War of the Ring (first edition)

xxxxxxxxxo hodnoceno 100x (Seznam vlastníků)

War of the Ring (first edition) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Devir
Fantasy Flight Games
Nexus
PHALANX
Tilsit
Autoři: Francesco Nepitello
Marco Maggi
Roberto Di Meglio
Rok vydání: 2004
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Je to fakt tak dobre?

...jak to vsichni ruzne po ZH licite? Ja cetl jen recenzi na hraj.cz a tam to nevyznelo prilis presvedcive. Muze sem nekdo hodit nejakou "nezaujatou" nadsenou recenzi, ktera by me presvedcila? :-)
11.2.2009 16:06:20

parxel
Eh, no tam umi kostky teprve divy :) Ale aspon vam Ctulhu nakope zadky vsem bez vyjimky :)

14.7.2009 08:44:35

emv

re
i kdyz kostky nepadaji, tak pro nas by to nebyl duvod odlozit hru na nekolik mesicu. mozna kdybychom meli jinou, ale nemame (zatim).. vcera probehla asi pata hra, pritelkyni kostky v boji nepadaly vubec. ona pouzila v bitve kartu ze mohu hazet jen tremi kostkami a ja hodil 5 5 6.. tri zasahy.. ne tak stastne, ale podobne se mi darilo celou hru. vojenske vitezstvi prislo brzo.. :] uz se chystame na dalsi odvetu..

20.7.2009 11:01:43

:-)
včera jsem poprvé hrál WotR a musím říct, že mne ta hra dost nadchla. tak jsem to chtěl jenom zdělit:-)

25.9.2009 22:05:02

Druhá hra po dlouhé době
Včera jsme po dlouhé době (po několika měsících) zahráli podruhé WoR a musím konstatovat, že je to nesložitější a nejméně přehledná a intuitivní hra co jsem kdy hrál. Nejde ani tak o složitost pravidel jako o to jakým způsobem jsou pravidla napsána ( těžko se v nich něco hledá) a o to, že na spoustu drobností se lehce zapomene. Po první hře jsem byl celkem nadšený protože jsem ke hře přistupoval jako k výpravě společenstva a užíval si atmosféru Středozemě. Ale včera v té druhé hře jsem se zaměřil na herní stránku, mechanismy, přehlednost na plánu, hrací karty apod. a byl jsem mírně frustrován. Jelikož jsme hráli po tak dlouhé době a přestože jsem si asi týden před hrou znovu pročetl pravidla, tak jsme hráli 6 hodin a ke konci už jsme se těšili na konec. Nejlepší byla asi doba uprostřed hry, kdy už nám přešly do krve základní mechanismy hraní akcí. Je mi jasné, že častější hraní herní čas výrazně zkrátí, ale WoR je taky hodně náročný na setup a herní plochu (na zemi to nehrozí a stůl máme jen u nás, u přítelkyně ne).

Každopádně mapa je sice stylová v pastelových barvách ručně kreslena, ale imho dosti nepřehledná a díky různorodých tvarů území na mapě je problém s umisťováním figurek (žetony nic neřeší), obrázky měst, velkoměst a tvzí jsou těžko rozeznatelné a díky figurkám nejsou ani kolikrát vidět, stejně tak názvy území.

Dále mi trochu vadí karty, které mají společný efekt na hraní mimo boj a v boji, byl bych raději, kdyby byl karty bojové zvlášť. Mikro písmo na některých kartách opět hraní moc nezpříjemňuje.

Souboje jsou vyloženě o kostách (v pevnosti a velkoměstě má obránce výhodu, ale i tak...). Na druhou stranu nedovedu si vysvětlit, že by byly boje složitější, to by už bylo šílené...

Co jsem touto kritikou chtěl říct? Po první hře jsem byl celkem nadšený, ale to proto, že jsem vnímal hlavně tu tolkienovskou atmosféru, která tam bez debat je. Ale od první partie uplynulo dost vody, odehrál jsem od té doby spoustu jiných her a včera jsem u druhé hry WoR "prozřel" co se týče hratelnosti. Mám ve hrách rád atmosféru, nevadí mi náhoda (pokud není čistě o hodu kostek a kdo hodí více nebo "lépe"), ale stejně tak je pro mě důležitá přehlednost, intuitivnost a sofistikované herní mechanismy (ten mechanismus akčních kostek ve WoR se mi moc líbí, souboje, a karty už tak moc ne).

7.3.2010 13:47:24

Taky druhá hra, co se mi líbí a co ne
Beholdere, jsem na tom podobně jako ty. První hru jsem hrál tak před třemi (možná i víc, fíha) lety a bylo to jenom takové oťukání, zároveň jsme studovali pravidla, a všechno nám děsně trvalo, věnovali jsme tomu celý den a ani jsme to nedohráli-dva spoluhráči (hráli jsme ve čtyřech) byli znudění k smrti. Já měl v hlavě sice guláš, ale chtěl jsem to ještě vyzkoušet, řádně připraven a obeznámen s pravidly. Včera jsme konečně dali (ve dvou) kompletní hru. Trvalo nám to přes pět hodin. Hrál jsem za společenstvo a prohrál ( i když ne drtivě, pár krokuů od hory osudu). Musím říct, že ta atmosféra se mi líbila moc, ale herně jsem byl už zadšený míň. Ponechme stranou mraky nejasností, věci co jsme zapomněli, hráli blbě, nebo které pravidla neřeší, to se vše dostane časem do krve, otázky řeší FAQ, je to sice opruz, ale dobře.
Hodně mi ale vadilo přesně to, co píšeš. Mapa je moc hezká na pohled, ale herně je to katastrofa. Velká je jako kráva, ale stejně se ti do většiny území nevejdou jednotky, to je podle mě úplně zásadní nedostatek. Jasně, můžeš si tam dát žetonek a jednotky vedle, ale na co pak tak velkou mapu, herdek? Jakékoliv hledání názvu území je totální opruz, neím, jestli designér počítal s tím, že všichni jsou lotrgíci a znají geografii středozemě nazpamět, ale todle mě fakt štvalo, deset minut hledat nějaký pitomý kousek mapy, abych zjistil, že je to k centru dění tak daleko, že bych odtud musel vyrazit včera, abych se dostal do centra dění. Nepřehledné hranice a skoro neviditelně vyznačené hory (které jsou děsně důležité, páč se tudy nedá projít) jsou další věc. A když je ještě mapa plná figurek, tak hranice/názvy/terén jsou nerozluštitelné, pokud vám ovšem nevadí šoupat desítky figurek a padající nazgůly, abyste zjistili kde vlastně jste a kam útočíte.

Další věc, která mi vadila je systém přidělování kostek. Podle mého by hra získala mnohem víc strategických možností, kdyby kostky nebyly a fungoval by nějaký systém akcí za body. 4lověk by se mohl svobodně rozhodnout co dělat. Já proti kostkám ve hrách většinou nic nemám. Rozhodně ne jako nástroj pro rozhodování konfliktů. ale tohle je dle mého moc. Chci zaútočit a potřebuju mít dvakrát kliku-nejdřív naházet odpovídající symbol a pak mít ještě kliku na pětky, šestky při útoku. Tohle je blbé hlavně za společenstvo, sauron má kostek hodně a (skoro) vždycky mu něco padne, ale za společenstvo je děsně frustrující, že byste chtěli zaútočit/seslat kouzlo/pohnout se/cokoliv, ale nemůžete. To hrozně degraduje strategii.

Co mi dál vadilo jsou přesuny armád. Trvá šíleně, neuvěřitelně dlouho, než někomu pošlete pomoc. Dobře, ze začátku je jednodušší brát posily, ale jak mi národy postupně vymíraly, zůstavaly mi ostrůvky s vojáky, kteří byli tak daleko, že prostě nebylo reálné s nimi včas dojít k místu konfliktu a čučeli doma, ani nevytáhli paty a jenom čekali až je příjde sauron milostivě sežrat.

To, že mají karty dvě použití se mi naopak líbí, řeší to situaci, když ti ke konci hry příjde karta, která ti aktivuje národ, který už je tři hodiny ve válce a zbývají mu dva poslední panudláci, atd.

A propos pajduláci- hezcí na pohled, ale prase aby se v nich vyznalo. Národů je hodně a barevné odlišení neexistuje. Ani po šesti hodinách jsem si nebyl jistý, který národ je který, děsně se mi to pletlo. to nemohli dát aspoň jinou barvu podstavců nebo něco? takhle je to otrava, luštit, jestli má ten pán s lukem fousy nebo ne, ach jo. A třídění je pak taky mnohem pracnější. nešikovné.

Přesto všechno, co jsem tady napsal byly ve hře momenty, které mě fakt bavily, ta epičnost je vážně moc hezká a atmosférou je ta hra prodchnutá. Ale zároveň je to (aspoň pro mě) hrozně frustrující, že nemůžu úplně tak dělat co bych chtěl.

Určitě si ji ještě někdy zahraju, už proto, že pravidla už jsem jakžtakž pobral, tak dokud si je pamatuju :)

Nechtěl bych vyznít, že se mi ta hra nelíbí, mám z ní hrozně smíšené pocity, atmosféra na jedna, ale musel jsem leccos překousnout z hlediska mechanismů. a asi jsem to úplně nepřekousl :)

17.5.2010 14:00:22

kandelabr
Já tu funguji jako takový obhájce hry,ale určitě máš pravdu, že na znalost mapy musí být fanouškem Tolkiena. Jinak co se týče podpor a podobného, to prostě člověk vychytá až po více než dvou hrách. A hra je opravdu složitá. My v současné době doděláváme nový překlad pravidel, který bude jasnější. A co týče pajduláků, chce to namalovat podstavy. Bo to opravdu moc nevychytali.

17.5.2010 14:23:08

kandelabr
Jinak Svobodné národy tam najsou na válčení,ale pouze na to,aby zdrželi Saurona, dokud Frodo nedonese prsten do Hory Osudu.

17.5.2010 14:24:00

sappho
jasně, já vím, že militantní vítězství za společenstvo je hodně těžké, snažil jsem se taky spíš utíkat s prstenem a vojensky jenom brzdit saurona, ale štvalo mě, že některé jednotky se snad ani za celou hru ani jednou nepohnuly, protože byly mimo centrum dění a nebyl vůbec čas je třeba pět kol někam posunovat, než někam došly.
Je mi jasné, že to chce víc her, ale tenhle mechanismus (kostky pro výběr akcí) mi vadí, měl jsem pocit, že hra víc vede mě, než já hru.

17.5.2010 14:36:11

kandelabr
No kostky to někdy utnou. My tu hru máme kvůli atmosféře. A když hraji za Saurona, tak se občas elfům vylodím v šedých přístavech. To je vlevo nahoře až u kraje. Ale to je možné až s rozšířením, kdy nafasuješ, lodě, katapulty, a další jednotky.

17.5.2010 14:38:33

Wotr
Beru ho na Zatrocon, takže s případnými zájemci jsem ochotná to zahrát a podělit se o svoje know how :)

17.5.2010 14:39:31

kandelabr
Ze své zkušenosti bych řekl,že tahle hra je hlavně pro fanoušky Tolkiena. Kdybych ho sám neměl rád a někdo mě nutil studovat pravidla,tak bych ho asi po deseti minutách umlátil krabicí :-) Je pravda,že tahle pravidla jsou hrozivě složitá,navíc jejich přehlednost není moc valná, takže doufám, že se Sappho brzy pochlubí tou upravenou verzí.
Máme s manželkou za sebou cca 20 partií a musím říct,že i když mě ukrutně nebaví celé vybalování a rozestavování hry,tak je pro mě to nejlepší,co mi zatím kdy prošlo rukama a ty věci které ti vadí prostě ani nevnímám.


Ještě malá poznámka, pravidla základní hry jsou proti rozšíření přehlednost sama :-)

17.5.2010 15:16:23

kandelabr
to že tě Sauronovi vždycky něco padne a svobodným národům ne, má dokreslovat atmosféru knihy - situace svobodných národů vypadá od začátku zoufale, Sauron má absolutní vojenskou převahu, a všechny jeho armády dělají přesně co chce, kdežto SN jsou nejednotné, slabší, a i když je přesvědčíš aby šly do války, tak stejně mohou mít rozdílný názor na řešení dílčích konfliktů, ...

figurky - nejoblíbenější rozlišovací znak mezi Gondorem a Rohanem je znak na štítu (strom vs. kůň), navíc Gondor je celý v brnění, ale rohanští mají plášť ... pokud bys potřeboval odlišit seveřany, tak tam mi přijde nejvýraznější zvednutá přední noha koně (platí pro elitu a pro vůdce - ale i obyč. vojáci jsou jako jediní v pohybu), a elfové se ti většinou nikam nezapletou, ale pokud jo, tak obyč. + elita má luky (pozor, obyč. seveřan má luk taky) a vůdci mají obdélníkovou vlajku (tohle sem řešil tak že sem si dal doma na pár dní na plochu fotku pěkně nabarvených elfích vůdců a už si je nespletu i když sou šediví)

pokud si chceš usnadnit hledání na mapě, tak si na A4 vytiskni nějakou přehlednou schematickou mapku s čitelně napsanými názvy, třeba tuhle http://www.boardgamegeek.com/filepage/16189/schematicmap_1-png ... máš ji i s nejkratšími cestami do Mordoru

co se týče toho, že se armády nevejdou na políčka, my to na Palubě řešíme pomocí "armádních skupin" - např. "armádní skupina Witch-king" je na plánu reprezentována pouze Witch-kingem a ostatní figurky leží na nějakém konkrétním místě na kraji/vedle plánu ... samozřejmě jich nesmíš mít moc aby se ti to nepletlo, ale ono obvykle jedna nebo dvě stačí

17.5.2010 15:21:26

to Loselfost
Naprosto s tebou souhlasím. Pravidla jsou ve stavu dokončování grafiky.

17.5.2010 16:44:26

trohat
jasně, všechno se dá nějak vyřešit, ale nepříjde mi to zrovna šikovné. Na to měli myslet už když tu hru dělali. atmosféru má právě hra vynikající, ale štve mě, že si to nepohlídali a nedoladili. asi chtěli stihnout ten lotrovský bům.

17.5.2010 19:44:45

Základní hra - pravidla
nemá je někdo k dispozici přeložené?
ď

17.9.2010 16:25:24

ta"jemná"
Je tu v sekci ke stažení. Nedávno jsem tam dávala úplně novou verzi.

17.9.2010 16:29:50

sappho
buďto je nevidím nebo tam nejsou :-)

17.9.2010 16:36:57

ta"jemná"
Hned prvy subor :)

17.9.2010 16:38:36

Miri
ale to nejsou ta zjednodušená pravidla, ne?

17.9.2010 16:40:43

ta"jemná"
Je to tenhle soubor War of the Ring - Pravidla (opravená) - CZ. Pravidla nejsou zjednodušená. Stačilo stáhnout a kouknout na ně.

17.9.2010 16:55:46

sappho
mám je stažená a čtu v nich a na základě toho se ptám na ta zjednodušená, protože je tam v herních komponentech napsáno:
- tato pravidla
- zjednodušená pravidla
etc

17.9.2010 17:03:04

ta"jemná"
To je popis komponet hry. A ta obsahuje kromě těch pravidel co zrovna čteš, i zjednodušená. Jiný sešit. Ty asi nemáš možnost kouknout dohry, že?

17.9.2010 17:05:02

odrážky
ty odrážky jako říkají že je tam to i to.

17.9.2010 17:06:13

sappho
ne ne, nemám...

(a díky za ta přeložená pravidla!)

17.9.2010 17:12:39

Vybíráme z Bazaru

frostpunk cz
frostpunk cz
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas