Dune - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, intriky, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Descartes Editeur
Hobby Japan
Autoři: Bill Eberle
Jack Kittredge
Peter Olotka
Rok vydání: 1979
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

prvni nejasnost - co znamena hrac natoci na kole - znamena to ze roztoci kolo a co padne to padne nebo to nataci tajne (coz by v soubojichsamozrejme byl nesmysl, kazdy by natocil nejvyssi cislo. Pak me tedy zajima proc to maji hraci delat u souboju tajne. Jenze pokud se kolo roztoci a ceka se na nahodne cislo, co znamena - hracvytoci v rozmezi 1 - 3?
18.2.2009 16:45:38

trohat
Zatím ne, ale přijdu na to. :-)

5.12.2010 11:07:19

:)
Sihaya Ridge je mrška :)

5.12.2010 15:57:30

Dotaz k pravidlům
Ahoj, zdravím všechny příznivce Duny! :)
Super stránka, díky za všechny odkazy a překlady všem co je sem dali nebo se na nich podíleli.

Nyní vyrábím hru pročetl jsem si pravidla a mám dotaz na zkušenější hráče.
1) Když hráč A zaútočí (přesun jednotek, výsadek) na obsazenou oblast hráče B a poté je na tahu hráč B- může se svými jednotkami prchnout? A tudíš nakonec k bitvě nedojde. To znamená napadený prchl - lze?
2) Bene Gesserit může ovlivňovat každou bitvu, pokud chce? Nebo jen svou a spojenců? Mám namysli - ovlivňování pomocí zakazování použití karet útoku a obrany.

8.2.2011 13:56:50

Fanatic-rsn
1) Ano, prchnout může
2) Jen svou, případně spojenců

8.2.2011 14:01:43

Deathmers
to byla rychlost, díky. :)

8.2.2011 14:15:39

Dotaz k pravidlům II.
Cau. Měl bych ještě dotaz na pravida
V čem spočívá pointa zajímání velitele harkonenem a jak to funguje?
Je to takhle či ještě jinak?

a) harkonen vyhraje bitvu a má možnost nechat vyplatit hodnotu oponentova vůdce v koření jako všichni nebo možnost druhá (za bé.)

b)zajme nepřátelova vůdce => a to má stejnou funkci jako když se na začátku krouškovali náhodní zrádci (Harkonen 4, ostatní po1)? Tzn. že hráč co prohrál bitvu s harkonenem a ten se rozhodl zajmout vůdce ->umístí se zajatý vůdce do telx. nádrží a pak ho oživí hraje dál, ale v bitvě s harkonenem když bude nucen použít zajatého vůdce protože jiného nemá k dispozici bude zrazen a poražen a harkonen vyhrál bitvu. Pak jde do telex nádrží i s armádou zase, ale už není zrádcem, jelikož zradil. Nebo také harkonen může místo zrady v bitvě tohoto (zakrouškovaného zajatého zajatce-vůdce) zlikvidovat a dostane 2 koření.

Jestli to správně chápu, nejsem si jistý?

Nebo je tu ještě právě možnost c) kterou sem tady vyluštil a pochopil takto, že to funguje tak že harkonen zajme vůdce používá hoj ako svého tzn. že ho využívá v bitvách s ostatními, ale pokud je použit v bitvě s frakcí do které patří, automaticky zradí harkonena - hráč řekne zarada a harkonen prohrává bitvu.
Předem díky za objasnění jak to hrát. =)

9.2.2011 22:03:01

Dotaz k pravidlům III. - Karma karty
Poslední nejasnost. Jakým stylem fungují karma karty. Jsou dvě možnosti chápání - prevence aby souper nemohl něco učinit či zabránění to učinit v konkrétním případě činnosti.

Příklad1
Zabrání Harkkononovi v zajmutí velitele a) v okamziku kdy řekl že ho zajme => tím to zruším. nebo b)prohrál jsem bitvu a tipnu ž by ho mohl chtít zajmout a dám karma kartu.

Příklad2
guilda-zakázání vylodění soupeři=>jak to funguje?
a) "hráč A" chce vylodit v určité oblasti 5 jednotek a guilda vytáhne z vlastněných karet karma kartu - takkto zakáže výlodění.
*btw když ho guilda zakázala z vlastní vůle, neinkasuje logicky peníze, nekonal se. žj.
b) guilda zakáže před pohybovou fází vylodění "hráče A" aniž by ale věděla že se hráč A chystá (plánuje) vylodit.

Příklad3
Jednou zabrání atreidovi v použití K. Haderaha
a) "hráč A" použije karma kartu když uvidí že atreid K.H. použil - tzn. při odrytí bitevního plánu (a počítání síly).
b)hráč odhadne že by atreid mohl použít k.h. a kratu použije v úvodu oné bitvy.
=>>>Důsledek toho je tedy že atreid nesmí použít v bitvě k.h. proti hráči "A" (popř v bitvě jeho spojence?) nebo v celém kole proti komukoliv? Nejspíše jen pro danou bitvu tipuju.

9.2.2011 22:27:38

fanatic.rsn
rozhodne nemám zájem tapetovat, jen mě zajímá jak je správný výklad pravidel. velice vám děkuji za objasnění. díky ahoj.

9.2.2011 22:29:40

fanatic.rsn
Tak opět se Ti pokusím na tvé dotazy odpovědět :)

Dotaz II.

Správně je C)

Harkonnen si po vyhrané bitvě vylosuje jednoho z velitelů poraženého a buď jej okamžitě za 2 koření zabije, nebo si jej ponechá a může jej použít jako svého velitele. Pokud jej použije proti frakci, které jej zajal, tak je to zrada. Pokud proti jiné, tak jej po skončení bitvy vrátí původnímu majiteli.

Dotaz III.

Karama karty se mohou hrát kdykoliv. Každý hráč (vyjma BG) má nějakou svojí speciální schopnost a pak může zabraňovat použití nějaké soupeřovi schopnosti.

P1
Viz minulé vysvětlení. Pokud bys prohrál bitvu s Harkonnenem a tvůj velitel umřel v boji, tak ztratíš najednou dva vůdce. Jeden umře a druhého buď Harkonnen zajme, nebo zabije a to Karama preventuje.

P2
A i B je správně, ale použít B je nesmysl :) Jelikož jsou jen dvě Karama karty, tak se je snažíš obvykle co nejlépe využít.

P3
opět jde A i B, ale používá se spíše A.

A je to jen pro jednu danou bitvu.

10.2.2011 08:31:51

dotaz III
1a
2a
3a

10.2.2011 09:45:23

sydo
Úsporně řečeno :-)

10.2.2011 13:09:10

Dotaz k pravidlům IV.
Cús, tak jsme konečně zahráli Dunu.. :). Všeobecná nadšenost zavládla po překonání komplikovaných pravidel a následné hře, i ze strany těch hráčů které právě pravidla znudila a otrávila. xD

Mám dva dotazy.
1) Pokud Atreid použije K.Haderaha v bitvě a jeho hrdina je v té bitvě zabit proradnostní kartou útoku. Přičítá se bonus +2 Kwisatze Haderaha k konečném součtu? Nebo se nepřičítá, jelikož atreidský hrdina je zabit.
2) Pokud Harkonnen zajal např. císaři jednoho z hrdinů a císar má dva hrdiny v kádích telexainu (telex. nádržích). Má tedy k dispozici dva další hrdiny, pokud ale přijde i o ně, bude mít tedy 1 zajatého a čtyři v kádích (nádržích). Může tedy oživit ty 4 jelikož mu toho jednoho(jako zajatce) blokuje harkonnen? A nemá tudíš žádné do bitvy (vyjma případně laciných hrdinů).

Opět díky profíkům-znalcům za upřesnění. ;)

13.2.2011 23:58:12 | Upraveno autorem (porovnej)

fanatic.rsn
Tak to už jsou složitější dotazy a snad tedy odpovím správně :)

1) Nepřičítá
2) Může oživovat

14.2.2011 08:42:27

Deathmers
Správně :) jen doplním, že nemůže oživit ty 4 mrtvé najednou, ale hezky postupně, jednoho za kolo.

14.2.2011 09:23:04

Fremenské alternativní vítězství - v případě spojenectví s fremenem
Čego, po další odehrané hře :D ...chtěl jsem se ještě zeptat na tuhle situaci.
Fremen se spojil s císařem. Ovládal by v 15 kole Sietch Tabr a Habbanya Ridge Sietch (popřípadě by bylo tyto pevnosti zcela prázdné) a v Tuek´Sietch by byl císař. Císař je ale zároveň jeho spojenec. Otázka zní je to fremenské vítězství, v případě že existuje spojenectví fremen+císař? (tzn. vyhrávají oba, či nikoliv?).
PS: Njn:D Další zapeklitý dotaz. Můj názor, myslím že asi v tomto případě nevyhrávají fremenským výtězstvím, presto že jsou spojenci. Vyhráli by v případě že by císař vyklidil město Tuek´s Sietch (a nebyl v něm atreid ani harkonnen). Díky za rozsudky :D

===============================================>>>
DEFINICE DLE PRAVIDEL>>>

Alternativní vítězství fremena – "Zhatění plánů ovládnutí Duny."
V případě že se žádný z hráčů nestal vítězem na konci posledního patnáctého kola, pak jestliže ty (nebo nikdo) okupuješ Sietch Tabr a Habbanya Ridge Sietch a jestliže se v Tuek’s Sietch nevyskytují Harkonenové, Atreidové ani Impérium, pak se ti podařilo zhatit plány na podmanění Duny a vítězem se stáváš ty.
Spojenectví
Vyhrál-li fremen „Zhatěním plánů ovládnutí Duny“ hru, vyhrávají s ním i jeho spojenci.

20.2.2011 23:53:45 | Upraveno autorem (porovnej)

zasažení shaid huludem
když jsou frakce ve spojenectví s fremenem, nejsou ničeny výskyty písečných červů. tzn. oni se teda taky při zasažení červem přemístí do bezpečí libovolně po mapě?? (nesmí teda zůstat na tom zasženém místě žeano)?
A to přemístění je kamkoliv (i do skalnatých oblastí a měst, nebo jen písčitá oblast)?

21.2.2011 16:14:22

fanatic
Fremenští spojenci jsou v bezpečí před červem, ale nemohou se přesunout. Přemístění je kamkoliv s výjimkou pevnosti, ve které jsou již jednotky dvou hráčů.

21.2.2011 16:21:21

>
díky sydo. A nevíš ještě jak s tim fremenským vítězstvím, když je spojenec fremen a císař (popř. fremen+atreid či harkonnen) jestli by vadilo kdyby byli v Tuek´s Siech. To asi nemůžou byt že idkyž jsou spojenci.

21.2.2011 18:56:04 | Upraveno autorem (porovnej)

Prosba
Prosím, prosím... vítězství. Já vím, že prudit s češtinou není in, překlepne se každý atd., omlouvám se, ale výtězství prosím opravdu ne. Měj soucit. :-)

21.2.2011 21:12:27

fanatic
Ha, další věc, co jsem se naučil: my na aliance nehrajeme, proto jsem jim nevěnoval pozornost, ale v pravidlech píšou, že spojenci nesmí stát na stejném teritoriu s výjimkou Polar Sink.

22.2.2011 09:16:00

Karty
Zdarec,
karty jako: Levný hrdina/hrdinka, Bezcenná karta, Pohled pravdy, Ovládání počasí, Teilaxský klon, Karama karta se mohou použít jen jednou za hru?
Tzn. už se nevrací na dno balíčku s "trachery cards" (ale hodej se pak třeba do krabice)?
Sme to totiž hráli tak, že se pak daly opět na dno balíčku, teda kromě Family Atomic. Zřejmně chybně.

Totiž obrat z CZ pravidel a pomocných štítků "musí být odloženy" sem si původne vyložil (musí být odloženy zpět do balíčku). Po pročítání AJ pravidel, kde je - discard, sedí spíš "musí být vyřazeny".

27.8.2011 18:43:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Fanatic
Ze hry se po pouziti vyrazuje pouze family atomics, jinak se karty odkladaji do discardu.

27.8.2011 20:13:01

Blokování sídel
Omlouvám se, pokud už to zaznělo...
...ale chápu pravidlo "No player may ship into (...) a stronghold already occupied by two other players" správně tak, že pokud v strongholdu je nějaký národ + koexistující BG, vysadit tam lze, zatímco pokud tam je nějaký národ + BG, co právě vyhlásil nekoexistenci, vysadit tam nejde?

2.10.2011 17:24:54

Randir
Ano, je to tak, jak rikas.

2.10.2011 19:10:39

Sydo
Dík.
Ještě mě zarazila jedna věc, byť se to asi děje dost výjimečně.

"If killed Kwisatz Haderach must be revived like any other leader. If not killed, it has no effect on Atreides leader revival."

1. Kolik stojí oživení Kwisatze Haderacha?
2. Nějak si nedovedu přeložit tu druhou větu, resp. pochopit, proč by KH vůbec měl mít vliv na oživování hrdiny, pokud sám zabit nebyl...

3.10.2011 13:31:17

Vybíráme z Bazaru

My Monopoly (vytvořte si vlastní hru)
My Monopoly (vytvořte si vlastní hru)
Akt. cena: 280 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas