Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

nejasnosti v pravidlech a pod....
8.11.2009 23:27:05

Beholder
napada me jedine ze do te uhlopricky

17.11.2009 11:58:16

Ringo
to jde? já myslel že dveře jdou otevřít jen když před nimi model stojí...

17.11.2009 12:01:12

Beholder
ja si to myslel, ci spise stale myslim stale, ale mozna se mylim

17.11.2009 12:47:36

dveře
v místnosti i do úhlopříčky

17.11.2009 12:50:23

fakt že jo
To open or close a door a model must be in a square adjacent to the door and with the door in one of its three forward squares. It costs 1 AP to open or close a door.

17.11.2009 13:06:59

otevírání dveří
Dveře lze otevřít na jednom ze tří bezprostředně sousedících polí. Takhle to fungovalo i v minulosti, takže pro lepší ilustraci a pochopení přidávám obrázek z druhoedičních pravidel:

http://img690.imageshack.us/img690/3324/oteviranidveri.jpg

17.11.2009 14:30:47

vítězství mariňáků v II. Misi
Mariňáci vítězí v tom momentě kdy obsadí ta dvě políčka na mapě od kterých je vzdálenost ke všem vstupům stealerů 6 polí a tím pádem stealeři nemohou na mapu nasadit blipy, je to tak?

a ještě jeden malý dotázek: Když je mariňák na hládce a stealer je od něj třeba tři pole vzdálený ale není otočený k němu, ale o 90° jinak. Když stealer využije své schopnosti a otočí se o 90° (směrem k mariňákovi) a udělá krok dopředu v rámci jedné akce, tak mariňák na hlídce pálí ihned po otočení stealera nebo až potom co udělá krok dopředu?

21.11.2009 13:54:15

2 Beholder
Gratuluji! A ano, podmínky vítěztství jsou správné.

Co se týče střelby v Overwatch módu, střílíš na stealera až poté, co daný pohyb zkompletuje. Takže až dokončí pohyb s gratis otočkou...

21.11.2009 15:53:57

mart
to mi jako gratuluješ k mojí první výhře za mariňáky jo :)? Tak teda dík :), ale pro změnu v té druhé misi mají na první pohled podle mě výhodu mariňáci. No ale opět jsme si zkusili první misi (asi po sedmé), už jsem hrál sto pro věechno správně a zase jsem prohrál :), tak aspoň v té druhé, díky assault canonu se kterým minout, už chce extra smůlu jsem vyhrál :)...

21.11.2009 21:43:56

overwatch
Mam marinaka v OW, na konci chodby se otevrou dvere, za nima je GS, marinak strili a zabiji GS, model je odstranen a za nim je videt dalsi stojici GS, muze marinak hned zacit strilet?
Diky

22.11.2009 10:20:15

zgrywus
ne, ne..jedině pokud se pohne

22.11.2009 10:35:22

beholder
ani za pouziti command points?

22.11.2009 13:20:46

zgrywus
to ano

22.11.2009 13:28:10

2 zgrywus
Nene, nemůžeš na něj střílet a to ani za použití command points, tedy CP.

Stealer provede nějakou akci, v LOS některého z mariňáků, a ty následně můžeš využít CP. A pak ještě střelbu v Overwatch, pokud tedy CP nepadne zrovna na mariňáka v Overwatch módu, kterýžto mód by se tímhle ihned zrušil.

Pořadí je tedy - použití CP a pak eventuální střelba v Overwatch. Nikoliv naopak, čili pokud využiješ střelbu v Overwatch, na využití CP už pak nemáš nárok!

22.11.2009 22:30:57

mart
ale dyť CP můžu využít kdykoli a na cokoli, tak proč by si nemohl za 1 CP vystřelit na GS (za předpokladu že se mu přeruší OW)

btw. napadl mě další dotaz. Používám CP i na to když mi chybí jeden bod na OW. Zbývá mi poslední AP, ale na OW jsou potřeba 2AP, tak použiju 1AP + 1CP a provedu OW, je to možné?

22.11.2009 23:34:57

...
tak si tak pročítám pravidla a asi zase něco hrajeme blbě :). CP nemůžu použít třeba na konci kola GS k vystřelení na GS, který se nehýbal? Např. Mám ještě poslední CP a v tahu GS se pohybuje jeden GS proti mariňákovi, který má Guard a zastaví se třeba 2 pole před ním a dál už se nehýbe. Jede s dalšíma GS a blipy a pak ohlásí konec kola. Nemůžu s tím mariňákem co má guard využít poslední CP a vystřelit tak na GS před ním?

22.11.2009 23:47:08

2 Beholder
K tomu využití CP - tyhle body nemůžeš využívat kdykoliv. Tedy kdykoliv během fáze stealerů. Viz FAQ:

Command points have priority over everything. In your
turn, spend them however, wherever, and whenever you
want with no restrictions, interrupting another Space
Marine’s actions if desired. In the Genestealer's turn, you
have to wait until one of your Space Marines sees
something that they can react to. Then decide if you
want to spend any command points – you may do so to
carry out a single action with a single Space Marine
anywhere on the board (not just one that saw the
Genestealer do something). After spending any command
points, check for overwatch shots for Space Marines that
didn’t have command points spent upon them.

Jinak do Overwatch režimu můžeš pochopitelně přejít tebou naznačeným způsobem, tebou naznačenou bodovou investicí. A nebo jenom za využití CP... prostě už ti došly akční body u daného mariňáka a tak použiješ 2CP (máš-li je) pro aktivaci Overwatch. CP lze využít jak během fáze maríny, tak fáze stealerů. Ve druhém případě už jenom jako reakci, viz FAQ výše.

I když pravidla jsou i v tomhle bodě trochu zvláštní. Poněvadž na pohyb stealera můžeš reagovat de facto dvakrát. Jednou za využití CP u téměř jakéhokoliv mariňáka a potom ještě střelbou v Overwatch v případě, že CP nebylo užito zrovna u tohoto mariňáka střílejícího v OW módu.

Ale pokud má mariňák v OW zaseklou zbraň a jde proti němu stealer, sice zbraň může za 1CP zprovoznit a přejít do Overwatch, ale nemůže ihned začít střílet. Takže tady reaguje marína už jenom jednou:o)

Když to tak vezmu kolem a kolem, mají v pravidlech spoustu zajímavých výjimek a čím déle se s nimi seznamuji, tím více nabývám na pocitu, že si asi udělám nějaké vlastní úpravy:o)

23.11.2009 00:23:13

mart
Aha, takže to co jsem psal ve 22.11.2009 23:47:08 udělat lze, protože tah GS každopádně skončí nějakým pohybem kdekoli na mapě a podle FAQ na to může reagovat i mariňák který tento pohyb přímo nevidí...

ještě k tomu zaseknutí zbraně a opravě...Postup může vypadat takto?
1) pohyb GS
2) střelba (hod kostkou, padlo 2,2 - zaseklá zbraň)
3) pohyb GS
4) oprava zbraně a obnovení OW za 1 CP
5) pohyb GS
6) střelba

23.11.2009 00:32:14

mart
podle me je to s tou zaseklou zbrani v poradku, marinaci nemohou reragovat 2x (CP strelba jeden + OW strelba druhy), pokud se jim zasekne zbran, protoze zaseknutim je OW prerusen dokud nebude zbran opravena. A ten 1 CP pouzivas na odseknuti zbrane, tedy reakce 1 a druha reakce nemuze prijit, protoze prechazis zpet do OW, tudiz v OW jeste v tento moment dany marinak neni.

Me by spise zajimalo, co se stane, kdyz se s marinakem se zaseknutou zbrani za 1 CP v tahu GS pohnu. Mel by se zrusit OW, ale zrusi se tim i zaseknuta zbran? Protoze kdyz se pohnu, mel bych zetonek OW (a tedy i zaseknute zbrane v tomto momente) odstranit.

23.11.2009 06:53:03

2 Beholder
Tah GS, skončivší pohybem kdekoliv na mapě, musí pořád někdo z mariňáků vidět - pokud tomu tak není, nelze využít CP. Tým mariňáků reaguje na akci, kterou někdo z jeho členů vidí.

Postup při zaseknutí zbraně je zcela správný!

23.11.2009 13:09:17

2 Ringo
Co se stane? Za prvé, máš pořád zaseknutou zbraň (potřebuješ 1CP a nebo počkat do začátku fáze maríny) a do overwatch režimu sice můžeš zpátky přejít, ale nyní za 2CP. Takže vedle mariňáka necháváš po dobu fáze stealerů žetonek zaseknuté zbraně, znemožňující mu reagovat...

23.11.2009 13:12:05

to mart
slovo "skončivší" mne tedy hodně pobavilo. Nepíšu to proto, že bych chtěl někomu opravovat správné tvary přechodníků, ale fakt jenom proto, že když jsem to četl , tak jsem se dost zasmál ;-), jiank samozřejmě chápu, že o správný "češtin" tady v diskuzi nejde.

23.11.2009 13:35:12

mart
jo, díky, už to asi pobírám :).

Ale ještě přece jenom...Chápu správně tohle:
GS provede někde na mapě akci a nějaký mariňák poblíž ho vidí a s CP může zareagovat i jiný Mariňák úplně někde jinde, tím pádem může vystřelit ten Mariňák po tom GS co se nehýbal z příkladu, který uváděl zgrywus. Je to tak?

In the Genestealer's turn, you
have to wait until one of your Space Marines sees
something that they can react to. Then decide if you
want to spend any command points – you may do so to
carry out a single action with a single Space Marine
anywhere on the board (NOT JUST ONE THAT SAW THE GENESTEALER DO SOMETHING)

Pokud ano tak to opět nedává moc logický smysl :)

23.11.2009 15:16:58

2 Beholder
Přesně tak. O logice bych nechtěl polemizovat, každopádně v první edici mohl zareagovat jen a pouze mariňák, v jehož LOS stealer provedl nějakou akci. Což byla zhusta střelba v Overwatch módu.

2 kren

Ale jen klidně opravuj, já mám patvary rád;o) Co bys řekl na "tah končiv..." lepší?

23.11.2009 16:00:14

mart
ja jsem pro skončeje:-)

23.11.2009 16:11:27

Vybíráme z Bazaru

Pax Romana
Pax Romana
Akt. cena: 1800 Kč
Končí za: 9 dnů

Offcanvas