Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Je to tu za chvilku, proč se nenachystat :-)
20.6.2012 02:34:47

rbx

Tangram
nejde to k puvodnim dilkum. Resp slo by to stare nejak napasovat k rubove strane novych, kde je kamenny dungeon. Musel by se ale jeste trosku odstrihnout kousek stareho spojovaciho elementu (nevim jak to rici :-).

17.7.2012 15:11:06

Obrázek
http://cf.geekdo-images.com/images/pic1301112.jpg

ten "nos" původních dílků je delší :)

17.7.2012 15:28:52

rbx, Boochek
Rozumím, já sem s tím tak nějak počítal ... navíc podle fotek mám pocit, že nové díly jsou rovné, kdežto staré jsou takové kostrbaté a že i to by zavazelo.
No až to uvidím na vlastní oči, tak se s tím nějak popasuju :). Takových krucánků sem se navykrajoval mraky, když sem vyráběl Space hulk.

No už abych to měl doma, taky se nemůžu dočkat. Závidím vám tu dnešní seanci :).

17.7.2012 15:36:08

dojmy z preview
Díky všem pánům za prima dvojscénář. Jelikož jsme se za celé ty tři hodiny ani nepředstavili, za což se omlouvám - doma mě to učili, tak bych prosil o info s kým jsem to vlastně hrál? :) Já jsem byl lučištnice a můj kamarád Vojta byl klerik/vrhač.

K vlastní hře: Na to, že se jednalo pouze o "demo" verzi, tak jsem víc než nadšen. Ve hře je odladěno plno nesmyslů a nevyvážeností mezi classami. Město už neexistuje, za což haleluja! a nový mechanismus házení na obranu krásně zlepšil hratelnost. Už to není jen takové bezduché ty mi dáš sodu, já tě jednou ranou zabiju, ale už jsem skoro mrtev po první ráně. jsem nadšen, takhle jsem si Descent víceméně představoval. Ještě jednou díky.

17.7.2012 23:51:48

stastlivci:
A co ta nova line of sight? Z ukazek v recenzich na BGG (jednu od týpka co to má doma jsem dokonce zacal prekladat, ale posledni dobou nejsem krom Titana a muziky stonc cehokoli soustavnejsiho) to vypadalo, prinejmensim pro hrace prvni edice, naopak hrozne nelogicky a neintuitivne...

A jak to vypadá s taktizováním při pohybu? To mě na 1E baví úplně nejvíc a třeba ta soubojová řezničina mi k tomu hrozně sedí. Zdrhačky, uhejbačky, schovky, vzájemný krytí... a jak se to po-- tak teče krev :-) Není to teď, s omezeným krytím (nová LOS) a obrannejma kostkama víc o tom naběhnout k soupeři a "šermovat"?

18.7.2012 00:49:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Polylux
LOS nám včera během těch tří map žádné komplikace či extra problém nepřinesl. Možná, že na jiných mapách by se odlišnost vůči původnímu LOS projevila ale včera tomu tak nebylo.

Taktizování můžu s klidem potvrdit, že ho bylo dost. Můj Splig se takhle protaktizovával celou druhou polovinu questu a to nemluvím o tvoření obraných linií hrdiny.

Jelikož se včera hrála naprostá basic verze hry (každý hráč pouze základní skill a vybavení) jsem dost zvědavý jak hra bude vypadat v rámci kampaně.

Za mě obrovská spokojenost. Je tam spousta drobných úprav a vylepšení, které z toho v součtu dělají pocitově úplně odlišnou a pro mě lepší hru.

HAVELOCK

Já byl ten příjemný pán co se Vás snažil všechny zabít :)

Vojtu si beru do Casína, to co včera házel to nebylo možný :D

18.7.2012 06:47:25

gev

rbx:
Radku, díky. Moc pěkné to bylo. Teď ještě kdyby se to dalo někde konečně koupit :-)

Nehrál jsem, ale i tak jsem nadšený. Oproti první edici oceňuju mimo spousty vylepšení a napravení nelogičností i rychlost, s jakou se to hraje. Opravdu to vylepšili.

Co se mi nelíbí je nekompatibilita map s první edicí (ale je fakt, že by to vedle sebe vypadalo hnusně, nová grafika je o řád lepší, než stará), a v conversion kitu by mě potěšilo aspoň pár scénářů, ne "jenom" nové karty starých potvor a hrdinů.

BTW Já byl ten pán, co se vám pokoušel vypálit sítnici bleskem.

18.7.2012 08:23:08

Havelock
Také jsem přes všechno to nadšení zapomněl na představování :)

Já zaujmul na druhou část druhého scénáře volné místo knighta.

Díky spoluhráčům za hru a Radkovi za předváděčku. Bylo to super.

18.7.2012 15:37:42

rbx

...
ja jsem rad, ze se vam to libilo, ale hlavni diky patri Honzovi, alias Boocheckovi, ktery vas Descentem provedl.
A jinak souhlas s Gevem, ze ta nekompatibilita map z jednicky je hnus velebnosti. Nic by jim to neudelalo, stejne nova rozsireni budou mit lepsi grafiku a jine potvory, takze by si to lidi kupovali tak jako tak, ale vzit jim tu moznost rozsireni dungeonu mi prijde fakt sproste.

18.7.2012 16:32:54

k dojmům
Samé děkovačky a velmi stručné dojmy a pořádná esej žádná :)

Takže je to opravdu svižnější a kratší? Nestal se z toho primitivní Dungeonquest (v uvozovkách), je to pořád Descent? :) Díky za odpovědi

18.7.2012 17:02:58

dojmy
Já také děkuji za vysvětlení pravidel a za provedení jednoduchým scénářem.

První edici jsem hrál jednou a ještě před hodně dlouhou dobou, takže nemohu srovnávat.

Přestože jsem při hraní dobře bavil, což bylo dáno partou lidí, tak hra jako taková se mi nelíbila. Důvody:

1. Očekával jsem více příběhu. Toto očekávání se nenaplnilo, hra byla v podstatě bezhlavá rubačka. Samozřejmě si uvědomuji, že se jednalo o první test a v kampaních to bude už asi o nečem jiném.

2. Samotný systém hry mi připadal docela zvláštní. Celou dobu jsem měl pocit, že dostáváme strašně na hubu, ale nakonec jsme vyhráli a pán jeskyně v podstatě nesplnil ani část svého úkolu - v podstatě si ani neškrt.

Hra v probíhala, tak že jsme se začali řezat a když někdo padl, tak se v dalším kole probral oklepal se a bojoval dál až jsem dorubali hlavního záporáka a byl konec. Mě tenhle systém přijde dost takovej nešťastněj, protože v podstatě vede k tomu, že postava nemůže umřít a ze hry se pak stává naprosto bezbřehá rubačka, kdy do sebe bušíme tak dlouho, až splníme podmínky hry a je konec.

18.7.2012 19:18:41

Parxel
Hodně tvrdá slova po tutorialu a jedné hře první edice (která je založena na stejném principu = rubat, popojít, rubat, popojít). Podíl příběhu je taky pořád stejný, a proto nelze čekat něco víc. Já tedy hrál duhý dvojscénář (ten, co nefunguje jako tutorial) a tam byl příběh hodně promyšlený a fikaný. Musí se to brát jako taktická hra a ne čistokrevné RPG s vývojem postavy. Ale uznávám, že je to hodně o partě lidí. Pokud se sejdou kalkulátoři, tak je to naprd, ale my jsme se u toho skoro pořád smáli peprným hláškám...

18.7.2012 21:19:07

Havelock
To jsou moje první dojmy. To že šlo o tutoriál si uvědomuji, také jsem to zmínil. Já jsem asi očekával že to bude trochu jinačí.

18.7.2012 21:45:43

Parxel
je to Dungeon Crawl, takže Tales of Arabian Nights bych od toho nečekal. Takto byl postaven i první Descent (rubačka, rubačka a rubačka propojená taktikou hrdinů a házením klacků pod nohy OL + lehký příběh v pozadí aby to nebylo takové suché).

Padání hrdinů a odpadnutí eliminace je samozřejmě novinka zřejmě převzatá z GoW. To nemůžu soudit jaké to je, protože jsem to zatím nehrál. Už se to nehraje na conquest pointy, ale na splnění úkolu, podobně jako v MoM?

18.7.2012 23:58:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Co jsem pochopil, tak asi ano. My jsme museli dorubat takoveho cerveneho obra. No ale vezmi si, ze te proste nekolikrat nekdo pretahne palici pres hlavu ty jdes k zemi a v pristim kole (tj. za par vterin) se postavis na nohy oklepes se a jdes znovu do akce. Me to jako mechanismus prijde divne, protoze jsem v podtstate nesmrtelny a nemam se ceho bat, jdu to tam rezet hlava nehlava.

19.7.2012 08:11:25

gev

Parxel:
Souhlas, "nesmrtelnost" je jediná věc, které jsem se bál předem, ještě než jsem to viděl naživo. V takovém GoW mi to nevadí, je to analogie toho, co zažívám na Xboxu, u Descenta si na to budu muset zvyknout.

V každém případě to chce od OL jiný přístup než v jedničce, jen ještě nevím jaký :-) - OL karty jsem nestudoval. Taky je možný, že první scénář je "vyladěný" tak, aby nadržoval hráčům, a OL zazáří až v jiných questech ;-)

19.7.2012 08:47:47

Parxel
Pokud jdeš k zemi, OL si líže kartu, pokud tě neaktivuje kamarád, ztrácíš celé své kolo a i tak, kolega musí utratit alespoň jednu akci. A pokud vstáváš zpět, většinou ti chybí fatigue a se zdravím to taky není na jedničku :)

Cílem hry není pobýt hrdiny ale splnit určitý taktický úkol. Což v mém případě hned v tutorialu dost selhalo protože mám ještě staré návyky a více než úkol jsem si chtěl vyzkoušet potvory a celkově souboj :)

Příběhové pozadí je vždy u každého questu, já jsem jej z časových důvodů nečetl, jen jsem nastínil úkol a pravidla dané mapy.

Jediné dvě velké výtky, které mám pořád v hlavě je ten podraz s map tiles mezi první a druhou edicí a pak kostky. Připadají mi takové... lehké, odfláknuté. Pocit z jedničky kdy jsem držel Kostky vs kostičky ve dvojce je prostě znát.

GEV

S klidem můžu říct, že OL tutorial prostě projel :)

19.7.2012 08:57:30 | Upraveno autorem (porovnej)

gev

Boocheck:
OK, Overlord má samozřejmě vždycky pravdu, když říká, že to projel, tak to zaručeně projel pořádně :-)

19.7.2012 09:52:50

Parxel
Jsou to dejme tomu "superhrdinové", ti prostě neumírají :). Tohle by mi nevadilo, pokud je to dobře pořešené těmi úkoly a ta nesmrtelnost je něčím vykompenzovaná.

19.7.2012 09:57:19

to gev
Na BGG kolují zvěsti, že ten první scénář (First Blood) je opravdu udělaný ve prospěch hrdinů. Je tak postavený hlavně proto, aby se hru lidi naučili na krátkém questíku a aby si hrdinové mysleli, jací jsou borci :-) Každopádně za vítězství v prvním scénáři myslím není žádná spešl odměna, všichni prostě dostanou 1 XP, ať už vyhráli nebo prohráli, takže je ten nepoměr takhle vyvážen. Samozřejmě pokud z toho chtějí hrdinové získat něco více, tak musí prohledávat Search místečka, která jim dají prachy na nákupy, ale v tom případě se zase nemůžou úplně soustředit na objective. Takže nováčci se na prvním scénáři hru naučí, ale nebudou z toho mít nic moc extra, ale zkušení hráči z toho budou chtít něco vytřískat, ale zase OL trochu uvolní ruce.

19.7.2012 11:07:28

Rambo: First Blood
I v jedničce byl první scénář nakloněn hrdinům. Je to už taková tradice. A hlavně doporučuje se, aby OL byl nejzkušenější hráč. Obecně to bývá ten, kdo četl pravidla a vysvětloval ostatním. Je proto celkem v pořádku, aby je "nechal" vyhrát, protože má takový otcovsko-patronský pocit, že prezentuje hru kamarádům, dál je taky v pořádku, aby vyhrálo na začátku víc hráčů, než prohrálo a zároveň je to motivace pro další hru. Víc bych v tom nehledal.

19.7.2012 12:34:49

nesmrtelnost
Čtu pravidla a ta nesmrtelnost hrdinů mě taky překvapila. Jen pro představu - kolikrát vám hrdinové během hry "zemřeli"?

19.7.2012 18:39:49

Olney
Zatím se odehrál jen jeden večer a z něj určit průměrnou úmrtnost hrdinů na mapu je nemoudré :)

Ale bylo to dle mapy (encounteru) kolem 3 až 4 smrtí.

20.7.2012 12:28:45

Boo

20.7.2012 14:12:17

Boo
Díky, jen pro ujasnění, 3 - 4 smrti na postavu nebo na celou partu?

20.7.2012 14:17:01

Vybíráme z Bazaru

Rafter Five
Rafter Five
Akt. cena: 230 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas