová situace, mají se tahat dvě karty, v oblasti odhalení už jedna lokace odhalena. První karta je tato zrada, druhá karta by byla druhá lokace.

No a teď buď a nebo:

Vytáhnu zradu, vyhodnotím efekt při odhalení, odhalené lokaci přičtu jedno ohrožení, zkontroluji, kdo má ohrožení nad 35, odhazuji zradu a táhnu druhou kartu setkání.

Vytáhnu zradu, vyhodnotím efekt při odhalení, odhalené lokaci přičtu ohrožení, táhnu druhou kartu setkání, i tato lokace má zvýšené ohrožení, pak se provede srovnání soustředění s celkovým ohrožením, zjišťuji, že nás ty 2 ohrožení navíc posekávají, přičítám ohrožení a tam nás zrada posekává znovu, jelikož jsme se dostali nad 35....

Tož jak? Díky =))

2.1.2015 23:49:18

Pernicek
Vytáhneš zradu, vyhodnotíš efekt při odhalení, lokacím přičteš +1 ohrožení, zkontroluješ kdo má ohrožení nad 35 a provedeš případně požadovaný efekt, odhodíš zradu a táhneš další kartu setkání, pokud je to lokace, bude mít přičteno +1 ohrožení (efekt z téhle karty platí i na další tažené lokace po jejím zahrání). A nakonec klasicky porovnáš ohrožení i s přičtenými bonusy u lokací proti soustředění

3.1.2015 01:28:32

odhal:přidej
Hrajeme hru 2roky a nikdy mě nenapadlo, ze je rozdíl mezi slovy odhal a přidej.Jakmile děláme fázi ukolu, vždy vyhodnotíme všechny karty co přidáme do odhalení. To je špatně? V návodu o tom není psáno a tady píšete, že se efekt při odhalení dělá jen když je napsáno na kartě "odhal" ?A co potom, když je pokyn "přidej" a na kartě je kromě "při odhalení " i nápor? Ten se taky neřeší? Jsem z toho už fakt zmatenej, pořád objevuju, že je něco jinak. Díky za vysvětlení. Možná kdyby to nějaký znalec- borec shrnul v bodech celou hru. ...ale to asi nejde. ....

3.1.2015 13:06:36

3.1.2015 13:07:53 | Upraveno autorem (porovnej)

hracik
mrkni do přiložených souborů, je tam aktuální a přeloženej dosti stránkovej F.A.Q....říkám, mně to hlavu zamotalo v některých věcech, ale zas v nějakých mám jasno víc...zrovna to, co píšeš, tak je tam celkem srozumitelně uvedeno

3.1.2015 18:04:43

odhal a přidej versus přidej.
Tohle je přesně důvod, proč jsem dal přednost anglické verzi, protože čeština je taková mnohem ohebnější, zatímco angličtina je v tomhle dost schématická a na podobný hry jako dělaná.

V originále je rozdíl mezi "add to the staging area" a "reveal and add...". V češtině to tím pádem bude stejné jako "přidej do oblasti odhalení" a "odhal a přidej..." Rozdíl je v tom, že pokud vytáhneš třeba nějakého nepřítele a je na něm nějaký efekt Po odhalení: něco., tak v prvním případě jde ten nepřítel do oblasti odhalení, ale efekt se nespustí, kdežto v tom druhém funguje i se vším všudy, protože byl odhalený. Popravdě s náporem si teď nejsem jistej, v pravidlech (AJ) je uvedeno, že nápor se vyhodnotí poté, co je karta ODHALENA z encounter balíčku a vyřeší se její efekty po odhalení, ale FAQ u sebe momentálně nemám, tam to může být nějak upravené.

Ono člověk v tom nehlodá rozdíl, protože ty instrukce mu přijdou vlastně identický, než zjistí, že v tom autoři mají rozdíl. Podobný zádrhel bych viděl ještě v termínech "play" versus "put into play", třeba kartou Sneak attack a Stand and fight (omlouvám se za cizojazyčné názvy, ale nevím, jak přesně jsou karty v češtině přeložené a jaké termíny pro tyto dvě různé možnosti pro vstup do hry používají česká pravidla), obě tyhle situace se taky berou jako výrazně odlišné (například při 3. scénáři ze základní sady)

3.1.2015 21:31:35

had

surge
U surge je to jak pises - karta musi byt odhalena, ne napr. discartnuta a pridana nebo pridana apod. - v techto pripadech se surge nevyhodnocuje.

4.1.2015 09:25:29

had

zrady
Ve faq - otazky na posledni strane je vysvetlen rozdil mezi temito dvemi zradami - Tracherous Fog cs 118 a Driven by Shadow cs 92. Dulezite je prave to sluvko currently- momentalne.

4.1.2015 09:34:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Karta stínu
Ahoj.
Chci se zeptat, jak je přesně řešené, pokud mi scénář nařizuje porazit nějakou nestvůru, na kterou teprve mám narazit v balíčku a je buď již v odhazovacím balíku a nebo si ji vylosuji jako kartu stínu?

21.1.2015 00:38:15

nepřítel jako karta stínu
Pomohlo by, kdybys uvedl, o jaký konkrétní příklad se jedná. V řadě scénářů, pokud je třeba porazit nějakého nepřítele, je tento mimo hru a balíček a vstupuje do hry na základě efektu quest karty (některé pozdější scénáře z cyklu Heirs of Numenor nebo z core setu třeba Nazghul v útěku z Dol Gulduru).

Pokud se jedná u Dítě Ungolianthy (? - Ungolianth Spawn) v prvním scénáři core setu, tam může už být karta "odejita" na odhazovací balíček, nicméně poražena musí být jen v jedné variantě třetího pokračování questu a tato varianta říká, že si musíš najít 1 pavouka v balíčku nebo odhazovacím balíčku, takže ve vlastním zájmu je dobré si najít a vyložit právě nepřítele, kterého potřebuješ zabít. To jsou scénáře, které mě napadají, že by odpovídaly tvé otázce.

Nicméně podobný problém, který jsi popsal, se může vyskytnout s jinými úkoly. Útěk z Dol Gulduru, když se ti jeden z objektivů, které potřebuješ, zamíchá do balíčku, nebo Glum ve scénáři Dead marshes. Pak musíš opravdu čekat, než karta přijde znovu a pokud odejde jako karta stínu, musíš protočit celý balíček a doufat, že se stihne objevit znovu.

PS - termímy z CZ verze nemusí souhlasit s názvy karet / scénářů.

21.1.2015 07:26:15

nepritel jako karta stínu
Scarrey:
Situací, kdy se ti dostane karta, kterou potřebuješ, do odhazovacího balíčku je více. Např. ve scénáři Mrtvé močály, kdy ti uteče Glum. Nebo aktuálně scénář Brána Rudohoru, kde na vítězství musíš mít mít na konci 5 vítězných bodů.
V obou případech se může stát, že scénáře budeš hrát hodiny ne-li dny, než narazíš na ty karty, které potřebuješ. Je to dáno právě tím, že ti můžou chodit neustále jako karty stínů. Autoři hry naštěstí přišli s řešením v podobě karty Stíny minulosti (teď nevím jestli je to přesný název). Je to událost a dá ti cílovou kartu z odhazovacího balíčku navhr dobíracího balíčku setkání.

23.1.2015 10:01:10

"Stíny minulosti" (Shadow of the past)
Ja len doplním, aby Scarrey zbytočne nehľadal, že táto karta je súčasťou posledného AP 1.cyklu "Návrat do temného hvozdu" (Return to Mirkwood) a jedná sa o kartu neutrálnu (bez príslušnej sféry).

23.1.2015 11:00:43

Brána Rudorohu
Prosím o radu. Na druhém úkolu závěje ze scénáře Brána Rudorohu se píše, že aktivní lokací se stane Caradhras. Co se stane, pokud jsem již tuto lokaci (např. pomocí stopaře ze severu) prošel a dal do vítězných karet? Mám ji i přesto dát jako aktivní lokaci?

23.1.2015 18:43:50

Caradhras
áno, musíš ju dať znova do hry ako aktívnu lokáciu.

23.1.2015 18:59:29

Nepřítel jako karta stínu
Děkuji za odpověď.
Jsem nováček, takže mě ani nenapadlo, že by mohlo být až tolik možností k mé otázce. Myslel jsem právě úplně první scénář. Děkuji za postřehy a přeji hodně těsných bitev. :-)

25.1.2015 21:51:35

Dva lesní elfové
Dobrý den,včera jsem hrál a stala jsem mi taková věc,že jsem narazil na dvě stejné karty který mají napsaný že při fázi obnovení se o 1 uzdraví lesní elf,pokud jsou tam dva tak si udraví dva životy nebo 1?

9.2.2015 16:30:52

Lesníci
Předpokládám že jde o efekt Lesního stopaře. Ano když máš dva ve hře tak vyléčí dva životy.

9.2.2015 16:34:59

Tabulky odpovědí
dnes jsem upgradoval tabulky otázky a odpovědí hráčů ze zatrolených hrách.. Myslím že majiteli pomůžu.... https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PV-Pl9By_yN1a6m_5hZoiCCyz3Vkfb0Fhv_qzGDxQlQ/edit?pli=1#gid=138069836

co vy na to?

9.2.2015 17:23:49 | Upraveno autorem (porovnej)

Nejasné tiene
Ahojte. Chcel by som si ozrejmiť, ako chápať nasledujúce dva efekty tieňov, lebo v tom nejak nemám jasno:
1.) "Stín: Tento nepřítel nedostane žádné poškození" (karta Velitel hlídky resp.Patrol leader)
2.) "Stín: Zruš veškeré poškození, které má utrpět útočící nepřítel" (karta Chodba bez světel resp.Lightless passage)
Je medzi týmito efektmi nejaký rozdiel? Má sa na mysli aj poškodenie z môjho následného útoku v danej fáze boja, alebo len prípadné poškodenie od efektov obrancov (Gondorský kopijník)? A čo staré zranenia (napr.od Thalina, či z predchádzajúceho kola)? Majú tieto tiene na ne nejaký vplyv? Vďaka.

22.2.2015 14:54:02

Vybíráme z Bazaru

Duna: Impérium - Nesmrtelnost
Duna: Impérium - Nesmrtelnost
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 13 dnů

Offcanvas