Andor - dobrodružné legendy

xxxxxxxxoo hodnoceno 304x (Seznam vlastníků)

Andor - dobrodružné legendy  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Michael Menzel
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy k pravidlům

Našel jsem rozpor v tom co stojí hodinu času..

V tištěném průdovci rychlou hrou je napsáno: "Pokud hrdina ukončí svůj pohyb na poli, na kterém leží nějký žeton, žeton se aktivuje a ihned se uskuteční akce z něj vyplývající" Příklad hned pod tímto textem utvrdí, že aktivace (mlhy, obchodníka, vybrání studny..) nestojí žádnou hodinu. To samé vyplývá z modrých předtištěných kartonků v 1. legendě.

V druhé legendě se zase hráč dozví, že aktivovat žeton mlhy, vyprázdnit studnu, odložit či sebrat zlaté čí předměty, měnit předměty či zlaté s jinými hráči, používat předměty a nakupovat u obchodníka.. cituji: "Každá z těchto akcí stojí hrdinu jednu herní hodinu"
No a dorazí to úžasná věta z rejstříku pojmů, kde je pod těmito akcemi napsáno: "Žádná z těchto akcí nestojí hrdinu žádný herní čas" .. to mne roštílo vejpůl :-)

Jak to hrajete?
4.10.2012 21:17:51

Runové kameny
Ahoj, podařilo se někomu zjistit k čemu jsou ve 4té a 5té legendě pergameny rozmístěné po mapě? Přikláněl bych se k názoru jednoho ze zdejších diskutujících, že se jedná o chybu: místo pergamenů se mají rozmístit runy.

fstibo: odkrývání mlhy nestojí žádnou akci stejně jako další akce při které zastavíš na nějakém poli (nákup, sbírání předmětů, studna atd.)

8.1.2013 20:23:28

to fstibo
Trošku nerozumím tomu, na co se ptáš a jestli trošku nepleteš pojmy. V pravidlech je jasně napsané, že POHYB o jedno pole nebo BOJ stojí čas jedné herní hodiny NE dne. Herní den končí pro hrdinu až tehdy, když spotřebuje všechny své herní hodiny a umístí žeton na pole východu slunce. Taky je tam napsané, že žeton mlhy se otáčí v případě, že na tom políčku s žetonem mlhy ukončí hrdina pohyb.

Takže v praxi například: Jestliže se pohneš o tři pole a skončíš pohyb na poli s žetonem mlhy, spotřebuješ tři herní hodiny a otočíš žeton mlhy na "koncovém" poli. Žetony mlhy na polích, přes které jenom procházíš neotáčíš! Tím je tvůj tah u konce a pokračuje další hrdina.

Žeton mlhy, se otáčí vždy na konci pohybu, který skončil na poli, kde žeton mlhy leží. Všechny ostatní akce, které nestojí žádný čas (odkládání, sbírání nebo nákup předmětů, použití studny) můžeš udělat na konci svého pohybu, v průběhu tahu jiného hráče, nebo na začátku dalšího svého pohybu. Nesmíš je jen provádět v průběhu svého pohybu.

8.1.2013 20:24:50

to Tom Crow
Ty nemáš kartu Errata, kterou Albi dává do hry nebo rozesílá spolu s kartami černé magie 3. legendy lidem, kteří si hru koupily dříve ???

8.1.2013 20:33:18

kren
Popletl jsem si pojem hodina a den :-) Ale pochopil jsi mě, takže děkuji za odpověď

8.1.2013 20:41:03

problem s lučištníkem
Zdravím, rád bych se pokusil objasnit toho lučištníka. Na jeho kartě stojí: "Pasco musí každé kolo boje své kostky házet jednu po druhé a rozhodnout se, kdy přestane.Počítá se poslední hozená kostka. Může útočit i na nestvůry nacházející se na sousedních polích." To přeci jasně znamená že musí po jedné kostce házet pokaždé a stejným způsobem může útočit i na sousední pole. A že lučišník není výhodný? má luk automaticky címž odpadá nákup za 2 mince.(když potřebujete kupovat hodně síly tak se i 2 ušetřený mince hoděj), dále má tím pádem volný slot na štít (když si ostatní koupí luky kdo bude odvracet nepříjemné události?). A konečně co se přilby týče, tak sem si vytisknul promo hrdinu a jemu se přilba rozhodně hodí, takže v niveč nepřijde.

9.1.2013 17:12:33

KADIN
To podepíšu...

10.1.2013 09:49:50

11.1.2013 08:03:47 | Upraveno autorem (porovnej)

pravidla
Ještě chvíli a Albi na svých stránkách vydá Novou herní příručku, která vychází z německého originálu, kde je podrobnějším (a troufám si říci, že velmi srozumitelným) způsobem hra popsaná.

11.1.2013 08:42:41

nejenom 5. legenda
Prosím o vysvětlení následujícího:
1) o kolik polí se při východu slunce posouvá wardrak, domnívám se, že o dvě
2) na kartě legendy A3 se píše, přesuňte nyní všechny nestvůry na pole11 až 22 na hradě, pokyn nechápu. Znamená to, že všechny nestvůry na hracím poli přesunu na tyto pozice?
3) pokud stojím na poli s nestvůrou, musím ji vyzvat k boji, zde se domnívám, že ne.
4) pokud se na pole se sedlákem dostane nestvůra, sedlák jde ze hry. Pokud však v této legendě přesouvám nestvůry na pole 11 - 22, pak na pole 13 umísťuji dle pokynů na kartě A4 sedláka a tam je již nestvůra. To pak sedláka mám odstranit?
5) na kartě A4 se píše: za každého sedláka, který opustí hru, se žeton N posune o jedno pole dolů., tak se dříve dostaneme na další herní aktivity. Pokud se dostaneme na žeton s kartou legendy či nestvůry, tyto karty se ze hry odstraní. O jaké herní aktivity se jedná, pokud tyto karty odstraňuji ze hry?

Děkuji za odpovědi.

31.1.2013 19:47:07

NOVÁ herní příručka
je na světě. Viz soubory ke stažení

31.1.2013 21:38:23

Re: Nová herní příručka
Chtěl bych se zeptat, zda v případě že hrdina nasbírá 3 ruinové kameny a může házet s černou kostkou platí, že např. v případě válečníha, který může zrovna házet 4 kostkami, si můžu nahradit všechny čtyři kostky za černé nebo pouze jednu?

25.2.2013 12:34:07 | Upraveno autorem (porovnej)

to Pool
Pokud máš na kartě hrdiny 3 různé runové kameny, můžeš používat jednu černou kostku místo kostek hrdiny. Nelze mít více černých kostek

25.2.2013 16:07:44

Pool
jinak receno ... dej to magovi :)

25.2.2013 16:14:39

ValMor
Přesně tak. U nás si na černou kostku zatím nikdo jinej než mág nesáhl. A to už se blíží patá legenda.

25.2.2013 16:36:12

ruinové kameny
:D:D:D

26.2.2013 08:12:40

štít proti požáru v dolech
Jak je to?

a. Pokud mám štít, ochrání mě před ztrátou vůle z požáru.
b. To samé co za a. plus musím otočit štít na poškozenu stranu za jeho použití ?

26.2.2013 13:22:51

to vampire
Přesně tak, po použití štítu ho musíš otočit.

26.2.2013 14:07:33

požár podruhé
Jak dlouho vlastně trvá požár v dolech ?

26.2.2013 16:46:31

vampire
Pokaždé když sebereš diamant. Co sebrání, to jeden požár. A taky pokaždé při východu slunce.

26.2.2013 18:35:40

to KADIN
Takže vypukne, nahází se kostky, vyhodnotí se - počet zasažených políček, postav, vůlí nebo štítů zasažených postav a je o něm. OK. Dík.

26.2.2013 20:06:35

vampire
Jak píšeš. Přesná definice.

26.2.2013 20:37:05

vybavení
Chtěl jsem se zeptat, můžou se nechat hrdinům jejich předměty a vybavení z předchozí legendy nebo vždy musí začínat od nuly.

18.3.2013 15:20:19

dakeyros
Na kartách legend je vždy napsáno s jakým vybavením hrdinové začínají. Použít nasbírané předměty z předchozích legend nelze.

18.3.2013 16:01:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Chtěl bych se optat
Platí se hodina za boj před anebo po boji (po hodu kostkami)? Jde o to, že např. pro boj musím využít přesčasovou hodinu, za kterou platím 2 body vůle a ty můžou udělat rozdíl v tom, kolika kostkami mohu házet (trpasík má 14 bodů vůle a je v sedmé hodině svého dne, zaůtočí – hází tedy třemi kostkami, boj se vyhodnotí a následně se jeho žeton posune na osmou hodinu a trpajzla příjde o 2 body NEBO se ohlásí boj, posune se ukazatel, odečtou se dva body a následně trpaslík hodí jen dvěma kostkama? Z pravidel se mi zdá správně spíše možnost druhá, tedy ta horší pro hrdninu, ale z logiky věci bych bral tu první – nějakou dobu se bojuje, takže plynutí času znázorník posunem po boji…)

11.5.2013 21:26:58

to Longy
Pokud jde o přesčasové hodiny, tak pokud je chceš použít, musíš za ně zaplatit... tzn. že aby jsi mohl bojovat za přesčasovou hodinu. musíš ji nejdříve zaplatit.v tvém případě trpaslík pro boj strácí možnost kostky navíc. Toť můj názor

14.5.2013 16:53:49

Vybíráme z Bazaru

Bot Factory
Bot Factory
Akt. cena: 1150 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas