Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
ndru
Dominion, Thunderstone, RE, Rune Age...
karetní Blood Bowl měla být původně taky DB karetka, ale změnili to na Card Game takže buď už tam nebude deckbuildingu ani trochu nebo jen trochu.
Jen tak polemizuju, nesnažím se zavádět nové pojmy :), možná jsem to čistokrevný měl dát do uvozovek :)
to Beholder
nn. uplne v pohode. nejaky vydefinovanim cistokrevnosti se da taky udelat jasneji
ja zatim vidim dva hlavni rozdily center row + center deck (zatim vim jen o ascension) vs. resource area (ten zbytek) a pak spousty mensich vylepseni (toho druheho) typu dungeoun/mansion, ruzne stupne interakce, scenare, individualni resource area
ndru
Jo s tím souhlasím. Akorát já osobně Ascension (center row) nepovažuji za deckbuilding, ale za draft. Deck building je pro mě předem daný card pool, z kterého si můžu vybírat (téměř) bez omezení. Když už je ten card pool náhodně daný a ještě k tomu se neustále mění, tak to je pro mě draft.
Tipuju, že nějaká forma draftu asi bude v tom Blood Bowlu, tak jsem zvědav jestli se mi to bude zamlouvat nebo ne (ve sportu je ten draft přece jen přirozenější :) ). U Ascensions se mi ten draft bohužel nezamlouval.
to Beholder
jj. taky tomu rikam draft (e;
je zajimave ze dominionlike cardpool je vyuzivan vic nez hojne v dalsich hrach a center row draft jsem jeste nikde jinde nevidel
ndru
To jo, ale RE mi zas tolik nesedlo tematicky, preferuju fantasy... Takze pro me je to novinka ve vyseci her, o ktere mam zajem;)
to aneken
mne zas nesedla fixni resource area. takze hledam neco bliz k acension (e;
to ndru
Draftovacích her s Card Row je poměrně dost (51st State, Through the Ages), ale z deckbuildingů znám jenom Ascension, kde to bohužel ale vypadá na nerovnocennost strategií soudě z jedné hry, kterou jsem zatím hrál (hrou na constructy jsem drtivě převálcoval spoluhráče, který hrál na zabíjení potvor). Je to samozřejmě jen dojem z jedné hry, takže nic stoprocentního, ale slyšel jsem, že si na to stěžovali i zkušenější.
Co se týče deckbuildingu, tak já se nejvíce těším na Quarriors, kteří by měli vyjít v srpnu. Je to v podstatě první dicebuilding (i když je pravda, že za dicebuilding by se dala považovat i starší hra O korunu a límec, ale to je dost omezený dicebuilding) a vypadá dost zábavně. Až mi dorazí do pazour, tak dodám další informace do diskuze ke hře.
Kadaver
Na Quarriors se tesim taky, ale mam bani, ze diky kostkam ta hra bude sice zabavna, ale dost nahodna, coz nektere nazory z testovacich partii naznacuji. Kazdopadne kostky miluju, takze Quarriors jsou jasny must have!;)
to aneken
O náhodnosti ani v nejmenším nepochybuju, proto to nebude žádná analytická šílenost, ale bude to spíše takový zábavný jednodušší skoro-filler. A to je přesně to, co se bude líbit v mé druhé herní skupince, kde je velké procento příležitostných hráček a hráčů (aktuálně nejoblíbenější hry jsou tam Dungeonquest a Betrayal at House on the Hill, což jsou vysoce náhodné záležitosti). Navíc si dokážu představit tu atmosféru chrastění kostek a to napětí, co Ti padne. Už delší dobu zjišťuju, že to jsou jedny z nejnapínavějších a nejzábavnějších okamžiků při hraní her, obzvláště když potřebuješ nutně hodit něco konkrétního. I proto se opravdu dost těším na Elder Sign, který to navíc zasadí do mého oblíbeného Lovecraftovského prostředí.
EDIT: U Elder Signu ale zase na druhou stranu doufám, že bude dost způsobů, jak hody ovlivnit, případně přidat další kostky, protože jinak se z toho stane spíše frustrující záležitost, kvůli kooperativní nátuře hry. Jinými slovy, v kompetitivní hře, se ostatní smějou, když Ti kostky zásadně nepadají a smích je nakažlivý, tak to většinou hodíš za hlavu. V kooperativce Ti ostatní nadávají, když Ti to nepadá, tak to je hned horší zážitek.
to Kadaver
jj. 51st state mam. v solo hre neni center row a vic hracu se snad postesti v nejblizsi dobe. kazdopadne , ajk pises, to neni db
ohledne hry na konstrukty (resp. mechana konstrukty) jsem vcera prevalcoval manzelku mensimi lifebound komby s mohutnym draw pozadim a trochou banishovani s center row. poslednich par her se vyhybam mechana jak cert krizi a vyrazne se mi zlepsily zaverecna skore. monsterkill se mi vyplatil jen jednou jedinkrat - a to kdyz stredni radu zaplavily sestkove potvory. jinak je to docela obousecna strategie, ty potvory casto dojdou a rezanim kultisty to ne vzdy dozenes
ad Quarriors
zatim jsem jen tak lehce nahlidl na pravidla (blbne mi gtk+3 a pri delsich pdf mi pada evince) a nejsem si uplne jisty co je pridana hodnota tehle hry (krom tedy toho, ze se hazi kostky)
ndru
No tak pridana hodnota jsou prave ty kostky. Jak rika Kadaver, atmosfera chrasteni kostek je nenahraditelna;)
to ndru
Hoď oko na Drakkenstrikovu nebo Vaselovu videorecenzi a pochytíš základní principy:
http://www.youtube.com/watch?v=7o3zJiD6DO0
http://www.youtube.com/watch?v=TVxM42TVsRY
Výhoda/nevýhoda kostek oproti kartám je ta, že jedna karta může mít 6 různých významů, které záleží na tom, která strana na kostce Ti padne. Další věc je, že nemusíš furt míchat karty, namísto toho hodíš kostky do pytlíčku, zachrastíš a můžeš tahat. Na druhou stranu je přibírání karet jednodušší než lovení kostiček po pytlíčku. Co se mi ale na Quarriorech dost líbí jsou monstra, kterými současně vybíjíš protivníkovy nestvůry a v kolech ostatních hráčů zase ostatní útočí na ta Tvoje. Když Ti nějaká monstra přežijou, tak ti donesou vítězáky. Různé vlastnosti monster tomu dodávají na taktice a strategii a můžou přinést zajímavé možnosti interakce mezi hráči (i když v základu té interakce přes efekty karet asi moc nebude).
to Kadaver
vzajemne vybijeni uz je v Nightfall, nae?
to ndru
Nightfall jsem nehrál, tak nemůžu sloužit.
z dalsich sudu a osoudku
zustavaji v nejake db hre karty (zetony, kostky, ovci strivka ....) na ruce (k tomu bud dobiram do daneho poctu, nebo dobiram dany pocet) nebo vzdy na konci discard (distoken, disdice, disgut ....) all a dobirani?
ndru
V Dominionu v Pobrezi muzes nake karty odlozit a nachystat si je tak na dalsi kolo a posilit si tak ruku...
ndru
mam pocit, že v Nightfall
to ndru
V Rune Age můžeš na konci kola zaplatit influence, aby sis nechal vybrané karty na ruce a odhodíš jen ty, za které sis nezaplatil. Dobereš pak do určitého počtu, takže když Ti jedno kolo nestačí síla na zabití potvory, tak si můžeš dobré karty schovat na další kolo a doufat, že Ti přijdou lepší karty do komba.
V Quarriors mají některé kostky efekt, že Ti umožní přibrat nějaké kostky navíc, ať už z discardu, nebo z balíku. Tím pádem ve svém kole hážeš více kostkama, než jen základním počtem 6.
to Kadaver
draw je snad vsude
ten mechanismus v RuneAge zni zajimave
to Beholder
taky se mi pozdavalo, ale nejsem si jisty
Kadaver
Člověče, tak to máme ale úplně přesně naopak. Mě v kompetetivní hře přílišná náhoda vadí mnohem víc, a smát se někomu, komu to nepadá (takže si třeba moc nezahraje) by mě ani nenapadlo... Oproti tomu v kooperačce jsou kostky fajn, přidávají napětí a nejistotu... a nadávat někomu, že hodil blbě, až to pokazí zážitek ze hry? S kým to proboha hrajete? :)
A few Acres of Snow
Kdyz je to o deckbuildingovych hrach, co rikate chystane hre od Martina Wallace?
to Richmond
zatim nic
ndru
Jsem cetl na BGG od clovek, co to hral, ze pry to je kombinace Brassu, Dominionu a wargame :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
The Masters Trials - Wrath of Magmaroth
Akt. cena: 499 Kč
Končí za: 2 dny