nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Vládci podzemí

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Czech Games Edition
Heidelberger Spieleverlag
MindOK
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dotazy na pravidla

1)
Kyvadlo: Druhý hrdina dostane 3 zranění (ve druhém roce 4 zranění). Když je v družině už jen jeden hrdina (ten úplně vlevo), tak ho sejme to kyvadlo nebo ta past působí pouze, když je na prostředním políčku pro hrdiny nějaký hrdina?

2) když naplánuju v boji past, tak už ji musím zahrát a nemůžu se rozmyslet a vrátit ji zpět že?

29.12.2009 00:01:51

xl-xs

Nejcasteji hravam ve 4 a skoro bych rekl,ze jidlo/zlato v hromadne zasobe nam snad nedoslo nikdy. Nebo pokud ano,tak extremne vzacne.
A co se mistnosti a priser tyce,ty snad ani dojit nemuzou,ne? Resp. v aktualni nabidce jsou vzdycky prave dve mistnosti a tri prisery/duchove a pokud je nekdo v danem rocnim obdobi vykoupi, tak ostatni hraci (ten treti) maji toto rocni obdobi (kolo) smulu.

Obdobne bych myslel,ze impu je tolik, ze i pri jejich maximalnim ziskavani ze stran vsech hracu proste nemuzou dojit. Resp. mozna ano, teoreticky by to mohlo byt 6 impu za kolo, ale v praxi bych rekl,ze to bude mene a navic by hracum jiste ujel vlak jinde, pokud by se kolektivne soustredili na impy.

Napadaji me tedy dve mozna vysvetleni:
1) namate nahodou poztracene nejake komponenty?
2) hrajete to urcite spravne?

2.8.2020 07:04:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Nedostatek surovin, impů


Poprvé jsem hrál hru ve 4 lidech a již na podzim prvního kola nám došli kostičky zlata, jídla a také impů, ale i místností, příšer atd...

Jak v tomto případě postupovat? Hráli jsme to tak, že se příkaz nemohl provést, ale to je dost omezující.

Nebo děláme něco špatně?

Díky za radu.

1.8.2020 09:10:30

Neviditelnost

Neviditelnost na sobě nemá žádné kapky krve, takže se žádné zranění při dobývání neudílí. Jinak ano, mág nemůže dostat v daném kole zranění nijak, ale zase působí to právě jen na mágy.

16.12.2019 12:01:48

Neviditelnost

Typ karty boje v prvním roce - kouzelník se posune na konec družiny a celé kolo na něj nic nepůsobí - chápete to tak že ho nelze zabít ani pastí ani příšerou ani při dobívání? Pokud ano není tam žádné zranění při dobívání - přijde mi tato karta velmi silná a žádné zranění při dobívání nekompenzuje tu sílu - na jiných kartách "zlé karty" jsou kompenzované 2/3 zraněním při dobívání. Díky za názor, Roman

16.12.2019 11:44:25

Stupnice zla

Děkuji moc za odpoveďi :-) :-)

16.3.2019 12:18:18 | Upraveno autorem (porovnej)

posouvání za zlato

a já asi tuším, proč sis to tak zafixovala: první akce, braní jídla, totiž na druhém a třetím políčku dává jídlo plus zlato a je za to posun na stupnici zla blíže ke zlu. Je to ale jen efekt tohohle daného políčka (u kterého je černý smajlík), jinak všeobecně vzato se to vždy vztahuje k těm smajlíkům, tudíž černý = posun ke zlu, žlutý = posun k dobru. Žádné další pravidlo tam není (krom těch událostí, které to přikazují a na konci roku za dobyté chodby se posouváš k dobru).
---------------------------------
Deskoherní výzva Zatrolených her

13.3.2019 15:43:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Posouvání


Nemám to před sebou, dlouho jsem to nehrál.

Ale za to, že získám zlaťák se samo o sobě na stupnici neposouvá. Posuny jsou zaznačeny na akcích, které si vybírám. Ke zlu pak posouvá nákup některých potvor, k dobru pak to, když ti hrdinové decimují tvé podzemí.

Je možné, že ke zlu tě posouvají i některé události (namátkou ta, že máš zaplatit znovu pořizovací cenu potvor).

13.3.2019 13:07:59

Zlato neni zlo :)

Je to opravdu jen dle smailiku, zlato na to samo o sobe vliv nema :)

13.3.2019 13:06:46

Stupnice zla

Ahojky,
prosím o pomoct. Nevím zda jsem to vyčetla v pravidlech nebo ne. Ale teďka to za boha nemůžu v nich najít.

Měla jsem za to, že když dostaneš zlaťák posouváš se na stupnici ke zlu a když ztrácíš nebo platíš zlatak tak jdes zase k dobru. Je to tak ? nebo jsem si to jenom nějak vsugerovala :D


A tím pádem se posouváš jenom tehdy kdy ti to nakazuje černý a žlutý smajlík, popřípadě událost atd...

13.3.2019 12:28:30

muhehe

tak tu krabici teda mám otevřít jo? =)))

tož to jsme chudáka nehrajícího solidně podělávali a sami si ulehčovali

díky za odkazy na pravidla, našel jsem vše

3.1.2013 08:01:19

Pernicek

Rozdělení hrdinů: nehrající (AI) na stejném řádku je vždy hodnější - pravidla str. 17, dále je hodnější hráč s žetonem začínajícího hráče a poslední (čili nejsilnějšího hrdinu obdrží) druhý živý hráč - takže s AI je to obráceně.

Příšeru, která se vrací, dle mého umisťovat do různých místností či chodeb lze.

Pořadí akcí - podle vyobrazení akcí na plánu (pravidla str.13 - Provedení příkazů)

3.1.2013 07:55:57 | Upraveno autorem (porovnej)

drobnosti

Čau

tak i já jsem se stal hrdým majitelem této deskovky. Pravidla mi přišla celkem ok, četla se super, s přítelkyní jsme si rozdělili role pomocníčků a celkem se u čtení zasmáli...přesto je tu pár drobností, které bych asi potřeboval vyjasnit.

Hrál jsem to zatím jen ve dvou lidech a vždycky jsme laborovali při rozdělování hrdinů do dungeonů...dejme tomu, že jsme oba živí hráči i AI na stejném políčku zlosti/dobrosti, tak jsme to dělali tak, že nejlehčího dostal začínající hráč, prostředního druhý hráč a toho nejtěžšího pak AI, takže šup s ním do vzdálených krajů nebo jak to je...může být?

Pak mě ještě napadlo, když jsem si tu pročítal diskuzi, jestli je vlastně možný hrát příšeru, co se může po útoku vracet ve vích místnostech/chodbách? Jednoduchej příklad, mám jen upíra a postupně jej nastražuji do každé další chodby/místnosti než vymlátím hrdiny a nebo hrdinové vymlátí mě hm?

A ještě jedna věc, je to ptákovina, ale napadlo mě to....jestli se pak příkazy hrají popořadě, jak jsou namalované (prvně jídlo, město, kopání atd.) nebo je hraju tak, jak jsem je vyložil na své kartě? To by totiž bylo diametrálně odlišný...jsem právě třeba dost často taktizoval, že když jsem věděl, že s nějakou akci nespěchám, tak jsem ji dal až na konec a pak nekoukal na pořadí karet a jel podle toho, v jakém pořadí je to na plánu...?

To bude tak asi vše....no vlastně ještě jedna věc, co tu je zmíněná a zeptám se tu, bo se mi nechce otevírat krabice a už to mám rozepsané =)))) kouzelník může vyrušit drakův útok?

Díky díky díky

3.1.2013 07:29:20

Upír

Zaprvé, upír na kněze nemůže útočit v žádném případě.
Ale k tvému dotazu - většina příšer zaútočí jednou a pak je pro zbytek boje vyčerpaná, tzn. jakmile požiješ příšeru v jednom kole boje už ji můžeš použít až v dalším roce.
Výjimkou jsou golem a upír, pokud útočí jenom za 2.
Znamená to, že v jednom kole upír někoho (kromě kněze) kousne za 2 a pak ho můžeš použít v dalším kole znovu. A ano, v takovém případě může kousnout zase toho stejného, ale i jiného "hrdinu". Ale rozhodně nemůže kousnout dva (nebo více) "hrdinů" v jednom kole boje.

21.10.2012 10:41:44

Upir

Zdravim vsechny, dnes jsem tuto hru dostal k narozeninam. Priznam se, ze precteni a pochopeni pravidel je docela drina... :-) Ale jinak hra perfektni. Mel bych ale jednu otazku ohledne pravidel. Nikde jsem se poradne nedocetl, jak to je napriklad s pravidlem pro pouziti upira. Protoze on bud muze zautocit za 3 a konec a nebo za 2 a vratit se hned zpatky. Nevim presne jak presne muze utocit. Zda muze 2x za sebou zautocit na jednoho "nepritele" nebo zda muze behem jednoho utoku zautocit napr.za 2 na bojovnika a zaroven za 2 na kneze. Snad chapete muj problem. Diky moc za odpoved.

21.10.2012 01:05:04

respektive

když na tu kartičku dojde ten fialový váleček :)

6.1.2012 21:18:24

Mič

Vyplata prišeram sa dava ked otočiš kartičku udalosti (3 kartičky z otaznikom) na jednej je vyplatny deň.

6.1.2012 20:11:06

Mič

Díky moc!!!
A ty výplaty se příšerám dávají kdy? je pro to nějaké zvláštní políčko?

6.1.2012 19:42:31 | Upraveno autorem (porovnej)

to Mič

Ano, přeživší potvory z prvního roku jsou normálně plně funkční i v druhém roce, včetně placení výplaty i včetně boje.

6.1.2012 19:39:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Mič

Ok, díky. Myslel sem si to, že to tam je jen kvůli "štávě" :) Ale nikdo mi teda ještě neřekl jestli mi ty příšery zůstavají pro hraní do druhého roku a nebo jestli je mám dát do vzdálených zemí.. (to že se hrajeve drzhém roce hraje ze zlatýma je mi jasné:)

6.1.2012 19:35:17

Mič

- Na začátku 2. roku příšerám nedáváš výplatu. V pravidlech je, že je otočíš, ale o placení tam je jen zmínka, která dodává pravidlům šťávu „ty potvory dobře vědí, že opět přijde výplatní den, a nechtějí si ho nechat ujít.“ Jako že se těší na další výplatní den.
- Zlaté příšery jsou se žlutým rubem kartiček, ten šedý-stříbrný používáš v prvním roce. To platí i u hrdinů a místností.

6.1.2012 19:28:53

Mic

Pravdepodobne cekaj na svuj vyplatni den v druhem roce...

6.1.2012 19:22:13

Dotaz na přechod do druhého roku

Zdravím, hrál sem hru poprvé a po bojích v prvním roce mi úspěšně zůstaly dvě příšery. A v návodu sem se dočetl jen, že se mají otočit zpět lícem nahoru, že očekávají svou výplatu. Tak tomu nějak nerozumím. Jestli mi tyto příšery zůstavají i do druhého roku (a mohu je i ve druhém roce použít pro boj a nebo je mám dát pryč) V návodu je napsáno, že se ve druhém roce bojuje ze (zlatýma příšerama). A o jaké výplatě příšer je řeč?

6.1.2012 19:08:26

Deskovec

diki moc ale už som na to prišiel sám :) asi ma zmiatla neaká vec lebo som to tak chápal že aj behom boja sa sluha pohybuje po bodovacom pláne :)

28.9.2010 21:24:47

Balorok - sluhové

Nejsem si jistý, jestli vím na co se ptáš, ale dle mého se sluhové po bodovacím plánu v průběhu boje nepohybují. V boji využiješ pouze střední část bodovacího plánu(tam kde jsou karty kouzel) a po tom se pohybuješ pomocí žetonu, který běžně využíváš jako ukazatel fází roku. Sluhové se v průběhu boje pohybují po tvém dungeonu (určují, kde se odehrává boj) a také pomocí nich vyhodnocuješ každé bojové kolo - (past/rychlé kouzlo/potvora/pomalé kouzlo/léčení/dobývání).

Ano máš pravdu, během ročních období toho stihneš opravdu málo, takže važ své kroky :)

28.9.2010 21:21:39

body

prosím Vás o radu neviem či som slepý alebo čo ale neviem v pravidlách nájsť ako sa majú pohybovať sluhovia na bodovacom pláne v bojovej fázi :) včera sme to hrali prvá krát dostali sme s atam a potom sme nevedeli čo dalej :) a ešte jedna vec nezdás a vám že za 4ročnéobdobia skoro nič nestihnem urobiť?

28.9.2010 14:22:59