Earth Reborn - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ludically
Z-Man Games
Autoři: Christophe Boelinger
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?

Podle obrázků to vypadá parádně, máte někdo bližší info?
1.11.2010 21:46:18

hmm
offtopic :Začíná se tu nějak moc často zmiňovat x-com, což je moc moc dobře, protože to je naše srdcovka:) Brácha dokonce dovede ještě teď pěkně napodobit úvodní znělku z intra, které nám tehdy přišlo hodně masakrózní:) X-com sme poprvé doma zapnuli před 17 lety...fííí toto kruci letí, ale na ďábelský odpalovač nikdy nezapomenu :)) Škoda, že ten konec byl zabugovanej. Terror from the Deep taky nebyl špatnej, ale prostě jednička pod mořem. 3. díl Apocalypse se mi zas hodně líbil, to spojení realtime a turn based, ale taky sme to měli nějaký zabugovaný:(

Born: Potvrzuji, máš recht pro milovníky starých Falloutů je New Vegas výborná volba..o dost lepší než Fallout3.

18.1.2011 16:24:47

Insert
Pokud někomu stejně jako mě přijde složení komponent do insertu v krabici složité, perfektní návod:
http://www.boardgamegeek.com/video/4857/earth-reborn/earth-reborn-packing-the-box
Mimochodem by se od Ludically mohli všichni (hlavně třeba FFG) učit, jak vypadá insert krabice. Takový detail a jak moc pomůže...

18.1.2011 22:00:27

Earth Reborn
Tuhle hru jsem měl dlouho v rukách v NY, stejně jako Dust tactics, Twilight Imperium a pár dalších a musím říct, že mít ještě v kufru místo a peníze, nevím, nevím... :-) Každopádně se na tohle o víkend mrknu a pak uvidím. Post-apo mi k srdci nikdy moc nepřirostlo, ale tahle hra vypadá naprosto luxusně od uspořádání krabice po herní mechanismy. Jsem na to skutečně zvědav.

18.1.2011 22:41:16

Eyron
Teď jsem na to koukal a ten insert... prostě bomba! Kéž by takhle vypadaly všechny hry. U většiny je bohužel insert první co člověk vyhodí. Hlavně u FFG a jejich rakví...

18.1.2011 23:37:09

Logika
Mě hodně oslovilo, jak na to šli s vnitřkem krabice. Insert vyplňuje krabici až po okraj a při rozbalování jsou navrchu položené archy na vyloupání. To celé je zakryté víkem krabice tak, že se vlastně nedovře celá. Archy se vyloupou a vyhodí a teprve pak se krabice zavře úplně. Kdo ví, jak to vykoumali v Ravenloftu, mi dá jistě zapravdu :)

19.1.2011 04:50:23

losování
Hrál jsem pouze první 3 scénáře, takže hru nemůžu moc hodnotit, ale přiznávám, že mě hodně bavila. Kdybych jí měl přirovnat k PC hře, asi by to byla Jagged alliance. Pozitiv tu bylo vzpomenuto asi už dost, takže bych si dovolil dát sem jednu, alespoň z mého pohledu zápornou, stránku hry. :-)
Losování „Order tile“. Ke strategii mi tohle losování moc nejde. Představte si, že vaše postava stojí před nepřítelem. Drží v ruce motorovou pilu a už se těší, jak tento problém „vyřeší“. Protivník se zoufalým výrazem sleduje běsnění řetězu blížícího se k jeho slabinám. Už cítí jemné chvění v rozkroku a loučí se s představou dalších dětí. Když tu najednou .... nemáte tile s bojem na blízko. Masakr se odkládá, platíte akční bod a berete si nový tilík .....á ... nic. Znovu a znovu a znovu .... nakrájeli by jste ho jak uherák, ale jediný tilík, který máte, má jen 1 útok na blízko. Mohli byste použít 4 akční body, ale nejde to, protože nemáte štěstí při losování.
Případně jste na začátku mise, potřebujete se rychle schovat za překážku, tj. utratit své 4 akční body za běh. Ale vy nemáte tilík s pohybem. Místo rychlé akce tedy losujete. Nepřítel se pomalým krokem blíží, pozvedá zbraň, začíná na vás mířit, rozhoduje se, jestli vás trefí do hlavy nebo do kolena a vy .... stále losujete.
Já nemám nic proti náhodě např. u střelby, ale když náhoda rozhoduje, jestli nepřítele rozsekáte na kousky, nebo ho budete jen pozorovat, protože vám prostě chybí náhodně vybíraný žetonek, tak mi to přijde trochu smutné.
Jinak se mi ale hra hodně líbila a tohle je v podstatě jediná věc, která mi za ty 3 scénáře neseděla.

20.1.2011 15:28:42

Anderson
fuha..tak ale toto :/ ..az to boli
safra:)

E: ..no a myslis, ze by sa to dalo doslova pimpnut nejakym housrule ''hand/table menezmentom'' tychto zetonov/akcii, aby to neznicilo vsetko ostatne? alebo je hra postavena o.i. aj na 'nedostatku/nevypocitatelnosti' tohto celeho.? ehm..:D

20.1.2011 16:19:04 | Upraveno autorem (porovnej)

Anderson
Mno ja mam za sebou tri scenare a tohle je ponekud extrem. Vetsinou akci na tilu mas, kdyz ne, tak si vezmes jine tily a proste te to zdrzuje. Ja jsem to bral tak, ze to patri ke hre, obcas clovek treba musi obetovat silnej uder, aby se pohnul. Me to docela zapadalo do ramce hry. Ale mozna jsem se nepotkal s extremem;)

20.1.2011 16:32:15

.opčík
Ty podle jednoho popisu (zvlášť, když Anderson napsal, že se mu hra líbí) poznáš, že tenhle mechanismus zničí vše ostatní? Magické oko! :) Nedáme v pondělí před Dunou testík? Já jsme zvědav jak malej :)

20.1.2011 16:36:50

Anderson
Ono jde o to, jak to vnímat. Jinak ty genitální hrátky s cirkulárkou mě trochu rozhodily...
Jsem hodně ospalej, takže mě nic moc nenapadá, ale můžeš to brát přes roleplaying. To, že nemůžeš nepřítele nasekat na tak malý kousky, že červi nebudou muset ani žvejkat, protože nemáš žádný útok na blízko můžeš brát jako, že tomu okolnosti nepřejí a cirkulárka má provozní potíže, nebo že nemůžeš běžet do úkrytu, protože postava má obavy běžet nekrytá a všemi zasažitelná otevřeným prostranstvím. Co já vím, vždycky se něco najde. A z interview s autorem to znělo jako hra s mírou štěstí okolo 30 %, protože Dungeon Twister je jenom klon šachů a proto se tomu chtěl vyvarovat.

20.1.2011 16:46:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
To by šlo, jako v hororech - pila se blíží, kaťata se plní a najednou - nic. Řetěz pily stojí, náš hrdina otevírá oči a nožem přechází do protiútoku. Až se mi to stane ve hře, tak mě to taky naštve, ale nejdřív ta pravidla zatracená :) Těším se, až si k tomu sednu.

20.1.2011 16:54:29

sydo
no nepoznam praveze! Ved preto sa predsa pytam! ;) (a 'znicit' som nemyslel doslova ze 'vsetko', ale nejaky dalsi dolezity 'nosny' mechanizmus, ak je na to naviazany ehm.kaslat na to)
anyhow, mne sa nie ze lubi, ale som zalubeny! Tesim sa na to ako male decko, uz vymyslam na tie vymazlene figurky UV-aktivne vrstvy, snad su take modelarske farby:D

I dajme teda..! btw, ak bude najblizsie Duna v pon. mohol by som v ten den (24.1.) vynimocne aj skor dorazit..ak aj Ty teda, daj sikovno vediet, kedy najskor a mozeme to pripadne hlbsie testnut... a daj aj strop pravidiel (vyukovy scenar, tusim sa to tak cleni), nadrtim si to - klido aj cele!! uaaa:)
oka, tak sa uz trasem na to, cekujem to vsade cely den, kde sa da:D ..inak to cele vyzera fakt kruto, 'konecne netrivialne' a tiez vymazlene! Snad to losovanie nebude az take fatalne, ako ma anderson na smrt vydesil:D:D:D

20.1.2011 16:57:03

sydo
Nebo takový horror naruby (horror pro horrorovou stranu) - už už ho chci rozřezat když v tom, zatraceně, to je snad zlej sen, proč jsem si jen ráno místo ústní nehygieny nenaolejoval řetěz?! Teď abych toho človíčka.... sakra co se to děje, proč má ten maniakální pohled vraha a nůž v zubech? Co to....

20.1.2011 17:02:57

Havelock
To mi připomíná ten horor/parodii na youtube, kde je vrah, co zabíjí pána tak, že ho pomalu mlátí lžičkou. Všude ho pronásleduje a tomu pánovi to nikdo nevěří. Ale nevím, jak se to jmenovalo.

Klopčík: Tak kol půl 7 jsem tam :) Waaaau, já se těším!

EDIT: tady to je: http://www.youtube.com/watch?v=9VDvgL58h_Y

20.1.2011 17:11:52 | Upraveno autorem (porovnej)

tily
Mě neodradíte!! Ani to nezkoušejte! :D Už jsem se do téhle hry zamiloval a nic to nezmění:)
Naopak mě tyhle extrémní situace dokážou pobavit. :) Podle mě jsou tohle právě ty situace, které se člověku vryjou do paměti.

20.1.2011 19:00:52

sydo
The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon

Tak z toho jsem si málem málem cvrnknul do textilu. Zbožňuju Monty Pythony a tohle je způsob, jak by to určitě dělali dneska. Pořád se tomu chechtám :D

EDIT: Tak mě to nadchlo, až s dovolením zkusím nového avatara O:-)

21.1.2011 01:30:48 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx

Havelock
O 1000% lepsi avatar, fakt dobry :-)

21.1.2011 10:02:50

sydo
Úžasné video:D

Jo a už se něco ví, o té ukázce příští týden? Kdy by to tak mohlo být? Havelock psal, že může skoro vždy až na 26. myslím? A já se taky přizpůsobím. Takže je to asi na tobě:)

21.1.2011 16:44:10

must have
Fallout? X-Com? Tahle hra vypadá tak trochu jako můj splněný sen. Co kecám, "tak trochu", naprosto!

Trochu mě sice děsí to ohromné množství možností (i když jsou pravidla údajně hodně elegantní s minimem speciálních případů), spíš to připomíná simulátor nebo herní systém než "obyčejnou" hru. Ale to by se snad těmi "tutoriály" dalo zvládnout...

Hrál tady už někdo ve více než dvou hráčích? Jestli jo, mohl by se, prosím, trochu rozepsat? Zajímalo by mě totiž, jak si hra v takovém případě vede a jak vypadá. Díky moc!

22.1.2011 12:51:23

multiplayer
Tak jsem trochu hledal a na webu hry jsou ke stažení nejenom oficiální PDFka s pravidly pro hru 3/4 hráčů, ale dokonce i (zcela nové) oficiální mise/tutoriály pro 3/4 hráče!

Tohle je zřejmě jistota, dámy a pánové. :) Už se nemůžu dočkat.

23.1.2011 10:35:01

Předváděčka
Tak já navrhuji, že bych se přišel podívat zítra (tj. pondělí) někdy odpoledne po obědě, cca 14:00? Může být?

23.1.2011 16:25:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
Jo, to je ok, stav se.

23.1.2011 17:24:58

misie
Marte > (misia a tutorial je asi rozdiel ci ako)..ale pecka, urco bude kazdy hratelny aj vo dvoch (kde by som na pravidelne kampane v tomto asi tak nasiel dalsich blaznov?:)
apropo: ?viacero misii(s pribehom napr.) = kampan? riesi sa tam nejak vplyv uspechu/miery/sposobu zdolania minulich misii na tvorbu (setup,ciele, zdroje etc.) dalsich misii?:D:D

23.1.2011 17:46:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy
Po přečtení a zkouknutí všeho možného ke hře jsem měl dneska možnost si ER vyzkoušet a mé pocity jsou smíšené, pokusím se to shrnout.

Nejprve uvedu, co mě nadchlo a to jsou jednoznačně komponenty, které jsou prostě úžasné. Figurky jsou úchvatné, tak hezky vymodelované postavy jsem dlouho neviděl, stejně tak oboustranné díly mapy jsou prostě tématicky naprosto přesné a atmosféra ze hry přímo sálá, o což se stará také mimořádně propracovaný příběh světa, postav i misí, zkrátka lahoda. Stejně tak tutoriální sled misí, kdy se člověk postupně a za chodu učí herní mechanismy je výborný. Nemůžu hodnotit vše, hrál jsem jenom první tři mise (pohyb, útok z blízka, střelba), ale pokud to takhle funguje i dál, potom klobouk dolů. Přirovnání k Falloutu či X-comu není vůbec od věci.

A abych jenom nechválil zmíním i co se mi nelíbilo. Předem upozorňuji, že hlavní dva důvody, proč jsem hru smazal ze svého wishlistu jsou čistě subjektivní (stejně jako v případě 51st State) - post-apo a zombie. Hry zasazené do světa stiženého apokalypsou zaplaveného mutací apod. prostě nemusím, stejně jako mi nic neříkají zombie. Fallout je sice legenda, ale kvůli prostředí jsem hrál radši Baldur's Gate a namísto Fallouta 3 Oblivion. Kdo má výše uvedené dvě věci rád, ten by se měl hned zvednout, jít do obchodu a ER si koupit, protože lepší hru s naprosto výbornou post-apo atmosférou detailně propracovanou do nejmenších detailů momentálně nesežene. Ale právě ta mocná atmosféra mi vadila, protože post-apo nemám rád. Uznávám ale, že tvůrci si dali neskutečnou práci (ani jsem nezmínil výjimečný insert, kde je spousta místa pro expanze ;-) a vytvořili výbornou hru, které jsem ovšem i přes její nezpochybnitelné kvality po cca 3-4 hodinách hraní zkrátka nepřišel na chuť. (viz. bouřlivá diskuze u Arkhamu o negativních zkušenostech, každému to prostě asi nesedne)

P.S.: Ne, to že jsem ve všech třech misích dostal nařezáno na mé hodnocení nemá vliv, ale pro jistotu to tu zmíním. :-D

23.1.2011 23:34:26

Thales
Tvé dojmy jsou sice smíšené, ale pro mě (miluju post-apo i zombie) to vyznívá jako další pozitivní recenze:)) Těším se čím dál víc:)

O to víc mě mrzí, že jsem si všiml data dema (a zprávy od Havelocka) až teď a bohužel o to přijdu. :(
to Havelock: Ale počítám s tím, že sem hodíš pořádný report!;)

24.1.2011 13:34:43

Vybíráme z Bazaru

Descent: Raythen - EN karty
Descent: Raythen - EN karty
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 15 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas