Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Michael Menzel |
Rok vydání: | 2012 |
Sdílej: |
Dotazy k pravidlům
Našel jsem rozpor v tom co stojí hodinu času..síla
Podle toho textu co napsal DaViD82 bych také řekl, že je to součet síly všech hrdinů.
Nejlepší by bylo, aby to opravilo přímo Albi, které má určitě k dispozici originální podklady.
síla
OK, překlad tomu přizpůsobím. Připravím opravné karty a nahraju je někde na net a sem dám odkaz. Až se bude vědět přesná verze textu, tak to nahraju sem.
oprava karet černé magie
https://docs.google.com/open?id=0BxjibQRd50B9Y0RQNWdrQTY1elk
endymion
Originál karty z původní německé verze (viz fota úplně dole), tak to zkusit přes někoho kdo je dobrý němčinář? http://www.boardgamegeek.com/article/10225794#10225794
překlad z DE
Mocný trol
síla: při 2 hráčích = 14, při 3 hráčích = 20, při 4 hráčích = 30
jinak vše stejné jako na kartičkách od endymiona
Uloupená tajemství
síla: při 2 hráčích = 14, při 3 hráčích = 20, při 4 hráčích = 30
Kostky: je tu věta navíc: „Použitý pergamen se vrátí k ostatním a ty se znova zamíchají“ Prostě má stále na výběr ze všech pergamenů.
jinak vše stejné jako na kartičkách od endymiona
Hrdinové slábnou
celé OK dle endymiona
Očarovaný Gor
Síla: "Tento Gor má dvojnásobný počet síly jako celá skupina hrdinů dohromady. Např. S podporou prince Thoralda mají hrdinové 17 síly. Očarovaný Gor pak má 34 síly."
jinak vše stejné jako na kartičkách od endymiona
endymion
tak jeste oprav ty sily podle nemecke verze a je to ok :)
opraveno dle německé verze
https://docs.google.com/open?id=0BxjibQRd50B9VGhpVTMtVEZLMFU
to endymion
ještě prosím u karty Uloupená tajemnství doplň, že se použitý pergamen znova zamáchá zpět k ostatním a tak si mág vybírá stále z plného počtu pergamenů, viz níže.
edit: Byl jsi rychlejší :-) Díky
boj
O víkendu jsme měli nejasnosti ohledně toho, zda boj při společném boji může pokračovat, když z boje odstoupí hráč, který boj inicioval.
ANO, ostatní mohou v boji pokračovat!
http://legenden-von-andor.de/en/faq/generelle-fragen/
Pořád nejasnosti
Asi to tu už padlo, ale pořád v tom nemám zcela jasno. Hodinu času tedy stojí jen boj a pohyb a vše ostatní je zdarma? A ještě si nejsem jistý jak je to s nákupem předmětů. Jen jeden za kolo a nebo neomezeně? v První legendě je neomezeně, ale někdo tady psal, že se to vztahuje jen k ní. Díky za odpověď.
Pravidla
Zdá se, že všechno ostatní skutečně nestojí nic, ale ukončuje tvé kolo, což může být občas problém, když na tebe někdo jiný čeká.
Koupit se dá více předmětů/bodů síly. Ale nedá se tam čekat. Musíš ukončit pohyb na poli s obchodníkem a ne tam začít tah.
Pravidla jsou někdy docela oříšek. Takový sokol je popsán tak, že si mohou předměty vyměňovat i hráči, kteří sokola vůbec nemají.Hlavně by mě zajímalo, jestli tam je nějaká rubací legenda (3-5 + bonusová zde ke stažení)ve které smrt příšery nepohybuje vypravěčem.
3. legenda a další postřehy
Tentokrát jsme hráli ve 3 lidech. Složitost stejná jako ve 2 hráčích.
1) Rozdělení peněz - jen jeden hrdina.
2)Nákup sokola a dalekohled.
3)Přenést dalekohled nejbližšímu hrdinovi u mlhy (sokolem).
4) Jeden brání hrad.
5) a tak dále, a tak dále
Teď k chybám a samotné diskuzi:
A)Mlha je jedna akce. Tzn. Pokud se přesouvám z pole na pole, je to za akci. Následně na to si vybírám možnost aktivace (otočit) a ukončit svůj tah. Následuje další hráč.
B)Co se týče obchodování, tak nevidím důvod platit za každé zboží či za každý bod síly jednu akci. Mimo jiné, těch peněz ve hře moc nenajdete ;-)
C)Je nutno splnit karty osudu. Tam jsme žádný problém nespatřili.
D) Vytáhli jsme si zrovna gora, o kterém je tu zmínka. Boj byla brnkačka. Ale máte pravdu. I nám se to zdálo divné. Díky za opravu. Jinak na kartě se psalo zabít gora NEBO skončit vypravěčem na pole N. Přitom, když otočíte poslední kartu Legendy, tak se jasně praví. Pokud nemáte splněný osud, atd., atd. a splněnou kartu černé magie (tedy zabitého gora), tak jste prohrali. :-/ Takže slovo NEBO je v tomto případě úplně scestné.
D)Taktéž se píše o tom, že si má člověk už v 3 Legendě nachystat svitky, ale vůbec je nepoužije.
Poznat bokem:
PS: využívejte rostlinu (třeba jako 4 akce )
PS2: Co nejrychleji posbírat runy a sokolem přenést jednomu hrdinovi.
PS3: Wardrack naštěstí zůstal kartou osudu připoután na jednom poli. Bez pomoci +4 do síly a vylepšení vlastních postav jsme neměli nejmenší šanci. (pro zajímavost: 1 útok za 34. Tzn. -20 bodů vitality rozdělit). Odstupujeme z útoku a jdeme si léčit rány.
PS4: Štít neslouží jenom k negování karet, ale i k tak brutálním útokům jako, bylo pospáno výše.
PS5: Opravdu jakákoliv akce ukončuje kolo (otočení mlhy, studna, obchod, boj, odložení vybavení). Ale zase musíte dobře plánovat. A nebo jednu herní hodinu spálit čekáním.
PS6: Sokol je divně popsaný (mohou měnit všichni).My jsme hráli sokola následovně: Vždy musí být jeden z měnících hrdina se sokolem. Logičtější by však bylo, aby ho mohl použít pouze ve svém tahu. Ovšem třeba takový štít lze k využití negování karty využít kdykoliv. Proto jsme hráli sokola tak, že výměnu může zahájit hrdina bez sokola s osobou mající sokola.
čas a akce
Čas stojí pouze boj a pohyb. Vše ostatní je akce, která ukončuje hráčův tah (ovšem pokud udělá akci bez pohybu, tj. na políčku kde stojí, zaplatí i čas).
Sokol - stačí, aby měl sokola 1 hráč a použil jej. V tom případě sokol funguje tak, jako kdyby s druhým hrdinou stáli na stejném políčku. Tzn. druhý hráč mu může také "poslat" své věci. (viz M.Menzel v diskuzi na BGG)
Obchod - během jednoho nákupu můžu koupit vše, co chci (to jsem zatím nikde nenašel, ale v Tescu si taky nekoupím přilbu a nemusím vyjít ven, abych si mohl koupit luk a znovu ven, když chci ještě nějaké prášky na vůli ;-)))
ancovicka
viz PS3: píšeš -20 bodů vitality rozdělit.
Ale v hromadném boji dostané zranění (rozdíl) KAŽDÝ hrdina. Zranění se nerozděluje.
to Cauly ad čas a akce
No, ale jde o to jestli nakupuješ v hypermarketu, kde je všechno, nebo jestli nakupuješ v jednotlivých buticích v předsálí hypermarketu. Tam taky musíš vejít do sportu, koupit přilbu, pak vylézt ven a jít si vedle koupit kalhoty nebo košili a pořád je to v rámci jednoho obchodního centra ;).
kren
To jo, ale ve hře je specifikován jen jeden obchod, takže je to supermarket a ne stánky trhovců :-)
S padesátikorunou do světa
TO Cauly:
Ano máš pravdu. Rozdíl nerozdělovat.
Nakupování je omezeno financema, a i když vám je někdo před nákupem pošle není to žádný plný košík jak v supermarketu :-) Takže opravdu bych to nepočítal do akcí. To by za každý bod síly musel stát hrdina na místě obchodu za celou hru v přepočtu cca. jeden herní den.
placení časem
Včera jsme dali první a druhý scénář a jen se chci ujisti, že jsem pochopil platbu časem po přečtení i níže uvedených příspěvků správně:
1) Když chci využít výhodu místa - mlha, nákup a přijdu na ni tak to využití už mě nic nestojí?
2) Když v lokaci bojuji a zvítězím a chci využít její výhodu - také už nic neplatím, když už jsem platil za boj?
3) Válečník je na tahu přijde ke mně do lokace a já mu předávám předmět. Platím něco?
4) Společný boj vyvolá válečník, trpaslice má štít a chce ho v tomto boji použít - platí něco?
5) Když procházím přes lokaci kde je předmět, sedlák. Můžu si to přibalit na cestu. Nebo musím zastavit a v pohybu pokračovat až v příštím tahu?
6) V 2. legendě se runové kameny umisťují na plán lícem dolů?
Placení
1) Nic tě to nestojí, tedy krom zastavení "tahu/pohybu", což je v pozdějších legendách celkem vysoká cena.
2) Nevím, ale tu výhodu nabereš již při vstupu na pole, ne?
3) Ne, je to v rámci "jeho" tahu a spuštění efektů na daném poli.
4) Nevím, jak to myslíš. Pokud ho chce trpaslice využít, tak musí být v boji a platí tedy hodinu za každé kolo souboje, kterého se účastní.
5) Musíš zastavit svůj tah.
6) Tak bys neviděl jejich barvu (tedy šedou nahoru), to by pak ztrácelo smysl hledání korektní barevné kombinace následných výměn skrze sokola přes celou mapu.
placení
2) Myslím případ kdy na poli s trhem (obchodníkem) začínám a zároveň se mnou tam je příšera. Začnu s ní bojovat, porazím ji a můžu pak ještě nakoupit (už bez placení)?
sasa
V rejstříku důležitých pojmů se píše, že žádná z těchto akcí (mlha, studna, sebrání, odložení, výměna a použití předmětů, obchodník) nestojí hrdinu žádný herní čas. Hrdina je může vykonat kdykoliv a to i tehdy, když není na tahu (vyjma momentu, kdy jeho kámen času leží na poli východu slunce).
sasa, DaViD82
Bod 5 - zastavit musíš, když si bereš předmět. Sedláci s tebou jdou sami.
Oficiální oprava
Albi vystavila na webu plné znění karet a zdá se, že se to snaží řešit dále
http://www.modernihry.cz/andor-dobrodruzne-legendy-p-823.html
Oficiální oprava
Jen mě trochu zaráží, že jsou v souboru první tři legendy, to jsou v 1. a 2. také chyby?
Každopádně má Albi plus za to, že se situaci snaží řešit.
edit: ještě by v té opravě nemusela být každá karta na extra stránce, takhle se mi to tisknout určitě nechce:(
karta II. legendy
Není toto chyba? Na kartě A1 2. legendy se uvádí u dalších akcí (aktivovat žeton, vyprázdnit studnu...): "Každá z techto akcí stojí hrdinu jednu herní hodinu........ ", zatím co v Rejstříku důležitých pojmů je věta ......Žádná z těchto akcí nestojí hrdinu.....
A to jsem citoval již z níže uvedených opravených karet.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Bloodstones - KS edice - 2x hrané
Akt. cena: 1850 Kč
Končí za: 9 dnů