Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Michael Menzel |
Rok vydání: | 2012 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Našel jsem rozpor v tom co stojí hodinu času..oficiální errata
Dnes mi dorazily opravené karty od Albi... přiznávám, že počáteční nadšení se docela zchladilo, když jsem zjistil, že znovu vytištěné byli pouze 4 karty ze 3 legendy... k tomu jsem dostal 1 kartu s popisem errat, kde je ještě co špatně. Zítra to naskenuji a dám to do obrázků.
Prostě se počítá s tím, že vezmete černou fixku a napíšete si správný text na kartu sami. Ach jo :/
errata
mne tiez vcera dorazili nove karty a male sklamanie tam bolo tiez. napriklad to, ze maju ostre rohy.
a tiez som si neni uplne isty, co je spravne: na jednej karte Cernej magie je napisane, ze Varkur nehadze kockami, ale namiesto toho si vybera jeden z pergamenov. ten sa potom odlozi a vrati sa spät k ostatnym, az ked su vycerpane vsetky. ale v .pdf uverejnenom pred par tyzdnami to bolo tak, ze si pokazde vybera z plneho poctu pergamenov. co je teda spravne?
este tu mam otazku v odstavci 5 prispevkov nizsie a pripajam dalsiu.
chapem spravne, ze ked pouzijem sokola, tak si so spoluhracom mozme vymienat neobmedzeny pocet predmetov (akoby sme boli na jednom policku)?
Michael Menzel
Ak by to niekoho zaujimalo, tak tu je par otazok, ktore mi zodpovedal sam Michael. Mozno niekomu objasnim rovnaku zahadu.
(Ospravedlnte pripadne nedostatky v anglickom jazyku)
Moj mail:
1) In the czech version of the game there were some issues - texts on these cards was missing. So, the print company save the .pdf with correct version on their site on the internet and then made a reprint and sent it to the people. On the card "Stolen secrets" was mentioned that Black mage don't use the dice but pergamens in the battle. But, in that .pdf was written - choose one of 6, then return used pergamen to the others and in the next round of battle you choose also one of 6. And on the reprinted card is written - choose one of 6, then one of 5, then one of 4, etc. Then shuffle all six together.
Which version is correct?
2)Card "Charmed gor" - two questions.
A) Charmed gor is double as strong as all heroes together in the moment when gor appears. (for example: in that moment heroes have strenght 17, so gor has strenght 34. then heroes buy 3 points of strenght, but gor is still 34 points strong - is it OK?)
B) If i understand it well, there is always only one round of the battle. So, if you don't kill him in the first round, the gor moves to another place and regenerate.
I also have another questions:
3) In some legend you have to roll to two dice to setup the runes and the herbs. How much of these can be placed on the one place?
4) The fire in the fourth legend. I roll 4 for the place 10. So, the first of these four point is place number 10, or the next adjecent place? And, can I use the shield to negotate the fire effect on other hero or that hero in the fire must have the shield? Simillar to the lake events - can other hero save the hero in the lake with the shield?
Michaelova odpoved:
1) "...on the reprinted card is written - choose one of 6, then one of 5, then one of 4, etc." That's correct. And if he used all pergaments then you shuffle them again and choose one.
2 A) No. The charmed Gor has the strength of all heroes which attack him x2. Example: You have a 2 Player group. A dwarf with 7 strenghtpoints and a wizard with 4 strenghtpoints. If both would attack him he would have (7+4=11) x2 = 22 strenghtpoints. If only the wizard would attack him, the gor would have only (4 x2) = 8 strenghtpoints.
So how much strenght the gor has, will be set right in the moment when it comes to a fight.
2 B) Yes. The Gor has to be defeated in one turn, otherwise he escapes.
3) There is no limit. It is possible, that you have for example 3 runes and one herb on the same field. But it is rather rarely.
4) "I roll 4 for the place 10. So, the first of these four point is place number 10,..." Yes.
Only the owner of a shield might use it against the fire.
The eventcards can be avoided by any hero, not only by the one who activated it.
Erarrata
Už je mají i v Albi kamenných prodejnách, takže si klidně zajděte a dajívám je.
opravene karty
vsem karty dorazily? Asi budu posilat vyhruznej mail
Opravené karty
Mě dorazily opravené karty do dvou dnů od požádání.Možná záleží, na jakou adresu jsi žádost poslal...
Boj s nestvůrkama
Ahoj lidi, rozbalil jsem Andor (měl jsem tam errata (eratta) ??? ) karty, ikdyž neměly zaoblené kraje) a hned si s přítelkyní dal první vyúkovou hru. První věc, co mě zarazila, že hra pravděpodobně neřeší, kolik hrdinů hraje a chrlí furt stejné množství nestvůr. Je to skutečně tak nebo jsem někde omylem přeskočil nějaký odstavec?
A další věc, je to jen u výukové hry nebo u všech dalších legend. Proč se proboha posouvá postavička vypravěče o jeden dál při každé poražené nestvůře? Už tak někdy zabere dost času nějakou porazit a pak se ještě posouvá s tím bílým? Vždyť to je potom už skoro nehratelné, když ten čas utíká tak rychle, ne?
to fstibo
Podle počtu hráčů je určený počet políček vedle hradu na které se umisťují příšery, které se dostaly do hradu a při kterém počtu ještě hrdinové neprohráli. A posun vypravěče po poražení nestvůry je v pohodě, dá se to a alespoň si musí hrdinové dobře rozmyslet, na které nestvůry má smysl útočit tak, aby splnili úkol.
Jinak já osobně bych ve dvou hráčích hrál 4 hrdiny (každý by hrál za dva hrdiny).
ad počet hráču vs počet nestvůr
Je sice pravda, že při různém počtu hráčů je různý počet příšer, které mohou projít do hradu. S přítelkyní jsme se ale shodli, že je mnohem lehčí bránit ve dvou hrad a ve dvou plnit úkoly, než jedním bránit a druhý plnit. Tedy že je lépe i ve dvou hráčích hrát každý za dva hrdiny. Jeden hrdina totiž nemá šanci od třetí legendy hrad ubránit, protože potvor je stejně, ať hrají dva nebo čtyři hrdinové. zkoušeli jsme i oba bránit, ale prohráli jsme s časem. Takže dva hrdinové spolu v pohodě ubrání hrad před všemi nestvůrami.
Mlha se hlásí
No já jsem dneska zažil po 5 hrách šok, kdy jsem zjistil, že žeton mlhy se po aktivaci odhazuje. Čili žádné bůstrování síly na poli +1 síla... (Ve 4. legendě mi to začalo připadat moc silné, kdy jsme mohli tlačit penízky v lese a vůbec se nesnažit lézt do dolu.) Moje chyba při čtení "pravidel"... Nemám momentálně odvahu zkoušet porazit tu pevnost se skralem s 4 blbounama s celkovou sílou kolem 12-15. Dá se to, nebo je úspěšná jedna hra z x?
3 dotazy: Ústup z boje a sběr předmětů a výpočet útočné síly společného boje
1) Jak konkrétně probíhá ústup z boje, když se hrdina rozhodne před dalším kolem boje nepokračovat v boji, ale rozhodne se ustoupit? Stojí tento ústup také čas stejně jak každé kolo boje?.
2) Mohou se sbírat předměty, kupovat u obchodníka a pít ze studny, jestliže je na daném políčku současně nestvůra?
3) Jak se opravdu matematicky počítá společná bojová síla při společném boji? Nějak jsem to z textu nepochopil.
Například Útočí společně kouzelník a lučištník. Kouzelník má sílu 3 a hodil na kostce 5, lučištník má sílu 2 a na kostce hodil 4.
Výsledná bojová síla je tedy:
a) 3+2=5 ... součet síly zúčastněných, 5+4=9 ... součet výsledků hodů zúčastněných, tedy výsledná bojová síla skupiny je 5[součet síly zúčastněných] + 9[součet hodů zúčastněných] = 14.
NEBO
b) 3+2=5 ... součet síly zúčastněných, 5[součet síly zúčastněných]+5[hod kouzelníka] = 10, 5[součet síly zúčastněných]+4[hod lučištníka] = 9, tedy výsledná bojová síla skupiny je 10[kouzelník] + 9[lučištník] = 19.
andor fail
Ahoj,
Osobně jsme hráli výukovou hru ve dvou a čtyřech a abych řekl pravdu tak hra je podle mě strašně nevyvážená. Dle mého je hra znovu nehratelná, podíl náhody respektive přednastavených podstatných věcí je kromě karet "osudu" dost malý. Strategicky přemýšlet jestli bojovat, nebo utíkat je rovněž nešťastné a jestli opravdu je třeba posouvat pokaždé vypravěče po jakémkoliv zabití, tak Je úvodní legenda ve dvou prakticky nehratelná.
Dotaz: Jak to tedy je s vypravěčem? Kam patří nevyseknuté karty bez okrajů? Nechcete někdo napsat FAQ?
UPŘESNĚNÍ PRAVIDEL
Zdravím hráče,
také jsem se na tuto hru moc těšil. Psal jsem na albi.cz, zda neuvažují o vydání pořádných pravidel ke hře, které objasní všechny legendy.
Bylo mi odepsáno toto:
"V lednu uveřejníme překlad rozšířeného herního průvodce a doplníme FAQ k jednotlivým legendám"
Mimochodem na albi.cz najdete už teď pár FAQ.
Tak vydržme, snad se dočkáme vyladění nejasností.
Ako je to so zabíjaním oblúd?
Neviem, či som niečo prehliadol, ale pri hraní prvej rýchlej hry ma zarazilo:
Pokiaľ porazíte potvoru, premiestnite ju na pole 80. Rozprávač sa ihneď posune o jedno pole ďalej. V praxi to znemená, že porazenie potvory zároveň ukončuje herný deň? Inak povedané, je možné za jeden herný deň zabiť len jednu potvoru?????
Hrali sme to štyria tak, že za jeden herný deň sme pozbíjali či už jednotlivo alebo v spolupráci toľko potvor, kým všetci hráci neminuli všetky svoje body pohybu (a vôbec sme nepohli rozprávačom, tým sa pohlo až na začiatku ďalšieho dňa). Takýto postup mi prišiel dosť ľahký - rozprášiť gorov nebol až taký problém.
Na druhej strane, keby zabitie jednej potvory ukončovalo herný deň, ráno sa zostávajúce potvory posunú ďalej a o chvíľu MUSIA viaceré z nich skončiť v hrade. Takže ponúka sa aj tretia možnosť, že zabitie potvory neukončuje deň, ale len posunie rozprávačom, teda v prípade zabitia napr. 3 oblúd sa za jeden herný deň rozprávač posunie 3X.
Vidím, že v diskusii to nikto neriešil, preto neviem, či som niečo prehliadol, alebo len slabšie chápem súvislosti.
Za odpoveď ďakujem.
to Tehuapac
Ano, během jednoho herního dne se posune vypravěč tolikrát, kolik bylo zabito nestvůr + jednou na konci dne.
Znovu dotaz na výpočet společné bojové síly
Může mi někdo odpovědět na můj níže uvedený dotaz?
Bojuje-li kouzelník s lučištníkem společně proti jedné potvoře, jakou mají společnou bojovou sílu, když kouzelník má svou sílu 3 a hodí na kostce 5, lučištník má svou sílu 2 a hodí na kostce 4? Je společná výsledná bojová hodnota síly 14 nebo 19?
Viz chápání výpočtu společné bojové síly v mém níže uvedeném dotazu z 25.12.2012 23:51:21.
Kren
Je to pouze můj názor, ale já to pochopil tak, že se všechno prostě sečte (tedy ta tvoje varianta se 14).
to Ladik81
No už jsem si to ověřil sám z německých i anglických pravidel. Ten český překlad toho výpočtu společné síly je tak zbytečně šroubovaný až je matoucí, že v tom člověk hledá nějakou zbytečnou složitost. Díky.
Kren
Mě to sice přišlo jasný, nicméně ,je pravda, že ten český text umožňuje i tu druhou variantu...
křen
Já si myslím že tu bude určitě těch 14. Prostě najednou zaútočí všichni stejně jakoby utočil každý sám a sečte se to. Já bych ten výpočet popsal spíš takto:
kouzelník: 3 (síla) + 5 (hod) = 8
lučišník: 2 (síla) + 4(hod) = 6
celkem: 8 (kouzelník) + 6 (lučišník) = 14
Spíš co mi u společného útoku nebylo jasné je jestli se do něj může zapojit i lučišník který nestojí na políčku kde se bojuje ale stojí vedle.
k dalším tvým otázkám:
ústup z boje si myslím, že čas nestojí. Pouze dál nebojuješ.
sbírání předmětů, pití studny a jiné akce herních polí, můžeš dělat ikdyž je na nich potvora. boj s ní není povinný (nevím jestli to platí pro všechny potvory, nemám dohrané všechny legendy).
to Tharr
Takže jestli jsem to správně pochopil, tak ústup z boje znamená jen nepokračovat v dalším kole útoku a zůstat stát na místě spolu s potvorou.
kren a tharr
Ano rovněž jsem to tak pochopil a dokonce to pravidla někde popisují, ale když jsem to teď hledal, tak to nemůžu za boha najít. Mám teď dokonce pocit, že to je na kartě společný boj. A ne v pravidlech.
spolecny souboj
A napadlo nekoho u spolecneho souboje ze se scita jen sila a i kdyz si hodi vsichni ucastnici pocita se jen jeden nejvyssi hod? U nize popsaneho prikladu by to tedy bylo 3 + 2 + 5 ceĺkem 10 tedy sila + sila + nej hod. Dik za nazor j
Lučištník
Ahoj, mám dotaz ohledně toho, jak chápete boj lučištníka. Na jeho kartě je poměrně jasný text "... musí každé kolo boje házet kostky jednu po druhé a rozhodnout se, kdy přestane. Počítá se poslední hozená kostka. Může útočit i na nestvůry nacházející se na sousedních polích." Z toho je patrné, že lučištník prostě hází jednu kostku po druhé, ať útočí z dálky, nebo z blízka. Ovšem v rejstříku důležitých pojmů u přilbice se píše: "Tuto výhodu přilbice neposkytuje lukostřelci, který na nestvůru útočí ze sousedního pole, jelikož se mu započítává pouze poslední hozená kostka." Takže co s tím? Háže lučištník jednou kostkou po druhé vždy, a tudíž je mu přilbice k ničemu za jakýchkoli podmínek, nebo háže jednu kostkou po druhé pouze při útoku z dálky, zatímco při útoku na příšeru na stejném poli hodí kostkami naráz a přilbici tím pádem využije? Díky za názor.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Descent Hiers of blood
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 7 dnů