Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Tak mam za sebou prvni hru, i kdyz teda diky absolutnimu neodhadu casu neukoncenou, ale jsem nadsen. Sedi tam vse, od zdroju pres budovy, technologicke stromy )technologie jsou dosti dulezite), ekonomicky rozvoj, proste parada. Naprosto smekam pred Wilsonem. Hrali jsme ve ctyrech a nejak jsme vubec nevyuzivali ekonomicke diplomacie, tedy smen, ktere hra umoznuje, ale i tak mi prisla docela interaktivni, jelikoz se i bojovalo (mimochodem bojovej system je zabavnejsi, nez bych cekal;)) Hra skutecne dost pripomina PC predlohu, takze kdo ji ma rad, tomu se bude urcite libit. Akorat nevim, jak to je s tim casem, my jsme za tri hodiny ciste hraci doby dosli tak do pulky, coz je castecne neznalosti, ale i tak si myslim, ze stihnout komplet hru za tri hodiny je docela nerealne.
21.11.2010 23:28:13

aneken
no tak neříkám, že jsem neměl kliku. udělal jsem několik bot, ale prošlo mi to :) a ty kasárna jsi mi přihrál ty :)

5.12.2010 18:18:45

DC

Druhá hra
Ty jo , už se na tu hru těším :-)

5.12.2010 18:23:04

první dojem
Tak jsem to rozbalil, všechno vypadá skvělě (dokonce se ve FFG zlepšili i přibalení - vše je v zip pytlících, místo natvrdo zatavený do plastu, včetně kartónů :-), nicméně naprostá hovadina je, že karty jednotlivých civilizací jsou papírové (trošku tvrdší papír, tipuju něco přes 200 g/m2) a na ně se dávají kartónové otočné ukazatele... proč to ti pitomci neudělali taky z kartónu, jak to bylo u runewars??? To je zatím snad jediná má výtka, zítra jdem hrát první zkušební partii :-)

5.12.2010 21:08:18

to Merlin
V zip pytlících už byl i DungeonQuest, včetně kartonových plátů s žetonky i včetně desky. Zhovadilost, ale potěší, obzvláště, když jsme ty obrovské pytle mohli použít na figurky do World of Warcraft Boardgame :-)

5.12.2010 21:19:11

rbx

Kadaver
Ja jsem do toho velkeho pytle hodil vsechny dilky dungeonu a tahame to z nej.

5.12.2010 21:27:09

to rbx
Na to já mám pytlíček vykradený z Vikingů, aneb jak vhodně zužitkovat komponenty z her, které tak často nehrajem. Mimochodem, monster cup v našem Arkhamu je ve skutečnosti pytlík vykradený z Pilířů země. Já za to nemůžu, že tam dali takový pěkný černý pytlík, do kterého se to tak krásně vleze :-)

5.12.2010 22:55:08

Merlin
JJ, ty ukazatele narodu jsou docela zarazejici, skutecne mohly byt z kartonu...

5.12.2010 23:09:41

ano ano
Nad těmi kartami národů se zarazí každý, kdo tou hru vybaluje. To jsem se taky plácnul do čela. Oproti tomu to balení do zipových pytlíků mi vůbec nepřijde jako zhovadilost, ale naopak hodně velký krok vstřícnosti k hráči a hlavně přírodě.

5.12.2010 23:49:02

to Havelock
Ty máš do těch velkých pytlů po vybalení co dát? Kdybych je nepoužil do WoWka, tak bych je jinak asi vyhodil. Navíc mít herní plán v pytlíku není moc ideální, protože se tam tak akorát vleze a při vyndávání se Ti můžou ošoupat rohy, případně natrhnout kousek plánu.

6.12.2010 08:55:39

Druhý dojem
Aneb po hře ve třech - není to blbý. Ba co víc, je to skvělý :-) Jen mám obavu o tom, jak jsou vyvážené jednotlivé způsoby vítězství - dobýt hlavní město nám při hře přišlo skoro jako scifi... Jinak je to ale vážně hezky vymyšlený a atmosféru to má skvělou :-)

9.12.2010 22:36:02

první dojem
Dá se to hrát není to ani špatná hra, ale jsou tam ty chyby co napsal už někdo na BGG
1) Chyba i třeba jen v jednom kole, se skoro nedá dohnat, systém totiž není tak uplně flexibilní, sice "nevidíte" ani přibližně kdo vede, ale rozhodně poznáte když už nemáte šanci...
2) nevyváženost civilizací, to je myslím jasné ...
3) boje jsou až moc náhodné ... nevyvážené ... stejně jako další aspekty hry jako políčka mapy, náhodné osobnosti ... je to náhodné, ale není to jako v jiných hrách kde "jednou za zadaří víc, jindy mín" klidně můžete celou hru přibírat slabé jednotky, stejně jako osobnosti které se vám zrovna nehodí, nebo mít u sebe ty kousky mapy které vám jsou celkem nanic když nemají ty ikony které byste zrovna potřebovali nejvíce...

A co si budeme nalhávat, osobnosti jsou jen další typ budovy (jen trochu sux, protože vlastně ani nevíte co "stavíte")
A ani mě nijak zvlášt nenadchly technologie. Některé jsou jednoduše k ničemu, a obvykle jediná otázka každou hru bude, jestli postavit navigaci první kolo nebo nějaké další ... taky jsem čekal trochu větší výběr... pro různé styly ... ne že si každý vymyslí prakticky totožné technologie i když má každý jiný národ a rozdíly ve výběru technologií jsou jen minimální...
Znovuhratelnost myslím bude trochu pokulhávat, zvlášt jak se mění jen mapa jinak je všecko stejné a na té mapě zase až tak uplně nezáleží

Neříkám že je to špatná hra, ještě si to určitě zkusím ... ale rozhodně jsem od toho čekal trochu víc po přečtení pravidel...

12.12.2010 17:41:00

vyváženost civilizací
V pátek jsme hráli druhou testovací hru a musím nesouhlasit a číňané byli velice silní... získali 30-36 bodů kultury (za chatrče a vesnice) a vrácená jednotka po bitvě mu několikrát velmi pomohla a ušetřila akci města a produkci.

13.12.2010 12:44:52

to Leech
To bude tím, že Raziel na tuhle vlastnost při naší hře s velkou oblibou zapomínal a pak celou dobu na Číňany nadával, jaké jsou to plečky. To se pak můžeš divit, že se mu některé civilizace zdají slabší, když zapomíná jejich vlastnosti :-)

13.12.2010 13:09:14

Kadaver
tak to pěkně kecáš, já si tu jednotku oživil, ve druhém boji sem na to zapoměl, a udělal jsem to až kolo později, ale ono jak nemáš dobré karty na boj tak ti ta resuerekce moc nepomůže ...

13.12.2010 13:57:53

druhé dojmy
Dnes jsme konečně zahráli s přítelkyní do konce a je to fakt bombaaa :). Jsem z této hry naprosto nadšený. Bavili jsme se výtečně oba dva. Vyhrál jsem letem do vesmíru, ale zkoušel jsem rozhodit sítě na všechny strany, takže jsem se i jedním městem věnoval umění, taky jsem trochu sbíral mince a moje letadla se už pomalu blížila k hlavnímu městu. Fakt se mi to hodně líbí, jak jsou provázané mechnismy - akce města a vývojový strom technologií, trocha škodění kulturními kartami...fakt jsem nadšený. Wilson stvořil hodně příjemnou hru :)

29.12.2010 20:09:22

DC

Beholderovi
Takže jste hráli ve dvou?? A čas byl jaký?? Máš tedy nějaké postřehy o hře ve dvou?

29.12.2010 21:10:06

DC
jj hráli jsme ve dvou a prostě jsme se velmi dobře bavili, toť můj postřeh :). Je to hodně stručné, ale nevím jak se jinak vyjádřit :)

čas byl kolem 4 hodin i s vysvětlováním

29.12.2010 21:21:50 | Upraveno autorem (porovnej)

hra ve dvou
Doufám, že někdo vymyslí nějaká house rules, která by hru ve dvou přiblížila plnohodnotné hřeve čtyřech. Nechci nikoho provokovat, ale kdo zkusil srovnání nemůže nesouhlasit. Mě se ve dvou taky líbila, ale je to jenom demo...

29.12.2010 21:28:19

Havelock
S tím já nemůžu souhlasit. Demo je hodně podivný termín. Možná, že je ve 2 méně interakce a asi moc nedochází k obchodování. O mírových paktech ani nemůže být řeč. Ale mě baví prostě ty mechanismy, stavění budov, výzkum techů, souboje atd. Hra v plném počtu asi bude dost odlišná, ale hra ve dvou rozhodně není žádné demo.

Možná bych omezil počet budov jak je to v těch house rules pro 2 z BGG, to je tak vše co by to chtělo.

29.12.2010 21:33:24

Beholder
Demo je od slova demonstrace, čili předvádění. Je to teda seznámení se základními principy hry. Na veletrzích bylo oficiální demo ve 4 hráčích a chyběly např. wonders. Pro mě je hra ve dvou neoficiálně (!) demo, protože jak jsi sám uznale napsal - mnoho principů chybí.

29.12.2010 21:49:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
Jediné co chybí je slovní, nepsané uzavření míru s nějakým hráčem. Takže to má hodně daleko od tvrzení: "mnoho principů chybí". Ale to je jedno. Neříkám, že se ti musí hra ve dvou 100% líbit, ale imho dost mystifikuješ tím, že je hra ve dvou ochuzena o spoustu věcí, což samozřejmě není pravda

29.12.2010 23:44:14

hra ve dvou
u vsech her, kde je mozny vetsi pocet hracu nezdva logicky neco chybi. Jstli se to da nazvat demem, tezko rici, protoze i hra ve dvou je v podstate plnohodnotnou zabavou, zatimco demo je demonstrace, ktrea nema ani zakonceni. Proste jde o vyzkouseni. Nerekl bych ze civka ani jakakoliv jina hra urcena od 2 + hracu je ve dvou jen demem. Ze tomu neco bude chybet je ovsem nesporny fakt a varianty 2 hracu a viuce hracu budou urcite odlisne.

30.12.2010 01:10:21

Beholder
Já ti hru nechci kazit. Napsal jsem, že se mi líbila i ve dvou, ale těch principů je tam hodně, které nevyužiješ a přesto jsou psané. Demo je myšlené s nadsázkou a i když teď píšu co nejpřátelštěji, co umím, jsem si jistý, že to opět otočíš proti mně. Zkus hru ve čtyřech a pak teprve bude mít smysl se spolu bavit. A pokud chceš znát, co nefunguje, tak je to vybalancování hry. Např. Některé techy a kulturní karty dají tobě výhodu, ale na oplátku i soupeři. Tvému jedinému soupeři! Některé karty ruší kulturní karty ostatních, co když soupeř na kulturu nehraje? Vojenská síla je najednou strašně silná. Není totiž nikdo, kdo by ti pomohl před dobytím tvého města a pokud na vojenství kašleš, tak tě prostě nikdo ve svůj vlastní prospěch nezachrání. Je toho mnohem víc, ale pokud se ti to líbí ve dvou, tak to hraj ve dvou. To ti přece nijak nevymlouvám.
Tahle obecná debata o hraní polotovarů (POZOR, opět nadsázka) je pořád dokola. Moje předsevzetí do nového roku je, že na tvoji agresivitu (zvláště pak tu pasivní) už nebudu reagovat...

EDIT: Nečekal jsem, že vám svými zkušenostmi ze hry šlápnu na kuří oko. Koukám, že pravda opravdu někdy bolí. Sem se smutníkama :)

30.12.2010 02:13:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
ja jsem myslim kdysi taky nekde (nebylo to zde) pouzil vyraz demo, ale je to opravdu silny vyraz. Demo totiz neslouzi k plnohodnotne zabave. Podle me se u Civky ve dvou plnohodnotne bavit da, pokud proste prijmes to, ze ti nikdo nepomuze a dle toho tedy pak hrajes. Ve dvou je to duel, kdo z koho. Z tvych vyjadreni mam dost pocit, ze ve dvou to plnohodnotna zabava neni (mluvim ted o zabave, nikoliv o tom, ktery mechanismus diky absenci dalsich hracu ustupuje do pozadi).

30.12.2010 10:48:01

Ringo
Máš pravdu, není to pro mě plnohodnotná hra a demo bylo nediplomaticky zvolené slovo. Když jsem ale zjistil, jak velký rozdíl (v zábavě i v herním zážitku) je mezi 2 a 4 hráči, neustoupím ani o krok. Já neúmyslně působím kontroverzně. Duelujte si jak je libo, já neříkám, že jste hlupáci nebo podobně. Původně jsem psal, že doufám, že bude nějaký house rule který hru ve 2 přiblíží hře ve 4 se vším všudy. Toť můj názor.

30.12.2010 11:47:55

Charitativní aukce

Bylo nebylo - dobročinná aukce
Bylo nebylo - dobročinná aukce
Akt. cena: 310
Končí za: 2 dny

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Spirit island + Branch and claw + F&F box EN
Spirit island + Branch and claw + F&F box EN
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas