Novinky Vladi Chvatila

Tak jak jsem slibil, tak po Rece muzu pustit nejake info:) Hral jsem tam novou zemepisnou hru, pro zdejsi hrace asi neprilis zajimave, ale ve srovnani s ruznymi Kotehulkami a podobne nesrovnatelne zabavnejsi. Nejde jen o znalosti, ale i o rychlost, kdo moc premysli, tak prohraje (muj pripad, ackoliv jsem na gymplu reprezentoval v republikovem finale zemepisneho klani:)) Na tohle se tesim, urcite poridim, bo to jde hrat prakticky s kazdym a je to fakt sranda. Pry je to jistota na letosek. Rozsireni k SA tam bylo tez a vypadalo hotove. Co bude mistni komunitu zajimat vic je, ze Vlada pry planuje hned dve ameritrash hry - jednu sci-fi a jednu fantasy. Pekne vypravne zpracovani a s figurkama:) Ale o tom vic nevim, tohle z nej dostal bracha, kdyz spolu vcera hrali Runewars:) Osobne jsem docela zvedav, co originalniho Vlaada do domeny FFG vnese:) Toz co vy na to?:)
17.2.2010 10:16:19

sydo
V pohodě, ve skutečnosti jsem jim osobně posílal obrázky z Runewars a Sid Meier's civky, aby věděli, jak si představuju mapu... :) Až se někdy potkáme, ukážu ti, jak by ta mapa vypadala, kdybychom ji celou přes víkend neudělali znovu tady v Čechách...

9.9.2011 07:24:58

to Vlaada
A ty figurky budou tak "nabarvene", jak to vypada na tom fake obrazku? Protoze ty barvy jsou vyslovene zakladni a je to dost kriklave. Krom toho je videt, ze neni "nabarvena" cela figurka, ale jen nektere casti a proto jsem z toho zmateny, proc by to nekdo delal. Bud to nejak nabarvim cele a nebo vubec, ale tohle mi prijde na pul a proto jsem k tomu psal, ze se mi to moc nelibi. :-)
Ta mapa je skoda, myslim, ze se s tim dalo vic vyhrat a dost me udivuje, ze ty spolecnosti jdou do hry, ale pak ji vydaji jako "rychlokvasku" v tom smyslu, ze si nepohlidaji detaily, ktere to jako celek dela dokonalym.
Muzes prozradit neco vic k mape prosim? Nekde na geeku byli jeste obrazky, ale nebylo tam z toho patrne, jak velke ty jednotlive dily budou, jestli se to bude moct skladat jakkoli a nebo tam bude mechanismus, jak to na sebe prikladat a mozna blby dotaz, ale jestli se bude mapa s postupem hry tvorit a nebo bude od zacatku dana. :-)

Diky

9.9.2011 07:26:15 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada
Diky za flavor i info o procesu. No a preji hodne uspechu nejen v Essenu.

9.9.2011 07:36:56

Vlaada
No těch "pár odpovědí" mě celkem pěkně zaujalo :). Řekl bych že mnohem víc zaujalo, než ta "smutnější část" odradila. Takže já jsem na to pořád zvědavý :).

Rád bych se zeptal ... co se týče toho "lore" ze světa Mage Knight, bude ve hře - v pravidlech - dostatek informací, nebo aby se člověk o tomhle pozadí světa a příběhů v něm něco dověděl, bude muset pátrat v externích zdrojích?

9.9.2011 07:37:54

to Vojtech Musil
Ty figurky budou nabarvené přepdokládám tak, jak najdeš na vygooglených obrázcích figurek z Mage Knighta. Já je ale nejspíš uvidím až v Essenu, takže nevím. Wizkidi to tak dělají vždy, je to služba pro lidi, co si figurky do hry nebarví (třeba já :), s tím, že kdo si je barví, si to může dodělat. Barevné lazení odpovídá erbům jednotlivých figurek, aby bylo jasné, která figurka patří kterému hráči.

Vím, že mapa mohla vypadat líp, ale fakt jsem rád, že jsme ji stihli předělat aspoň takto. Mapa se během hry "objevuje", ne tvoří. Tj. rozhoduješ, kam se přidá další dílek (kterým směrem mapu zkoumáš), ale ne který dílek to bude a jak bude natočený. Není to Carcassone :). Dílky jsou rozděleny na dva typy, prvně dáváš dílky nižšího levelu (venkov - vesnice, pevnosti, dungeony, a spoustu orků :) a pak vyššího (města, draci). Částečně tedy ovlivňuješ, jak mapa bude vypadat (kterým směrem se vydáš, když se začnou objevovat pokročilé dílky). Je v tom i dost taktiky, protože dílky nejsou neomezené, a když se flákáš a neobjevuješ, může se ti stát, že všechna města se objeví na opačném konci mapy, než jsi ty :)

9.9.2011 07:46:47

Vojtech Musil
Nezlob se, ale tohle mi přijde, že už hraničí s ignorantstvím. Ze všech obrázků je naprosto jednoznačné, že dílky mapy, mají na okrajích část kolečka a hvězdičky a že je dost intuitivní, jak mapu skládat. Nevím jestli já jsem ten hranatý dílek ve světě kulatých otvorů, nebo si jen děláš legraci...
Navic taky nemám rád, když někdo "nechápe" to, co se vysvětluje snad u každého vydání hry. Konkrétně to "Ta mapa je skoda, myslim, ze se s tim dalo vic vyhrat a dost me udivuje, ze ty spolecnosti jdou do hry, ale pak ji vydaji jako "rychlokvasku" v tom smyslu, ze si nepohlidaji detaily, ktere to jako celek dela dokonalym." - možná je to dáno nějakým časovým limitem? Možná je to kvůli Essenu? Možná je několik dalších důvodů, proč je z toho "rychlokvaška". Pokud bude hra principielně dobrá, tak jí slabší design odpustím. Sorry za konforntační tón. Ale hloupého kopni...

9.9.2011 07:58:04 | Upraveno autorem (porovnej)

ad Havelock
Mě teda na Honzových dotazech nic nenormálního nepřišlo. Mě spíš přijde nenormální, že vývoj grafiky nejde po etapách ruku v ruce s vývojem hry. Bez urážky Vlaado - to je jako by konstruktér auta ladil celý rok motor aby šlapal jak hodinky a těsně před výrobou se teprve šel podívat jak bude vypadat kastle.

9.9.2011 08:20:19

to Vlaada
Jasne, takze ten obal krabice byl zrejme opravdu hodne fake. :-) Ok, diky za odpoved a co se mapy tyce, tak to vypada zajimave.

to Havelock
Vis co bych uvital? Aby ses staral vic o sebe. Holt jsem si na tom obrazku krabice hvezdicek a kolecek nevsimnul. To vis, ne vsichni jsme dokonali jako ty. A co se rychlovydani hry tyce, tak s tebou nesouhlasim a uprimne me osobne by bylo uplne fuk, jestli by to bylo na vystavu nebo kam, ale jestli bych chtel nejaky produkt prodat lidem, tak bych se snazil o tom informovat aspon, ze to je prototyp a dal se na tom pracuje a neplacnout to na web a pusobit, ze to je hotova vec bez jedineho komentare. A uplne nejvic me rozpaluje tvoje: Pokud bude hra principielně dobrá, tak jí slabší design odpustím.
Ja nejsem ty a nejsem ani kyborg, abych se tu podvoloval nejakemu centralnimu mozku jmene Havelock. Kdyz se mi to proste nelibi a nebo to je na hranici, ktera me jiz neuchvati, tak nechapu, proc bych se mel podvolovat? Kvuli tobe jako? Jen jsem se zeptal, jestli to je ve finalni fazi a nebo se to bude menit. Ocividne jak rekl Vlaada, tak figurky budou nabarvene, cili ten plan muze taky projit jistou zmenou.
Takze laskave si priste komentare odpust.

EDIT
Souhlas s Krenem.

9.9.2011 08:21:35 | Upraveno autorem (porovnej)

to kren
njn. jenze kdyz pracujes pro fiat, tak nepredpokladas, ze od nekud vyhrabou trabanta

9.9.2011 08:22:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
sorry, ale jako spotřebiteli je mi srdečně jedno pod jakym tlakem firma byla, jestli chtějí stíhat termín nebo ne, atd. Samozřejmě, že si počkám jak to vypadá naživo a pak si udělám názor. Ale případy rychlokvašek nejsou bohužel ojedinělé (viz. český arkham). Tak se nečerti :) Každý má "míru únosnosti" nastavenou jinak. Někdo design neřeší, u někoho je podstatnou součástí celku. Já to znám s knížkama, některé knihy bych měl hrozně rád doma, ale nekoupím si je, protože jejich obálka u mě vzbuzuje záchvaty trudomyslnosti (duna). S hrama je to podobné. Počkjeme jak tahle bude vypadat v reálu.

9.9.2011 08:23:44

Čeština
Předpokládám, že česká verze se asi nepřipravuje?
Podle obrázku je i poměrně dost textu na kartách. A alespoň pravidla bude možno nalézt v čj?
Jinak po výtvarné stránce s tím nemám žádný větší problém, karty super, i mapa mi přijde v pohodě. Možná trošku ty figurky... ale to není nic nepřekonatelného.

9.9.2011 08:28:29

to Vlaada
Díky za popis, vypadá to náramně, i když u té grafiky je to škoda (ale karty jsou fakt moc pěkné). Každopádně si hru i přesto plánuju pořídit, až se objeví na našem malém trhu a přeju hodně úspěchů v Essenu i po něm.

9.9.2011 08:29:00

kandelabr
OT: Nejhorsi prohresek na obalce je ceske vydani Gomorry, mam ji doma a xkrat jsem premyslel o tom, ze ten obal normalne vyhodim :)

9.9.2011 08:36:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Vlaada
No tak to ti pri tvem perfekcionalismu tu spolupraci nezavidim...:( Ja si to poridim tak jako tak, ta hra me desne bavi, ale taky bych cekal, ze Wizkidi budou mit vetsi moznosti... Drzim palce, at to ma uspech!;)

9.9.2011 08:43:14

kren
Hele, já jsem dostal zakázku na motor. Ve skutečnosti by mi mohlo být jedno, co s ní pak udělají, pokud mi zaplatí. Protože nejsem profík, ale geek, strávil jsem navíc mnoho desítek, možná stovek hodin tím, že jsem se snažil, aby karosérie byla co nejlepší. (A taky proto, že jsem si až časem uvědomil, že možná čekali motor pro nějakou family káru, ne pro takovejhle offroad :)

9.9.2011 08:58:13

to Vlaada
:-D
Kdyz uz jsme u toho, jak velky tym to vlastne delal tu hru? Muzes zasvetit? Me to totiz prijde, ze FFG apod. na to ma aspon 40 lidi a Mage Knight vznikl ve dvou....

9.9.2011 09:03:03

herni mechanismus
zni to moc dobre, o hre jsem neuvazoval puvodne vubec, ted o ni uvazuji, pres to ze se mi po graficke strance krome karet vubec nelibi. Ja mel takovou naivni predstavu, ze kdyz nekdo tvori herni mechanismus, tak vlastne i vymysli nastrel designu cele hry.

9.9.2011 09:24:56

kren
Já vim, že je to tu samej estét, módní policie a znalec umění. Nicméně k tomu tvému příkladu - pokud bych věděl, že se pod kastlí, která není zrovna nejkrásnější na pohled, skrývá nejlepší a nejkvalitnější auto, které vyhovuje mým požadavkům, tak čert vem design. Rozhodně lepší než přesný opak. Auto, které je nádherné, ale bude jen zaparkované v garáži, protože jízda v něm je o život. Ale tohle je můj názor. Centrální mozek Havelock uznává, že varianta č. 2 je pro někoho důležitější. A jak sám říkáš, je to dobře, že jsme každý jiný, protože jinak by byla na světě nuda :)

9.9.2011 09:27:57 | Upraveno autorem (porovnej)

to Vlaada
Vlaado já nezpochybňuju to, že jsi pro to udělal maximum, ač jsi na to neměl zakázku a že jsi ač nemusel celou grafiku předělával. Nicméně si přesto myslím, že by pravá ruka měla vědět co dělá levá a že design hry po stránce mechanismů by měl jít ruku v ruce s designem hry po stránce grafické a vzájemně by měly tyhle dvě strany spolupracovat, zrovna tak jako konstrukce auta jde ruku v ruce s designem exteriéru a interiéru.

Já tedy do vývoje hry vůbec nevidím a jsem v tom úplný tupoun, nicméně jako autor budu přeci jen na krabici hry uveden a většina hráčů si design hry spojí s autorem hry a ne s člověkem, který dělal na grafice. Takže jako autor hry bych přeci měl mít sám zájem abych zrovna tak jak rok, dva ladím mechanismy průběžně kontroloval, jak postupují práce na grafice.

9.9.2011 09:40:38 | Upraveno autorem (porovnej)

to Havelock
Nemůžu s tebou souhlasit. Zrovna tak jak je špatně krásný design, ale mechanismus naprd, tak stejně tak je špatně vymakaný mechanismus, ale design odbytý. Jak jsem už napsal dřív vývoj obou stránek by měl jít ruku v ruce se vzájemnými kontrolními mechanismy. U obou nevyvážeností, které jsem na začátku postu popsal je pak strašná škoda perfektně odvedené práce jedné strany, když zákazník uvidí výsledek jako celek.

9.9.2011 09:45:22

Havelock
no ja si myslim, ze by hra ale fakt nemela vypadat pomalu jako homemade, kdyz ji nekdo vnuknul dobry mechanismus hodny komercniho prodeje.

9.9.2011 09:55:16

kren
Já zas nemůžu souhlasit s tebou. Nic osobního v tom není. Ale nepřijde mi fér někoho poučovat, jak má co dělat a v tom samém příspěvku napsat, že do vývoje her vůbec nevidíš.
Jistěže popisuješ ideální stav očima laika. Já zas popisuju dva extrémní protichůdné případy, které skutečně nejsou ani jeden v pořádku, ale pořád mi přijde kvalita na úkor designu snesitelnější, než obráceně. Rozhodně se nebudu v noci budit spocený hrůzou, co že to mám ve skříni za otřesně vypadající hru.
Na druhou stranu Glory to Rome bych si taky nikdy nekoupil :D

9.9.2011 10:01:00

kren
Promiň, ale opravdu nevím, co se mi snažíš naznačit. Já jsem se samozřejmě celou dobu zajímal o to, jak to bude vypadat, kecal jsem do toho, posílal ukázky z jiných her, připomínkoval, včetně vlastnoručně upravovaných obrázků. Například ten design karet, které se vám celkem líbí, je výsledkem dlouhého vývoje (a tomu, že mi výrazně pomohl Filip je přesvědčit, že tohle je správná cesta). Ale nemám právo rozhodovat. Např. osobně ten zadek krabice bych do tisku nepustil, a strávil bych nad tím aspoň další půlden, i kdybych měl zaplatit víc nebo riskovat zpoždění. A třeba u té mapy jsem žádal o překreslení několikrát, a oni to skutečně udělali, ale pořád to bylo velmi slabé. Teprve až když došel čas a prostředky, udělali jsme to přes víkend tady, řekl bych aspoň o třídu dvě lépe. A jen proto, že mi Filip navrhl, že když nám Milan Vavroň (český grafik, co pro nás dělá spoustu věcí) nakreslí podklady, že mi pomůže tu mapu vysázet a barevně vyladit.

To je rozdíl mezi malou společností nadšenců jako je CGE, a velkou firmou, která je vlastněná jinou firmou, která z takovýchto geekovin rozhodně nežije. (Wizkids patří firmě NECA, která dělá licence, akční figurky atd.) My v CGE riskujeme každý podzim, že to nestihneme, jen aby to bylo perfektní. Navíc vyrábíme u nás a ta firma je velmi vstřícná (už jsem vám říkal, jak subdodavatel dodal pozdě karty ke Space Alertu, a den před Essenem od půlnoci do tří v noci stáli všichni zaměstnanci naší továrny včetně ředitele, plus naše holky ze stánku v Essenu, v továrně u pásu a skládaly komponenty do krabic, a my s klukama hotové krabice nakládali? :)

Toho člověka, co to má na starosti ve Wizkids, za nestihnutí termínu nebo překročení rozpočtu můžou vyhodit, případně tu větev celou zavřít, a při výrobě v Číně každé zpoždění může znamenat, že se to prostě nestihne. A to ne "když to dodáš o den později, bude to o den později", protože když nedodržíš termín dodání dat, tak je tím zbavuješ zodpovědnosti za termín dodání výsledku.

Jinak Fantasy Flight funguje podle mne někde mezi tím. Mají samozřejmě zkušenosti, velký tým atd., ale stejně mám občas pocit, že tu hru vydají nedoladěnou, protože termíny jsou termíny. Je to samozřejmě rozumný přístup... jen ho nějak nejsme v CGE schopni, a letos to bude zase na hraně :)

9.9.2011 10:12:40

to Havelock
Sorry, ale já nikoho nepoučuju. Mě je srdečně jedno, jestli někdo udělá při vývoji hry chyby takové nebo makové. Já jsem konečný spotřebitel a jako takový si hru, se kterou nejsem spokojený nekoupím, takže by mělo být ve vlastním zájmu všech vývojářů, aby odvedli co nejlepší práci. Takže jediní, kdo na tom bude v konečném důsledku škodný, tak to bude firma a autor hry a jeho jméno. Pár lidem, jako ty design nevadí, ale je fůra jiných lidí, kterým vadí a tak hra, která mohla být bomba, nebude mít takový úspěch jaký by mít měla.

A snad si mohu dovolit dívat se na věc očima laika, protože mne vůbec nemusí zajímat proč pekař spálil rohlíky. Já jdu do obchodu si koupit kvalitní rohlík a když uvidím spálený, tak si ho prostě nekoupím a koupím si rohlík z jiné pekárny, nebo úplně něco jiného k jídlu. Na to abych se vyjádřil jako laik spotřebitel k chuti a kvalitě rohlíku přece nemusím vědět, jak pekárna funguje. A naopak pekárna by se měla poučit z toho co zákazníci chtějí a co se jim nelíbí a sama by měla být vděčná za tu zpětnou reflexi a za ty "laické" názory.

9.9.2011 10:13:29

2 Vlaada
jestli muzu, ptam se jako laik, jak je mozne, ze jako tvurce hry, ktery vymyslel cely system, pak postradas pravomoc rozhodovat o tom, jak by mel finalni produkt vypadat? To jako distributor rekne - hele, bud to vydame takhle a nebudes nam do toho kecat nebo si to prodavej sam? Ja myslel, ze distributor se stara o to, aby prodal a do toho, jak ma hra vypadat, nekeca, pac tomu nerozumi, jeho oborem je prodavat, ne kecat do vzhledu hry, kterou nevymyslel. Tak apson si to myslim po selsku ja, ze by to melo chodit:-)

9.9.2011 10:20:58

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač: Starý svět - KICKSTARTER rozšíření
Zaklínač: Starý svět - KICKSTARTER rozšíření
Akt. cena: 6950 Kč
Končí za: 11 dnů

Offcanvas