Chaos in the Old World

xxxxxxxxxo hodnoceno 105x (Seznam vlastníků)

Chaos in the Old World - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, intriky
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

pravidla

Tak uz FFG vydali pravidla i na tuto hru http://new.fantasyflightgames.com/ffg_content/chaos_in_the_old_world/chaos-in-the-world-rule-book/chaos-in-the-old-world-rule-book-web.pdf
Nějak se nám to poslední rozjelo, nedjřív Middle-Earth Quest, pak BSG: Pegasus Expansion a teď Chaos:)
7.8.2009 18:07:13

Plunged into Chaos
Právě jsem (konečně) dopřekládal (a nahrál) FAQ a vzpomněl jsem si na jednu nejasnost, na kterou jsem se chtěl už několikrát zeptat a vždycky jsem na to zapomněl :).

Odhazují se Peasant tokeny po vyřešení Old World karty Plunged into Chaos? Pokud ano, tak je odhazují všichni nebo jen ten kdo jich má nejvíce a dostal body?

22.2.2011 13:10:56

Beholder
podle me neodhazuji, uz takhle je to sice prijemny prvek ale zabiti peasanta je pro Khorna takova satisfakce kdyz vsichni utecou. A pokud se nepletu nikde neni psany ze je mas odhodit :).

22.2.2011 13:14:43

Falco
já bych taky řekl že se neodhazují, ale mám takový mlhavý pocit, že když jsem hrál CitOW poprvé v klubu, tak jsme je odhazovali (ale možná se mi to jen zdálo :) ). Ale jednou se mi "podařilo" namíchat do hry dvě nebo snad tři tyto karty a přišly hned za sebou a jeden hráč díky většině zabitých Peasantů inkasoval body, tak mi to bylo divné a říkal jsem si, jestli by je neměl po té první kartě odhodit.

22.2.2011 14:05:36 | Upraveno autorem (porovnej)

to Beholder
Nikde se nepíše, že by se měly odhazovat, tak se neodhazují. Je to prostě jakási reputace.

22.2.2011 14:51:09

Kadaver
ok, díky za ujištění...i Falcovi.

22.2.2011 14:54:17

zruinování regionu vs. Perverse Infiltration
V pravidlech se uvádí: ...Poté každý hráč, který umisťoval minimálně jeden korupční
žeton do tohoto regionu, !během tohoto korupčního kroku!, okamžite obdrží tolik vítězných bodů, kolik je uvedeno na dané kartě zruinování."
A dále v rozboru strategie za Slaaneshe se píše: "použij kartu „Perverse
Infiltration“ (Neústupné Proniknutí) pro jednoduché získání bodů, když je region zruinován"
To mi nějak nesedí, vždyť korupční žeton, který umisťuju pomocí „Perverse Infiltration“ přce neumisťuju v korupční fázi, tudíž jsem podmínku pro získání bodů za zruinování nesplnil. Je to tak, nebo mi něco uniklo a chápu to špatně?

4.7.2011 20:00:17

zluda
Za zruinovaný region se dostávají dvakrát body. Nejprve dostane každý hráč, který umisťoval žetony to kolo, kdy byl region zničen a poté dva hráči s nejvíce žetony v daném území.

4.7.2011 20:52:56

Deathmers
Jasně, jde mi o to první získání bodů, hned po zruinování regionu. Možná otázku trochu změním: Kdy( v jaké fázi) musím do regionu umístit žeton korupce, abych získal po zruinování body za účast na ruinaci? z pravidel bych řekl, že to musí být jedině v korupční fázi toho kola, ale z toho popisu strategie z pravidel, co jsem napsal níže, vyplývá něco jiného.

5.7.2011 08:49:04

zluda
Je to přesně tak, jak píšeš. Berou se v potaz pouze žetony umístěné v korupční fázi.

Podle mně se jeho strategie spíše týká druhé fáze, za kterou je mnohem více bodů. Protože tam nemusí mít tolik Cultistů jako ostatní a jen to podporovat kartami.

5.7.2011 10:18:55

zluda
chaos karty můžeš hrát jen ve fázi vyvolávání. korupční žetony za kultisty umisťuješ jen v korupční fázi. Ten popis strategie je myšlen tak, že můžeš tím jedním žetonem korupce z Perverse Infiltration zvýšit svůj počet žetonů a získat tak body za první nebo druhé místo nebo tím spustit zruinování kdyby tam jeden žeton korupce chyběl do 12

5.7.2011 10:22:54 | Upraveno autorem (porovnej)

Deathmers
Díky, procházel jsem i diskuze na BGG a skutečně to tak bude.

Beholder
taky díky za odpověď, v prvních hrách jsme to hráli blbě- body dostal každý, kdo v tom regionu měl nějakou korupci, nejen ten kdo ji tam dal v kole kdy došlo ke zruinování. Teď už je mi snad vše jasné.

5.7.2011 10:24:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Pohyb jednotek
Hoj..mám dotaz na pravidelznalé. Dnes při hraní vznikl konflikt na pohyb jednotek po mapě. Uvedu to na příkladu....

Nurgle má kultistu nahoře v Estalii. Dole v Kislevu má dalšího. Vezme kultistu z Estalie a přemístí do Kislevu, čímž přeskočí několik území. Pravidla si vykládá tak, že jednotky můžou skákat mezi všema územíma, na kterých má jednotku/y, či na sousední region té jednotky.
Já říkám, že umítěná jednotka může skočit jen na sousední území a ne klidně přes celou mapu k jiné spřátelené.

Kdo má pravdu? Předem díky

24.7.2011 20:38:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Calis
pravdu má tvůj protihráč - může umístit do kteréhokoli regionu kde už figurku má nebo do reginu s ním sousedního, nezaleží kde figurku vzal.

24.7.2011 21:39:31

Cailis
hold, summon je summon.. ;)

24.7.2011 22:36:48

Karta Stareho Sveta - Zadost kurfirtu o mir
kdy resite dolni text teto karty? Vyresim text psany kurzivou a dole pod carou je jeste norm. text ale nezacina "V konecne fazi" je tam rovnou "Behem Bojove faze se nebude hazet bojovymi kostkami atd...." plati to rovnou pro to dane kolo kdy tato karta byla vytazena nebo az pro dalsi?

17.8.2011 12:27:18

to Fuf00n
Nekurzivované texty na kartách starého světa platí ve všech kolech, dokud je karta na desce (tedy dokud ji nevyšupnou další dvě karty, které na desce zůstávají). To znamená, že karta, kterou popisuješ určitě bude platit i pro dané kolo, stejně tak jako pro pár následujících kol, dokud nezmizne z desky.

17.8.2011 12:37:54

2 Kadaver
supr - diky moc za vysvetleni ;)

17.8.2011 21:16:12

IN

Koutouce hrozby
Pravidla rikaji, ze ve fazi pokroku kotouce hrozby kazdy hrac, ktery umisti alespon jeden zeton pokroku hrozby na kotouc hrozby timto kotoucem pootoci o jedna a hrac, ktery ma nejvice zetonu, pak jeste jednou. Znamena to, ze pokud pouze jeden hrac umistil zeton na svuj kotouc hrozby (a ostatni nic) pootoci pak svuj kotouc o dve pozice (jednou za umisteny zeton a jednou za to, ze ma nejvice zetonu)??

7.10.2014 10:46:18

IN
Ano.

7.10.2014 11:05:16

Y

Vidláci
Chtěl bych se zeptat na názor hráčů. Tokeny peasantů v podstatě nemají jiný význam kromě toho že má někdo štěstí na karty starého světa. Co kdybych jejich smrt měla nějaký herní význam, který by neměl nijak velký vliv na hru, ale byla by to další strategická věc s kterou by se mohlo počítat, například by za zabití peasanta mohl hráč umístit jeden korupční žeton do regionu.

27.6.2015 23:50:43

Y
Houserules ftw., otázka je, jaký to bude mít vliv na balanc. Většinou sice sedláků na mapě není moc, ale je to způsob, jak si třeba urvat druhé místo v regionu. Navíc s tím musíš počítat, když např. plánuješ vybít v regionu kultisty, aby se nedosáhl limit pro korupci - takhle ti tam může žeton přibýt i přes to, že všichni kultisti umřou. Taky by se to asi nedalo použít pro spuštění "otočení".
Ono tím, že (možná až na výjimky) nedělají ani žádnou škodu, tak není nutné si jich všímat a na druhou stranu, pokud ten hit navíc máš, tak si žeton vezmeš. Takže myslím, že korupční žeton může být zajímavá taktická varianta oproti sejmutí nepřátelské jednotky, ale možná je to moc silné.

28.6.2015 00:00:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Y

Kew
Až tak moc silné se mi to nezdá, jelikož na zabití vidláka je nutný do regionu umístit,
bojovou figurku a v neposlední řadě se i trefit a i když se to vše povede, žeton je odstraněn a už další možnost není. Přijde mi to jen jako zajímavé zpestření jak získat jeden korupční žeton a možnost hrát i ostatní bohy trochu agresivněji, ve většině příkladů by si je stejně asi nafarmil Khorne a pro něj by to byla alespoň zajímavost jak získat korupční žeton, pokud by hráč chtěl za něj hrát více na VP:) ,,, jinak mě tedy napadla ještě jedna varianta a to že za zabití peasanta získá Khorne 1 korupční žeton(připadně dva), pro Nurgla by byl region braný jako populační (budík má dlouhej, a vlastně by se ho snažil naopak nezabít) a pro Tzeentche a Slaaneshe by to byl třeba jen jeden VP

28.6.2015 00:16:40

Slaneeshův velký démon
Já bych se chtěl ještě ujistit zda správně chápu jednu věc: Z jakých všech upgradů cizích figurek může těžit Slaneesh, pokud je ovládne pomocí upgradu svého velkého démona cizí figurky?

6.5.2019 01:06:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Slaneeshův velký démon
Na ovládnutou figurku se vztahují její vlastní upgrady. např s Khorneho upgradlým kultistou můžeš útočit.

Nepočítají se updaty z Chaos kartiček....např. na ovládnutého Nurgleho kultistu už neplatí Rain of Pus.

7.5.2019 15:02:54

Vybíráme z Bazaru

Cesta kolem světa za 80 dní
Cesta kolem světa za 80 dní
Akt. cena: 260 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas