obecně o deckbuildingových hrách - teda doufám

viz. nadpis (e;
5.4.2011 14:14:30

chopil by se nekdo nelehkeho ukolu a
zkusil srovnat deckbuildingy - cim se lisi, co maji stejne, kde na neco zapomneli, kde na to zas naopak nezapomneli, kdo prisel s necim hodne funkcnim a tak?

5.4.2011 14:15:59

ndru
Huh, tak mam jich za sebou tolik, ze poradny srovnani by chtelo den dovolene;) Funkcne u me porad vede Dominion, celkove se mi asi nejvic libi Ascension;)

5.4.2011 14:31:14

ndru
úkol to je opravdu těžký, ale abychom nezabředli do falme diskuze, je třeba nehodnotit, ale posuzovat hry čistě objektivně. Což podle mne, ty chceš. Zkušenosti nějaké mám, takže se mohu o své postřehy podělit. Na začátek bych uvedl několik kriterií, která lze u těchto her pozorovat. Napadla mě teĎ dvě a doufám, že další nadšenci těchto her(beholdere) rádi přidají. Jsou to možnost kombení karet a interakce.

Dominion jsem hrál a Intriky taky. Pobřeží jsem zkusil a další jenom viděl. (alchemy hrál jednou, nemám pořádně názor) Přišel s tím, tak jak vnímáme deckbuilding zde jako první. Pokud nepočítáme magicy a další sběratelksé hry. To je asi malinko jiné téma, přestože tyto hry z magicu pocházejí. Nicméně dominion základ má dle mého soudu z dnešního hlediska nižší možnost kombení. Interakcí se rozumí zašpinění soupeřova balíku, i když celkem omezené. Dále je zde pár útočný akcí, na které jde trošku reagovat. Intriky přinášejí pro mne kvalitní přispění ve formě sekundárních efektů. Což zvyšuje možnost kombení. Paradxně zvýšení interkace jsem nezaznamenal. I když název napovídal druhou variantu.

Ascension
Z počátku mne velmi zaujala. Tím, že mohu zahrát všechny akce na ruce, a neřeším jestli na to mám dost volných akcí. Říkal jsem si, to je paráda, ale po čase to hodnotím jinak. Možnost kombení se tím snižuje, protože vždy zahraji všechno. Takže se nám vytratil jeden rozměr. Takže je to v tomto ohledu jednoduší než dominion. Stejně tak náhodná zásoba karet ke koupi. Ve dvou relativně funguje. Ve více lidech mám pocit, že ne. I když jsem se snažil vyvarovat subjektivniho hodnoceni, nevzladnu to. Ascension je pro mne krok špatným směrem. Ale nikomu ho neberu. Ve dvou je to orpavdu fajn hra.
Interakce je zde na ještě nižší úrovni než dominion.

Puzzle strike

Hra kde se narozdil od predchozich hraje konfliktne. Jde mi totiž o vyrazeni soupere. NIkoli o sbírání bodů. Stále se snažím aby balík fungoval, ale tím je pododbnost s dominionem u konce. Přichází se zajímavými prvky různobarevných akcí, gem pilem atd. Pro mne je to rozhodně krok dál. Ne však pro všechny. Někdo raději hraje na body. Takže interakce tu je hodně. J eto na tomzalozene. A možnost kombení je zde silná. Pravidla jsou jednoduchá, ale aby člověk pronikl do hry, chvíli to trvá. Dalším zajímavým momentem jsou různé počáteční setupy.

Nightfall

hál jsem jen jednu hru, ale zaujala mne. Stejně jako puzzle strike je založený na konfliktu. HOdně se zde bojuje podobným systémem jako v Magicu. Možnost kombení je zde možná ještě větší než v puzzle striku. Nechci moc hodnotit, nejsem si jistý. Opět je zde moment rozdílných herních strategií, protože každý hráč má sice stejný počáteční balík, ale některé karty jsou otevřené jen a jen jemu. Podobně jako v intrikách jsou zde sekundární efekty, které se spouští jen někdy. Takže interakce vysoká, možnost kombení dle mého soudu velmi vysoká.

Thunderstone a resident evil šly zatím mimo mne. Ale rád bych to napravil. Toto je velmi zajímavé téma. A jsem zvědav, co na to ostatní. Jak jsem psal, chtěl jsem být objektivní, ale často se mi to nepodařilo. Takže mne musíte brát s rezervou.

5.4.2011 14:47:27 | Upraveno autorem (porovnej)

deckbuilding
Já se teda subjektivitě bránit nebudu :)...

V mnoha věcech (prakticky snad ve všech) souhlasím s Elenistarem, což je logické, protože to bral spíše objektivně :). Co se týče kritérií, tak jsou jednoznačně zásadní kombení a interakce. Dále je možné posuzovat vizuální zpracování, kvalitu komponentů, typ komponentů (v případě ojedinělého PS - žetony a budoucích Quarriors - kostky), "kvalitu" rozšíření a frekvence jejich vydávání. Ale jak trefně poznamenal aneken na hlubší analýzu všech těchto kritérií u všech možných her by bylo třeba vyčlenit si nějaký ten den nebo dva. Přiznám se, že bych hrozně rád takovou slovní analýzu zpracoval, protože jsem taky nějaké deck/chip-buildingy hrál, ale bohužel na to teď nemám čas :(

Hrál jsem Dominion, Thunderstone, Ascensions, Resident Evil, Puzzle Strike.

Mě osobně nejvíce zasáhl Dominion. Byl první, nadchl mě a doteď je to můj nejoblíbenější deckbulding, protože co se týče kombení, tak je to podle mě špička. Interakce je možná menší, ale mě to nevadí. Rozšíření jsou už třeba, protože konkurence je neúprosná a základní Dominion už dnes trošku zaostává, Ale rozšíření jsou podle mě super. Kdykoliv odehraju hru Dominionu, tak si v duchu říkám: "stejně to je nejlepší karetka a nejlepší deckbuilding" :)

Na opačné straně barikády je u mně Ascension. Tohle podle mě není deckbulding, ale random card picking and total free chaos card playing :). Přesně jak píše Elenistar, neomezený nákup, neomezené akce, náhodná nabídka karet. Tohle se mi prostě nelíbí.

Thunderstone vsází na téma a hezké obrázky karet. Interakce je nulová (v základu, rozšíření jsem nehrál). Kombení zde dost pokulhává. Ale jinak proti němu nic extra nemám, jen ho nemusím mít doma :)

Resident Evil je podle mě podařený mix Dominionu a Thunderstone. Ještě ho nemáme moc nahraný, ale zatím se mi líbí. Největší konkurenční výhoda jsou 3 odlišné módy z nich jeden je na prd a dva jsou dobré :)

Puzzle Strike je zajimavý kousek. Kombení totálně vykradené z Dominionu, pár odlišností. Hodně interakce, rozdílné charaktery (podobně jako v RE) a hlavně zcela jiný přístup k výhře. Nejde o zisk bodů, ale snaha o to zahltit soupeře gemy. Kdo je zahlcen (má jich 10+) prohrává :). Přišlo mi to celkem zajimavé, ale měl jsem výhrady ke zpracování. Ty chipy mi prostě nevyhovují (ale jinak mám moc rád Poker :) ), nebavilo mě hrabat se v pytlíku :). Karty jsou pro mě v deckbuldingu lepší. Toto lze vyřešit koupí print and play verze, která je karetní, ale je třeba si to pak vytisknout, vystřihnout, obalit atd. na to není čas, protože čas jsou peníze :D. No, ale možná bych se přesto všechno přenesl a hrál PS i tak, jenže druhá "překážka" byla přítelkyně, které to nějak nesedlo a nelíbilo se jí to, takže tak :)

Nightfall jsem nehrál, ale rád bych zkusil.

Dále jsem zvědav na Rune Age, Eminent Domain, Blood Bowl (pokud bude) a Quarriors

5.4.2011 15:47:05

subjektivně
objektivně moc hodnotit nedokážu, subjektivně u mě zatím vede Puzzle strike, protože ať už v Dominionu nebo v Thunderstonu je hra buď naprosto statická, nebo jen s minimální interakcí, což mě moc nebaví... u Residentu mi zase přijde dost dlouhá doba, než se nakoupí nějaké slušné kombo... potenciál vidím v Nightfallu, který vypadá hodně zajímavě, ale zatím jsem neměl příležitost ho vyzkoušet...

5.4.2011 16:32:25

to Permonick
jj. u RE mi prijde, ze to trva strasne dlouho nez se muzu k necemu rozhoupat

5.4.2011 16:37:34

jeden den ticha uz byl
mam to brat tak, ze se nekdo z ostrilenych stavecu baliku chysta na nejaky obsahlejsi srovnavaci souhrn?

7.4.2011 09:27:44

ndru
Ja na to ted bohuzel nemam mnoho casu, ale jakmile bude, tak se do toho pustim...

7.4.2011 09:48:07

ndru
a dva obsáhlejší názory, pro tebe nejsou nijak zvláště přínosné? chápu to dobře? Nebo to co ti napsal beholder neni obsáhlé? nevím totiž, o co přesně žádáš

10.4.2011 12:01:23 | Upraveno autorem (porovnej)

to Elenistar
'Dva popisy jsou víc než jeden.'
Gregory Bateson

10.4.2011 13:07:55

ndru
chápu, také bych rád, kdyby někdo přispěl svou troškou do mlýna :)

10.4.2011 20:20:24

to all
Nevim, jestli MTG splnuje kriterium teto diskuse, ale pokud ano, tak to je nej deckbuildingova hra co kdy vysla :-)

11.4.2011 21:35:40

to Vojtech Musil
zaregistroval jsem, ze wizardi vydali primo deckbuildingove balicky
a souhlasim, ze MtG je o staveni baliku

na druhou stranu Dominion zrejme nastartoval novy fenomen, ktery se nicmene od CCG a LCG docela lisi. takze spis o tom

11.4.2011 21:39:41

Vojtech Musil
Obávám se, že MTG asi patří do jiné kategorie. Ale pokud to patří sem, zkusils někdy zahrát L5R? :)

11.4.2011 21:40:06 | Upraveno autorem (porovnej)

to ndru
Fenomen mozna, ale co do propracovanosti je to poradne miminko, kdyz to srovnam s jinymi karetnimi hrami jako je prave MTG, Star Trek apod. :-) Nicmene pokud to sem nepatri, tak neni co resit.

to Tangram:
Neznam, nehral jsem, nevidel jsem, klidne mi napis soukromou zpravu, o co se jedna, dekuju. :-)

12.4.2011 07:10:59

vojtech musil
ot: Legend of the five rings, patří do mých top 3 karetních her. tematikou je fantasy japonsko / čína. několik možností vítězství a originální mechanismy.

12.4.2011 07:58:03

to Sjone
Jo, uz vim, kamarad to hraje, jako jednu z mnoha karetnich her :-D

12.4.2011 08:33:42

to Vojtech Musil
spis bych se vyhnul nejyakemu vetsimu hloubeni kolem CCG aspol.
ale kazdopadne mne zaujalo v cem vidis misto pro dopracovani?

13.4.2011 10:34:13

Kacířský názor
Když to má být obecně o deckbuildingových hrách, tak ať zazní i opačný osamocený názor :). Mne deckbuildingové hry nějak k srdci nepřirostly. Na Dominion se mi už dlouhodobě práší (mám základ, Intriky a Pobřeží) a ani to u nás doma nikdo extra nechce hrát. U známých to taky příliš nezaujalo. Měl jsem ve wishlistu Thunderstone, ale mám obavy, že to bude to samé v bleděmodrém a o sběratelské deckbuildingové hry už nemám zájem vůbec. Hodně se tady na Trolovi o deckbuldingových hrách diskutuje a objevují se tady často novinky jako třeba ten žetonkový deckbuilding puzzle strike, ale celkem vám závidím, že vás to tolik baví.

13.4.2011 10:55:23

to kren
mno. prave ze az na ascension nebavi (e;

13.4.2011 10:58:54

to ndru
A v čem je Ascencion jiný než ostatní db hry, že tě baví?

13.4.2011 11:01:29

kren
Me na tom bavi ta moznost nekonecnych kombinaci, treba Dominionu mam nahranych stovky her (vetsinou online) a porad me casto nekdo prekvapi neokoukanyma kombinacema, ktery by me nenapadly. Mozna prave proto mi vyhovuje nejvice Ascension, dava hraci absolutni volnost ve stavbe balicku...

13.4.2011 11:03:20

to kren
hraje se vsema kartama a pri tom mas omezeny veber. mas omezeny vyber karet a pri tom se hraje se vsema (e;

nemusim slozite planovat a vybirat a stavet - to se radeji vratim k MtG nebo vytahnu NetRunnera. na druhou stranu musim ucinit celou radu drobnych (nekdy ovsem klicovych) rozhodnuti. svet a mechanika mi prijdou vcelku kompaktni. zrejme nejakych pet sest obecnejsich strategii jak hrat
proste komplexnejsi, bohatsi, sviznejsi, zabavnejsi

13.4.2011 11:08:54

to aneken
Já to chápu, ale toto mne osobně nebaví. Ani nemůžu vlastně říct proč. Připomíná mi to trošku takové logické hry, které mne taky moc nebaví.

13.4.2011 11:11:15

deckbuilding
abych se přiznal, me to taky nebere. Dominion jsem měl a prodal a hrát ho nechci, nudí mě. Ascension mi přišel o fousek lepší, ale celkově u těch deckbuildingovek mi připadá, že mechanismus je to pěkný, ale zapomněli k tomu přidat hru. Puzzle strike lepší, tam je aspoň ten konflikt a interakce. A zatím mi (po jedné a ještě nedokončené partii) připadá nejzajímavější, pěkně vymyšlené to kombení v chainu, konečně je tu změna, že si každý ve svém kole jenom něco před sebou nešolíchá a spoluhráči tomu ani moc nevěnují pozornost. To mi příjde jako největší slabina deckbuildingovek. A taky to, že většinou tam není prvek překvapení, který mám hrozně rád v magicu (který mimochodem považuju stále za nejlepší karetku, i když firemní politika se mi nelíbí).
Ha, moment překvapení, to je ono! proto nemám rád deckbuliding. Překvapení se nekoná, protoivník vždycky ví, co jste si koupili, je jen otázka kdy to příjde.

13.4.2011 11:11:35

Vybíráme z Bazaru

Sovereign Skies
Sovereign Skies
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 17 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas