Railroad Tycoon vs. Steam

tak schvalne, ktera je lespi ci horsi a v cem konkretne?
28.7.2009 23:55:04

uff
To byl strašný příspěvek...Mělo tam být "Tam ale jsou výhybky" a trvalo nám, než jsme přišli na to, že klasické koleje ve tvaru Y tam NEJSOU :)

29.7.2009 16:43:32

Výhybky
Ono je celkem jasné, že tam klasické Y nemohou být, protože by pak byl problém označit trať. Myslím, že to Wallace zvolil velice dobře. Nicméně jak jsem psal, je možné spojit více tratí do jediné a to pouze v městě (town).

29.7.2009 16:45:22

Richmond
Ano, RRT je inspirovan Age of Steam, ale to prece enznamena, ze ty hry jsou totozne. Jen je RRT inspirovano Age of Steam jak by asi vlaky na stole mely vypadat a je to zasazeno d orealii PC railroad Tycoonu.

To ze t ostavim co je lepsi je spatne pochopeno, nemohu tvrdit co je lepsi, kdyz jsem Steam nehral. Jenom vychazim z tvych popisu, kdy pises jak jeklicove v Steamu blokovat tratemi mesta, coz mi prijde zv rozporu s duchem hry, kde by mela byt primarni hospodarska soutez a tu RRT striktne respektuje.

Obestaveny vzduch - ano, RRt neni kolej na koleji, USA jsou rozsahlou zemi a proto koleje a siroko daleko planina. Ve me to krasne vzbuzuje westernovou atmosferu. Steam mi uz dle mapy prijde silene naplacany a vypada to, jakobyse krajina skladala za A z mest a za B z koleji a prazcu. V RRT ti prijde jako obestaveny vzduch treba cely stred zapadni cast, protoze tam jsou proste hory v kterych ani na mape takrka nic neni a staveni pres ne je strasne nakladne a ne nahodou je to jeden z velmi pekne obodovanych specialnich ukolu. Obestaveny vzduch v RRT je proste tva mylka, protoze si na tom planu predstavujes asi kapku neco jineho nez tam realne je. Chtelo by to abys to videl nazivo.

Co se tyce protiproudoveho jiti hrani her ve dvou - ano, v tomhle se s BGG a jeho anketami v kolika hracich neshodnu takrka nikdy, protoze podle me, ma-li hra uvedeno na krabici (a neni to omyl nebo chyba), ze je od dvou hracu, ja ji za hratelnou ve dvou povazuji a kdyz ji vyzkousim a funguje a bavi, tak s tim nemam problem a nebudu vyrvavat, ze ve dvou sucks jen proto, ze jsem v pozici, kdy mam vzdy po ruce 3 dalsi hrace. MAharaja se treba ve dvou v podstate rozpadne z hlediska mechanismu, RRT, Tikal, agricola treba vubec a Agricola me bavi vyhradne v duelu. Ve 4 hracich me da se rici az snad i nudila.

29.7.2009 16:55:04

Y
Y logicky chybi, vlastne to uz napsal Richmond, protoze by slevala dve trate v jednu, coz by rozbilo herni mechanismus pocitani trati.

29.7.2009 16:55:54

Y
nemuselo by to rozbiť nič, pretože tak ako tam nie sú obsiahnuté a ak by som si ich tam vyrobil, nie je problém ku nim dať aj pravidlá na používanie a počítanie. Výhybky mi hodne chýbali, napríklad keď sme hrali 4 RRT práve na východnej strane USA. V RRT-Rails of Europe mi snáď v prvých hrách chýbali ešte viac.
Mimochodom, pri tomto rozšírení ani v pravidlách nenájdete kedy sa končí hra vo dvojici pretože je to tam až od 3 hráčov :), ale tak ako základná verzia, tak aj rozšírenie je úplne v pohode hrateľné vo dvojici.

29.7.2009 17:20:27

Ringo
RRT respketuje hospodářskou soutěže úplně stejně jako Steam :)) Dokonce bych řekl, že díky insider informacím u RRT bych na něj povolal ÚHOS :-DD Tys někde špatně pochopil ty moje blokace. Celé to vniklo tím, když jsem okomentoval Tvůj obrázek dohrané partie otázkou, kde je nějaká blokace :) Což měla být určitá narážka na to, že ve 2 lidech tohle nemá smysl. To neznamená, že ve Steamu se blokuje město za městem, trať za tratí proboha! Zatím v každé naší partii se ale stalo, že jedno či dvě města nakonec byla "v područí" třeba 2 hráčů, což mělo citelný dopad na převoz zboží. Takže asi tak k tomu "klíčovému" blokování.

Mapy ve Steamu NEMOHOU být naplácané, jsou vybalancované pro daný počet hráčů (stejně tomu tak je i u map pro Age of Steam) a ten balanc je tvořen nejrůznějšími vlivy (např. mapa pro menší počet hráčů má větší výskyt horských terénů, menší vzdáleností měst od sebe, o něco málo menším počtem zboží nazačátku měst - např. na evropské mapě pro 4-5 hráčů jsou i města s úvodní nabídkou 4 měst.). Kdybytomu tak nebylo, nemusel by Wallace na mapy psát pro 3-4 hráče :)

Co se týče BGG, pochopitelně to není žádný důkaz či argument pro nebo proti. Já jen na BGG hodně dám, skoro nikdy jsem se speciálně v anketě o vhodném počtu hráčů nezklamal, takže proto. Ale opět bych se opakoval.

Jinak Merlin celkem logicky vysvětlil jeho způsob hraní RRT pro 2 hráče. Dražbu nehraje (pro Age of Steam / standard verzi Steam přitom naprosto fatální záležitost!), občas jen tak staví. Mimochodem karty v RRT asi jsou (potvrdte mi to nebo vyvratte) celkem znatelný podíl náhody, nebo ne? Ve Steamu vlastně neexistuje náhoda, vše je po úvodním rozestavní dané a otevřené.

29.7.2009 17:23:50

karty v RRT
môžu byť napríklad dôvodom, prečo chce niekto vyhrať v aukcii, resp. keď sa jeden protihráč snaží svojou taktikou dohnať ku aukcii iných, ani nie tak za účelom byť prvý, ale preto aby pustili trochu "žilou" (teda aby sa im zmenšil kapitál a tým aj stavebné možnosti) - viacmenej niečo ako klamný cieľ pre súperov :)

29.7.2009 17:30:56

Richmond
drazbu prvniho ahu aky nehrajeme, sridame se navzajem a me to tak vyhovuje, protoze ja drazby v hrach nemam vubec rad. Navic to z drazbu nhrajem prakticky nic neovlivnuje.

Co se tyce navrhu map - ano, Steam ma mapy pro od 3 hracu, od 4 hracu a pod. RRT ma navrzenou mapu pro 2 - 5 hracu, takze co jako ted resime?:-)

Blokace jsem pochopil tak, ze je v zajmu stavet trat tak, abych znemoznil dalsim se do pozadovaneho mesta pripojit. Kdyz se zamyslim co je na tehle taktice realistickeho, tak dojdu k zaveru, ze vubc nic. Uz bych chtel videt, jak se treba v Praze staveji 3 spolecnosti trate zpusobem, aby zablokovali stavbu mozne konkurenci. OK, mohlo by se to resit ucelovym vykupem pozemku, ale ne placani trati. Ja v RRT stavim trat hlavne co nejefektivneji aby byla nejlacinnejsi a prevezla co je potreba.

29.7.2009 18:57:25

MatN
podle me by Y rozbilo celou vyvazenost konceptu staveni trati. Nutnost udelat krizovatku a pak oblouk dokola k dalsi spojnici je proste ted logicka nutnost a ma sve opodstatneni, Y koleji bys mohl Y vyresit drtivy pocet moznych krizovatek. To by ta hra musela byt cela prekopana.

29.7.2009 18:58:54

Ringo
No Steam a AoS nemají jak píšeš mapy od 3 hráčů, od 4 hráčů, tam je limit i nahoře :) A asi je k tomu dobrý důvod :)

Realističnost sem netahej, protože to bych musel rozsekat všechny 3 hry :))) Krom toho Ringo, blokace se v příhodných fázích používá opět ve všech 3 hrách, nevím proč máš pořád pocit, že to je nějaká výlučná vlastnost Steamu či co :) Záleži přece na taktice či strategii hráčů, kteříé se sejdou koles plánu a nikoliv na nějaké realističnosti :)

29.7.2009 19:30:43

Richmond
ano, ve vsech trech hrach je blokace mozna, nicmene v RRT velmi neefektivni

29.7.2009 19:49:53

Ringo
A to mi řekni proč? Vždyť pravidla pro převoz zboží, napojení měst je skoro identický.

29.7.2009 19:51:56

Richmond
protoze za bezucelovou blokaci nemas nic, lepsi je postavit ucelovou trat a prevest pres ni zbozi nez se snazit blokovat pristup soupere do nejake lokality, nehlede na to ze souper sedo ni chte nechte stejne z minimalne 70% dostane, protoze nahodi pres tvou trat krizovatku a je doma

29.7.2009 20:10:25

Richmond
nehlede na to ze v RRT nedokoncenou trat na koncitahu bouras, zatimco v Steamu ta trat zustava, takze rozfrckas kusy trate kolem mesta a zustanou tam, v RRT nikoliv

29.7.2009 20:11:23

Ringo
No pokud např. 2 hráči obsadí všechny vstupy do města (a obsadí tak, že z nich udělají efektivní součást své sítě), tak ti křižovatky nepomůžou, nemůžeš dělat křižovatku do města. Proč máš pořád spojenou blokaci s bezúčelovostí?? Přeci jsou města, kde se mi vyplatí obsadit 3 vstupy, protože si vytvořím vhodnou sít. Já to furt nechápu. Nebo to spíš neumím vysvětlit :)

29.7.2009 20:42:22

Rozdíly
Navrhuju téma blokací a vhodného počtu hráčů ukončit :)

29.7.2009 20:48:43

Richmond
ja te sice chapu, ale jeste e nam teda nestalo, ze by suroviny serozhodily taksikovne, ze bych z jednoho mesta tahnul na tri strany treba trate. Nehlede na to, ze to radeji udelam jednokolejkou oklikou pres vice mest, vylepsim lokomotivu a shrabnu vice bodu za prevoz pres vice trati. Proto mluvim o tebezucelovosti. Blokovat je drazsi a bodove neefektivnejsi mnohem vice, nez tam pustit soupere at si taky kousek ukroji, zatimco ja se budu uz posouvat zase nkde jinde s efektivnejsi trati nez by byla tak, terou bych branil pozice u jednoho sveho mesta, zatimco by se souper rozvijel vesele tedy radeji jinde s tim, ze mi to necha, atsi to treba sezeru:-)

29.7.2009 20:51:17

Richmond
podle me zacina tato rovina sporu pozbybvat na vyznamu. Sezen nekoho kdo RRt ma, zahrej a zjistis jak to je, protoze porad resis nulove blokace a velky prilis vzdusny herni plan, aniz bys i pri vsech svych obrovskych zkusenostech s ruznymi hrami v ruznem poctu hracu mohl presne odtusit, proc co a jak v RRT je.

29.7.2009 20:53:17

vidím,
že sem už nemusí přispívat, Ringo mi snad čte myšlenky :-) Jak co se týče posledního příspěvku o stavbě tratí, tak i o popis mapy Steamu a RRT :-)

Co se někdy sejít, zahrát RRT, pak Steam a pak se teprve pořádně pohádat? :-)

29.7.2009 20:54:05

Bodování tratí
Jsou v RRT bodovány tratě?

29.7.2009 20:59:54

Ringo
Kdyby to bylo Ringo jak píšeš, tak není BGG plné lidí, co si stěžují na tu mapu :) Dej si třeba stránkz funagain.com (velkej prodejce deskovek, abych pořád neoperoval s BGG), najdeš tam v recenzích lidí stěžování si na mapu, kde je nutné pokaždé bojovoat o SV země (jak to naznačil i tady na ZH někdo). Pevně doufám, že se mi někdy poštěstí se k RTT domoci (protože ač tenhle thread byl mylně tlačen do toho co je lepší, já k RRT byl vždy pozitivně naladěn pouze s výtkami na zpracování nesmyslné mapy).

29.7.2009 21:04:08

Richmond
proc je tolik lidi kteri si na to stezuji nevim, ja v te mape problem nevidim. Nutnost bojovat o SV zeme je prave to, co umoznuje plnohodnotne hrat i ve dvou a nehrabe si kazdy na svem pisecku v jinem rohu mapy. Mapa neni nesmyslna podle me v jedinm mistecku, nchce se mi po BGG smejdit a cist to, tak by me teda strasne zajimaly konkretni vytky.

Trate se boduji v momente, kdy pres ne neco prevazis. Za kazdou trat kterou mine zbozi po ceste do potrebneho mesta dostavas bod.

29.7.2009 21:19:55

Ringo
No ve Steamu při převozu zboží se můžeš rozhodnout, jestli se posuneš na ukazateli příjmu NEBO na ukazateli VB. Na konci hry se pak bodují postavené tratě (dokončené).

29.7.2009 21:33:18

Richmond
to je dost teda jine, bodova stupnice u RRT ukazuje body, ale zaroven kolik vydelas na konci kola penez dle toho kde se na te bodove stupnici nachazis. Zajimave je, ze prijmy postupne stoupaji az nekde kolem 60 apak jdou postupne dolu, asi dan za udrzbu tak velkeho imperia:-)

29.7.2009 21:39:34

Debata
na téma SV se zrovna rozjela i na F:AT

http://fortressat.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=712&func=view&catid=13&id=36515

30.7.2009 08:00:39

Vybíráme z Bazaru

Tichu
Tichu
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas