Dune - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, intriky, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Descartes Editeur
Hobby Japan
Autoři: Bill Eberle
Jack Kittredge
Peter Olotka
Rok vydání: 1979
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

prvni nejasnost - co znamena hrac natoci na kole - znamena to ze roztoci kolo a co padne to padne nebo to nataci tajne (coz by v soubojichsamozrejme byl nesmysl, kazdy by natocil nejvyssi cislo. Pak me tedy zajima proc to maji hraci delat u souboju tajne. Jenze pokud se kolo roztoci a ceka se na nahodne cislo, co znamena - hracvytoci v rozmezi 1 - 3?
18.2.2009 16:45:38

kolo
Hráči si vyberou číslo, skrytě. Blbost to není, nemohou nastavit více, než mají v daném teritoriu jednotek a i vítěz přichází o tolik jednotek, kolik je hodnota jím nastaveného čísla.
Nevím co myslíš tím romezím 1-3.

18.2.2009 17:58:34

2 SYDO
aha, to je u te boure, kde hraci kteri posldne bojovali, tak mohou bouri posunout o 1 - 3. Uz mi to dava smysl, prvni hrac natoci kolo tak aby dostal bouri tam kde chce a jii hraci to maji jeste moznost modifikovat. akorat mi jeste neni jasne, proc otaci u boure prvni hrac na obou kolech. Copak je tam vice nez 20 sektoru? Cituji:" Hrac jehoz hracsky bod se nachazi nejblize boure samostatne vytoci cislo od 0 - 20 na kolech. Obe cisla jsou sectena a ukazatel boure presunut o pocet sektoru mapy, ktery uvadi soucet."

18.2.2009 18:40:31

2 SYDO
Trochu mi to pripomina draba z Cayluse, ta funkce boure a to jak se pouziva.

18.2.2009 18:41:11

boure
Bouře se určuje jen v prvním kole - hráči sedící kolem počárečního místa bouře každý nastaví číslo, sečtou je a o tolik se bouře posune (pokud je součet víc než 20, prostě jedou dál) - v originál pravidlech chybí "s" za player - používej clarified rules z www.starbasejeff.com Pokud hraje Fremen, metoda kola se už dále nepoužívá a Fremen tahá číslo 1-6, koukne se na něj a v dalším kole ukáže - jen on tak ví, o kolik se bouře v dalším kole pohne.

18.2.2009 18:47:11

fremen
pokud není Fremen, dva hráči, kteří naposledy bojovali každý nastaví číslo od 1 do 3, sečtou a posunou.

18.2.2009 18:50:32

2 SYDO
aha, sakra, ty pravidla budou jeste asi kapku orech nez je spravne pochopim:-)

18.2.2009 18:59:56

Pár dotazů po přečtení pravidel.
1) Chápu dobře, že velitel zajatý Harkonnenem je automaticky použitelný jako zrádce, pokud ho Harkonnen použije proti jeho vlastnímu rodu. Tedy, hraji za Atreidy a Harkonnen mi zajme Idaha. Pokud ho použije v bitvě proti mně (tedy ho nepošle do nádrží) tak zakřičím zrada a bitva je moje. Je to tak?

2) Co se stane, když přijedou do Kartága a nebo Arrakénu Fremeni na červovi. Dle pravidel (četl jsem ty doplněné od toho borce) nemůže Fremen použít toptéry (pohyb 3), ale co druhý přítomný rod? Zablokuje se mu tato možnost také? A co při vylodění? Vylodím se, můžu pak používat pohyb 3? A co druhý přítomný rod?

3) Používáte některé z pravidel na omezení aliancí? Tedy buď max. dva hráči v jedné alianci anebo +2 pevnosti k počtu členů pro vitězství aliance. Nebo používáte obě?

4) Nejsem si jist, kdy se ruší bonus imperátorových sardaukarů jen v boji proti fedajkinům a nebo obecně v boji proti Fremenům? Já osobně to chápu tak, že je to v boji proti Fremenům obecně a fedajkini se ho účastnit nemusí.

Děkuji uctivě za pomoc:-)

5.5.2010 12:30:14

Marvin
1) ano, je to tak jak píšeš.
2) Ornithoptéry může používat ten hráč, který ovládal Kartágo či Arakén na ZAČÁTKU pohybové fáze. Tudíž Fremeni, kteří přijeli na červovi mohou použít Ornithoptéry pouze pokud jsou na začátku pohybu ve městě sami. Pokud ve městě někdo byl, řekl bych, že mu Ornithoptéry nejsou k dispozici, jelikož už město nekontroluje (jsou tam Fremeni). Při vylodění do města nelze Ornithoptéry použít a ani nebráníš původním majitelům v jejich využití.

3) ANo, hrajeme max 2 hráči v alianci a musí mít 4 pevnosti. Ale my stejně aliance neděláme, poloviční vítězství nás netěší :)

4)V boji proti Fremenům myslím.

Ale dlouho jsem nečetl pravidla, tak mě kdyžtak opravte :)

5.5.2010 12:39:52

oprava
2) stačí mít jednotky ve městě, nikoli ho kontrolovat, tudíž Fremeni mohou použít helikoptéry, pokud přijedou na červu a neblokují je ostatním ve městě. Vylodění je stejné jak jsem říkal.

A player who starts the Movement Phase with one or more tokens in either Arrakeen, Carthag or both has access to ornithopters and may move his token group through up to three adjacent territories. The token group does not have to be in Arrakeen or Carthag to make the three territory move. Thus, for example, a player with one or more tokens in Arrakeen would be able to move tokens starting in Tuek‘s Sietch through Pasty Mesa and Shield Wall to the Imperial Basin where they must stop.
a) If the Fremen player rides a worm into Arrakeen or Carthag before the Movement Phase, he has access to ornithopters.
b) If the Bene Gesserit player declares non-coexistence in Arrakeen or Charhag at the beginning of the Movement Phase and the stronghold is empty, he has access to ornithopters.

5.5.2010 12:43:09

sydo
Díky.

Myslím, že už tomu rozumím. Přehlédl jsem, že shipment je součást Movement a tím zaměnil "starts the movement phase" za "starts the token mevement".

5.5.2010 13:04:12

žeton KH u Atreidů
Použití KH se řídí stejnými pravidly jako použití vůdce? Tedy můžu ho použít opakovaně ve stejném území, ale v jiné bitvě ve stejném kole ne? nebo je jeho použití vždy vázáno jen na jednoho vůdce, tedy pokud použiju jiného vůdce, tak už KH podruhé použít nemůžu?
Děkuji za pomoc:-)

14.5.2010 14:06:47

Marvin
Tak už jsem si to pořádně přečetl a je to ONE leader PER turn. Čili už tomu asi rozumím a při opětovném ve stejném kole bych KH u toho vůdce ponechal:-)

15.5.2010 11:56:11

Dotaz
Hráli jsme a hráčka za Bene Gesserit požadovala pohyb o tři pokud koexistuje s jednotkou frakce, která ovládá Arakeen. Tedy ne svůj samostatný pohyb, ale, že se bude pohybovat s tou jednotkou. V pravidlech je to jasné, ale na druhou stranu má pravdu v tom, že by (sic): "Těžko nechali svojeho spirituálního poradce na poušti a uletěli mu v toptérách":-D
Jak to hrajete?

30.6.2010 10:52:52

Marvin
Koexistující jednotky neovládají území, tudíž nemohou použít ornithoptéry. Navíc koexistence není vázaná na jednotky ale na území, pokud tedy BG koexistují ve třech územích a ostatní frakce na těchto územích se navzájem vybijí, BG nevyhrávají, protože ty pevnosti nekontrolují, jelikož v nich koexistovali.

30.6.2010 11:48:41

sydo
Jasně, ale tohle byla následující situace:
Harkonnen se vylodil do pouště a BG s ním. Pak se Harkonnen přesunul o tři pole a ona nechtěla zůsta v poušti sama. A tak požadovala, aby se mohla přesunout s tou jednotkou se kterou koexistovala (tedy o tři pole). Já jsme jí řekl, že nemůže a ona prostě jen brblala, že když už je s nima v pouši, tak by čekala, že se s nima může přesunout o tři pole v rámci svého pohybu. A ne jen za nima pajdat po jednom políčku. Nakonec jsem jí to dovolil:-)

30.6.2010 12:53:10

Marvin
No vždyť o tom mluvím: "A tak požadovala, aby se mohla přesunout s tou jednotkou se kterou koexistovala" - ona nekoexistuje s jednotkou, ale s územím. Koexistující BG jako by na tom místě nebyly, jediné, co je ovlivní, je bouře a výbuch lasgunu. Nic tedy nekontrolují a nemají přístup k ornithoptérám ani harvesterům

30.6.2010 13:05:11

sydo
Díky, je mi to jasné.

30.6.2010 14:04:57

Marvin
Duna je v tomhle šílená, když už nic, tak by ten remake od FFG mohl ujasnit pravidla, ale ten je v nedohlednu. Mám za sebou asi 40 her a pořád se stává, že narazíme na nějakou podivnou situaci.

30.6.2010 14:11:44

sydo
Já jsem jako základ vzal ta pravidla 2.0 a k tomu nějaký FAQ k soutěžnímu hraní z US a celkem to šlo.
Nicméně, když je dobrá parta lidí, tak se to vyřeší:-)
A ta hra za to rozhodně stojí!

30.6.2010 14:32:32

dotaz na koalice
Ahojte,
mám za sebou 3 hry Duny a mám dva základní dotazy:
1) přijde mi, že ve chvíli, kdy uzavře koalici Bene Gesserit a Atreides je o výsledku všech bitev rozhodnuto. Bene Gesserit zakáže obranu, Atreides se podívá na proradnostní karty a s velitelem je ámen - tím pádem má Atreid vyřešen zdroj příjmů (nepočítaje těžbu), díky čemuž má na obnovování jednotek a jejich vysazení na planetu.
2) Hledali jsme v pravidlech jako diví, ale nenašli jsme, jestli je opravdu možné poslat do boje jen velitele. Na Battle Wheelu je sice uvedena i nula, ale přijde mi divné, že by byl jeden maník schopen rozprášit (v extrémním případě) 10 legií.

Díky za rady.

21.8.2010 22:50:31

Kolouch
ad. 1) Je to silné, ale předpokládá to, že Atreides má dostatek útočných karet. No a tomu zabrání celkem lehce aliance Imperátora a Harkonnena.
Navíc má tato aliance k dispozici 5 zrádců:-)

ad. 2) Hrajeme to tak, že musí být nastavena alespoň jedna jednotka.

22.8.2010 09:53:06

Great Flat
Jen mě tak napadlo, když tu překládám mapu... Teritoria Great Flat a Greater Flat jsou hned vedle sebe. Jeví se to trošku jako chyba (se znalostí geografie Duny a faktu, že mapa má i "Oh Gap" chybu/vlastnost) - jako by to bylo zamýšlené jako jedno velké, ale byl tam nápis navíc... Na druhou stranu žádné Q&A se o tom nezmiňuje, takže to asi jsou fakt dvě teritoria skoro stejného jména vedle sebe, což?

3.12.2010 18:57:34

Randir
Už nevím v jakém foru si nechával odkaz, ale když sem koukal na tvojí mapu, tak mě překvapilo, že tam máš místo těhle dvou teritorií jen jedno. Chtěl sem ti to napsat, hmm proč sem to neudělal ? Každpádně na každé jiné mapě kterou jsem viděl jsou Velká plošina a Větší plošina dvě oddělená území. (S tím, že Fremeni se nasazují na Velké plošině + 2).

EDIT: A taky existuje karta koření "The Great Flat", která zobrazuje opravdu jen jedno z těhle dvou území.

3.12.2010 19:21:24 | Upraveno autorem (porovnej)

trohat
Prosté, Watsone, přehlédl jsem to :-) Jo, právě když jsem si tak počítal, kde až jde vysadit Fremeny, tak mi ten Greater Flat padnul do oka. Pracuju na nápravě.

3.12.2010 20:32:49

Randir
Fremeny jde dostat v prvním tahu (bez použití červa) na všechna území kromě jednoho, víš které to je ? :)

3.12.2010 20:57:43

Vybíráme z Bazaru

Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas