Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 626x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Prvni dojmy

Tak mam za sebou prvni hru, i kdyz teda diky absolutnimu neodhadu casu neukoncenou, ale jsem nadsen. Sedi tam vse, od zdroju pres budovy, technologicke stromy )technologie jsou dosti dulezite), ekonomicky rozvoj, proste parada. Naprosto smekam pred Wilsonem. Hrali jsme ve ctyrech a nejak jsme vubec nevyuzivali ekonomicke diplomacie, tedy smen, ktere hra umoznuje, ale i tak mi prisla docela interaktivni, jelikoz se i bojovalo (mimochodem bojovej system je zabavnejsi, nez bych cekal;)) Hra skutecne dost pripomina PC predlohu, takze kdo ji ma rad, tomu se bude urcite libit. Akorat nevim, jak to je s tim casem, my jsme za tri hodiny ciste hraci doby dosli tak do pulky, coz je castecne neznalosti, ale i tak si myslim, ze stihnout komplet hru za tri hodiny je docela nerealne.
21.11.2010 23:28:13

diplomacia
zaujimalo by ma,ako funguje v tejto hre,spominal si ekonomicku a co vojnova?to sa mi najviac pacilo na pc hre,ked si so slabsim narodom panovacne vyjednaval.a daju sa tam napr. vymienat aj technologie tak ako v pc hre?

21.11.2010 23:52:43

dajo
No tak my jsme vyjednavani fakt moc nedali, spis jsme si hru osahavali. A taky na sebe utocili;) Mam za to, ze technologicke karty nejsou predmetem vymeny. Navic by to urychlovalo hru, jelikoz kdyz nekdo postavi patej level pyramidy, coz je 15 techu, tak vyhrava. Priste uz urcite naky vyjednavani zkusime;)

22.11.2010 00:47:33

aneken
Jakym zpusobem jsou udelany ty souboje?

22.11.2010 07:45:08

Parxel
Rozlisuje se mezi armadama a jednotkama. Armady soupes po mape a jsou to jen takove vlajecky. V pripade, ze dojde ke stretu dvou armady, nalizes do ruky prislusny pocet karet - v zakladu tri, ale za dalsi vlastni armadu na danem hexu pridavas dalsi a dalsi treba, kdyz jsi fundamentalista. Pak se postupne vykladaji karty, pricemz nemusis nutne utocit na to, co vylozil souper - muzes udelat vedlejsi frontu. Jednotlive jednotky maji proti sobe vyhody, mas-li specialni zdroje, muzes ziskat dalsi, mas-li Animal Husbandry, muzes se hojit... Na boj se da docela dobre pripravit. Urcitou roli tam hraje i nahoda, jelikoz ne vsechny jednotky jsou stejne silne. Me se vcera stalo, ze kamos mel na zakladni urovni velmi silne konaky, teda jen jednu jejich jednotku. Stejne silnou jako moje treti uroven;)

22.11.2010 08:15:01

Zdroje
Vubec vyuzivani prirodnich specialnich zdroju je hodne zajimave a determinuje misto pro zalozeni mesta vice, nez jsem si myslel. Vcera jsme tak dokonce o jeden flek museli bojovat;)

22.11.2010 08:28:03

to aneken
kolik kol jste stihli dát? Zajímala by mě jedna věc, k ekonomickému vítězství stačí nashromážit 15 mincí, což mi přijde docela málo, jak to nakonec v hře samotné vypadá? A je třeba vůbec reálné vojenské vítězství za ty všechny bonusy, co má obránce hlavního města?

22.11.2010 09:32:10

směny
Jo, to mě příjemně překvapilo, že tam jde měnit. Když jsem viděl ta kolečka, tak jsem se bál, že to bude jako u Runewars, kde je výměna nemožná, ale tohle mě mile překvapilo. Jen s tím časem si taky nejsem jistý, vidím to minimálně na hodinu/hráče.

22.11.2010 09:33:30

ozzy
Tak deset kol, tipl bych podle toho, kolik kluci vynalezli techu. Me chvili trvalo, nez jsem postavil treti mesto. Shromazdovat mince neni tak snadne, potrebujes na to dost techu a zaroven zdroje, za ktere mince vyrabis, na mape jich moc neni. Na vojenske vitezstvi bys musel najet na vojenskou notu - stavet baraky a akademie. Tri akademie ti ro hlavni mesto skoro srovnaj, a kdyz tam narves vic armad, jit by to melo...

22.11.2010 10:38:25

sydo
No my jak jsme se rozkoukavali, tak jsme netradovali vubec, to uz by na nas bylo moc. Ono zorientovat se v te spouste matrose neni zas takova sranda, kluci delali i dost chyb, staveli treba budovy, na ktere nemeli techy a podobne. Ale uz se dost tesim nna dalsi zahrani teda;)

22.11.2010 10:39:45

Môj prvý dojem
V prvom rade, nespochybňujem kvalitu tejto hry, jednak preto, že som ju ešte nevidel zblízka, nieto ešte, aby som ju hral, jednak preto, že som nehral ani jej PC predlohu.

Zverejnené video však trochu znižuje môj záujem o túto hru. Navyše, neštudoval som pravidlá, takže moje nižšie uvedené výhrady sú v podstate otázkami (a porovnaním s Vlaadovou Cívkou):

1. Hráč reprezentuje celú hru iba jeden národ, pravdepodobne iba s jedným vodcom?

2. V hre je prítomná veľmi nevzhľadná mapa! Tie moduly na seba vôbec nenadväzujú, čo sa týka krajiny? Slúžia iba na určenie najvýhodnejšieho miesta na rozvoj civilizácie, napr. preto, že sú na niektorých štvorčekoch suroviny? Na Vlaadovej Cívke mi síce až tak nevadí neprítomnosť mapy, ale určite by som ju privítal.
Táto mapa však nejakým spôsobom nerieši tento problém, neviem síce presne definovať prečo, riadim sa zatiaľ iba "prvým dojmom", tak mi prepáčte :-)

3. Starovekých divov je len 5? Týmto sa to nelíši od Vlaadovej cívky, tam mi tiež prekáža, že A divov nie je presne 7...

Každopádne záujem (aj keď trochu znížený) o túto hru trvá naďalej, sú to iba prvé nepriame laické pororovania a teším sa na vyvrátenie mojich doterajších dojmov. :-)

22.11.2010 11:42:17 | Upraveno autorem (porovnej)

pecovarhy
1) ano, jeden národ, vůdci ve hře nejsou, jen "velké osobnosti" a těch můžeš mít víc.
2) To je čistě subjektivní, mě se mapa líbí moc a návaznost mi nevadí. "Slúžia iba na určenie najvýhodnejšieho miesta na rozvoj civilizácie, napr. preto, že sú na niektorých štvorčekoch suroviny?" Nerozumím otázce. Mapa slouží i k pohybu atd., což je snad jasné.

3) Divy jsou po 4 z každého období, jelikož hra se neodehrává primárně ve starověku, nevidím v tom osobně problém.

22.11.2010 11:46:02 | Upraveno autorem (porovnej)

ad mapy
Chápu, že ty mapy nemají se skutečnou mapou nic společného a že jsou to samostatné čtverce a pro mechanismus hry není důležité aby na sebe navazovaly (viz rozložení pro tři hráče). Nicméně z estetického hlediska mi vadí to samé co pecovarhymu a myslím si, že to mohlo být designově vyřešeno podstatně líp.

Ale byl bych nerad aby se teď do nás (mě a pecovarhy) někdo pustil, že jsme trubky a že to pro hru není důležité. Vadí mi na tom prostě to, že když už je ta hra tak pěkně graficky zpracovaná, tak ta krajina mohla být vyřešena fakt trošku líp.

22.11.2010 11:50:18

mapy
Jediná otázka: Jak to vyřešit, aby to na sebe vždy skvěle navazovalo a zároveň šla mapa náhodně skládat? Uznávám, že to občas vypadá divně, ale jinak to podle mě udělat nešlo. Through the Ages mapu nemá a ještě vypadá hnusně a také to lidem nevadí :)

22.11.2010 11:55:12

mapy
me se teda ta mapa libi, jak psal sydo spojeni bude nekdy vypadat hodne divne ale davam prednost ruznorodejsi znovuhratelnosti pred estetickym zazitkem

22.11.2010 11:58:28

kren
Funkcne je to podle me reseno nejlip, jak to slo, u te mapy je dulezita prehlednost, mesta pak ruzne tereny prekryvaji svyma budovama, takze to musi byt ctvereckovatelne. Jinak to podle me ani moc resit neslo...

22.11.2010 12:01:01

rbx

Kren
jses trubka a neni to pro hru vubec dulezite! :-)

22.11.2010 12:05:20

mapa pro 3
Zajímalo by mě, jestli pyramidová mapa pro 3 hráče jednoho nezvýhodňuje. Trochu mi přijde, že ten "na vrcholu pyramidy" má snazší pohyb. Prosím o vyvrácení :)

22.11.2010 12:06:39

ad mapy II :)
Všechny argumenty chápu a bylo mi to jasné už jak jsem to viděl poprvé. Nicméně můj dojem zůstává. Až budu mít Civku doma a zahranou, tak zkusím popřemýšlet, jestli by s tím nešlo něco udělat :).

22.11.2010 12:08:06

ad Havelock
... to mne taky už napadlo. Takže stejný dotaz na zkušené vlastníky Civky :).

22.11.2010 12:09:42

Havelock
Mno tezko rict, my jsme hrali ve ctyrech, tam jsem se bal, ze na tom budou hur ti, kdo jsou bliz Nemci, ktery to ma nastevene nechutne militantne, ale nijak moc se to neprojevilo, moc se nerozvyjel a v poslednim kole jsme mu dva dokonce dali na budku;) Ono to rozestaveni samo o sobe zas takovou roli nehraje, s nejakou lepsi technologii se jednotky hybou setsakramentsky rychle;)

22.11.2010 12:19:16

mapy
naopak, ti dva hráči dole mají pro přístup na neotočené díly z více čtverců, ale jinak všichni hráči mají hned od začátku možnost vybrat si 2 čtverce, pak se již jakákoliv výhoda stírá, proto bych se toho nebál.

22.11.2010 12:22:41

dotaz
Poprosím vás o pomoc, když jste se tu tak sešli, včera ten můj dotaz byl ignorovanej :-) pravidla jsem přeložil, ale mám problém dát to do gtafiky, nejsem žádnej IT, vyluxoval jsem si ten pdf soubor od textu, nicméně možnosti mého akrobata jsou velmi chabé a ve wordu se mi nedaří to konvertovat jako pozadí pod text... Nemáte nějaké řešení, program, kterej by to zjednodušil? Mohl bych to dát do jpg, ale to by mi to zase omlátili o hlavu :-) Mohl bych to dát do wordu jen s obrázkama, ale chtěl bych to udělat hezky celé v grafice, když už jsem se s tím patlal
díky
Milan

22.11.2010 12:30:01

Mapa
Taky bych rád napsal první dojmy, ale zatím čekám, až mě dráček tomík hru pošle. Jenom cítím potřebu vyjádřit se k tolik diskutované mapě. Nemyslím si, že by bylo nějak na škodu, že jednotlivé velké čtverce na sebe nenavazují, to je pouze prvotní vizuální dojem, během hry to myslím rušit nebude.

Mám však jinou poznámku, je ve hře nějaký díl, který by byl celý vodní, nebo lze nějak vytvořit hrací plochu, kde by byly dvě oddělené pevniny? Případně, jsou ve hře nějaké námořní jednotky? Dvě otázky pro ty, kteří už hru drželi v rukách :)

22.11.2010 12:38:34

Ladik
Asi se to muze stat, ale velmi nepravdepodobne. Navic bez navigace se podle me ve hre neda zit (a ta ti umozni vodni plochu prekrocit, ja jsem ji mel prvni a stihl postavit spoustu pristavu, ktere me pak hnaly kupredu ve vyzkumu a navic necim prispely i do produkce...

22.11.2010 12:50:14

ozzy79
openoffice se chlubi ze to dokaze (tusim skrze impress). ale zatim jsem nezkousel

22.11.2010 12:52:01

Vybíráme z Bazaru

Liguria (DE, SK pravidla zde ke stažení) ve fólii
Liguria (DE, SK pravidla zde ke stažení) ve fólii
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas