Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy na pravidla

nejasnosti v pravidlech a pod....
8.11.2009 23:27:05

Hned hodim prvni dotaz
Serzant s Power Swordem - pri utoku Genestealera se brani stejne jako ti co maji pest? Tedy hodem jednou kostkou nebo smi s mecem jen vykryvat (predpokladam ze je tostejne jako u pesti, protoze na zaklade cehoby hazel kostkou, kdyz utog GS se vyhodnocuje na zaklade vyssiho cisla na trech kostkach oproti jednomu hodu kostkou u mariaku pri sebeobrane na blizko).

Jinak si nejsem zcela jist s temito vecmi jestli je chapu na 100% dobre:

1. Dobrovolne odkryti Blipu = hrac se rozhodne odkryt blip s kerym nebylo jeste tazeno, tudiz misto nej umistuje sve GS a ti mohou hned delat akce. V pripade ze hrac s blipem jiz hybal, smi jej odkryt, ale GS se jiz nesmi pohnout.

2. Nedobrovolne odkryti blipu a) marinak vleze do zorneho pole s blipem, cimz jej odkryje, GS v tomto tahu nesmeji delat akce.
b) hrac za vetrelce ve svem tahu tahne blipem sam do zotneho pole marinaku, cim okamzite odkryva blip, hrac za marinaky umistuje misto nej GS a hrac za vetrelce s temito GS nesmi v tomto tahu jiz delat zadne akce.

Dasli vec - plamenomet - horici mistnost hori jen do konce kola (trochu mi to nepasuje s tim, jak jsem to hraval kdysi na compu ve verzi od EA z roku 1993, kdy jsem zapalil mistnost a mel jsem more casu s marinakama prchat kupredu a mit jistotu, ze horici mistnost mi dostatecne dlouho bude kryt zada.)

8.11.2009 23:33:23

Ringo
Řekl bych, že s tebou ve všem souhlasim (včetně toho, že serža s mečem se brání stejně jako běžnej terminátor) až na 2b. Pokud to dobře chápu, tak hráč za geenst. nesmí dobrovolně táhnout blipem do zornýho pole mariňáka. To se může stát pouze neúmyslně. Například je zabit geen, kterej bránil ve výhledu na blip.

Ruku do ohně za to nedávám, ale takhle bych to viděl.

9.11.2009 00:10:38

2 Ringo
Taakže. Serža v souboji na blízko hází, stejně jako ostatní mariňáci (s jedinou výjimkou týpka s těmi drápy) jenom jednou kostkou. Se všemi bonusy, co k seržovi patří, tedy +1 a parry.

1. Přesně tak.

2. Pokud mariňák dostane do svého zorného pole blip a tento se odkryje, mohou se vygenerovaní Genestealeři hýbat za předpokladu, že se blip v dané fázi stále ještě nepohnul.

Jinak hráč hrající za vetřelce se nemůže s blipem pohybovat způsobem, aby se dostal do zorného pole mariňáků, to je proti pravidlům.

A co se týče plamenometu, zasažené místo hoří až do dalšího tahu mariňáků. Jedno kolo se vybrané místo na mapě zapálí (a je jedno, jestli během fáze mariňáků či stealerů - za CP) a hoří, přičemž ihned poté, co přijde znovu na řadu marína, oheň ustoupí.

9.11.2009 10:47:13

Ringo
Seržant s mečem má i pěst, takže normálně háže kostkou. Mečem nutí soupeře aby si hodil znovu kostkou s nejvyšším číslem a za pěst háže jednou kostkou. Když je na stráži, háže dvěma kostkama plus si ještě přičíta na kostce +1 za to že je seržant

1. V případě, že hráč s Blipem hýbal nesmí jej ani odkrýt.

2.
a) pokud to udělá mariňák ve svém tahu, tak je blip odhalen a GS nemohou s odhalenými stealery nic dělat, protože nejsou na tahu. Pokud to udělá mariňák v tahu stealerů, tak se mohou odhalení stealeři hýbat pokud před tím s tím Blipem hráč nic nedělal

b) to hráč za stealery udělat nesmí. Pokud to ale třeba omylem udělá, tak Blip vrátí na poslední políčko na kterém nebyl v zorném úhlu mariňáka a nesmí po zbytek kola nic dělat (ten konkrétní Blip)

Žeton plamenometu zůstává položený na svém místě až do fáze stavu mise na konci kola, kdy je odstraněn

9.11.2009 10:59:24

hmm
v některých věcech se s Martem lišíme, tak nevím. Mám otevřené cz pravidla odsud, anglické nemám u sebe, tak si nejsem jistý...

Každopádně měl bych taky dotaz:

Je-li Vesmírný mariňák šest nebo méně políček od vstupního bodu na začátku fáze Genestealerů, pak se tam umístěné Blipy posil musí skrývat až do konce kola. Rozhodne-li se tak hráč s Genestealery, mohou do hry vstoupit následující kolo.

Znamená to, že když ten samý mariňák je v té vzdálenosti 6 polí i další kolo, už to nic neznamená a hráč za stealery může aktivovat skryté stealery. Co když do té vzálenosti 6 polí přijde to další kolo další jiný mariňák?

9.11.2009 11:05:18

hmm
tak z vasich vysvetleni jsem vysledoval nektere okolnosti ktere jsem pred tim nevedel.

Takze Genestealer kryje vyhled za sebou a blipy se mohou pohybovat za nim bez odhaleni? Mel jsem za to ze zorne pole pro marinaka je cokoliv co je v primce ci včjiri jeho vyjhledu, tedy GS i ti co jsou za emi v prvnich radach.

Za nedobrovolne odkryti jsem tedy povazoval to, ze blip vleze sam do zorneho pole marinaka, protoze jsem si jinou okolnost jak k nedobrovolnmu odkryti muze dojit jeste jinak nez otevrenim dveri napr.

Resenim pro vetrelce pro pohyb GS do zorneho pole marinaka je tedy jedine odhalenim blipu za rohem a vbehnuti GS do chodby kde ma marinak vyhled?

Jeste dotaz k souvosle strelbe - uvedu priklad - v chodbe jsou za sebou 3 GS, prvni salvou zlikviduji jednoho, druhou salvou hned palim po druhem - plati pravidlo souvosle strelby ze na dalsi GS v rade pri palbe zasahuji uz i na 5?

9.11.2009 11:08:26

2 Beholder
"pokud to udělá mariňák ve svém tahu, tak je blip odhalen a GS nemohou s odhalenými stealery nic dělat, protože nejsou na tahu." - no, oni jsou na tahu hned po marinakovi a je otazkou jestli se v nem mohou hybat, jelikoz se to odhraje ve stejnem kole. Ja to z tech pravidel chapu tak, ze pokud hraje hrac za blipy a dojde k odhaleni, tak blipy ktere se odhalily a nebylo s nimi hybano se meni v GS kteri se pohybovat mohou. Pokud ale dojde k tomu odhaleni jeste za tahu marinaku, tedy marinak treba otevre dvere za kterymi je blip, tak tten se meni v GS, s kterymi hrac za vetrelce v tomto kole hybat nesmi, ale mozna se myslim, musim si to poradne jeste procist, mozna z dalsich souvislosti v pravidlech vyplyne neco jineho.

9.11.2009 11:13:57

.
Beholder: blokování GS- mariňák je blokuje po celou dobu, co tam stojí, vetřelec nemůže vylézt. Viz druhá mise, kdy mají mariňáci zablokovat všechny GS výlezy a pokud se to nepodaří tak všechny GS zabít.

Ringo: Blip sám vlézt dobrovolně do zorného pole nemůže. Pokud to udělá, vrátí se zpět na místo, kde ho mariňák nevidí a končí pohyb.

souvislá střelba: bonus se počítá vždy na konkrétního vetřelce, čili když zabiješ prvního, na druhého máš bonus až při druhém pokusu. A samozřejmě se nesmíš ani hýbat, pokud třeba couvneš, bonus ztrácíš ale to je snad jasné.

9.11.2009 11:17:41

blipy
v podstatě je to tak, že
a) GS hráč se s blipem nemůže ukázat před mariňákem. Pokud chce zaútočit, nejdřív blip vymění za figurky a pak táhne. S blipem nesmí vlézt do zorného pole dobrovolně.
b) pokud mariňák narazí na blip, dají se místo blipu figurky, ale umisťuje je mariňák (to je důležité)

9.11.2009 11:22:30

Ringo
Model vidí na neomezenou vzdálenost, pokud mu nestojí nic v cestě. Nachází-li se tak jiný model, zeď nebo dveře mezi mariňákem a jeho cílem, pak na cíl nevidí!

Nedobrovolná přeměna.

Jestliže kdykoliv během svého tahu dokáže Vesmírný mariňák dostat Blip do svého zorného úhlu, pak je okamžitě a nedobrovolně odhalen. Stane-li se toto během tahu Genestealerů, pak odhalení Genestealeři mohou být aktivovaní, pokud Blip doposud neprovedl žádnou akci. Pamatujte si, že Blip se nemůže pohybovat v zorném úhlu mariňáka. Hráč s Genestealery může pohybovat modelem nebo otevřít dveře blokující zorný úhel mariňáka a takto umožní mariňákovi vidět Blip. Poté by však následovala nedobrovolná přeměna.

Pokud jsi oba GS zasáhl a třetího ne, tak pak můžeš podruhé střílet na toho třetího GS se zásahem při hodu 5,6 (pokud jsi mezi první salvou a druhou salvou zůstal stát a nic nedělal).

9.11.2009 11:27:56

to all
Nejprve bychom si měly sjednotit terminologii. Sh se hraje na kola a v rámci každého kola se odehrávají dvě fáze.

Začíná to fází maríny, kdy své aktivity provedou mariňáci. A následuje fáze Genestealerů, kdy jsou v činnosti Genestealeři, a občas také marína za využití CP (velitelských bodů).

2 Beholder: tak tak, přičemž pokud do vzdálenosti 6 a méně polí přispěchá další mariňák, zabrzdí blipy o další kolo. Jinak je zajímavé, že blipy mohou být na jednom výstupu v max. počtu tří kusů, zatímco Genestelaerů tam může být nepočítaně (blipy totiž lze přetransformovat ještě před vstupem na herní plán).

9.11.2009 11:33:55

kandelabr
Blip nemůže vylést jen v prvním kole, co tam ten mariňák stojí. Druhá mise má speciální pravidlo o číhání, které obecně neplatí.
Beholdre novým mariňákem poblíž oblasti nic neovlivníš, blip čeká jen v tom kole, kdy byl nasazen. Cílem zřejmě je zabránit nečekaným útokům z hnízda.
Další mariňák jen zvyšuje šanci na přežití toho prvního:-)

9.11.2009 11:39:29

Ringo
Jestliže je na tahu Mariňák a dokáže dostat Blip do svého zorného úhlu (otevře dveře, přiblíží se k místnosti nebo k roku), je blip okamžitě nedobrovolně odhalen. Pokud tito GS přežili tah hráče za Mariňáky mohou se normálně v tahu hráče za GS hýbat.

Pokud je na tahu hráč za GS a hráč za Mariňáky díky zbývajícím command points odhalí Blip (nedobrovolně), tak se tito odhalení GS mohou hýbat pokud před tím odhalením hráč za GS s Blipem nehýbal.

Tak to chápu já z českých pravidel a doufám, že to chápu správně :)

9.11.2009 11:40:10

poznámka ke střelbě
Ještě bych rád připomenul, že "sustained fire" bonus, tedy bonus pro opakující se střelbu na stále stejný cíl, platí i tehdy, že se mariňák předtím pohyboval. Pokud opakovaně střílí na jeden a ten samý objekt a chce získat tenhle bonus (tedy že i hoidnota 5 na kostce znamená zásah), stačí se jenom zastavit.

Příklad, mariňák střílí za pohybu na vybraného vetřelce - musí hodit šestku. Napodruhé se už ale zastaví a střílí nadále na toho samého vetřelce, nyní už mu stačí pětka. Změna plánu, zase se pohne vpřed a střílí za pohybu na na toho samého vetřelce, opět však musí hodit šestku, jelikož za pohybu to ani jinak nejde. Pak se ale zase zastaví a střílí na toho samého vetřelce a už zase tu může padnout i pětka pro jeho zasažení.

9.11.2009 11:42:15

lurking
2 JČP: safra, máš recht, takhle to je vlastně správně. Omlouvám se za mystifikaci.

9.11.2009 11:44:42

tak jak :)
z logiky pravidel (českých, doma musím kouknout do anglických) má pravdu JČP protože tam je ta věta "Rozhodne-li se tak hráč s Genestealery, mohou do hry vstoupit následující kolo."

Pokud je to tak jak píše JČP, tak musím ještě u té vstupní oblasti rozlišovat ty blipy které jsem tam právě umístil a ty blipy které tam už jsou z minulých kol - tyhle v tom případě neovlivní Mariňák vzdálený 6 polí a mohou jít normálně do hry

9.11.2009 11:47:49

mart
nechápu :), co to je střelba za pohybu? Když se pohnu o jedno, pak vystřelím a minu a poté bez pohybu střílím znovu stačí mi 5 na zásah, toť vše ne?

9.11.2009 11:52:19

2 BEHOLDER
ty odcitovavas odstavce z pravidel, ktere si prectu taky, me zajima spravny vyklad;-)

ale uz jsem nasel tu spravnou vetu ktera se tyka toho na co jsem se ptal:" Jestlize v kole, kdy je odhalen, nebyl jeste Blip aktivovan, mohou byt umisteni Genestealeri aktivovani jako normalne."

9.11.2009 11:53:58

Co se tyce strelby
pokud to dobre chapu, taksouvisla strelba by byla pohybem narusena, po strelbe musi nasledovat opet akce strelba, jakykoliv pohyb mezi tim by bylo prerusenim strelby.

9.11.2009 11:56:25

Ringo
to co jsem psal ve 9.11.2009 11:40:10 není odcitováno, ale převedeno do vlastních slov :)

9.11.2009 11:57:15

střelba za pohybu
Máš dvě možnosti. Buď se pohneš za jeden akční bod (1AP) a pak, když stojíš, vystřelíš za další akční bod, tedy v klidové pozici. A nebo střílíš za pohybu za jeden akční bod. Pohyb a střelba probíhá současně.

Pravdu má JČP, i když souhlas, ty musíš u vstupu rozlišit nově umístěné blipy pro případ, že by se do šesti polí najednou nakvartýroval ještě nějaký další mariňák.

9.11.2009 12:01:03

mart
podle me pravidla o souvisle strelbe hovori naprosto jasne: Jestlize marinak vyuzije jakoukoliv jinou akci nez je strelba (at pujde o pohyb a strelbu nebo strili na jiny cil - cimz je vysvetlen vlastne muj dotaz nekde dole na palbu na dalsi GS v rade, tuhle vetu jsem jaksi prehledl). Tim je vysvetleno i to, ze pohyb a strelbu nelze zapojit do akce souvisla strelba, u ktere proste marinak musi stat na miste.

9.11.2009 12:04:33

ale jinak fajn
ze postupne vzajmene prichazime na to, v cem kdo nema uplne jasno (koukam ze kazdy v necem jinem:-) a doladujeme jak se to ma spravne hrat:-)

9.11.2009 12:05:54

k tomu hlidkovani u vstupu GS
trochu mi neni v tomhle jasna jedna vec - je jasne ze tohle plati jdno kolo a v tom dalsim uz hrac za GS muze blip zablokovany marinakem vminulem kole nasadit (pokud ovsem nedojde k tomu ze by je marinak videl, to by predpokladam hrac musel blip ve vstupu odhalit a vchazet do mistnosti s GS primo). Jak je osetreno to, aby hrac ncouvl o dve pole a znovu do mistnosti na 6 poli od vstupu nevstoupil? Pocita se jako porad tentyz marinak, ktery vstup blokoval v minulem kole, tudiz je vyraen z tohoto pavidla pro tohle kolo nebo se jeho ustupem z mistnosti "koulo" blokace rusi a v dalsim jeho vstupu obnovuje?:-)

9.11.2009 12:12:45

2 Ringo
Tady je to stoprocentně tak, jak říkám. Před bonusem (pětka na zásah) můžeš v pohybu střílet. Na straně 19 originální návodu máš ostatně obrázek potvrzující má slova.

Je tu vyobrazený mariňák, který za pohybu střílí za šest pro zničení cíle, aby se pak zastavil a získal při opakující se střelbě na stejný cíl tenhle bonus, kdy mu stačí k zásahu již pětka.

Je ovšem důležité tohle pravidlo uplatnit a rozvést ještě dále v Overwatch režimu. Ano, mariňák tu sice získává bonus pro střelbu na stále stejný, k jeho postavě eventuálně postupující cíl. Ale co když na tento střílí současně dva mariňáci v Overwatch režimu? Pak si musíte spočítat, kdy lze bonus uplatnit a kdy už nikoliv, protože došlo k přerušení palby iniciativou jiného mariňáka!

9.11.2009 12:15:01

Vybíráme z Bazaru

Marco polo
Marco polo
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas