Vládci podzemí

xxxxxxxxoo hodnoceno 516x (Seznam vlastníků)

Vládci podzemí - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Czech Games Edition
Heidelberger Spieleverlag
MindOK
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaká je?

Vzhledem k tomu, že se na těchto stránkách zatím objevilo víc dojmů a pocitů, než faktický informací, tak by mě zajímalo jestli si tuhle hru už někdo pořídil a jak se mu líbí?

Nebo jestli to někdo plánuje. Z letošní nabídky CGE je to hra, která mne zaujala asi nejvíc a měl bych chuť jí alespoň testnout.
6.11.2009 14:17:10

zapomněl jsem napsat...
Zavedli jsme dneska to pravidlo, že si berou příšery a místnosti i nehrající hráči (losuje se) a šeredně se mi tohle zavedení neoficiálního pravidla vymstilo :). Potřeboval jsem nějakou slabší potvoru na obětování kvůli jedné události (obětovat příšeru, ne ducha nebo se posunout o 3 ke zlu, což by vyvolalo návštěvu paladina v mojem dungeonu (ten silnější paladin) a to by nedopadlo dobře :) ). Na výběr byl duch, trol a sliz, takže sliz byl ideální kandidát, měl jsem na něj akorát jedno jídlo, ale věděl jsem že bych musel mít obrovské štěstí abych ho dostal, protože II. a III. místo bylo obsazené nehrajícími hráči, tak jsem si říkal naplánuju akci jídlo ať mám na toho trola, kdyby něco :). Jenže mi to vyšlo tak, že jsem musel za jídlo platit a neměl jsem samozřejmě čím :), takže jídlo jsem nedostal a při najímání příšer na mě zbyl trol na kterého jsem neměl 2 jídla :). Ale každopádně to pravidlo asi zachováme, je to větší sranda :)

7.2.2010 15:30:22

AXE

Naprostá Krása
Jakožto fanoušek počítačové hry Dungeon Keeper a občasný hráč Harčího doupěte sem do hry skočil "rovnýma nohama" a nepřestával sem žasnout jak geniálně a jednoduše dokázal mistr Chvátil převést principy pc hry do podoby deskovky. Pro hráče takříkajíc "nepoznamenaného" předlohou to musí být napoprvé trochu chaos ale já si nemůžu pomoct je to prostě skoro dokonalé. Kopete chodby , stavíte , najímáte potvory , masíte hrdiny a taktizujete. Hráli sme ve 4 (v míň to podle mě nemá smysl) a trvalo to 2,5 hodinky. Stavěcí fáze mě přišla strašně rychlá ale ne tak aby se to nedalo stihnout. Fáze boje je hodně na "bednu", kdy musíte pochopit systém boje a kouzel, jak jdou zasebou. V prvním roce hry to byl trochu chaos ale ve drukém už sme hrdiny rozdrtili na prach. Malinko bych vytknul systému vyhodnocování na konci, kdy se rozdělují body za různé "nej" ve hře (nejvíce chodeb, impů, zlata , atd) kdy některé tituly nechutně zamíchají pořadím hráčů a mnohdy se jasná výhra promění ve druhé až třetí místo.

Ale o to kdo vyhrál v téhle hře až tak kupodivu nejde. Důležitý je zážitek z ubránění se před těmi "dobrými vykuky" co vám jdou vydrancovat váš temný dungeoníček se kterým se pipláte od mala, ukrást z něj těma jejich špinavýma prackama vaše těžce vykopané zlato a zakroutit krkem těm nebohým příšerkám co by ani mouše neublížili :) Dávám 95%

20.2.2010 22:27:24

ad hra ve dvou
Ale má to smysl i ve 2. Neříkám, že to je lepší než ve 4, to asi ne, ale hrát to ve 2 určitě smysl má.

20.2.2010 22:34:38

ve dvou
Musím se přidat k Beholderovi, i ve dvou to funguje velmi dobře...

20.2.2010 23:36:50

Axe
Mno ono je to postaveno tak, ze uz od zacatku vis, ze za ty tituly body dostanes a kolik. Nekdo tak muze nabrat body ve hre, nekdo na konci. Me se to naopak libi, dava to spoustu moznosti, jak hru hrat a umoznuje ti to vyvazit to, ze v necem ztracis...

21.2.2010 00:03:18

můj pohled
Tak jsme dneska zkoušeli vládce podzemí. Ze začátku musím říct, že jsem tomu moc nadějí nedával, děsivě moc počítací eurovka a ještě k tomu zas něco vykradenýho od Chvátila. To jen tak na úvod.

1) první pohled do krabice: hroznej bordel, spousta podobnejch nevýrazný žetonů, asi osm většinou oboustranných hracích plánů, pytlíky drobností a k tomu 24 stran pravidel.

2) druhý pohled - dost podivné zpracování. Předně figurky - nechápu, proč je to každý pes jiná ves - něco celkem ucházející v plastu (impové), něco dřevěné, co si navíc hráč musí polepit, totéž žetony, něco plastové (evidentně přebytky z Through the Ages - žetony vojenských akcí), něco dřevěné. A grafické zpracování - docela fuj. Mezi ručně malovaný (a nepříliš hezký, třeba ten upír je dcela odpornej :-( zamíchaný nevkusný renderovaný ikony (typu svitky na kartách a podobně - jako pěst na oko). Dost nechápu, jak z téhle grafiky tady mohl někdo uslintávat nadšením. Nejhezčí je asi fakt ten obrázek na krabici. No nic no, asi mám jinej vkus. Taky mě trošku mrzelo zprznění různých motivů ze svého vzoru (tím myslím Dungeon Keeper).

3) hra - ze začátku docela zmatek, pronikání do vnitřních principů a tak, pak už to bylo lepší. Hráli jsme ve třech, já s přítulkyní jsme to viděli prvně a kamarád to hrál po čtvrté, takže samí zkušení hráči :-) Vyhrála samozřejmě přítulkyně asi se 14 body a to přitom do půlky hry netušila, která bije. Já skončil na krásném třetím místě s jedním bodem. Celkově je herní princip docela zajímavý, až na to hraní za hráče, kteří nehrajou (určitě by to šlo vymyslet lépe - hra je prakticky vždy pro čtyři hráče a za nehrající hráče se stejně musí manipulovat s jejich kartami a figurkami - chujovina).

A co mě vyloženě zklamalo, že v podstatě to hlavní, tedy likvidaci hrdinů, jsme nakonec vůbec nehodnotili, protože všichni měli shodně šest hrdinů. A o vítězi rozhodlo, kdo měl nejvíce impů (shodou okolností já a to jsem prohrál :-), kdo měl nejvíce místností a podobné v podstatě nevýznamné pitominky. Takže hrdinové u nás byli spíš do počtu ...

(+) Celkem rychlé, což je pozitivní.
(+) Celkem zajímavý herní princip.
(+) Nemusel jsem číst pravidla plná hloupých rádobyvtipů.

(-) Rozhárané grafické zpracování a provedení komponent.
(-) Opruz s nehajícími hráči (furt se manipuluje s jejich kartami a posouvaj se jejich figurky - ve dvou hráčích to bude dost opruz).
(-) Děsivě počítací euro, což je škoda, s tímto tématem si dokážu představit úžasnou hru plnou figurek.
(-) Zprznění vzoru a roztříštění hlavního principu hry - místo zabíjení hrdinů záleží na podružnostech.
(-) Pravidla plná hloupých rádobyvtipů (alespoň podle citací, co jsem zatím četl).

Abych to shrnul: celkem zajímavý herní princip, který dost silně znevažuje rozhárané zpracování a občas nepřehlednost a překombinovanost. Nicméně asi bych to ještě jednou někdy zkusil.

Toť můj názor po prvním zahrání. A je mi jasný, jak se na mě zase všichni sesypou, že jsem se dotkl jejich božstva :-)

24.2.2010 21:58:24

Merline,
nedotknul ses božstva. Takže nepřijdeš o to chapadlo co bezbožně ťukalo do klávesnice... ;-)
Takže máš u mně velké nesmazatelné mínus za to že ses neutrefil do vlastního žánru.
Akorát nechápu, proč hraješ něco, o čem víš, že ti to nebude sedět? Já nějaký Memoir nebo Battlelore prostě hrát nejdu. Je dělanej pro jiný a ti ať si nad těmi scénáři a vším slintaj. Nemyslím si, že si kvůli tomu nenajdeme něco, co bychom si i s těmi ostatními nezahráli spolu.
Na druhou stranu máš u mně malé, bezvýznamné, lehce smazatelné plus za snahu.

Pokud jsi to nepochopil, tak teď to bylo všechno jenom vtip a jsem ráda, že znám (byť jenom přes net) člověka, kterej má jinej názor a nebojí se ho napsat.

24.2.2010 22:14:45

to dilli
Víš, já na to byl prostě hrozně zvědavej. Mám rád Dungeon Keepera, mám rád hry, ve kterejch jsou nestvůry, podzemí, hrdinové a podobný pěkný věci (taky jich mám ve sbírce asi třicet :-), takže když kamarád prozradil, že to má, tak jsem neodolal. Bohužel je to přeci jen něco jiného, než jsem čekal a v co jsem doufal (což jsem už bohužel vytušil dopředu). Takže tak.

24.2.2010 22:20:13

to Merlin
Asi tak Ti to řeknu... To se dá hrát i v jiném počtu než ve čtyřech? Já bych to v jiném počtu nehrál (stejně jako spoustu dalších eur i amerik).

24.2.2010 22:24:10

to Merlin
Já to hrál v každém počtu hráčů 2x. Nejlepší je to za čtyři hráče to je jasný, ale přišlo mi to lepší za 2 než za tři. Každý totiž obstarává jednoho nehrající hráče a nevolí všechny akce náhodně, ale jednu si volí sám = tudíž škodí soupeři. Počítání tam je, to máš pravdu, ale je to velice dobře, aspoň se projeví hráčova inteligence než náhoda v kostky, spracování je supr, ukazoval jsem to asi 6-ti hráčům kteří Dungeon Keepera hrají (nebo hrávali) a moc se jim to líbilo. Číst pravidla a zároveň se u toho bavit beru jako jedno z největších pozitiv, a jsou to podle mě nejlépe udělaná pravidla (a že jsem jich měl v ruce hezkou řádku) A s tím zabíjením hrdinů taky nesouhlasím, je sice velice pravděpodobné, že se všem podaří zabít všechny hrdiny, ale je rozdíl jestli je někdo zabije ve druhém, nebo třeba ve čtvrtém kole. Pak už si dáš sakra pozor. Jen tak mimochodem první hru jsem skončil s bodama v mínusu. Teď se dostanu i nad 30 bodů. Záleží, ale s kým hraješ.

24.2.2010 23:01:09

to merlin
Tiež by som si vedel predstaviť na túto tému peknú AT hru. Ale napríklad grafika sa mi páči.

25.2.2010 07:28:16

to Adalpo a trochu i Kadaver
Nojo, o té hře ve dvou jsem nevěděl, to může být zajímavější než ve třech. Ale čtyři fakt asi vedou. I když já mám rád hry, které lze hrát od dvou výše a příliš to neutrpí, protože hrajeme často i jen s přítulkyní sami doma :-)

25.2.2010 08:23:50

přístup
nevím jestli to tak cítím jenom já, ale mám pocit, že k první hře jsi přistupovat už s nějakým názorem a to né moc dobrým
myslím si, že je to zásadní chyba, protože takto si člověk snadno znechutí spoustu věcí (i lidí)
(jelikož to občas taky dělám, tak vím, že to nedopadá dobře)
jinak mě se hra líbí a pravidla mě pobavila - neusínala jsem u nich, ale každý má svůj názor

25.2.2010 08:32:13

to Adalpo
Nejlepší pravidla, co jsem zatím četl, měl podle mě Space Alert. Vtipně napsaný a pěkně rozfázovaný, aby se do hry jednotlivé mechanismy přidávaly postupně a díky tomu se to hráči bez problémů naučili po kouscích. Zkušení harcovníci některé výcvikové mise přeskočí a zavedou si třeba pravidla ze dvou najednou, nováčci kolem deskovek si pěkně projedou tutorialy krůček za krůčkem. Vládci podzemí mají sice hezká pravidla (ale podle mě trochu přeobrázkovaná), občas je u nich legrace (občas!), ale pořád je to hodně informací najednou. Ale to je tím, že mechanismy ze hry se prostě nedají roztříštit jako ve Space Alertu, ale musí být všechny pohromadě.

25.2.2010 08:48:36

Kadaver
Na Space Alert jsem zapomněl. Aspoň jde vidět že Vláďa umí.

25.2.2010 10:18:30

S kým hrajete
Mě by zajímalo, jestli lze hru hrát i s dětmi. Výrobce uvádí od 12 let. Co 9ti leté průměrně inteligentní dítě? (doposud hrající max. Osadníky). Je to hra "škodící"? Myslím jako jestli si hráči vzájemně něco berou, kříží cesty... Je jasné v půli hry, kdo zřejmě bude vítěz? Může někdo vypadnout? Mám radši hry, kdy do konce nevím, na čem jsem. Pořád doufám, že vyhraju.... :-)

25.2.2010 10:30:05

Bisinek
Mno devitilete osadnikove dite by s komplexitou hry mohlo mit trosku problem. Zahrat si to muze, IMHO ale sance na vitezstvi proti hrajicimu dospelakovi nebude velka. Jinak hraci souperi spise neprimo nez primo, a jednotlive veci, co muzes v kole brat, o hrdiny, kteri na tebe prijdou... Vypadnout nikdo nemuze a velmi podstatne je zaverecne bosdovani, takze v pulce tolik nevis a souperis do konce.

25.2.2010 10:40:57

to bisinek
Pokusím se ti co nejlépe odpovědět. Já jsem Vládce přinesl na kroužek. Učil jsem to čtyři děti cca 12 let. Pochopily to docela v pohodě. Hra to moc škodící není, v podstatě si každý buduje a spravuje svůj jeskynní systém chodeb, kde na konci jedné velké fáze se hrdinové pokusí tu jeskyni zničit. Ke každému hráči přijdou jiní hrdinové. Hráči si skrytě pomocí akcí vybírají co budou dělat a tady je trošku toho škodění, ikdyž většinou nechtěného, protože tím že se plánuje skrytě můžeš dostat jinou nabídku než jsi původně chtěl. Jelikož hra končí druhým nájezdem hrdinů, tak lze říci, že do úplného konce nejde jednoznačně říci kdo vyhrál. Ta bitva to může úplně překopat. Vypadnout nikdo nemůže všichni hrají až do konce. Osobně si myslím, že se to může 9-ti leté dítě naučit, ale asi to nebude nejlepší volba. Hlavně ten souboj s hrdinama bude problém, protože tam si každý hráč za sebe volí jakou kombinaci karet a monster volí. A jelikož sled boje je přesně daný a nezáleží tedy vůbec na náhodě, nemusí to dítě bavit = špatná nebo ne zrovna nejlépe využita kombinace vede k prohranému boji. A to odradí. Sám jsem musel skoro u každého boje radit.

25.2.2010 10:56:00

Vcerejsi hra
Vcerejsi hra byla naprosto ulitla:) Kamarad, ktery to hral poprve, a ktery je jinak zkuseny hrac, nejak nepobral poradne pravidla a vysledkem bylo -13 bodu, coz je zatim rekord, kolik jsem videl. Uz se stalo nekomu, ze mu nestacila ta stupnice, co konci na -15???:)

29.3.2010 10:33:33

aneken
Máme experta, který pravidelně končí kolem mínus dvaceti... Jinak těch -13 není až taková rarita: když se nepodaří porazit hrdiny a pak nevyjde umístění služebníka na klíčové pole (nezbyde místo), dokáže placení daní celkem zavařit...

29.3.2010 13:40:47

Danse
Jo, uz jsem zazil lehke minusy, ale -13 mi prijde docela hodne. Ja jsem si naopak udelal osobacek - 43 bodu hned tak asi zase nenahraju...:)

29.3.2010 14:09:30

aneken
Tak pokud si dobre pamatuju, ta stupnice byla na nejakem prototypu do -10. Pak jsem tu hranici prorazila a skoncila kdesi u -20? -25?. Ale celkove, nemuzes byt prilis dobrej, kdyz mas dobre spoluhrace. Je jenom konecny pocet bodu, ktery se rozdeluji. Napriklad za mistnosti je ve hre 32 bodu, za hrdiny max 58 bodu, ... a tituly take maji sve maximum (5 bodu za kus).
Zaver: jsem jenom tak dobrej, jak slabi jsou spoluhraci. Az ja narazim na nekoho, co hraje na minusove body, asi taky budu mit dost tech plusovejch :-)

29.3.2010 16:01:51

Dilli
JJ, vim, vcera to nejak vyslo a byl jsem dominantni jak nikdy, k tomu uz se asi nikdy ani nepriblizim. Az na Pana zla jsem posbiral vsechny tituly;), dobytou jsem mel jen jednu cast dungeonu. A to jsme to hrali v ramci nasi 4poharove skupiny, kde jsem cekal tuzsi odpor:)

30.3.2010 13:49:49

Vybíráme z Bazaru

Brass: Birmingham LASEROX insert
Brass: Birmingham LASEROX insert
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas