Dominion - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: 999 Games
Albi
Bard - Centrum Gier
Filosofia Editions
Hans im Glück
Rio Grande Games
Autoři: Donald X. Vaccarino
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dlouhá hra ?

Tak nevím, hrál jsem teďka Dominion poprvé a se svým synem a abych pravdu řekl, tak jsem z toho trošku rozpačitý. Byť jsme začali hru se správným počtem karet pro 2 hráče, tak jsme to hráli 2 hodiny a zdálo se nám to už ke konci dost jednotvárné a synka to už očividně nudilo. Nevím, lze se dostat ve dvou na avizovanou půlhodinku hry ? Hráli jsme hru s doporučovanou sestavou pro první hru.
6.8.2009 18:09:47

Richmond
jj, na Tichu jsem koukal, ale přesně ta podmínka dvou párů mi zabránila ho koupit.

10.8.2009 12:05:53

Begholder
Tak od Dominionu tohle urcite fakt necekam, protoze s tim tematem proste nema nic. Na co by mi tam ti rytiri byli? Budu dobyvat nejaky hrad? On tam nejaky je?
Od deskove hry (Dominion je mimochodm karetka, tak nevim proc se ptas zrovna na tohle) , kdyz si ji kupuji ocekavam zabavu, ale ne jen tak nezjistnou. Proto si kupuji i hry tematicky ladene k memu gustu. Rad si proste pri te hre i hraji na necoa ne jen matematicky drtim herni mechanismy. Takze kdyz si budu chtit zahrat na Hanniballa jak trajda se slony pekne na rim, tak uz mam k tomu zakoupenou priznacnou hru, Hanniball, Rome vs. Cartaghe. Tuhle jsem mel chut sis nekym pekne na planu stavet koleje mezi mesty a vlacky prevazet zbozi, tak jako v me oblibene pocitacove hre Railroad Tycoon a hura, koupil jsem si RRT ktery perfektne odrazi dane tema opredene vynikajicimi pravidly, takze to ma nejaky rad a muzu stavet ty koleje a vlacky prevazet zbozi. To je pro me primarni. Nikoliv ze si prectu pravidla a vemu to tak - poloz lajnu mezi misty zlite A - modre B, prevez z modreho B zlutou kosticku do zluteho A a mas body. Ale jinak predpokladam, ze cca dva mesice a vratiz se ke tezkemu suchemu ryze mechanickemu euru a na nejaky WoR nebo Warrior Knights zapomenes, jeste nez si je vubec stihnes zahrat:-)

Dominion neni spatna karetka, ale Marias je proste fakt lepsi:-)

10.8.2009 12:05:57

Ringo
Někdy mám pocit, že očekáváš od karetky neuvěřitelné věci :)

10.8.2009 12:15:19

Ringo
no myslím, že se to schyluje opět ke zbytěčné debatě. Začínáš srovnávat 20 min karetní rychlovku se skvěle fungujícím mechanismem s dvou hodinovou wargame nebo dvouhodiným stavěním kolejí a plastových vláčků....

Já beru když někoho nebaví karetní hry a k pobavení potřebuje nutně pouze obrovské, komlexní krásně vypadající, složité a tématem opředené hry. Ale to, že někdo zkusí 2 partie nějaké karetní hry a kvůli tomu že je na ní obrázek rytířů, tak od ní čeká to samé jako od dejme tomu Warrior Knight...to mi přijde hodně divné

10.8.2009 12:19:43

Richmond
no ja nevim co bych mel vlastne ocekavat, ja jen rikam jednu vec, vzdycky to bude na urovni vykladani si nejakych zoliku, takze ja opravdu neocekavam nic jak se mi tu s Beholderem snazis podsunout. Spise bych mohl nekterym vytknout, ze se nejak nechteji s tim smirit a delaji z Dominionu neco jako vice.

10.8.2009 12:20:34

Už toho nechte ...
Ale pánové, tak už toho nechte. Každý má svým způsobem pravdu - jak obhájci Dominionu, tak odpůrci. Kdo ho bude chtít hrát, tak si ho pořídí, kdo ho hrát nechce, tak si ho nepořídí a tím to hasne. Někdy jsou důvody proč mne hra zaujme nebo nezaujme racionální a někdy iracionální - tak se s tím smiřme. Já jsem třeba nikdy nehrál Puerti Rico a mám k němu nezdůvodněnou averzi. Dominion má hodně jednoduchá pravidla a pro lidi, co neviděli nikdy deskovku to může být hra hodně chytlavá a zajímavá A HLAVNĚ KRÁTKÁ. Dost těžko si mnozí lidé najdou čas a chuť učit se něco složitého a strávit u toho moře času. Mám taky hry, které bych hrál i u nás doma raději než Dominion ale není k tomu vůle a chuť, takže zaplaťpánbůh za to.

10.8.2009 12:21:43

Beholder
jeste jednou a zcela jasne - opravdu od toho neocekavam ,nic, jenom jsem se pozastavil nad tim pozlatkem ktery mse dneska oprede kdejaky solitare nebo zolici, to je vse. A jeste jednou a jasne - opravdu od karetnich her neocekavam nic. A cekal jsem kdy vyrukujes s argumentem dvou odehranych her. To prece s ti male nema nic spolecneho. Nebo myslis ze kdybych tech her odehral vice, tak bych tam nten pribeh toho rytire nakonec objevil?

10.8.2009 12:22:55

Ringo
No jo, ale ty dáváš příklady her, kde si vypomáhají figurkama, konkrétní historickou mapou nebo historickým pozadím. Prostě potřebuješ hry, kde je úroveň abstrakce téměř totálně potlačená, potřebuješ mít vše konkrétní, abys o tom mohl si dál povídat. Někteříé tyto nároky nemají a spokojí se s nápaditými a zábavnými principy hry, protože jim po 50 partiích už dávno nepřijde, že hrají nějakého Hannibala či převáží zboží z Philadephia do New yorku (koneckonců v RRT taky jen převáží kostičky z A do B).

10.8.2009 12:24:25

nesouhlas!
tak tady musím ještě přispět - kdyby někdo udělal verzi Jyhadu dejme tomu o 1000 kartách, která nebude sběratelská a půjde z toho splácat pár balíčků, tak bych to koupil hned. Karetní hry nemusejí být jednoduché a lze od nich čekat něco více. To že to většina nenabízí neznamená, že takové karetky neexistují. Jyhad je fest promakaný a troufám si říci, že jen pár deskovek mi nabídlo podobné zážitky. A už taky končím, howgh, koukám, ž eněkteří s etu začínají rozehřívat jako bychom jim vraždili psa.

10.8.2009 12:24:48

ad Ringo
... a co ty víš. Někdo třeba zase kašle na nějaké příběhy a líbí se mu vykládat různé karty s pěknými obrázky a považuje to za zábavnější, než se vžívat do nějaké role složitého příběhu - každý jsme jiný.

10.8.2009 12:25:16

kren
ale ja to samozrejme nikomu neberu ze jej vice bavio vykladat karty, v tom urcite spor nebyl a ani byt nemohl. Me jen vrtala hlavou ta prezentace teto hry, nic vice. A tady se hned zacne spradat dsiskuse o tom co kdo od hry ocvekava a hleda v ni. Jak rikam, zahral jsem si to, na oddych dobre, urcite si to online zahraji zas, ale jeto proste obycejna soliterni karetka.

10.8.2009 12:27:41

Richmond
ano v RRT prevazim kosticky z A do B a proto je tak dulezite to tema, ktere tady paradne funguje a neni to jen abstarktni logicka hra o par kamenech a hernim planu s kolecky typu mlyn.

10.8.2009 12:29:53

Ringo
já tě vážně nechápu o co ti jde? Prvni tvrdíš, žes očekával něco jiného (když je tam nakreslený rytíř), pak zas říkáš, že neočekáváš nic...nechápu. Vždyť já tady celou dobu vyzdvyhuju ten promakaný mechanismus Dominionu, nic jiného

10.8.2009 12:41:34

Beholder
nikde jsem nepsal ze tam ocekavam neco jineho. Sakra kdyz uz se rozcilujes, cti aspon co clovek pise a nereaguj na to co si myslis, ze si nekdo mysli. To je snad v kazde debate tohleto.

10.8.2009 12:43:55

Ringo
10.8.2009 11:51:21
cituji: "Akorat kdyz vidim tu krabici s rytirema, stredovekou vesnici a pod., ocekaval jsem proste uplne jiny obsah."

Takže klídek, rozčílený začínáš být ty, já jsem úplně v klidu :).

10.8.2009 12:54:38

Beholder
ano, obsah jsem ocekaval jiny, ale od hry jsem toho opravdu neocekaval mnoho, uz jen proto ze je to karetka. Cekal jsem proste kapku jiny mechanismus ktery bude mit s tim tematem hlubsi spojeni a zaroven jjsem nasledne konstatoval, ze ono to asi ve skutecnosti vlastne nejde. A ty mi tu hned podsunes, ze chci z Dominiona Warrior Knights. A to rozscileni je u tebe zcela zjevne, nejsem nebot nejsem prvni ktery si toho vsiml;-)

10.8.2009 13:01:31

to Ringo versus Beholder
... pánové, pánové klid. Zakopejte válečné sekery :-).

10.8.2009 13:01:41

kren
mas recht. nechme toho, je to zbytecne. Pro priste se budu snazit psat jen pozitivni komentare a kritiku si necham pro sebe.

10.8.2009 13:04:43

Ringo
"ano, obsah jsem ocekaval jiny, ale od hry jsem toho opravdu neocekaval mnoho, uz jen proto ze je to karetka."...to je zas co? Tys čekal že v krabici je něco jiného než 500 karet, když je na krabici napsáno, že hra obsahuje 500 karet :).

Kdyby na krabici nebylo nic jen černá nebo bílá plocha a na kartách jen text přes celou kartu, byl bys spokojený?

10.8.2009 13:06:25

Beholder
ty mas trochu potize s ceskym textem se mi zda. Jestli jsi pochopil obsah jako obsah krabice, tak jakoukoliv dalsi argumentaci si teda necham pro sebe...

10.8.2009 13:08:20

Ringo
Když jsi od karetní hry, která obsahuje 500 karet a všichni ví , že to je jednoduchá karetní rychlovka s obrázky středověkých vesnic, rytířů, zlodějů, čarodějek apod. nic víc, čekal něco jiného, tak to teda vůbec neberu jako kritiku, ale jako rýpání

10.8.2009 13:08:40

Ringo
v tom případě mi teda vysvětli co v "tvojem" českém jazyce znamená. obsah hry jsem očekával jiný, ale od hry jsem toho moc neočekával

10.8.2009 13:10:30

Beholder
ja jsem napsal nazor a jak ty to beres, to je docela fuk.

10.8.2009 13:10:31

Beholder
obsah nemusi vzdycky znamenat obash krabice, jako komponenty a podobne. Kniha treba obsahuje listy papiru, ale kdyz si prectes co se skryva pod pojmem Obsah uplne na zadni strance knihy, tak tam urcite nebude napsano: list papiru, druhy list papiru, treti list papiru....

10.8.2009 13:14:09

Ringo
to je jak kdybych přišel do diskuze o RRT a řekl: " tak jsem si včera pořídil deskovou hru Railroad Tycoon, kde je na obrázku vlak a čekal jsem, že vytáhnu z krabice modely vláčků, díly kolejí a vláčky budou jezdit po mé vybudované trati a ono nic. Jsou tam jen dílky tratě z kartonu a úmělohmotné barevné mašinky.

10.8.2009 13:14:28

Vybíráme z Bazaru

Fog of Love
Fog of Love
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas