Dune - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, intriky, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Descartes Editeur
Hobby Japan
Autoři: Bill Eberle
Jack Kittredge
Peter Olotka
Rok vydání: 1979
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

prvni nejasnost - co znamena hrac natoci na kole - znamena to ze roztoci kolo a co padne to padne nebo to nataci tajne (coz by v soubojichsamozrejme byl nesmysl, kazdy by natocil nejvyssi cislo. Pak me tedy zajima proc to maji hraci delat u souboju tajne. Jenze pokud se kolo roztoci a ceka se na nahodne cislo, co znamena - hracvytoci v rozmezi 1 - 3?
18.2.2009 16:45:38

ok
diky vsem za odpovedi, tak tohle jsme nastesti teda hrali spravne.

17.4.2012 11:33:58

Pomocník hráče od Deathmerse
už jsem hodil poznámku i pod soubor - jedna chybka nás donutila nejdříve zdlouhavě přemýšlet, jak se to vlastně řeší a nakonec jsme sáhli tedy znova po originál pravidlech a v tabulce od Deathmerse u speciálních schopností u Emperora, u jednotek Sardaukarů, je chyba. Jejich bonus neplatí proti všem jednotkám Fremenů. V tabulce je chybně napsáno, že bonus neplatí proti Fedaykinům.

18.4.2012 11:15:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
Omlouvám se za mystifikaci :) Vytvářel jsem to už vcelku dávno a s tímhle jsem si v té době nebyl úplně jist. Nyní je to již opraveno.

Mimochodem, posloužil jinak dobře? :)

18.4.2012 11:58:00

Deathmers
jo, jako prehledka jinak slouzil dobre. Mozna bych se v nekterych pripadech do tech kolonek, kde je dost mista, trochu u nekterych veci jeste konkretneji rozepsal. Bracha docela dlouho lustil, co znamena za Harkonena zabit vudce za 2 a myslel si, ze to ma jako platit, nez jsme dosli k tomu, ze to je to pravidlo, ze ho zabiji se ziskem dvou koreni:-)

18.4.2012 12:01:34

Fenomén vítězící Gildy
Možná to hrajeme blbě (nebo jsme se dostali už moc daleko a umíme udržet hru vyrovnanou), ale poslední dobou se nám opět stává, že to dopadá na Gildu na konci 15. kola. Připouštím, že máme skupinu zkušených hráčů, kteří si umějí ohídat, aby někdo "neutekl".

Už delší dobu hrajeme "home rule", že se při ohrožení hry nesejde pětičlenné konzilium, které by po intenzivním brainstormingu našlo možnost, jak toho drzouna, co to zkusil, zadupat do země (něco ve smyslu dohody "hele, nemusíš mu tou káramou měnit karty, protože Fremen mu vleze jednou jednotkou do toho města, co drží Gilda, aby do něj nemohl, já se ho pravďákem zeptám, jestli má štít, a Imperátor podle toho použije jed nebo včelku a nasadí Aramšáma, protože já vím, že ten ho v tomhle boji nezradí"). Prostě každý nasadí prostředky, které považuje za nezbytné, v momentě, kdy on sám je na tahu. Bez konzultací s ostatními.

Začíná se mi ale zdát, že už i to jsme se naučili hrát tak, že vyhrává jen Gilda. :-)

Přemýšlím, co s tím:

a) Je možné, a byl bych nejradši, kdyby tomu tak bylo, že máme málo prozkoumané techniky zmanipulování hry tak, aby byla Gilda průběžně slabá a někdo to během hry prorazil. Jestli mi řeknete, že jich je mrtě, rád tomu věnuju víc času. :-)

b) Zaznamenal jsem (jakkoliv home rules nemám moc rád a výše uvedené považuju ve zkušené skupině za nutné z hlediska hratelnosti) možnost zavést, že BG smí předpovídat i vítězství po konci 15. kola. Jako Gildař bych při aplikaci takového pravidla určitě měnil strategii, přijde mi to ale už jako zásah do hry. BG by měl neskutečně silnou pozici s velkou slabinou (prvním pravdivým transem se mu plán sesype).

c) Zvažoval někdo možnost upravit prakticky nevyhratelné fremenské podmínky na konci 15. kola? Proti Gildě Fremen nemůže uspět bez velké podpory od zbytku stolu. (A nebo zase nějakou dobrou fremenskou manipulativní strategii přehlížíme.) To by ovšem opět bylo "home rule".

d) Tuším, že oficiální pravidla pracují se skrytým stavem rezerv, ale veřejně dostupným počtem jednotek toho kterého rodu v nádržích. Přiznám, že nemáme řešené kryty na jednotky, takže máme veřejný i stav rezerv, což neprospívá - na druhou stranu rezervy umí dopočítat každý, kdo umí odčítat čísla mezi 1 a 20. Přišlo by mi pro hru dramatičtější tajit i stav jednotek v nádržích (jen mi není jasná fyzická realizace). Neřešili jste to někdo?

25.9.2012 13:23:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Randir
Tak rovnou pridej do pravidel o BG predikci v 15tem kole minirule ze pravdivy trans nefunguje na predikci a uvidis ten hukot jak se gilda zacne vysazovat na Dune jak diva a bojovat jako nikdy:)

Jinak jak uz jsem ti rikal ... pokud u vas skutecne vyhrava jen gilda ( u nas amateru to celkem jde.. gilda vitezi tak max v jedne tretine pripadu) tak jsou jen dve cesty ... aliance a nebo predikce BG.

25.9.2012 13:36:47

Randir
Nase skupina dosla k tomu samemu. Pokud hraji vsichni hraci dobre, dojde na vitezstvi Gildy, v takovem pripade zbyva hra na aliance. My hrali na doporucene pravidlo, ze aliance se muze skladat maximalne ze dvou hracu.

25.9.2012 13:59:29

Randir
Asi jsme horší hráči, ale u nás vyhrála Gilda asi 2x. Jinak končíme tak kolem 10 kola. Nicméně hrajeme tak, že máme aliance po max. dvou rodech:)

Pravidlo o predikci BG bych rozhodně neměnil. Z Rexe vím, že je to na nic, protože hru by zase prasil k rovnováze BG a to je prašť, jako jdi do háje, ale možná i horší:)

25.9.2012 19:01:57

všichni
ValMor: Právě na to jsem chtěl slyšet víc názorů, protože jsem nad tím přemýšlel a kamikaze Gilda mi k Duně moc nesedí. :-) Co jsme zkoušeli hru s aliancemi, dost se zpomalila a my jsme pomalí i tak. Ale možná by si to sedlo.

sydo: Chápu... i proto uvažuju, jak by se promítlo úplné utajení stavu rezerv / nádrží (pokud by to šlo vyřešit technicky).

Marvin: Ono to nejspíš není o tom, být "lepší" nebo "horší" hráč. Naše tlupa si prostě vypracovala velkou ostražitost na blokování vítězství. Možná jsme o to méně bystří v umění manipulovat hru. :-)

26.9.2012 10:49:06

docela zavidim
ze matek Dune stabilni skupinu. Ted uz jsem dlouho nehrali, ve skupine hracu, kam obcas zajdu (ted jsem uz ale 2 mesice vynechal) jsme to stihli zahrat 1x a porad chteji zkouset pri kazde session jinou hru. Zatimco ja bych dal dunu klidne 5x v rade po sobe:-)

26.9.2012 13:29:51

Ringo
Taky už se nám to rozpadá, odstěhoval jsem se z Prahy a hrajem, když jednou za dva měsíce sloužím v práci víkend a nejedu domů. :-) (Ale kluci intenzivně vyrábějí vlastní komponenty... hm, už asi půl roku ;-))

A stabilní skupina má bohužel tu vlastnost, že se v ní hra může ohrát, no...

30.9.2012 13:24:36

Randir
Tak ted dve hry o vikendu a jednou vyhral fremen 12 kolo (mel hodne jedotek a ostatni v jednu v noci prehledli jak velky problem nastal) a druhe vitezstvi 11 Imperator (bojovalo se o 4 mesta pricemz ve trech mestech byli fremeni a ve trech imperator + v jednom harkoneni a jedna gilda a cusari se podarilo v posledni bitce dat harkonena ktery mel presilu 8 na 4) ... moc hezka hra.

30.9.2012 17:11:03

dotaz
ahoj mam par nejasnosti
1. pokud pouziju zdrádce přijdu o armadu co se boje ucastnila
2. pokud harkonen pujci zradce kdo dostane penize za mrtvolu
3. pokud mam zdrace a nepřitel jen a ja nemam protijed umiram nebo ne
4. kdo komu dava penize kdyz harkone zajima rukojmi

11.4.2013 16:16:05

Ahoj
1. Kdyz pouzijes zradce tak prohrava jenom tvuj protivnik. Tvoje jednotky zustavaji tobe, protivnikovy jsou mrtvi.
2. Hrac ktery se ucastnil boje v prve rade. Na druhou stranu je to zajimava otazka, ale je to vzdy ten kdo je v boji primo.
3. Pokud zahrajes zradce na protivnika tak uz je naprosto irelevantni jake karty zarhal. Jinak receno zradce je na tvoji strane takze by proti tobe jed nepouzil. Proste automaticky vitezis bez ztraty leadera.
4. Kdyz harkonen zajme rukojmi tak nedostane zadne penize. Respektive pri pouziti zradce nedostavas zadne penize protoze zadny z leaderu technicky neumre. Harkonen pokud zajme zradce tak muze dostat 2 koreni v pripade ze onoho zradce jakoze zabije. Jinak jako zradce funguje ve prospech Harkonena.

11.4.2013 18:04:14

Dotaz
1.chápu dobře že guilda může pouze jednu z těchto tří věcí
a) pohyb kamkoliv po mapě(v podstate teleport)
b) stahnout (platí svoje ceny)
c) vylodit (platí svoje ceny)
2. za předpokladu platnosti 1 co vše může její alianční spojenec vykonávat za pohyb je to
a) malá cena + možnost stahnout
b) všechny možnosti pohybu jako má guilda
3. pokud se guilda pohne až po fázi boje a vytvoří tím nový konflikt bojuje se teď nebo až v příštím kole pokud až v příštím kole jak je to s vlastnictvím dané oblasti
4. předpokládám že karma proti fremenum funguje jen aktulani boj a ne na cele kolo

15.4.2013 16:15:06

dotaz 2
5. co se nastavuje na bojovém kole počet jednotek ktere jdou do boje nebo utočné číslo jednotek (mám na mysli fremeny a impa)

15.4.2013 16:25:13

TheFace
1)ano
2)netusim nehrajeme aliance
3)nema jak se pohnout po fazi boje ... boj je az po pohybu vsech hracu
4)ano
5)utocna sila

15.4.2013 16:36:38 | Upraveno autorem (porovnej)

pohyb
. You are not required to take your
movement when it occurs in the turn
sequence during the movement round but
may take it at any turn in the sequence
that you wish. The rest of the players
must take their turns in the proper
sequence. You do not have to reveal
when you intend to take your turn until
the moment you wish to take it.


z tohohle chápu že mohu pohyb udělat i v jíné fázi než je pohybová pokud to chápu špatně jak je tedy myšlen specialní pohyb guildy

15.4.2013 16:45:20

TheFace
S tou Guildou to funguje tak, ze si vybiraji pozici v sekvenci kdy chteji tahnout. Tedy je li sekvence tahu: Harkoneni - Fremeni, Ateridi - Emperator - Bene Gesserit tak si Gilderi muzou proste rict, ze budou hrat uplne prvni nehlede na poradi, nebo posledni a nebo jak se jim vlastne zachce. U nas vetsinou Guilda tahne posledni, ale je to o strategii.

15.4.2013 18:01:15

TheFace
viz kolega :)

15.4.2013 18:06:51

TheFace
Spojenec Guildy získává všechny možnosti pohybu jako má Guilda a za stejnou cenu jako Guilda. navíc se na ně vztahuje Guildovní vítězství.

16.4.2013 01:33:40

Marvin
to znamena že se muže přesouvat na jakekoliv pole a provadet svuj tah mimo pořadí a ale ma i jeji omezeni ze smi jen jeden z moznych pohybu?

16.4.2013 12:19:37 | Upraveno autorem (porovnej)


vyreseno uz to chapu

17.4.2013 19:09:03

mimo tah
Mimo tah se přesouvat nemůže a musí si vybrat jeden z možných přesunů: (i) vylodění na planetu, (ii) stažení na orbit anebo (iii) přesun z jednoho sektoru mapy na jiný.

18.4.2013 00:28:08

kwisatz
ahoj mam dalsi dotaz pokud atreid prijde behem hry o 7 jednotek dostane KH toho poté má do každé bitvy až do konce hry nebo platí nějaká omezení jako že pouze v jednom kole a pak je potřeba ho znovu "nabýt" díky

1.7.2013 00:18:43

Vybíráme z Bazaru

Cottage Garden (Zahrada)
Cottage Garden (Zahrada)
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas