Titan - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Heidelberger Spieleverlag
Valley Games, Inc.
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 1980
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dotazy na pravidla

Tak jsem se chtěl už dneska podělit o dojmy ze hry, ale bohužel, jelikož jsme defakto začátečníci (já a přítelkyně) v deskovkách tohodle typu a angličtinu znám pouze já, ale ne na nějáké extra úrovni, tak jsme se k samotné hře zatím nedostali. Začali jsme asi v 9 večer s výkladem pravidel. Šlo to dost ztuha :) a museli jsme skončit těsně před výkladem boje asi kolem půlnoci, páč jsme byli z toho celkem unavení :). Ono se to nezdá, ale podle mě je Titan docela složitý. Zvlášť když musím z patra překládat a často si to co přeložím nedovedu představit v praxi. Možná, že jsem měl před tím zkusit pár on-line partií. Každopádně snad zítra budem pokračovat :)

Přesto mám pár dotazů (hlavně asi na syda) ohledně toho co jsme už přečetli:

1)6. Game-Turns
Players who forget to do something should not be allowed to do it out of sequence later, except in the instance of an unresolved Engagement, which MUST be resolved as soon as it is discovered. Activity that takes place out of order is invalid, but if another Game-Turn has begun since it occured, the activity should be allowed to stand.

Přeložit to dokážu, ale vůbec nevím o co go :), chtělo by to uvést nějáký příklad

2)Když se při Engagement rozhodnu pro agreement nebo concession, ukazuje ten co vyhrál své postavy? Respektive chápu dobře, že hráči odhalí své legie ihned jak nastane Engagement, ješt před tím než se rozhodně jak se bude řešit?

3)Nerozumím celému odstavci 9.3 týkající se agreement. Dokážu ho přeložit, ale nechápu souvislosti. Jak se určují ztráty při dohodě, jak se domluvit na slibu a co si pod ním představit. Co přesně znamenají present characters?...

Dál jsme se zatím nedostali :)
14.3.2009 00:47:12

ta"jemná"
Jednoduše nastupuješ na své straně, tak že se podíváš o kolik polí se může postava pohnout. Přesně o tolik polí se může pohnout s tím že první pole na nástupní straně se už počítá jako pohyb o jedno pole a dál jdeš kolik uznáš za vhodné, popřípadě kolik ti maximální možný pohyb příšery dovolí.

ad "hex obránce se nezahrnuje do trajektorie útoku" :

To jsem možná nešťastně přeložil (nezkušenost začátečníka). Původní věta zní: "...and the defender’s hex is not con-
sidered an intervening hex." A této větě ještě předchází podle mého překladu: "Nedomovské útočící postavě se snižuje o 1 Dovednostní faktor za každé houští ve směru trajektorie útoku.". Původně: "A non-native rangestriker loses a Skill-factor for each intervening hex that contains Bramble.

Se slovem intervening (ležící mezi) jsem si nevěděl rady jak do překladu zakomponovat, tak jsem to asi ne moc šťastným způsobem přetransformoval na to "ve směru trajektorie", protože slovo trajektorie se i v původních pravidlech objevuje jako určení směru kudy půjde útok na dálku viz. Tabulka útoku na dálku (str. 12) nebo Rangestrike diagram (původní pravidla, str. 7) a přišlo mi to v době překládání srozumitelné.

Takže ta věta "hex obránce se nezahrnuje do trajektorie útoku" znamená, že postih který má útočník, když útočí na dálku přes houští (jsou ve směru trajektorie) se nevztahuje na hex s houštím na kterém stojí obránce (pokud na něm samozřejmě stojí).

27.2.2010 09:40:39

ta"jemná"
tak sydo mě předběhl a myslím, že to napsal stručněji a zároveň asi srozumitelněji než já :)

27.2.2010 09:42:03

Sydo,
díky moc za promtní reakci!Ten nástup jsem takto vůbec nepochopila, když jsem to četla.

jen ještě k tomu houští. Pořád nechápu "Houští na hexu útočníka na dálku nemá na útok vliv a hex obránce se nezahrnuje do trajektorie útoku" /ta druhá polovina věty, z toho jsem uplně mimoň/

27.2.2010 09:43:44

ta"jemná"
nevím jak daleko jsi už v pravidlech četla, ale možná pomůže to pročíst celé a pak se zabývat těmi terénními prvky. Jakmile pochopíš útok na dálku, určení trajektorie útoku atd., tak už to podlě mě bude pochopitelné. Uznávám, že jsem to možná nepřeložil zcela srozumitelně, ale já jsem občas dost bojoval i s originál pravidly :). Navíc je to stará "avaloňácká" hra ;)

27.2.2010 09:48:58

Beholder
přeložils to perfektně, na to jak jsou ty pravidla mnohovrstvý, to je ještě díky Tvýmu překladu "dobře čitelný"!

ALe některý situace jsou prostě i přes perfektně přeložený pravidla pro mě takto těžko pochopitelný. Spíš někdy stačí, když Ti jednu situaci svými slovy řekne někdo, kdo to chápe a přemýšlí trochu jinak, to potom docvakne leccos :-) I ženám nástup bojových jednotek a pohyb legií v náročným terénu se spoustou pravidel a výjimek :-)

27.2.2010 09:55:17

houští
Když útočník střílí na obránce, zjistí si, zda náhodou nestřílí přes houští (houští je brambles?, abych tu nekecal o něčem jiném). Pokud je na trajektorii útoku (pomyslná nit ze středu útočníkova hexu do středu obráncova hexu) hex s houštím, nelze střílet (alespoň myslím). Hex, ve kterém stojí obránce se nepočítá jako překážející (ale útočník má postih k útoku jak se píše u střelby do houští). Pokud útočník střílí z houští, neblokuje toto houští výhled a ani nemá postih k útoku.

27.2.2010 10:07:05

sydo
může střílet jen se mu za každý bramble snižuje o 1 Skill Factor

27.2.2010 10:11:06

Beholder
Ha, já si říkal, jestli tam nebude zakopaný nějaký pes :)

27.2.2010 10:19:40

houští
Sydo, myslím, že střílet lze, pokud je v trajektorii útoku houští (s potstihem)a to na co jsem se ptala, jsem pochopila!
Rozhodující pro pochopení byla věta, kterou jsi napsal: "hex, na kterém stojí obránce, se nepočítá jako p ř e k á ž e j í c í" joooo :-) díky!

27.2.2010 10:21:20

Beholder
Je to tak jak píšeš,snižuje se faktor.
A stím nástupem na bitevní pole jsem taky válčil.. :-)

27.2.2010 10:22:54

ta"jemná"
no dyť jo, jinými slovy: "hex obránce se nezahrnuje do trajektorie útoku". Ono totiž slovo překážející by bylo vhodnější v případě že by to bylo jak myslel sydo, že bramble překáží ve výhledu a nelze střílet. Ale ve výhledu brání pouze stromy a přes ně nelze střílet. Houští jen dává postih (brzdí vystřelený šíp :) ) ale nepřekáží ;)

27.2.2010 10:26:13

kody
Já měl rozhodně největší problém se střídáním kol v boji a nikdy jsme si nebyli jistí, zda se střídáme správně

27.2.2010 10:27:41

Beholder
dyť jo :-)

mám doma "výhradní právo" (tedy povinnost) studovat rules a pak to dopadá tak, že "bojuju" s legiema i ve snu a prakticky je nedokážu vmanévrovat ani na bitevní plán :-)

27.2.2010 10:29:53

povolání jednotek obránce
Teď jsem si vzpoměl jak postupuje při povolání posil obránce.
Musí být na začátku kola volný hex,nebo ho můžu nejdřív uvolnit posunem jednotky a následně přivolat posilu?Dost často je to klíčová situace když útočník číhá s létajícími jednotkami ve druhé vlně a ten volný hex obsadí těsně před kolem posil,kdy si ho samozřejmě obránce uvolní.

27.2.2010 10:39:31

kody
Podle mě ho můžeš uvolnit, je jedno, ve které části pohybové fáze posila přijde. I na colossussu to tak funguje.

27.2.2010 10:41:22

povolání jednotek obránce
a ještě jedna věc může se právě přivolaná jednotka ihned zapojit do hry(tj.posune se o libovolný možný počet hexu jednotky)nebo zůstane v tomto kole na nástupním hexu.

27.2.2010 10:43:37

kody
Povolání posil se koná na začátku 4. manévrovací fáze (tzn. ještě před pohybem příšer na pláně) pokud není volný vstupní hex, tak má obránce smůlu a posilu povolat nemůže.

27.2.2010 10:44:05

sydo
Vidíš to mě mohlo napadnout vyzkoušet to na colossussu..
ale když sem si všiml že se tu zrovna řeší pravidla,takhle je to rychlejší a polopatě :-)

27.2.2010 10:46:29

beru zpět
muster jednotky, která bude jako posila se provede na začátku 4. manévrovací fáze a na plán může přijít během této fáze, takže pro ni můžeš uvolnit cestu a posila se může normálně po pohybu zapojit do boje

27.2.2010 10:48:05

beholder
Takhle to právě hrajeme,ale pokud to lze v colossussu,jak píše sydo,tak by to bylo v rozporu

27.2.2010 10:48:58

beholder
Ok takže jsme to hráli špatně a celkem výhodně pro útočníka..

27.2.2010 10:50:04

Začátek boje
Na začátku boje první rozmístí své jednotky obránce a po něm útočník, no, a já se ptám, jestli útočník může už rovnou zaútočit, když bude v kontaktu s nepřátelskou jednotkou, popřípadě jestli může střílet?
Zatím jsme to hráli tak, že první rozmístil svou legii obránce, potom útočník, který nemohl útočit, a potom se hýbal obránce a ten mohl jako první zaútočit, útočník vrátil úder, útočník zaútočil, obránce vrátil úder atd.

14.4.2010 17:10:33

Raven
Pokud útočník doběhne až k obránci, útočit samozřejmě může, stejně tak může střílet - je přeci útočník, takže má právo útočit jako první :)

14.4.2010 17:22:12

Raven
útočit můžeš,ale pravděpodobnost,že obránce přijde k tobě v prvním kole,je hodně malá :-),pokud to ovšem není záměr obětovat nepotřebnou jednotku.

14.4.2010 21:03:17

osamocená jednotka
Mám dotaz na situaci, ve které zůstane na hracím plánu osamocená jednotka. V pravidelch se píše, že samotná postava se nemůže pohybovat po hracím plánu. Co když, ale nastane situace, že se během bitvy všechny jednotky pobijí a zbyde pouze 1 samostatná jednotka. Znamená to, že se s ní nemohu hýbat a nemohu ji ani připojit k jiné jednotce? Z toho plyne, že mi v podstatě stojí na plánu, až do doby než jí někdo nezabije.

24.5.2010 12:01:50

Vybíráme z Bazaru

Ecos: První kontinent - nová
Ecos: První kontinent - nová
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas