Dominion - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: 999 Games
Albi
Bard - Centrum Gier
Filosofia Editions
Hans im Glück
Rio Grande Games
Autoři: Donald X. Vaccarino
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dlouhá hra ?

Tak nevím, hrál jsem teďka Dominion poprvé a se svým synem a abych pravdu řekl, tak jsem z toho trošku rozpačitý. Byť jsme začali hru se správným počtem karet pro 2 hráče, tak jsme to hráli 2 hodiny a zdálo se nám to už ke konci dost jednotvárné a synka to už očividně nudilo. Nevím, lze se dostat ve dvou na avizovanou půlhodinku hry ? Hráli jsme hru s doporučovanou sestavou pro první hru.
6.8.2009 18:09:47

ad Jednotvárnost Dominionu
V tomhle spoléhám hodně na Intriky a jsem na ně zvědavý.

20.8.2009 13:51:58

kren
no já nevím, že bych měl nějak extra moc času na měnění strategie...12 karet planet a technologií je vyloženo na stole velmi rychle. Mě se dobyvatelé líbí, neříkám že ne, ale Dominion mě baví více...

20.8.2009 13:57:00

Jednotvárnost a Dobyvatelé
Ač je Dominion super, na Dobyvatele prostě nemá, v podstatě se ztotožnuji s argumenty Krena. Snad se dočkám rozšíření :-(
A co se týký jednotvárnosti hry a Intrik:
Já si Intriky pořídil zároveň se základem, po tom, co jsem měl se základem nahraných cca 200 her na BSW. Teď hrajeme mix základu a Intrik, náhodně vybíráme karty království a vznikají velmi zajímavé situace. U Intrik je totiž spousta karet, kde se hráč rozhoduje pouze pro jednu ze dvou(či více) možností. Až si budete muset po soupeřem zahraném Torturerovi vybrat, jestli vezmete Prokletí nebo zahodíte tři karty, pěkně se zapotíte. A tak na rozdíl od základu není tak snadné určit nejsnadnější cestu k vítězství.

20.8.2009 14:34:55

ad Intriky
To je to co od toho čekám :-).

20.8.2009 14:48:40

zpracování
Mě teda karty přijdou ok, co mě na tom nejvíc bije do očí je ten obrázek na krabici. Když si to prohlédnu tak je to tak neuvěřiteloná slátanina všeho možného, že nechápu jak to někdo mohl nakreslit na jeden papír.

30.8.2009 01:29:41

Kren
"Dominion skládá pouze ze strategie NASYSLIT - VE VHODNÝ OKAMŽIK SPUSTIT SBÍRÁNÍ ZELENÝCH - POSBÍRAT. Semo tamo je to okořeněno interakcí útočných karet, které mi mohou mé syslení ztížit, ale to je dost málo."

tak pod to se podepisuji.

Dominion at je jak chce zabavny, tak je to proste jednoducha karetka ktera nechapu kde vzala aspiraci na nejlepsi karetni hru vsech dob. To je jako bych ja rekl, ze nejlepsi karetni hrou vsech dob je Marias ovsem s tim, ze ja bych az tam mimo s timto postojem nebyl.

3.9.2009 08:29:13

Ringo
Ovsem problem je v tom, jak nasyslit;) Osobne uz si vic uzivam Intriky, ale porad pro me Dominion je jedna z nejlepsich karetek vubec.

3.9.2009 08:55:18

Agricola a Dominion...
...jsou pro mně jen vyhypované hry, kterých kvalita není tam, kde se nám to snaží marketeři a bohužel i fanoušci namluvit...

A teď házejte kameny...

3.9.2009 09:05:02


Dominion vs. Dobyvatele vesmiru
Rovnez se priklanim na stranu Dobyvatelu vesmiru. Dobyvatele jsou proste o tom, ze se clovek musi intuitivne rozhodovat v kazdem kole jak pokracovat dal a stiznosti ze nejdou karty, ze je hra moc nahodna nebo ze nekdo na nejakou kartu cekal a nesla mu x kol, ty neberu. Tahle hra neni o zadne predem pripravene strategii a cekat az mi prijde karta je chyba! Proste je to o tom neustale reagovat v prubehu cele hry a pokud neco nejde tak to nejde, tak jde neco jineho. Chce se to proste rychle prizpusobovat podminkam. Osobne se mi zatim dobyvatele libi vic.

Dominion nemam tolik nahrany, ale po par hrach mam pocit, ze zaklad hry je v porovnani s dobyvateli mene komplexni. Nektere karty jsou dost podobne a pokud z nich vytvorim random set a mam dve karty, ktere jsou v blede modrem to same, tak je to jako kdybych mel o jeden balik min. A potom me trochu drazdi ty zelene karty s body. Zacnu je sbirat a pak mi prijdou treba dve nebo tri a co s nima. Hrat je nemuzu, proste zbytecne zabiraji misto v hracim baliku. Osobne beru Dominion pouze jako zaklad. Sbirat jenom akce, karty a nakupy porad dokola to me nebavi. Potencial hry vidim v kartach s ruznymi specialnimi akcemi u karet jako je witch, spy apod. Hodne karet s dodatecnymi efekty je prave v rozsireni, ale to budu hrat poprve o vikendu. Nicmene prvni dojem z rozsireni je mnohem lepsi nez u zakladu. Rozsireni obsahuje kartu, ktera dava body a da se s ni soucasne platit a mnoho jinych karet se specialnimi efekty.

Za velkou vyhodu Dominionu povazuji, ze naucit se ho je mnohem snazsi a lze ho hrat i s prilezitostnymi hraci. To je u dobyvatelu mnohem obtiznejsi. Sam si pamtuji jak jsme v zacatcich tapali v symbolech a v jejich pocetnych variantach.

Dale bych rekl, ze rozsireni tvori dominion mnohem zajimavejsi a povazuji ho na prvni dojem za zdarilejsi nez u dobyvatelu. 1. rozsireni dobyvatelu tvori snad ze dvou tretin, soliterni varianta!!! Zatimco pro hru ve vice hraci pribyde asi 10-15 karet a par bodovacich zetonku a to je na rozsireni sakra malo. Dobyvatele jsem s rozsirenim hral trikrat, ale nemel jsem dojem, ze by to hru nejak zasadne zmenilo a kupovat si kvuli par kartam, i kdyz prinaseji zajimave moznosti se mi moc nechce. A to mam tuhle hru moc rad.

3.9.2009 09:10:56

dodatek
Nevim proc, ale zase me to odhlasilo. Tak jenom abyste vedeli kdo je autor.

3.9.2009 09:12:35

Ringo, Parxel, Acer 1968 a jim podobní :-)
Ringo: jak říká aneken, problém je v tom, jak nysyslit a další důležitá věc je ta, že ta samá hra se stejným složením karet, se mění se změnou soupeře, každý to hraje jinak, přes jiné karty a i na to je třeba reagovat.
Parxel:zelené karty s body: a o to to je! mám si vzít body, i když momentálně jsou mi na nic a budou mi pak na ruce zavazet, nebo mám ještě počkat, vzít nějakou jinou kartu, a to zase souvisí s protihráčem a jeho taktikou
Acer: nesouhlasím :-) hra se mi líbí proto, že mě baví, ne proto že to někdo vyhypoval :-)

3.9.2009 09:25:59

oprava
a o tom to je!

3.9.2009 09:27:29

PJ

Ringo, Parxel, Acer 1968 a jim podobní :-)
Souhlasím s vámi!
Souhlasím částečně i Hammerem - nákup bodů ve vhodný okamžik a karty, které mi je pomohou vyhodit z ruky v proběhu hry, to je prostě součást simplicitní komplexity Dominionu ;-)

3.9.2009 10:00:17

Fanousek
No ja se proste musim priznat, ze me ta hra chytla. Mam nahrano urcite pres 100 ruznych her, ale malokterou z nich si zahraju tak rad jako Dominion:) Hra me hodne bavi a nevim, proc bych to nemel tvrdit. Mam nahrano radove stovky her a hry se docela lisi podle setupu, simplicitni mi neprijde. Dobyvatele Vesmiru mam taky rad, ale dyt ta hra neni bez nejake erraty ani vyvazena:) Sparta a jeji vojenska strategie je proste predem dana, tocim balik a necham si ostatnima hrat akce, co potrebuju:) Varianta by byla hrat bez startovnich karet uplne, ted jsem se o tom bavil s jednim klukem, musim to vyzkouset.

3.9.2009 10:36:18

PJ

aneken:
Jo, vím, že jsi zkušený hráč a že tě to chytlo. Já přece tu hru nekritizuju AŽ ZASE TOLIK. Jen mi trochu připadá spíš jako torzo, fungující mechanismus, než jako "celá dospělá" hra.
Stran Dobyvatelů - nevím, nevím. tady mám zase stovky her odehraných já a vojáky jsem už často předrtil, jednou s mimozemšťany s výsledkem 61 bodů a podruhé turistmi a idoly s výsledkem 64 bodů. Jeden můj známý už proti mě odmítá používat vojáky ;-) A za druhé si myslím, že Sparta nemusí být předem daná. Když Ti nechodí karty, musíš prostě změnit strategii. A tohle měnění strategie podle karet a pružné reagování na hru soupeře také v Dominionu částečně postrádám...

3.9.2009 11:35:51

kritika
Úplně se ztotožňuji v názoru na Dominion s PJ a s níže uvedenou kritikou. Podepsal bych se pod tu kritiku všemi deseti. Dal jsem Dominionu v hodnocení pouze 3 hvězdičky a je to asi první hra u které jsem měl obrovský rozpor v tom jak hru hodnotit a jak rád ji hraju a je u nás doma oblíbená. Mám ji celkem rád hrajeme ji teď často, ale fakt mi tam chybí nějaká šťáva a téma. Hodnotím ji opravdu podle toho, že je to dobře fungující mechanismus ale to je málo.

3.9.2009 11:56:58

PJ
S tím reagováním na soupeře si dovolím nesouhlasit:
Pokud v Dominionu nesleduješ hru soupeřů a nereaguješ na ni, jsi v háji. Zažil jsem spoustu her, kdy si hráči vůbec nevšimáli karty Zahrady, ale když byla koupena první, ostatní byli rozebrány během okamžiku. Taky jsou důležité reakce na nákup útočných karet, např. nákupem "Hradních příkopů". A takvých příkladů můžu uvést desítky ;-)
Jen cchi na závěr napsat, že Dobyvatelé jsou pro mě pořád karetka číslo 1, těsně před Dominionem :-)

3.9.2009 12:02:19

to all
Presne! Souhlasim s PJ. Ja mam z Dominionu take podobny pocit. Mechanismus hry je novy, neokoukany a chytlavy, ale je to proste zaklani kamen a k tomu, aby si tahle hra zaslouzila titul nejlepsi karetni hry, to chce trochu vic.

Nicmene rozsireni Dominionu dle meho nazoru smeruje k rozvoji a obohaceni hry, coz bohuzel u Dobyvatelu rict nemohu.

Dobyvatele jsou zpocatku trochu obtiznejsi, ale zminovany problem se startovni planetou Sparta, ja osobne nemam. Taky me na ni parkrat dostali, ale rozhodne mi nepripada, ze by byla silnejsi nez ostatni karty. Podle meho nazoru, snad jedinym zaporem u dobyvatelu je, ze obcas nejdou karty a nez je clovek trochu rozhybe tak mu protihrac utece, ale to se nestava tak casto.

3.9.2009 12:10:13

PJ

Eyron, Parxel
Eyron: Ano, souhlasím; myslel jsem to tak, že se těžko změní celá strategie jako v Dobyvatelích - kde mohu z vojenského stylu přejít na ekonomický, z produkce jednoho zboží na produkci vícero druhů, z planet na technologie, atd. Protože Dominion se hraje vždy pouze s deseti kartami, tak razantní změna není většinou možná (ale třeba se pletu).

Parxel: Ano, Gathering Storm by mohl být lepší, ale líbí se mi tam body za úkoly a "putující" body ala Osadníci. Solitér moc neocením, to upřednostňuji PC hry.

3.9.2009 12:23:29

PJ-Dobyvatele
Mno samozrejme ti musi neco dojit, ale staci, kdyz mas v zakladu ci v prvnim kole neco s dalsi vojenskou silou a rozjizdi se kolotoc... Na produkcni kolecko aby fungovalo, jak ma, potrebujes stesti na planety s dobryma spotrebama a ta sance je IMHO mensi. Netvrdim, ze je Sparta neporazitelna, ale ve 4 hracich, kdy se hraje vice ruznych akci je velice silna, protoze ostatni hraji pro ni a ona si muze tocit karty. Aby bylo jasno, Dobyvatele patri k mym uplne nejoblibenejsim hram a hraju je velice rad, jen premyslim, jak ji trochu vyvazit.

3.9.2009 12:47:16

Nehotovost Dominionu
Ano, i tu muzu trochu souhlasit, ackoliv me osobne to nejak nebrani to hrat. Coz je taky duvod, proc me vyrazne vic bavi Intriky v soucasny dobe ci michany partie. Protoze pridavaji nove moznosti a hlavne volbu na hraci z vice moznych akci... Seaside by mohl byt zase o krok dal.

3.9.2009 12:49:22

Dobyvatele II
Mozna je to lepsi s tema startovnima planetama z Rebels vs. Imperium, ale to sem jeste netestoval...

3.9.2009 12:50:57

Dominion a RtfG
Na Dominionu oceňuji právě jeho jednoduchost a rychlost. Pravidla se dají vysvětlit během pár minut a po pár kolech je i začátečník v obraze. Samozřejmě jen v základním. Chvíli trvá než člověk objeví různá komba apod. V mých očích máte pravdu v tom, že na hře je nejlepší právě ten dobrý, nový, neokoukaný mechanismus. Ten se dá napasovat opravdu do lecjakých témat.(viz. BGG - Zombinion, Gal. Trucker apod.) Než sem si Dominion pořídil, chvíli jsem se rozmýšlel, zda neušetřit a nevytisknout si v práci právě třeba Zombinion, ale nakonec sem rád, že jsem koupil ;)

Posuzivat s RtfG asi nemá smysl. RtfG je supr a lhal bych, kdybych napsal, že Dominion se mi líbí víc, ale..... pokud si chci zahrát kdykoli, tak jedinej člověk, který je mi okamžitě k dispozici jen moje (skoro)žena:) Nechci říkat, že RtfG je nějak strašně složitá a náročná hra, ale prostě některé lidi může téma a zdánlivá složitost(hafo ikonek apod.) odradit. Hmmm...když tak o tom přemýšlím, tak dneska zase zkusím ženu navrtat do RtfG, ale mmyslím, že skončíme u Dominionu;)))

3.9.2009 14:23:05

PJ

Odulin
Máte bezesporu pravdu. Dominion je určitě přístupnější všem. I to je jeden z důvodní jeho všeobecně vysokého hodnocení.

PS: držím palce s navrtáváním do RtfG. Já bych si na podobnou akci netroufl :o)

3.9.2009 15:26:56

PJ
Ja sem si troufl a ozvalo se "To je zas nejaka tvoje slozitost":). Skoncili sme u Jamba:)

3.9.2009 16:42:34

Vybíráme z Bazaru

Velbloudi dostihy
Velbloudi dostihy
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 7 dnů

Offcanvas