Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Avalon Hill Heidelberger Spieleverlag Valley Games, Inc. |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 1980 |
Sdílej: |
dotazy na pravidla
Tak jsem se chtěl už dneska podělit o dojmy ze hry, ale bohužel, jelikož jsme defakto začátečníci (já a přítelkyně) v deskovkách tohodle typu a angličtinu znám pouze já, ale ne na nějáké extra úrovni, tak jsme se k samotné hře zatím nedostali. Začali jsme asi v 9 večer s výkladem pravidel. Šlo to dost ztuha :) a museli jsme skončit těsně před výkladem boje asi kolem půlnoci, páč jsme byli z toho celkem unavení :). Ono se to nezdá, ale podle mě je Titan docela složitý. Zvlášť když musím z patra překládat a často si to co přeložím nedovedu představit v praxi. Možná, že jsem měl před tím zkusit pár on-line partií. Každopádně snad zítra budem pokračovat :)2 Beholder
mozna sis mel zkusit i tu Java verzi na kterou jsem ti posilal odkaz, z tama bys mozna taky lecos vysledoval.
java verze
http://colossus.sourceforge.net/
odpověď
ad 1) Znamená to, že pokud něco zapomeneš udělat, nemůžeš to udělat později. Např. pokud už jednou jednotkou mustruješ a vzpomeneš si, že ses chtěl jinou ještě pohnout, už to nemůžeš vrátit. Nebo pokud už ses hýbnul, nemůžeš legii nasplitovat. Jedinou výjimkou je, pokud se zapomene na souboj, v tom případě se hra vrátí a souboj se vyřeší tak, aby na poli zůstala jen jedna legie.
ad 2) chápeš to dobře - hráči se kouknou na legii soupeře a pak se obránce může rozhodnout, že uteče. Pokud neuteče a navrhne se agreement, nemůže už se později rozhodnout utéci.
ad 3) Hráči se musí dohodnout tak, že jedna z legií v engagementu bude celá zničena. Např. se dohodnou tak, že jeden z hráčů zničí svoji legii a druhý přijde o 3 jednotky ve své legii (to present characters znamená, že součástí ztrát nemohou být jednotky nacházející se v jiné legii, než v té, co je součástí engagementu - nemůžeš říct: já si zničím legii a ty si odeber tři kyklopy z támhleté naproti). Součástí dohody mohou být i sliby jako třeba "zničím si legii, ale ty se dvě kola nehýbneš s támhletou legií" nebo "zničím si legii, ale ty v dalším boji nepřivoláš anděla".
My osobně ještě možnost agreementu nikdy nevyužili, zato hojně zdrháme :) Snad jsem pomohl, kdyžtak doplním. Přeji hodně zdaru.
sydo
jo takhle to je s dohodou...ty sliby mě napadly, že mohou být takové, ale pak jsem si řekl, že to by tam asi napsali, ale oni ne :).
To za 1) nemožnost se vracet když něco zapomeneš jsem věděl, ale nechápal jsem konkrétně - but if another Game-Turn has begun since it occured, the activity should be allowed to stand
Ok, zatím dík...:)
ad 2
(teď nevím, jestli ses ptal pouze na hráče, kteří se účastní bitvy, nebo na ostatní hráče..takže to je možná úplně zbytečný příspěvek, ale zrovna tenhle problém jsme při předminulé hře docela řešili.. :)
při hře více než dvou hráčů se mohou na obsah legií nejprve podívat pouze zůčastnění hráči..pokud dojde k bitvě, pak se odhalí obě legie; v jakémkoliv jiném případě (útěk, dohoda) se odhalí pouze zničené jednotky..
pár dotazů asi na syda :)
teď bych se chtěl zeptat na pár věcí, s kterými jsem si nebyl jistý...
Bitva - před začátkem se dá značka na první políčko na počítadle kol. Chápu dobře, že je na jedné straně napsané Attacker a na druhé Defender, kvůli tomu kdo se značkou posouvá? Takže, když je počítadlo kol blíže k útočníkovi posouvá útočník se značkou obrácenou Attack nahoru a když je počítadlo kol blíže k obránci posouvá obránce se značkou Defender nahoru. Nebo je v tom něco jiného? Takže zpět k bitvě. Značka na je prvním políčku a obránce začíná svou první manévrovací fázi a rozestaví jednotky (u věže je výjimka a začíná útočník, rozestaví a poté obránce dá jednotky do ohraničené části a poté jede zase útočník nové kolo, je to tak?) mohl by střílet a útočit, ale není na koho, tím končí první půlka kola (značka se ještě neposouvá) a je na řadě útočník. Ten si také rozestaví jednotky a už může střílet (obránce v tuto chvíli ne) a poté zaútočit. Pokud tedy zaútočil, obránce provede protiútok (nehýbe se, pouze útočí s jednotkami se kterými je v kontaktu s nepřítelem). Po tomto obráncově protiútoku končí PRVNÍ KOLO. Přesune se značka na druhé políčko a začíná se pohybovat obránce, poté střelba (útočník ne) a útok, útočník protiútok. Poté útočník střelba (obránce ne), útok, obránce protiútok. Konec DRUHÉHO KOLA atd...Chápu to vše správně?
Druhá věc na kterou jsem si vzpomněl...Bitva v horách. Ranger chtěl střílet na Trola. Ranger stál na vyšším hexu (světlý), Trol na nižším hexu (tmavý) a mezi nimi jeden hex se svahem (Slope). Ani jeden z nich na svahu ani na ničem jiném nestál. Podle pravidel pro svah jsem usoudil, že ranger střílet nemůže, je to tak? Jakou roli mají tedy ve hře světlé hexy (výše postavené) a tmavé hexy (níže postavené)?
Buď už další nejistota nebyla nebo si už nevzpomenu :)...
Beholder
tu značku nijak zvlášť nepoužíváme, podle mě je vždy nahoru tou stranou, který hráč zrovna hraje, poté co dohraje attacker se posune o kolo dál značkou defendera nahoru, ale jak říkám, my tam šoupeme cokoli, co značí, jaké kolo je :)
Bitvu chápeš správně, ale mě to celkem trvalo, než jsem tenhle postup dostal do krve, ty protiútoky mi to zkomplikovaly :)
Bitvu v horách ti teď něpovím, nemám u sebe pravidla. Kamarádi si někde válčí a já se mořím s diplomkou, grr.
sydo
to je pravda první bitvu jsme odehráli špatně a posouvali značku na další kolo už po první půlce kola. A občas jsme se taky zamotali v protiútocích. Nevěděli jsme jestli to je protiútok nebo už útok v dalším kole :) a ještě do toho dvě "mrtvé" postavy u kterých jsme si nebyli jistí, jestli už útočily a jdou pryč nebo ještě mají šanci na protiútok :).
Ale každopádně je systém bitev doprovázený hodem hrsti kostek poklání hit markerů děsně napínavý a pokud jsou legie přibližně vyrovnané do poslední chvíle není nic jisté, škoda že u té poslední bitvy (viz. minireport) jsme nezjístili dříve že můj titán má power factor 7 a ne 6. Protože bych o vlásek vyhrál a měl bych z toho děsnou radost. Ale i tak to byla napínavá bitva :)
uplynutí času
Zdravím všechny zkušené.Jsem teprve ve fázi zkoumání pravidel. Chci se zeptat: pokud útočím titánskou legií a nedorazím třeba jediného posledního obránce během 7 kol, jsem poražen a tudíž i vyřazen?
vavito
ano je to tak
Beholder
jedne strane značky je attacker a na druhe defender, aby se odlisilo, ci je zrovna půlkolo (kdo je "moving player").. coz hodne pomaha eliminovat problem, ktery jsi popsal svuj predpredchozi prispevek..:)
Jiry
jj, máš pravdu a vlastně i sydo...dává to smysl :)
věž
Dotaz: Mohu po opuštění věže hodem 1 zůstat stát na poli u věže a čekat na 1 v dalších tazích pro návrat do věže a další mustrování? Lze věžovou teleportací zaůtočit na obsazenou věž? Mohu po teleportaci mustrovat?
vavito
můžeš, nemůžeš (viz. 8.1), můžeš (teleportace je pohyb) ;)
Několik nejasností
Dotaz: Mohu provést v jednom tahu utkání na jednu legii 2x, když mi první legie zemře?
Dotaz 2: Střílecí jednotky mají pouze výhodu ve střelbě, nebo mají nějaký postih na napadení na blízko? Mohu střílet s jednotkami, když jsou obklopeni nepřáteli, tedy pokud je volná střelecká dráha?
Dotaz 3: Když jsme s bráchou hráli, měl dvě legie vedle sebe, prováděl pohyb a legie vyměnil - podle mě tohle nemohl provést, neboť vždycky táhne jen jednou legii, nemůže s dvěma zároveň. Je to tak?
Děkuji za odpovědi
Maario
1. Myslis, jestli muzes na nepratelskou legii zautocit s jednou svoji legii a potom se druhou? To nemuzes, protoze nemuzes stat se dvemi legiemi na stejnem poli, coz by muselo nastat aby jsi mohl bojovat se dvemi legiemi.
2. Strilejici jednotky nemaji postih na boj z blizka. K druhe casti otazky asi tak, pokud je strelec v kontaktu s nepratelskou jednotkou tak nemuze strilet i kdyby mel volnou streleckou drahu.
3. Tady si nejsem jisty, ale my to hrajeme tak, ze se tohle nemuze prave z toho duvodu, ktery jsi psal.
Maario
ad dotaz 3: Legie jejíž pohyb by skončil na poli obsazeném jinou Legií Iniciátora, nemůže tento pohyb provést, ledaže druhá Legie, která je také schopná pohybu se pohne napřed.
Z toho vyplývá, že tento manévr nemohl provést. Protože i kdyby pohnul tou druhou legií napřed, tak by skončily opět 2 legie na stejném poli. Kdyby ta druhá legie šla jinam (ne na to pole obsazené), tak by s ní napřed pohl a ta první legie by mohla zaujmoput její místo.
To Beholder a Raven
Děkuji za rychlé odpovědi, jinak musím říci, že Titan
je fakt senzační a doporučuji jej všem! Mimochodem hráli jsme jednu hru ve dvou (čistého času 9hodin)
Dle odpovědí jsme 1 a 2 hráli správně, což mě těší. Kdyby měl někdo zájem si zahrát v Teplicích ať se ozve!
To Beholder a Raven
Děkuji za rychlé odpovědi, jinak musím říci, že Titan
je fakt senzační a doporučuji jej všem! Mimochodem hráli jsme jednu hru ve dvou (čistého času 9hodin)
Dle odpovědí jsme 1 a 2 hráli správně, což mě těší. Kdyby měl někdo zájem si zahrát v Teplicích ať se ozve!
...
není někde ke stažení něco jako referenční karta respektive nějaká zhuštěná (zkrácená) pravidla. Prostě něco na rychlé dohledání nebo připomenutí pravidel. Hrajeme to jednou za čas a spoustu věcí vždycky zapomenem, tak by to chtělo něco v čem se dá rychle orientovat...
zhuštěná pravidla
Mám doma. Dělal jsem je o víkendu, před hraním. Je to zatím 2,5 strany, chybí dodělat malá část. Celkový rozsah 3 - 3,5 strany A4 textu. Jak to dodělám, postnu ... ale asi teprve koncem příštího týdne. Nedostává se mi teď moc času.
Tangram
výborně, budu se těšit ;)
Nemáte,
někdo k dispozici ty "zhuštěný" pravidla, prosím???
Čtu plný pravidla už dva dny (dostanu se k tomu vždycky pozdě večer) a nějak se v tom motám :-)
Nástup na bitevní plán
vůbec nechápu jak se "nastupuje" na bitevní plán. Teda chápu to do bodu 10.1, ale dál už mi to hlava nebere...
Může mi někdo, prosím, parafrázovat bod 11.1?
...a vůbec ten nástup tu první manévrovací fázi. Kam a jak umísťuju postavy, pokud jich mám 7? (Původně jsem si myslela, že postavy umísťuju, jakožto útočník na ty 4 hexy, jež odpovídají straně atd...a další na hexy do druhé řady, ale to je asi uplná blbost). Prostě nevím, jak nastoupit do bitevní vřavy :-)
a další nejasnost (pro tuto chvíli) se týká houští a jeho "vlivu na útok na dálku". Co prakticky znamená věta, že "hex obránce se nezahrnuje do trajektorie útoku"
ta"jemná"
Nemám teď u sebe pravidla ale ve zkratce:
Nástup: Postavy útočníka přicházejí následovně - ty 4 hexy jsou jakoby první políčko, na které může jednotka vstoupit a zaplatí za to příslušný počet bodů. Když jí ještě nějaké zbydou, může jít na další hex víc dopředu. Zkrátka jako kdyby chodily normálně po mapě. Obránce to samé, ale na opačné straně. Pokud máš 7 postav, musí ty, co nastupují první, mít dost bodů na to, aby odešly dál než do první řady, aby udělaly místo těm zbývajícím.
Houští - přes houští se myslím nedá střílet, pokud leží v trajektorii útoku, to jest mezi útočníkem a obráncem. Pokud je však obránce přímo v houští, útočník na něj střílet může (i když s postihem), zkrátka toto jhoučtí neblokuje "line of sight".
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Magic: 4th edition basic lands
Akt. cena: 41 Kč
Končí za: 18 hodin