Successors (3rd Edition)

xxxxxxxxxo hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Successors (3rd Edition) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 300 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: John B. Firer
Mark Simonitch
Richard H. Berg
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dotaz na pravidla

V segmentu Tyché musí hráč zahrát jednu kartu Tyché, která není surprise. Co když žádnou takovou nemám (mám tedy v ruce jen karty surprise)?
20.7.2010 22:37:27

sasa
Nemám pravidla po ruce, ale surprise kartu můžeš kdykoliv odhodit, i v tahu jiného hráče, a dobrat si jinou kartu. Takže předpokládám, že prostě odhodíš jednu surprise kartu, a budeš tahat karty tak dlouho, dokud nebudeš mít nějakou tyché, kterou můžeš zahrát.

20.7.2010 23:20:27

barvy podstavce
Jak řešíte, že jsou v podstatě pouze 3 barvy podstavců pro generály (nepočítám černou pro uchvatitele). Neplete se to při hraní?

20.7.2010 23:27:30

Odpovedi
Tangram ma pravdu - surprise si muzes kdykoliv v jakykoliv okamzik zahodit a vzit si jinou kartu. Pokud vytahnes dalsi surprise, muzes pokracovat v zahazovani.

Barva podstavcu je velka ostuda GMT. GMT totiz rika, ze barva podstavcu je "kosmeticka zalezitost" a na hru "nema zadny dopad". Ja si do krabice pridavam cerne podstavce z Hannibala.

21.7.2010 00:01:24

sasa
No, je to lemplovina, já si udělal černé podstavce z takových těch kancelářských svorek.

21.7.2010 09:15:13

kontrolní žetony
Jen jestli to správně chápu: Vlastní control markers lze umístit do provincie pouze:
a) v segmentu surrender
b) v segmentu Tyché pokud zahraji kartu na její hodnotu ne na událost (kromě bonus karty), nebo pokud mi to událost umožňuje.
Po boji nebo obléhání žádné vlastní control markers neumisťuji. Je to tak?

21.7.2010 09:38:53

sasa
Mělo by to být přesně jak říkáš.
- na počátku kola dáš žetony tam, kde stojíš
- v tahu dáváš pomocí bodů karty tam, kde je volno (dle pravidel o vzdálenosti)
Po boji a obléhání se odstraňuje a pak je potřeba čekat na počátek kola aby se mohlo doplnovat.

21.7.2010 09:54:59

Kontrolni zetony
V Surrender segmentu muzes:
1) Odstranit zeton jineho hrace, neni to agrese
2) Odstranit zeton jineho hrace, neni to agrese, a polozit si tam svuj
3) Provest zadarmo oblehani/pokorovani zeleneho zetonu, pokud tva armada ma alespon 3 jednotky (pocet jednotek = 3+, ne sila jednotek = 3+). Oblezeni mesta ciziho hrace je agrese.

Pokud pouzijes kartu udalosti nebo bonusovou kartu na pokladani zetonu, muzes si pokladat zetony do dvou pohybovych bodu od zetonu, ktere byly tebou umisteny pred vyuzitim dane karty.

Pohybova faze: behem pohybu muzes za dva pohybove body odstranit cizi zeton (NIKOLIV polozit svuj) nebo vykonat jedno oblehani/pokorovani, pokud tva armada ma alespon 3 jednotky.
Vyjimka: behem zadne Tyche/Pohybove faze nesmi byt zadny bod oblezen vice, nez dvakrat. V souhrnu to znamena, ze mas maximalne pet oblezeni za tah: 1x Surrender, 2x Tyche (4 bodova karta na pohyb), 2x Movement (Dobry hod a general jde 4 policka).

21.7.2010 13:52:58

další dotazy
Tak má za seboz první ostrou hru a dalších pár nejasností:
1) Když získám kartu generála při rozdávání karet TYché. Tak ho zahraji vrámci segmentu Tyché a: a) umístím ho do jeho volitelné lokace (co když to je generál s fialovým pruhem - hrálo nás méně než 4). Umístím ho jen s jednotkami, nebo i s kontrolními žetony? b)chci ho umísit jako posily. Znamená to, že jde do boxu rozprášení a umístí se až ve fázi posil? Nebo to je myšleno tak, že ho mohu umísiti na stejná místa jako posily, ale ihned (a zase s žetony, jednotkami?)
2) Když mám obléhané město, má již Siege point 2, a uvnitř dvě jednotky. Přijdu mu na pomoc s jinou armádou (obléhaná CU se zapojí do boje) a boj skončí remízou. Co se stane ?

23.7.2010 07:39:06

třetí dotaz
3) Při zachytávání (intercepting) dojde při boji k remíze. Kdo ustupuje o jedno pole? Zachycený nebo zachytávající? U nás ustupoval zachycený, protože zachycení je bráno jako obrana a ustoupit má útočník.

23.7.2010 17:23:50

Dotazy Sasi
1) Vzdy prichazi s jednotkami. Prichazi ihned.
a) Pokud prichazi do sve provincie, muzes si polozit sve markery vsude, kde neni nepratelska jednotka.
b) Pokud je umistovan jako posila, pouziva se pravidlo 5.3. na strane 4. Mohou okamzite jit na spratelene policko nebo ke Tvemu generalovi. Do velkomesta nebo k velkemu generalovi muze jit vice nez 2 jednotky, na jina tvoje policka nebo k malemu generalovi muze jit maximalne 2 jednotky. Je dobre si precist taky restrikce.
2) Boj skonci remizou, obe strany ztrati jednu jednotku, utocnik ustoupi zpet. Pokud jsi odebral ztratu z posadky, mesto automaticky padlo - 2 oblehaci body pri 1 jednotce posadky (pravidlo 15.1.3., str. 12). Pokud jsi odstranil jednotku z vnejsi armady, oblezeni pokracuje dal a porad ma 2 oblehaci body.
3) Ano, jak jsi napsal. Pri intercepci se interceptor umisti na policko, kde interceptuje. Za utocnika se povazuje ten, ktery tam sel (pokud nepouzivate Optional Rule, ktere role pri intercepci prevraci). Ustupuje tedy zachyceny a doslo k remize, takze ustupuje on.

23.7.2010 19:50:53

upřesnění
ještě k Bodu 1) To znamená, že umístím kontrolní žetony jen v případě, že dávám základního generála do jeho startovní volitelné lokace, pokud jde jako posily tak nikoliv? My jsme to hráli, že nelze umístit kontrolní žetony ani při umístění do volitelné lokace, protože generálové, bez fialového pruhu, kteří se berou také z balíčku Tyché žádné žetony nemají a mysleli jsme, že základní generálové v balíčku Tyché jsou jim dáni na roveň...

24.7.2010 14:53:09

Velmi dobra otazka
Presne tak.

Divam se do pravidel, podle pravidla 24.1., option 2 (strana 17), se pise pokud se hraji "these generals" (Lysimachus a Leonnatus). Do balicku se podle 24.1./2 a 24.2./1 davaji podle tito dva panove a pouze na ne se tedy vztahuje pravidlo, ze kdyz prichazi do sve provincie, tak ji zabiraji.
Strucne tedy: pokud date do Tyche Leonnatuse a Lysimachuse, pak se na ne vztahuje bonus s tim, ze se pokousi o zabrani svoji provincie. Jinak nikoliv.

Vlastni zkusenost: My kdyz hrajeme ve dvou nebo ve trech, tak rozdavame maximum generalu hned na zacatku. Ve dvou - ctyri, ve trech - tri (Eumenes je devaty). Ti nahodni generalove navic mohou dost zamichat s hrou, je-li jich hodne.

24.7.2010 17:10:59

to StevensonJunior
Příště zkusíme také rozdat co nejvíce generálů. Stalo se nám, že mi zbyli dva(jeden mi umřel v boji) a soupeř si dva nalízal a měl jich pět.
Líbí se mi i volitelné pravidlo, kdy se 2 generálové nezamíchají do balíčku Tyché a kdo přijde o generála, může si jednoho po zahození karty 4 OP vzít.

25.7.2010 08:59:37

Odlozeni dvou generalu
To pravidlo s odlozenim Seleucuse a Eumenese se me osobne prilis nepozdava z nasledujicich duvodu:
Chytry powergamer se muze rozhodnout, ze bude zamerne obetovat mene schopneho generala, napriklad tim, ze ho vysle bez jednotek a necha ho prejet nepritelem - potom ten umira na 5+. Jenom proto, aby si mohl vzit noveho lepsiho velitele.
Vize, ze jeden z techto velitelu prijde s velkou jistotou, donuti ostatni hrace k odlisne hre. Predevsim pujde o Babylonii, kde se muze objevit Seleucus. Staci mu pridat jednu jednotku a uz muze oblehat mesta.
Je jasne, ze to pravidlo ma nabidnout vetsi vyvazenost, a ze i ve hre ctyrech hracu se muze stat velky nepomer generalu - v ultimatnim pripade jeden ze ctyr hracu bude mit kombinaci 6 velitelu: Antigonus + Demetrius (jeho syn), 1 zakladni general ne-Antipater, Cassander (karta, Antipater zemrel), Seleucus (z baliku), Eumenes (z baliku), ale nikdy se nam podobna kombinace nestala. Rekordem bylo 5 generalu u jednoho a mel obrovske problemy pro ne najit jednotky. Dopadlo to nakonec tak, ze pouzival tri velitele a dva popijeli vino ve mestech.
Jenom mi pripada, ze moznost automatickeho zisku noveho velitele v pripade ztraty noveho povede k vzniku odlisnych taktik zalozenych na zamerne snaze prijit o velitele.

25.7.2010 14:49:15

...
Předesílám, že moje dotazy mohou znít trochu hloupě, nicméně jsem ve fázi studia pravidel a některé "body" si nedovedu prakticky představit:

3.5 Fáze strategie:
..."fáze strategie končí po pátém tahu" - takhle je to napsáno v pravidlech a já jsem myslela, že fáze strategie má 4 tahy (průběh jednotlivých tahů 1-4)


7.6. cvičení jednotek
nerozumím tomu, ja je myšleno, že "karty utracené v průběhu dvou nebo více segmentu Tyché"...já jsem myslela, že během segmentu Tyché se hraje jedna karta?

8.1. Vůbec mi není jasné umístění a přemístění menšího generála. "může být umístěn na mapu v kterýkoliv okamžik"...."můžete je přemístit bez omezení v průběhu vašeho kola" (to zní jasně, ale nějak nevím, zda si to představuju správně, že prostě vezmu menšího generála a dám ho kamkoliv a kdykoliv ho kamkoliv přemístím...)

Mohl by mi to někdo vlastními slovy prakticky vysvětlit? :-)

2.3.2011 09:09:50

pokusím se
Fáze strategie má 4 "části" 1.Kapitulace, 2.Tyché, 3.Pohyb, 4.Zásoby...a každý má pět karet tedy tahů, tedy v jednou kole zahraji pětkrát fázi strategie...

cvičení - ve fázi strategie v části 2. Tyché, kartu nepoužiji ani jako event(česky si nevzpomenu) nebo na OP, ale jen ji zahodím a podle bodů OP si začnu cvičit jednotky...
příklad: zahodím v prvním tahu kartu s 2OP a začnu si cvičit pomocný sbor(mercenary) vezmu si žetonek mercenary dám na něj svůj žeton vlivu a dám jej na číselník(bodovací stupnice) na pozici 2, v druhém tahu zahodím 4OP kartu, za 1OP dokončím výcvik mercenary - vezmu z číselníku a umístim podle pravidel podpory, a za zbylé tři body si začnu cvičit věrné makedonce - umístím na počítadlo na pozici 3 se svým žetonkem a v dalším tahu, pokud zahodím 4OPkartu, tak jsem si vycvičil věrné makedonce...

jak píšeš, můžeš s ním dělat cokoliv, hlavně ho používáš při odkládání jednotek, nebo při pokusu o intercept, nebo když jednotku necháš na znepřáteleném území, neboumře hlavní velitel..jak je popsáno v 8.1...
příklad jedeš s generálem a chces si připravit obsazení více měst v provincii najednou v příštím tahu, a tak postupně rozhazuješ jednotky po mapce a přidáváš tam své generálky, nebo ho vyšleš na dalekou cestu, kdy by jsi zbytečně tam posílala velkého generála...

snad to jde z mého výkladu pochopit, omlouvám se jako učitel bych se neuživil...

2.3.2011 11:14:54

to "tajemná"
jen doplnění k malému generálovi:
Generála přidáváš jen když potřebuješ označit z nějakého důvodu jednotky, které nemají zase z nějakého důvodu hlavního generála. Počet menších generálů je limitován jejich počtem (tuším že jsou 4).

2.3.2011 13:41:28

...
zatím děkuji, chlapci .-)

3.3.2011 11:08:43

příklad na straně 5
1. Na straně 5 je v pravidlech příklad na umisťování žetonů vlivu pomocí Tyché karet. Nerozumím proč nelze umístit žeton vlivu na pozici vlevo nahoře. Pode mě je ve vzdálenosti dva přes tranzitní bod.

2. Dále nerozumím souvisloti poslední věty bodu 7.5

PŘEMĚNA NEPŘÁTELSKÉHO KONTROLNÍHO ŽETONU NA SPŘÁTELENÝ KONTROLNÍ ŽETON: Toto se běžně děje ve fázi kapitulace (6.0) ve všech místech obsahujících spřátelené BJ.

Znamenáto, že nelze pomocí Tyché karet měnit nepřítelské body vlivu na své? Ale proč je to popsané tak divně?

19.7.2011 12:24:06

Parxel
1. Nejde, protože vzdálenost je 3. Přes úžinu do transit pointu to stojí 2 movement pointy, z transit pointu k "N" je to další bod a PC můžeš dávat do vzdálenosti max. dva od výchozího bodu.

2. Pomocí karty nemůžeš změnit vliv. Pouze když na něm stojí tvá jednotka, tak můžeš za 2 body pohybu odstranit a v dalším svém tahu tam za body umístit svůj CP. Případně odstranit v surrender segmentu a pak ve svém tahu kartou přidat svůj CP

19.7.2011 12:56:20

Sjone
Dík.

Add 1) K tomu jsem se ještě nedostal, ale tušil jsem, že by v tom mohlo něco takového být.

Add 2) Připadá mi, že kdyby tenhle odstavec vynechali, tak by to bylo líp. Takhle to spíš mate.

19.7.2011 13:17:22

Parxel
1) V kapitole Movement je taková rádoby tabulka, kde jsou jednotlivé ceny úkonů v movement pointech.

2) Naopak mi ten odstavec přijde důležitý. Když jsem se to učil, tak jsem si zmateně myslel, že to jde a v tomhle odstavci je to přesně vysvětleno.

19.7.2011 13:22:48

Interception
Mám tři dotazy na provádění interception. K vysvětlení používám obrázek obsažený v pravidlech na str. 9

1. Pokud bych jako červený minor generál s jednotkami chtěl udělat interception v místě C a neuspěl v hodu. Smím se ještě jednou pokusit provést interception v místě D? Jinak řečeno, smí 1 armáda udělat další pokus o inteception, ale v jiném místě, pokud v prvním místě neuspěje?

Podle pravidel bod 10.7 poslední věty si myslím, že to nejde.

2. Armáda uspěje v inteception, přesune se na cílové pole, vyhraje bitvu a tudíž donutí útočníka ke stažení se. Smí tato armáda, která již vykonala inteception provést další inteception (např. do jiného místa a proti jinému hráči). Např. červený minor general dělá inteception do bodu C uspěje, vyhraje bitvu a modrý se stáhne. Smí červený udělat s touto armádou interception proti dalšímu generálovi, který vstoupí např. na pole D.

Myslím, si že toto neporušuje žádné pravidlo.

3. Pokud bych měl více armád v přilehlých místech bodu C. Modrý generál vstoupí na pole C. Ohlásím, že chci dělat Multiple interception např. 2 armády z různých míst.

a) 1. armáda uspěje v interception a porazí protivníka. V takovém případě nemá smysl pokračovat v interception u 2. armády.

b) 1. armáda uspěje v inteception, ale nepřítele neporazí. Pokračuje 2. armády v interception nebo ne? Tady si nejsem jistý, jak to je.

Může někdo poradit, případně mě vyvést z omylu. Díky moc.

26.7.2011 14:52:37 | Upraveno autorem (porovnej)

parxel
1. myslím si opak, nemůžeš armádu rozdělit a dvakrát zaútočit na stejné místo, ale na různé můžeš.

2. interception je jen proti pohybujícímu se soupeři, takže pokud by kolem procházela další armáda tak proč ne... pokud ale po jeho vyhrané bitvě po interception, tam jen v přilehlém místě stojí, tak jí může jen zamávat a počkat až se pohne (nesmí do startovní pozice samozřejmě)

3.zde si nejsem také jistý...není to náhodou tak, že vyhodnotíš oba pokusy armády a útočíš oběma do kupy?..ale to je nesmysl...ne vyhodnocuješ postupně, protože musís určit všechny pokoušníky před začátkem vyhodnocování interceptu...


těd to čtu a logik ze mne nebude

1.ano mohu se pokusit o interception v každém přilehlém místě, kudy prochází soupeřova armáda.

nemohu armádu rozdělit a zautočit dvakrát na to samé místo.

2.po úspěšném interceptu, si jednotky vydechnou a z kopečku pozorují až zas někdo půjde kolem

26.7.2011 16:48:42 | Upraveno autorem (porovnej)

ocasek
Dík. ad3) To byla zajímavá varianta, že se všechny armády jednoho hráče, které se pokouší o interception spojí a pak zaútočí společně.

26.7.2011 22:05:20

Vybíráme z Bazaru

Příbehy impéria
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas