Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 300 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | desková hra, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | John B. Firer Mark Simonitch Richard H. Berg |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
dotaz na pravidla
V segmentu Tyché musí hráč zahrát jednu kartu Tyché, která není surprise. Co když žádnou takovou nemám (mám tedy v ruce jen karty surprise)?další dotazy
1. Kdy získám "Asia minor fleet"?
Na mapě jsme našli pouze Halicarnassus, který má u sebe nakreslenou loď a jménem mu neodpovídá žádná flotila, takže si myslíme, že je to "Asia minor fleet".
2. Když zaútočím na protivníka v místě ve kterém je independent Stronghold a porazím ho, smím ještě v tom samém kole obléhat?
Myslím si že ne, protože pokud na někoho zaútočím, tak okamžitě končím svůj pohyb a vzhledem k tomu, že obléhání probíhá místo pohybu, resp. potřebuji k jeho vykonání 2 body pohybu, tak to není možné. Je to tak, jak si myslím?
3. V pravidlech jsem četl, že se avoid battle vyhodnocuje, až po interception. Znamená to, že když mi útočník zaútočí na mou armádu, tak jiná vlastní armády, která s ní sousedí může udělat do tohoto místa interception a pokud uspěje, tak hned poté zahrát avoid battle a spojené armády se tak vyhnou bitvě?
Parxel
1. Errata říkají: The Asia Minor Fleet goes to the player controlling CARIA.
parxel
1. jak píše Havelock - provincie Caria - tedy město Halicarnassus.
2.přesně jak píšeš, zaútočíš a pokud proběhne bitva - a obránce neuteče z bitvy, nebo není přečíslen automaticky - tak tvůj pohyb končí a nemáš potřebné body pohybu k obléhání.
3. věta nad tou, o které píšeš, právě vyvrací možnost společného ústupu.
zde citace:
"Armies that successfully intercepted into the battle space may not turn around
and Avoid Battle out of the battle space."
tedy nelze ustoupit s armodou, která úspěšně intervenovala a přišla na pomoc napadené armádě...smolík - ale bylo by to, luxusní interceptovat šikovným generálem a mít pak větší šanci utéct...ale oni asi byli všichni až moc stateční a tak když už přišel tak aj kdyby měl být rozkrájen, tak šel do boje po hlavě...proto tolik mrtvých generálu a ten zpropadený Leader Loss Check...
jaj hned bych zahrál...
ocasek
Dík, včera jsme hráli první kolo sice jenom ve 2, ale byla to mela. Všechny bitvy jsem prohrál, takže mám tři generály v dispearsed boxu. Za jediný úspěch a ještě ne můj považuji, když protivník vyhrál bitvu a pak mu padla 9 a pak 6, takže mu umřel generál.
:-)
Pravidla hry mi dávají docela zabrat. Ani né proto, že by byla složitá, ale spíš proto, že mi připadá každý detail důležitý a téměř žádná omáčka navíc.
Ještě jsme řešili jednu věc. Při avoid battle je k hodu -1 postih pokud ustupující armáda ustupuje do transitního bodu. Nikde ale není řečené, že musím oznámit kam ustupuji ještě před hodem kostkou, takže pokud mám více ústupových cest a jedna z nich je transit point tak může nastat situace, že mi padne číslo, které pro jednu ústupovou cestu znamená úspěch, zatímco pro jinou ne. Jak řešíš tuhle situaci?
parxel
zde se domnívám, že už hledáš a řešíš opravdu prkotiny...haha
sice to tam není napsáno, ale z logiky věci musíš přeci vědět kam ustupuješ...jsi omezen, že můžeš ustupovat pouze do spřátelených (je tam tvůj žeton vlivu) nebo neutrálních (transit) nebo nepřatelských míst, kde máš aspoň jednu jednotku...takže určitě vždy zvolíš tu nejvýhodnější, tedy kde nemusíš dát penalizaci -1...
tedy my určujeme předem kam ustupuješ.
a jak dlouho jste to hráli? já včera zase testoval Marne1918 (3,5 hopdiny a odehrána první sekvence prvního kola) prý dvouhodinový scénář...ale zábava to je...haha
ocasek
Ale první kolo nám ve 2 zabralo asi 2 hoďky, ale to jsme opravdu tápali. Teď už věřím, že to půjde líp. Přijde mi, že když už máš naučená pravidla, tak se to docela hýbe.
ad prkotiny)
Já se tím chci hlavně pořádně probrat teď, abych měl na Warcon vyřešeny všechny možné nejasnoti a nemusel se jimi zabývat a hrát.
parxel
aha...nemyslel jsem to zle...pred warcon test...chytré...
to vám moc závidím...by jste to tam mohli zkusit v pěti...někde jsem tu postoval pravidla...
samozřejmě rád zodpovím na další dotazy...
ad herní doba - ono se to prodlužuje s počtem hráčů, ale myslím, že kolem 5 hodin by jste se jako zkušení mohli dostat...
je to moc hezká hra s úžasnou atmosférou a když ještě někdo zná reálie a komentuje, tak je to zážitek na celý život (má první hra na olomoucku a to trvala 12 a půl hodiny, nedohraná)...
Warcon
Chtěl bych si to zahrát. Vezmete mě do party ? Přijedu ve čtvrtek nebo ve středu večer.
Křen
kren
To já bych tě klidně vzal, zatím máme jedno místo volné, ale my tam budeme jenom ten první víkend od 29-31.7. :(
dotaz na pravidla
Ahoj, včera jsme to zkoušeli a narazili jsme na jednu nejasnost (+ mě pak zpětně napadla ještě jedna otázka).
1. Karta Jejich vlastní plány. Protihráč kartou aktivoval jednu z královen a odvezl si ji kousek s vlastní armádou. Já zahrál kartu Jejich vlastní plány a přesunul si královnu ke svému generálovi a armádě (o 4 políčka). Nemohli jsme se dohodnout, jestli se to považuje za zajetí (královna se deaktivuje), nebo ne (zůstane aktivní). V pravidlech jsme na to odpověď nenašli. Ví to nějak spolehlivě někdo tady?
2. Možná hloupý dotaz - když se někde přemisťuje po moři a já se mu v tom pokusím zabránit svou flotilou, považuje se to za agresi?
Díky
Tygr
1. Podle mne je to s královnou tak, že pokud s ní hýbeš, tak zůstává aktivní a pořád náleží svéme vlastníkovi, ale v okamžiku kdy dojde na pole obsazené tvými jednotkami, tak ji zajmeš a tím se deaktivuje.
2. Ano považuje. Pravidla bod 13.4 hned první věta. Na rozdíl od pozemní interception, která je považována za obranou akci.
Tygr
Strilim jenom tak na slepo ale nahodou nehybe karta "Jejich vlastni plany" jen s neaktivni zenskou ?
Parxel + Falco
1. dík, nakonec jsme to vyřešili stejně. I když mně by ten název karty trošku připadal jako že ke mně přeběhla dobrovolně.
2. ok, díky
Falco: Na 99% jsem si jistý, že ne. Včera jsem tu kartu četl několikrát a pokud vím, bylo tam s jakoukoliv královnou o 4. O aktivní/neaktivní tam není ani zmínka.
Tygr
Jde o to ze jsem hral v sobotu tak jsem si take na 99% jisty :). V zasade nasel jsem si na BGG prehled karet.
PLANS OF THEIR OWN
"You may move one non-active royal family member to within 4 MPs of present location (including Sea and Trans-Med)."
Ale kartu jako takovou nemam v ruce takze prehled muze byt spatne.
Vzato z: http://boardgamegeek.com/filepage/36070/successors-tyche-card-manifest?
Falco
Ok, v tom případě je chyba v českém překladu, teď jsem se díval tady do karet a je to tam tak, jak jsem psal :-)
A přiznávám, mrknout na originál mě nenapadlo.
Ale rozhodně to dává smysl,protože pak by tenhle problém samozřejmě nenastal.
chyba v překladu
Tak potvrzeno u majitele hry, v originále opravdu je, že se dá hýbat pouze s non-active královnou.
V překladu to vypadlo. Tangrama jsem kontaktoval.
Tygr
Diskuzi sleduju od rána, překlad bych ověřil na originálu až doma, ale předpokládal jsem, že to chyba bude. Protože je to chyba hrubá, a protože jsem překlad dělal před dvěma lety a dlouho jsem to nehrál, provedu revizi celého překladu. Opravu provedu do neděle 4/9/2011.
Tangram
Dík moc, ten překlad mi jinak přišel opravdu povedený.
oprava karet 8. září 2011
Provedl jsem revizi překladu karet. Opraveno je 5 karet, z toho na 4 kartách jsou pouze drobné opravy, které by neměly mít zásadní vliv na hru, ale v určitých situacích by mohly mást. Hlavní oprava je na kartě s číslem 27 (Jejich vlastní plány).
Přehled změn je uveden v opravném souboru. Soubor s opravenými kartami zde dávám samostatně ke stažení. Na jedné straně je opraveno všech pět karet, na druhé straně je opravena pouze karta 27. Kromě toho jsem nahrál sem na web aktualizaci kompletního souboru. Karty jsem prošel všechny a předpokládám, že více oprav již nebude potřeba, čili tohle je finální verze. Všem se omlouvám za způsobené komplikace.
Soubor s opravami stahujte zde:
http://www.mediafire.com/?u21ud9u7rdj96
to tangram
Bylo by dobré, abys informaci o chybách a opravách dal přímo do komentářů k souborům. protože tady v diskuzi se to časem ztratí.
Re
Tak už mám za sebou první test a líbí se mi to teda fest, i když jsme půlku věcí hráli blbě. Teď už si pořádně pročítám Example of Play a začínám se orientovat. Jen jedna věc mě mate a to jsou trojkové žetony nezávislých armád. Jsou hexové a čvercové. Chápu správně, že hexové se dávají na místa Independent stronghold, tedy míst, která se po podmanění chovají jako běžné minor city a čtvercové na Major city. Jinak se ale chovají stejně, je to tak? Tedy dobytí stojí 3 siege pointy, při průchodu skrz si házím na Attrition atd?
Eyron
My to bereme jako Major city, které musíš obléhat na 3 body, ale tím jestli si házíš na attrition, když skrze ně procházíš si nejsem jistý, protože v pravidlech se mluví o independent strongholds, což major city nejsou.
Eyron
ty trojkové zelené žetony nejsou armády ( armády se mohou pohybovat), ale žetony vlivu ... hexové a čtvercové mají společné siege a pouze u hexovách si hážeš na attrition = průchod pod pevností a nebezpečí přepadu...
jsem rád že se hra líbí, příště na Bíle zahrajem spolu...
optional pravidla
Ahoj, která volitelná pravidla používáte? Mně se líbí kromě jednoho všechna:)
Marvin
Ptáš se jestli je společensky únosné, že zařadíš do hry optional pravidla? Za mě je to v pořádku, nebudu tě soudit :)
Mně se líbí to pravidlo s vyváženou hrou a dokupováním generálů. Není to tolik o náhodě, kdo dostane víc generálů jen tak z ničeho nic.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Akt. cena: 1000
Končí za: 1 hodina
Heroes of Normandie - Fallschirmjäger
Akt. cena: 545 Kč
Končí za: 6 dnů