Ex illis - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: válečná, sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: Bastion
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Obecny pokec

Poridil jsem si Integral Set teto hry, tedy krabici, kde jsou i terenni dily a po rozbaleni jsem nadsen kvalitou komponent. Je to tedy modelarina, protoze se musi vse lepit, ale treba rytiri na konich jsou bezkonkurencni. Detaily se to blizi ke Space Hulkovi, plasticka hmota je ta tvrda, stejna jako u Space Hulka.

Zatim nemuzu slouzit tim, jak se to hraje, protoze ten system je unikatni a myslim, ze dost tvrde rozdeli hrace na zaryte odpurce a obhajce. Po rozbaleni je v kazde krabici unikatni kod, ktery zadate do sveho loginu na jejich strankach a tim se vam cela armada automaticky prenese do profilu. Takto to udelate s kazdym zakoupenym rozsirenim. V tomto prostredi si pak modifikujete svoji armadu, rozdelujete body zkusenosti (!), postupujete u kazde jednotky ve vyvojovem stromu schopnosti (!)... proste delate veci, ktere nejsou u klasicke figurkovky zrovna bezne. Ma to sve minus - ke hre potrebujete laptop, iPhone ci iPad. Na tyto zarizeni je naprogramovane uzivatelske prostredi. Bitva pak probiha tak, ze si na hracim planu rozmistite teren, to same udelate jednoduse v pocitaci a pak nasazuejte figurky vojska a to same vzdy udelate v pocitaci. Na cloveku je pak vymyslet strategii, pocitac zaridi vypocty. Vysledek je, ze se nemusite ucit sahodlouha pravidla, ale pouze vedet, co ktera jednotka znamena a jake ma moznosti. Moznosti jsou prezentovany ikonami, ktere pak pouziva i graficke rozhrani v pocitaci behem bitvy, takze tam neni zadny text.

Co vy na to? :-)
6.8.2010 14:38:05

Ex Illis
Na jednu stranu to vypadá dobře - neotřelý (snad vizionářský) nápad, moc hezké zpracování, pro mě jsou plusem i plastové figurky (na kovových bývá vic detailů, ale kdo se s tím má čistit?)

Já vidím problém právě v nutnosti mít po ruce počítač. Ne každý hráč (zejména ti mladší) má možnost nějakého PC - a představa, že budu třeba do nějaké herny tahat noťas mě dost děsí. Spíš by se mi líbily varianty "Máš počítač? Přenechme práci strojům" a "Nemáš počítač? Můžeš si to spočítat sám", podle mě by to hru celkem zpřístupnilo. Kromě toho by měl být algoritmus výpočtu tak nějak známý, aby člověk věděl, jestli má třeba vůbec smysl kavalérií útočit do kopce nebo jak dobře budou střílet lučištníci z lesa.
Mimochodem, ten vyhodnocovací program je online nebo offline? Pokud je online, je to v českých končinách ještě větší problém - zdaleka ne všude je nějaká volná wi-fi a při mobilním připojení by se člověk nedoplatil...
Pokud je offline a seznam koncových zařízení je kompletní, tak je to celkem diskriminace - co linuxáci, lidi s korektníma smartphonama, PDA apod? I kdž, pokud by byl známý algoritmus výpočtu iniciativy a boje, tak by se určitě dala nějaká aplikace napsat...

Jsem si vědom toho, že příspěvek je dost skeptický a přiznávám, že zatím nemám dost informací, abych systém plně posoudil. Budu jen rád, když mi někdo můj skepticismus vyvrátí.

6.8.2010 15:49:15

ja jsem taky skeptik, ale rad se necham vyvest z omylu vyzkousenim
Nicmene co me uz ted vadi je, ze si nemuzu "vyzkouset" nejaky model naproxovanim, abych zjistil, jestli ho opravdu do armady potrebuju ... nemas model = nemas kod = nezaregistrujes = nevyzkousis.

Tvuj argument ze nemusim znat pravidla me prijde lehce mimo ... stejne si musis nastudovat co ktera jednotka umi, a jakou ma kde sanci .. neco jineho je, ze to pak nemusis pocitat, to za tebe udela software .. coz je velmi prijemne ... ale kdyz ja si radsi hodim tema kostkama a osud tak mam ve svych rukou ... co my se navztekali treba u online axisu nad generatorem nahodnych cisel ktery obcas vydaval hodne podivne vysledky :)

Dalsi pochybnosti, ktere jsou ale treba uplne liche jsou prave v tom vyvojovem stromu .. kdyz se po mesici hrani rozhodnu, ze tahle vyvojova vetev me nesedi, mam moznost srazit jednotku zpatky na pocatecni uroven a zkusit jinou vetev, nebo si musim koupit dalsi baleni s dalsim kodem ?

6.8.2010 15:57:15

rbx

aradraug
chapu, je to celkem svazujici, ale dnes uz ma doma pocitac kazdy a ceny laptopu uz jsou taky nekde jinde, takze v tomto bych to omezujici nevidel. Program sam o sobe pracuje offline, ale na zacatku, kdyz si tvoris armadu do bitvy, tak to delas pripojen, protoze informace o vsech tvych jednotkach je ulozena na serveru.
Je to proste jiny pristup ke hrani. Ta hra je o mnoho pristupnejsi beznym hracum, protoze to neni hardcore vec se slozitymi pravidly. Na hrace zbyva jen ta prijemna cast. Diky tomu tam take nejsou prostoje. A velmi dulezita vlastnost je expovani jednotek a jejich rust abilit. Cim vic bitev, tim zkusenejsi jednotky jsou aposunuji se po vyvojovem stromu.

Nekdo, myslim Chilly, namitl, ze vlastne figurky nepotrebuje, ze to muze odehrat v pocitaci. Ma samozrejme pravdu, protoze figurky tu slouzi jako vizualizace. Ale popravde, pokud si chci zahrat pocitacovou hru, tak sahnu nekam jinam a ne po Ex Illis. Je to klasicka miniaturovka, kde ale vsechny ty slozite vypocty dela comp.

Co se tyce tveho dotazu ohledne znamosti algoritmu, tak tam je X druhu terenu, v nejnovejsim updatu softwaru pribyly dalsi druhy terenu a predpokladam, ze kazdy ma nejaky postih, coz se doctes ve svem profilu a Wikipedii, co maji na strankach.

Vic muzu zodpovedet, az si to zahraju, ale jsem trosku rozpolcen, protoze bych si to rad zahral co nejdrive, ale nechci si slepovat figurky, protoze pak bych je uz nenamaloval.:-(

6.8.2010 16:01:05

rbx

Siaron
to zjistim, az si to zahraju a neco naexpuju :-) Ale s tim proxovanim... to je standardni postup? Prece kdyz potrebuju jednotku heal mnichu, tak si ji koupim a neproxuju, jestli se mi hodi. Nevim, nejsem zkuseny miniaturar, ale ani v pocitacovych hrach jsem nejak nevidel moznost si jednotky koupit jen tak na zkousku. Proste jsem mel prehled jednotek, vedel jsem, co umi a bud jsem si je za vydrene penize koupil, nebo ne. A toto mi prijde to same.

6.8.2010 16:05:38

rbx
Tak já budu asi někde mezi. Ani příznivce ani zarytý odpůrce. Na jednu stranu ti to může umožnit simulovat lépe některé věci nebo spíš detailněji, protože můžeš započítat mnohem víc vlivů a pc je to jedno. Prostě to přechroupe a vyplivne výsledek. U klasické deskovky, když by jsi měl při útoku 10 minut počítat, tak by to asi nikoho nebavilo. Navíc záznamy zkušeností a jiných parametrů to pc všechno zjednoduší.

To s čím mám problém se ani tak netýká využití techniky jako spíš pocitů při hře. Nedovadu si představit, jestli by mě bavilo hrát chvíli hru, pak něco klepat a zadávat do pc a pak zpět hrát. Nevím jak to přesně napsat, ale jde v podstatě o to jestli by mě to neustálé přecházení od hry k pc a opačně nepřetrhávalo zážitek z hraní. Možná to nedovedu úplně popsat, ale to je hlavní důvod proč o této hře neuvažuju.

6.8.2010 16:20:47

Ex illis
Tak my jsme zhlédli všechna doprovodná videa a tutoriály a naše hodnocení bylo hodně kladné...středověk, krásné figurky, k tomu ta video kostka, expení jednotek...jen jsme bohužel vyhořeli na nedostatečném technickém vybavení...takže pro nás je to bohužel zatím pasé, ale určitě tohle budeme sledovat.

6.8.2010 16:24:43

rbx
No tak v pc hre je to neco jineho, tam nedas za jednotku 20 realnych dolaru :) V ex illis je zatim tech figur malo, takze nemas takove dilema ... ale rekneme ze nebudes mit na vyber mit a nebo nemit jednotku healovacich mnichu, ale vyber mezi healovacimi mnichy, elfy, skritky, skrety, pojizdnym lazaretem a 5tidalsimi healovacimi jednotkami ... a ted me rekni jak zjistis ktera z tech 10ti jednotek se ti nejvice hodi do konceptu armady, nez ze si s kazdou znich zkusis odehrat par bitev :) (Obzvlast kdyz nechces dopredu studovat vsechny parametry jednotek a pravidla pro ne)

6.8.2010 16:24:54

rbx

Parxel
jo, tak tohle naprosto chapu. Ono udelat takovyto koncept a vybalancovat ten pomer mezi PC a skutecnym hranim je dost tezke a ja jen muzu doufat, ze se jim to povedlo. Z toho videa to vypada, ze toho na pocitaci moc neklikaji a co jsem zkousel, tak je to jen o tom, ze urcis, co ma delat jednotka, coz je klik na ikonu a v pripade posunu ci utoku urcis, kam se ma pohnout.
Ale chapu te, on je to totiz koncept, ktery je diskutabilni. Ale me se tohle zavadeni technologii libi. Deskovku to nikdy nenahradi, ale mit treba karty z elektronickeho papiru a ty obrazky na nich animovane, nebyl bych proti. :-)

6.8.2010 16:32:51

rbx

Siaron
tak to me musis zasvetit do toho, jak to proxujes. To si vyrobis ze spuntu mockupy figurek, das jim vlastnosti tech realnych a zkousis bitvy? Nejak mi to nejde do hlavy, mnel jsem za to, ze si figurky kupuju podle toho, jake maji vlastnosti a jestli mi tyto vlastnosti vyhovuji v me armade. Coz je u tohoto samozrejme, protoze si muzes vlastnosti te ktere jednotky prohlednout i bez cisla. To cislo ti jen dovoluje ty jednotky pouzivat v boji.

6.8.2010 16:35:00

rbx
no proste misto ni pouzije nejakou jinou, se staty te ktere potrebujes ... treba kdyz sem hraval AD&D miniatury a vahal sem kterou ze dvou figur v cene 40+ dolaru do armady zakomponuju, tak jsem si proste obe nejprve nanecisto vyzkousel, nez se tu jednu vyvolenou zacal schanet a platil za ni tezke penize .. podobne tu funguje treba ve sberatleskych karetkach ... kdyz treba pripravujes balik v magicu na turnaj nejakeho pevneho formatu, taky si nesezenes kazdy RERO za 20 dolacu 4x, ale proste si do obalu s jinou kartou strcis kus papiru se jmenem te karty kterou nemas, ale o ktere si myslis ze by v tom mohla byt dobra a zkousis jestli je tak dobra jak sis myslel, nebo ne. Samozrejme s tvym (alespon predpokladam) pristupem, chtel bych neco co umi healovat, tohle se mi libi, tak to si koupim .. ted by to chtelo nejake knechty .. tak treba tyhle .. to je jedno ... ale ja jsem holt perfekcionista a puntickar ... kdyz bych uz bych do toho sel jak do sberatelske hry ve ktere budu utapet penize, tak bych rad vedel dopredu, do ceho investuju a jestli me to pak nebude na polici chytat prach, protoze se nakonec ukaze, ze to neni presne to prave, co jsem od toho cekal. A ono skutecne dost casto treba ty parametry na papire napsane vypadaji dobre, a pak zjistis pri hre, ze se ti to vlastne tak dobre nekombi, nezapada do tveho herniho styly atd.

6.8.2010 16:41:56

ad Parxel
Přesně popsán i můj pocit. I když mi to rbx ukazoval předvčerejškem in natura. Zpracování opravdu úžasné, ale Parxel přesně vystihl i můj pocit.

6.8.2010 17:05:49

rbx

Siaron
jo, tohle dava smysl. Ale ja az takovyto geek nejsem.:-) Jinak tady ta rozsireni nejsou za 40 dolaru, ale cca za 25. I tak to jsou ale penize. Jen me prijde, ze to co popisujes, je uz skoro spis soutezni hrani, ne?

6.8.2010 17:32:30

rbx
no je no :) Ale obecne to plati pro kazdou sberatelskou hru .. at uz karetni, nebo miniatury ... pokud ji neberes jako ze si koupis zaklad a 2-3 rozsireni co se ti libi, ale na nejake vaznejsi hrani.

6.8.2010 17:39:00

Nemůžu si pomoct,
ale ty figurky mi tam připadají navíc. Prostě hraju hru na počítači vedle toho ještě posouvám figurky.

Jako bych hrál panzer general (blahé paměti) a vedle toho šiboval pajdulákama z TOI.

6.8.2010 17:43:38

chilly
Přesně tak to taky cejtim, mám z toho pocit, že ty figurky tam vlastně vůbec nemusej být. V podstatě celá hra se odehrává v tom virtuálním rozhraní. Ale to se dá asi posoudit až na základě zahrání, na to jsem každopádně zvědav. jinak myšlenka prolínání deskovky s PC hrou my není uplně proti srsti, hodně se mi třeba líbí Eye of Judgment na PS3-tam se ale hraje opravdu na stole a na TV probíhaj jen animace soubojů. Nemusí se přebíhat od hry k PC...

6.8.2010 20:13:56

rbx

Chilly
Kdyz si budu chtit zahrat na kompu strategii, pujdu do neceho s uzasnou grafikou, krasnym planem, suprovou hratelnosti a ne do nadstavby miniaturove hry. Ber to tak, ze je to novy pristup k hrani miniaturovek. Ja myslim, ze spousta lidi by rada expovala sve miniatury, pojmenovavala si je a davala jim nove vlastnosti. Ostrileni mazaci pak muzouvvest do boje bandu sedlaku, kterym predavaji kus sve zkusenosti. Navic staci update softwaru a razem mam dalsi nove moznosti. Zrychluje se tak reakce na zadosti hracu.
Ja si myslim, ze je to rozhodne zajimavy smer a spolu s uzasnym provedenim miniatur to pro me bylo neodolatelne lakadlo. Neco nafotim, abyste meli predstavu, co vlastne v te krabici je.

6.8.2010 20:29:41

líbí
Mne se to teda libi moc, napad skvelej (teda ne ze by mne neco v tomhle ducu "at to sakra pocita nekdo jinej!" uz davno nenapadlo, ale zrealizovat je pak druha vec...). Nemyslim, ze by byl problem v tom, ze to musim napred natlacit do kompu, to holt berte jako pripravu na valku. Realnej velitel taky musi papirovat (sepisovat rozkazy, delat plany, objednavat zasoby bla bla bla). Pri tom hrani si myslim, ze to nijak nebrzdi, by prave naopak, pac nemusim pocitat vzdalenosti, projizdet pravidla, zkoumat tabulky, hledat modifikatory... Se Siaronem souhlasim v te kostce. Kdyz vrham sam, muzu pak nadavat sobe. U nahodne generovanych cisel pak muzu nadavat chlapovi co to programoval, protoze ten pravdepodobnostni algoritmus tam urcite jednou za cas pusti nejakej zatracene nepravdepodobnej vysledek, kdy mi parta vylekanejch venkovanu stojicich na rovny a holy plani smazne vidlema tezky jezdectvo od hlavy az k pate zakovany v plechu, ktery uz se mnou proslo desitky bitev a nevyleka je ani kulomet, kterej by videli poprve v zivote... Jinak si ale dovolim se Siaronem nesouhlasit, pokud jde o proxovani/zkouseni/porizovani jednotek. Ja bych to bral jako zrealistictujici prvek, kdy si proste vymyslim a vycvicim armadu podle mych predstav o boji a meho taktickeho konceptu (a samozrejme urcitych teoretickych znalosti o tech jednotkach a taktice obecne) a pak s ni vyrazim do boje, kde teprve poznam, jak vse bude slapat a budu nabirat zkusenosti a dle toho sve predstavy a koncepty menit. To se mi na tom naopak zatracene libi! Pokud budou herni principy a algoritmy delany smysluplne a na zaklade realnejch znalosti vojensky historie, tak to bude parada! Samozrejme pak pomuze neco o taktice a vojensky historii vedet a zapomenout na nektery hry, kde jezdectvem dobyvate pevnosti apod. I kdyz tam teda bude magie a dalsi veci...

7.8.2010 09:52:57

panebože
další blbost, která kombinuje PC s deskovkou.

7.8.2010 10:23:08

rbx

Majovky
Super, tak ja se budu snazit to dat nejak do kupy a pak te k nam pozvu.:-)

7.8.2010 10:46:55

rbx

Adalpo
Tyhle vykriky do tmy jsou k nicemu. Kdybys to alespon podporil nejakym argumentem.

7.8.2010 10:53:31

Zajimave
Dival jsem se jeste na hype video kde ukazuji vicemene veskery postup a musim si pridat na stranu nadsencu, vypada to sexy. Zvlastni je system expu, zboznuju moznost expeni armady ale ve chvili kdy si nekdo koupi starter tak ho rozemeles. Pak mi bojova plocha prisla z nejakeho duvodu prilis jednoducha (vim ze asi neni moc potreba vic nez par ctverecku, blokady a les). Ale klidne bych si to zkusil. (ty velky tankoroboti vypadaji vyzivne)

7.8.2010 11:00:24

majovky
na druhou stranu muze mit pravdepodobnost rovnomerne rozlozenou (jako je moznost pouzit karty v osadnicich/duel of ages) :) ale sahnout si na kostku a sledovat jak se krouti je nedostizne to chapu.

7.8.2010 11:02:50

rbx

Falco
Tankoroboti? Mluvime o stejne hre? :-) Nemyslis Dust Tactics? :-)

Jinak ten souboj naexpovane armady se zacatecnikem je predmetem mnoha diskuzi a oni to resi pres system hendikepu. Zatim to neni moc odzkousene v praxi, ale diky tomu, ze pak staci jen upravit software a nabidnout ke stazeni, tak to nebude problem. A co se tyce terenu, tak v nejnovejsim updatu pridali jezera, baziny, kamenne plane... Takze taky zalezitost updatu systemu.

7.8.2010 11:05:13

PJ

Mňo...
...je to rozhodně velice zajímavý a originální nápad, ale přijde mi, že je to takové polovičaté řešení. Tj. nepůsobí to na mě ani jako dobrá počítačová hra, ani jako dobrá stolní hra. Spíš jako kompromis. Jak už tu bylo řečeno, vadí mi tam, že vlastně neznám ani přibližně algoritmy a proměnné, takže těžko odhadnu šance. A to klikání a dvojí pohled na bojiště je dost unavující a nabourává to atmosféru deskovky. Na druhou stranu ani ta SW část není nijak propracovaná a rozhodně nevytváří atmosféru nebo nějak zvlášť působivý efektní dojem (to i HOMAM5 před pěti roky měli lepší animaci bitev)...

Nechci, aby to vypadalo, že to zcela kritizuju, jen mi to připadá nedotažené. Pokud by se nemuselo klikat a SW by sám vyhodnocoval situaci na bojišti a v dalším vývojovém levelu i označování vyřazených jednotek třeba laserem, pak už bych v tom viděl určitou revoluci...

7.8.2010 12:05:13

majovky
jako zrealizujici prvek bych to bral, kdybych nemusel davat 30 dolaru za krabici s 6ti panacky :-P By me zajimalo v kolik sberatelskych hrach, at uz karetnich nebo figurkovych si utapel penize a kolik ... abychom si jako rozumeli :) Ja zahucel tak 40.000+ do magicku a kdyz jsem se od nich konecne utrh, tak dalsich 20.000+ do AD&D miniatur, tak si myslim, ze uz mam trosku predstavu ... a navic priznam se, uz se od dalsich sberatelskejch her radsi drzim dal :) Ja jsem totiz takovej ten hrac-Sberatel .. jak do neceho jdu, tak jsem schopnej v tom utopil desny prachy ;)

7.8.2010 12:19:32

Vybíráme z Bazaru

Zombicide - druhá edice (CZ)
Zombicide - druhá edice (CZ)
Akt. cena: 1990 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas