Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

nejasnosti v pravidlech a pod....
8.11.2009 23:27:05

souvislá střelba
Ale jo, to, že pokud střílí v Overwatch módu více mariňáků, nemá nakonec bonus nikdo z nich, zní dobře!

A navíc zcela v duchu záměru třetí edice, která se věci snaží spíše zjednodušovat, i když forma podání tomu někdy tak zcela neodpovídá:o)

9.11.2009 14:33:40

Ringo
Viděl bych to tak, že buď jsi měl použít CP na toho špatně střílejícího mariňáka hned, nebo máš smůlu, je vyrušen ze svého soustředění a musí pracně zaměřovat znovu.

9.11.2009 14:58:40

JCP
myslel jsem si to, bylo by i obtizne dohadovat se kdo svuj ah ukoncil strelbou a kdo ne. Ale jinak to naruseni souvisle strelby dalsimi marinaky na hlidce, to mi je nejak proti srsti, treba v pocitacove verzi od EA z 93, ktera tu hru docela rekl bych presne kopiruje, tam palili na hlidce vsichni jako o zivot:-)

9.11.2009 15:06:25

2 Ringo
To mohou přeci i tady. Pálit jako o život. Nikdo jim v tom nijak nebrání. Nicméně v tebou zmíněné počítačové verzi se ještě neuplatňovalo pravidlo pro sustained fire bonus v rámci Overwatch módu, tedy hlídky.

Buď jak buď, pokud přistoupíš na kompromisní rešení, které zde zaznělo, nebudeš oproti počítačové verzi v ničem ochuzen.

9.11.2009 15:10:53

Ringo
No možná pálili, ale byli u toho v režimu souvislé střelby nebo nebyli?
Jinak souhlas, taky se mi to zdá poněkud podivný, ale v těch anglických pravidlech to je tak napsaný.
A pokud nechceme hrát jinou hru (variantu), tak nám nezbývá než je akceptovat (nebo vyrazit z GW upřesnění v jiném smyslu, než se jeví z těchto pravidel).

A to vysvětlení, že mariňák ztrácí koncentraci, když se okolo něj děje ještě něco jiného než pohyb cíle, dává smysl.

9.11.2009 15:17:11

pravidla v elektronické verzi
Pokud má někdo zájem o originální pravidla v elektronické podobě, může zamířit sem:

http://files.uloziste.com/e044b6499599c563/

9.11.2009 16:08:04

JCP
v jakem rezimu byli pri hlidce pravda nevim, jen vim ze padal jeden GS za druhym, zatimco ve stolni verzi mam opravdu problem se trefit a proto velmi spoleham prave na souvislou strelbu. Doufam ze se uplatnujetedy alespon v pripade ze ji dela jedn marinak na hlidce:-) Jinak ta predstava ze se marinaci rusi vlastni strelbou, nevim nevim, ja mel za to ze maji zkoordinovane postupy a jsou na hlidce defakto smluveni apresne vedi co maji delat, takze by se vyrusovat nemeli. Ale pravda, ridme se pravidly, nedelejme z toho jinou hru:-)

9.11.2009 17:03:47

jsem asi slepy
muze mi nekdo rict, na kterestrane anglickych pravidelnajdu to proavidlo, ze pokud je vice marinaku hlidajicich jednu oblast apali po jednomalienovi, ztracibonus souvisle stelby?

A zaroven sezeptam jeste na jednu vec - zaseknuta zbran. Dle odstavce v pravidlech jsem nasel 2 varianty jejiho opraveni, vzdy to musi stat jeden bod: vzhledemk tomu ze se zasekne zbran jen pri palbe v overwatch rezimu, muze byt utracen jen usporeny command point. To je jedna moznost. Druha moznost je jen ta, zeseodstrani zeton zaseknuti na konci tahu pri vyhodnoceni stavu mise.

9.11.2009 17:16:36

2 Ringo
Popravdě, netuším o jakou počítačovou verzi SH se tady jedná a mluví, ale asi takhle. Jednak mám opět zvláštní dojem, že si tady vůbec nerozumíme, a potom, tak, jak je to tady v diskusi pravidlově předestřeno, to už funguje od nepaměti. Od první edice, která se objevila na trhu v roce 1989.

A že ti při hlídce v PC verzi mariňáci kosili stealery jak na běžícím pásu je sice možné, ale v tomhle ohledu jsi musel mít skutečně extrémní štěstí. Třeba v tom, že se ti vůbec nezasekla zbraň.

Jinak za sebe mohu říci, že třetí edice má pravidla výrazně zvýhodňující mariňáky a zejména mise s librarianem jsou někdy procházka růžovou zahradou. Zejména s misemi číslo VII a VIII si v Games Workshopu nedali evidentně moc práce při testování, skoro bych řekl, že žádné snad ani neproběhlo.

9.11.2009 17:20:50

jsem asi slepy
Jednak jsem tu část tady už citoval jejím doslovným přepsáním, druhak bych se přimlouval za řešení navrhnuté JČP, ale když jinak nedáš. Je to stránka 19 - druhý odstavec ze druhého sloupce.

Co se týče zaseknutí zbraně, máš to správně.

9.11.2009 17:27:52

mart
ja hral na pocitaci verzi z roku 1993, nevim jaka edice pravidel to byla, mise byly zcela totozne. Pravda, bylo to poupravene pro pocitacove prostredi, takze v pauze ktera mela urcity limit si hrac naplanoval a naklikal dopredu co marinaci maji delat (presypaci hodiny vpodstate) apak akci spustil a nastala realtime faze, pri ktere slo prikazy jeste poupravovat dle potreb. Samozrejme zbrane se fest zasekavali, ale nebylo problem vykostit v krizove palbe i 10 nabihajicich GS.

9.11.2009 17:47:05

mart
jinak ten odstavec na ktery me odkazujes znamena pokud vim, ze souvisla strelba je marinakum odebrana v pripade, ze jiny model nez cil prejde k akci, cemuz rozumim tak, ze se prestane pohybovat GS na ktery bylo strileno a zacal sepohybovat jiny, cimz cil konci s akcemi pro tento tah a palba marinaku na jiny cil neni v souvisle strelbe. Mozna v predchozich pravidlech byla souvosla strelba narusena akci jineho marinaka, ale v pravidlech 3. edice to nenachazim, proto jsem se taky ptal, kde to tam je, mozna to stale prehlizim. Mozna blbe chapu co jemysleno slovem target - cil. JEstli je tim mysleny cilovy marinak ktery je na tahu a akci prevezme jiny model - tedy jiny marinak. ale z kontextu pravidel mam dojem, ze modely jsou mysleny GS. A target v tomto pripade znamena cil na ktery je srileno. Doslova: "Sustained fire is lost ...... if a model other than target takes an aaction"

9.11.2009 17:52:52

Ringo
modelem je míněna figurka jak mariňáků tak stealerů

9.11.2009 17:55:44

JČP
jako nechci zase aby tovypadalo ze se chci hadat nebo prosazovat svou, ja se jen snazim najit logicke vysvetleni pro to, co vypada ze je logicke, dokonce por me by to vyplyvalo i z pravidel, ale skutecnost je zrejme jina. Mdely jsou i marinaci, ale akci overwatch provadeji vsichni najednou, uz jen proto, ze pali i na cil ktery odstreli treba uz prvni marinak, proto neni podle me smerodatne, ktery marinak udelal akci prvni, ktery jako druhy, protoze to je jen vynucenost zduvodu ze nemame tri ruce a akce musime provest v tomhle "postupne", nicmene mi to neprijde tak, ze pali v ow jeden marinak ,pak prebira iniciativu druhy a tim narusuje souvislou palbu prvnimu. Modely jsou opravdu i marinaci, aleakce v tonhle pripade iniciativne cini hrac za GS, hraci v OW preci neridi sve akce jako ve svem tahu. Takze me proste zajima, z ceho ve skutecnosti vyplyva to, ze v OW proste vice hlidkujicich marinaku nema bonus za OW. Me to z te vety v pravidlech proste propada, ze je souvosla strelba vazana proste na jeden cil, ten pokud epohyuje, tak marinaci tu vyhodu souvisle strelby proste maji, at jich je kolik chce. Uvedu opet takovy priklad z pocitacove verze. V pauze si naklikam ukoly, pak odpauzuji a ukoly se spusti. Hra samozreme nebere na zretel, ktermu marinakovi jsem naklikl ukol prvnimu a kteremu poslednimu, vse se provede najednou. Na stole to samozrejm nelze, nemame 4 ruce, nemuzeme vse najednou rozpohybovat.

9.11.2009 18:38:58

2 Ringo
Jak je řečeno už níže. Ještě bych k tomu dodal, že při eventuálně křížové palbě musíš stealera dostat, pokud ti jenom trochu slušně padají kostky. Přičemž díky využití CP pro případnou opravu zaseknuté zbraně máš nyní mnohem větší šance, než kdykoliv dříve.

I z tohoto pohledu je mi ta tebou zmiňovaná počítačová verze, kdes protivníky likvidoval jak na běžícím pásu, zatímco tady to tak zdaleka nefunguje, vážně podezřelá. Protože třetí edice dělá z mariňáků konečně smrtící stroje, proti kterým v dlouhých chodbách už nemá cena stealery vůbec nasazovat. Jdou tu totiž jako dobytek na porážku!

9.11.2009 18:39:22

mart
ja prijimam tu variantu ze to tak je, me jenom nesedi proste to, ze to nvidim oficialne napsano, mozna vpavidlech predchozi edice, mozna v oficialnich FAQS, jdu to prohledat. Samozrejme to prijimam proto, ze je tato varianta mozna uz jen proto, abyto bylo vyvazene a zadna logika se za im treba ani neskryva.

Ta pocitacova verzeti podezrela vubec nemusi pripadat, neni to delano jako deskovka, jen to kopiruje pravidla, mise, ale anhodny prvek muze byt generovat vselijak. Nehlde na to ze tapocitacova verzeje i pri poctech mrtvych GS ktere jsem likvidoval po kvantech stejne obtiznostne nehratelna.

9.11.2009 18:43:33

2 Ringo
Pokud chceme konečně vyřešit otázku, kdy bonus pro souvislou palbu v Overwatch módu platí ve třetí edici, musíme vykročit ze začarovaného kruhu.

Předně, tenhle bonus tu samozřejmě mohou získat všichni mariňáci. Všichni ti, co jsou v Overwatch režimu. A za předpokladu, že každý z nich střílí na svůj vlastní cíl.

Problém vyvstává v momentě, pokud je tu víc mariňáků střílících na stále stejný cíl, neboli tehdy, když se vetřelec dostane do jejich křížové palby. Na kterou alternativu se ptáš?

9.11.2009 18:46:11

mart
samozrejme resim problem jeden cil a vice marinaku. palba na nej muze bayt resena ze predu a treba z boku z bocni chodby. Proc je v pravidlech napsano jiny model nez je CIL? Proc tam neni jen jiny model? To cil je zavadejici, protoze cilem jsou jen GS v tomto pripade pokud se jedna o palbu v OW.

9.11.2009 18:50:49

mart
pokud ale teda pristoupime na to, ze marinaci si ty akce narusuji, tak jsme pak skutecne tam, kde jsme byli v momente, kdy jsi napsal, ze marinakem, kterym jsi provedl akci OW jako poslednim, v pristim pohybu cile zacnes, aby nebyla jeho akce prerusena jinym kolegou.

9.11.2009 18:57:02

2 Ringo
Pokud tedy řešíme situaci, že se jeden a týž vetřelec ocitne v palebném poli dvou různých mariňáků - v Overwatch režimu, jsme zpátky u problému, pro nějž už JČP navrhl dle mého akceptovatelné řešení. Sustained fire bonus neplatí.

Proč je manuál napsaný tak, jak je, ti nezodpovím, každopádně napsaný není dobře. Ale co se týče sustained fire bonusu, těžko ho lze tady (v Overwatch režimu dvou mariňáků střílejích na jeden pro oba shodný cíl) použít z již dříve vysvětlených důvodů - protože se nejedná o souvislou střelbu. Její "nesouvislost" naruší druhý mariňák svou akcí, což je právě střelba v Overwatch režimu. Víc k řešení už asi nedokážu nabídnout, sorry.

9.11.2009 19:00:50

2 Ringo
Ano, ale popravdě, JČP řešení mi přijde přeci jenom elegantnější. Ve finále bude na tobě, ke kterému se přikloníš.

9.11.2009 19:02:53

mart
no, s cim nesouhlasim je prave to, ze akci strelby narusi druhy marinak svou akci, protoze v tomhle pripade provadeji tu akci vsichni spolecne, neni to tak, ze jeden strili a pak zacne strilet druhy a prerusi tim souvislost strelby toho predchoziho, protoze kdyby predchozi zasahl a zabil, druhy by uz akci neprovadel, protoze nebude strilet na neexistujici cil, presto se to deje. v tom bude asi nejvetsi rozpor, proc mi nesedi, ze se najednou nepocita bonus za souvislou strelbu, nevidim totiz duvod, proc by ji zaroven strilejici dva a vice marinaci najeden cil nemohli provadet. Proto jsem spise cekal, ze se tu dozvim: tady tohle a tohle jasne rika, ze vice marinaku strilejicich zaroven na jeden cil nedostava bonus za souvislou strelbu. Vysvetleni proc by to tak mohlo byt je sice mozne, ale spise v podstate vybasnene, aby se to jako realne okecalo.

9.11.2009 19:10:05

mart
jak je to vlastne popsano v edici druhe, nebo prvni?

9.11.2009 19:18:12

2 Ringo
Ono v podstatě celé dění ve Space Hulku probíhá naráz, všichni totiž provádějí akci souběžně, rozdělení na fáze a na kola je tu jenom kvůli dobré hratelnosti.

Takže není problém i během fáze maríny střílet dvěma modely současně na stejný cíl, při logické absenci sustained fire bonusu.

Ale pokud nemáš ten pocit, že tě naše vysvětlení uspokojují, nezbývá, než zamířit na BGG nebo jinačí komunitní web věnovaný deskovkám a vznést v příslušném fóru svůj dotaz.

9.11.2009 19:28:35

2 Ringo
V první a druhé edici žádný bonus při střelbě v Overwatch režimu není. Čili musí padnout na zásah šestka. A pokud se zbraň zasekla, v první edici bylo třeba nakonec tří bodů, aby mariňák přešel nazpět do Overwatch režimu. Ve druhé to už ani nebylo možné, protože velitelské body nešly použít při fázi vetřelců.

9.11.2009 19:31:14

Vybíráme z Bazaru

God of War karetní hra, NOVÁ
God of War karetní hra, NOVÁ
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas