Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
První fota z GenConu
http://twitpic.com/2btpdhsouboje
Tak tomu říkám inovace bez legrace. Odkazy jsem zatím moc nepročítal, to se přiznám, ale pokud budou souboje kámen, nůžky a papír, tak do toho nejdu. To je jednoznačná stopka.
Asi tak před rokem a půl, bych si myslel že to nikdy řeknu, ale zlatý kostky!
kostky
A kostky nejsou kámen nůžky papír :)
sappho
kostky jsou vrzeny... a je to. Kamen nuzky papir je zdlouhave.
sappho
Kámen, nůžky a papír se mi ve hře nelíbí. Už jsem si to jednou zkusil ve hře od Vládi Chvátila Kámen, zbraně a papír a moc mě to nenadchlo. Navíc u kostek se dá udělat plno vychytávek, který zvyšují pravděpodobnost úspěchu např. to, že s vývojem různých technologií se ti k hodu přičítá bonus, což se mi naopak líbí moc. Nicméně netuším jak to bude fungovat, takže závěrečný verdikt si nechám na pozdější dobu, ale zatím spíš převládá skepse.
taky jsem spíš pro kostky
karty mají jednu zásadní změnu oproti kostkám - po vytažení a (dočasném) odstranění nějaké karty z balíčku se mění rozložení pravděpodobnosti pro další pokus - prostě už tam chybí ta karta, kterou jsem si vytáhl... což může být zajímavý prvek (spolu s tím, že můžu přesně určit, kdy se pravděpodobnost vyresetuje = vrátí se všechny tažené karty - jako např. u toho nového Dungeonquestu, když hledám v pokladnici - pokud mám úspěch, je každé další kolo větší šance, že si vytáhnu neúspěch - karty se vrací právě v případě, že si vytáhnu neúspěch :-).
Nicméně mě osobně přijdou kostky přeci jen praktičtější, ačkoli v nich většinou nemám moc štěstí...
Merlin
Souhlas s Merlinem.
hmm
trochu me plasite:-) Ale mozna to nebude tak horke. Ja se pobavim u kostek napriklad v Nexus Ops, Arkham Horroru, karetni souboje mi taky vadit nebudou dle toho ze souboje ze Starcraftu jsou opravdu zajimave a tvorba balicku ovlivni taky mnohe, vcetne toho ze ty dobre treba vyplytvam a budou me cekat ty horsi. Ale at je to jak je to, stejne za uplne nejlepsi zpracovani souboju povazuji souboje v Antike, zadne kostky, zadne karty, ciste jen taktika a strategie hrace, jednotky se stretnou, 1:1 se vykrati, pripoctou se bonusy k obrane a utoku za vyzkoumane technologie, pripocte se bonus k obrane za chramy pokud v oblasti hrac nejake postavil a po celem tom kraceni kdo zustal vyhrava bitvu:-) Zadne vymluvy ze nepadla dobre kostka, zadne vymluvy ze v balicku uz nejsou zadne silne karety a na me zustaly jen slabe. Vse jen a jen na hraci:-)
Merlin
Podobnym zpusobem funguje napriklad i originalni boj v Shogunovi - kdyz jednou neuspeju, zustanou tam naky moje kostky a priste to treba vyjde i proti presile. To se mi libi, je to zabavne a prakticke. Ale u karet mi to tak nejak nesedi...
to Ringo
Souboje zcela bez náhody? To mi vede na to, že to ze hry udělá jen přísně počítací záležitost a pojede se na to, kdo co při počítání přehlédl... totéž mi trošku vadí na Call of Cthulhu, tam se hra ke konci zvrhává v poměrně hutný počítací orgie, naštěstí lze většinou zvrátit výsledek různejma kartama z ruky, takže to není tak hrozný a nejde jen o souboj matematiků :-)
karetni souboje
Nejsem velkej wargamer, ale třeba karetni souboje v Hannibalovi se mi hodne líbí.
souboje
Já radši karty, např. v Marii jsou souboje super a s náhodou se podle mě dá v této hře slušně pracovat. Pokud jsou ale ve hře kostky a nemám pocit že hrají za mě, tak mi vůbec nevadí.
Merlin
ale to zase ne, nelze spocitat vsechno, takze se hraje spise ijntuitivne, navic vsechny pocty vesele zhati ruzne situace kdy se dva domluvi na jednoho a pod. Jedine co si jde dobre spocitat je to, zda na danou oblast zautocis ci nikoliv.
Jouda
Jj, Maria ma vynikajici system karetnich souboju, a hlavne to, ze tam ty karty hraji roli i v dalsich fazich - verbovani ci v politickych kartach. On je to spis takovy obecny zdroj ve hre;) Otazka je, jestli to jde jeste povazovat za karetni souboj tak, jak ho chape FFG...
další video
Na BGG se objevilo asi 1:45 dlouhé video z GenConu, věnované Civilizaci. http://www.boardgamegeek.com/video/2675
Designer Diary
Pro angličtináře je tady první pokec o Civilizaci od samotného autora hry Kevina Wilsona o tom, jak volil vítězné strategie.
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1569
Diary
Taky to na vas pusobi tak, ze kazdy narod bude hrat trosku jinak? Ta zminka o tom, ze videl i Rusko a Nemecko brat kulturu...?:)
to Aneken
Co zatím vím o odlišnostech různých kultur je akorát to, že na začátku mají jinou startovní technologii. Jinak nevím o ničem, co by je odlišovalo.
Kadaver
To prave vim, nicmene to te asi uplne nepredurci k urcitemu stylu hrani, ne? Pokud psal, ze bylo fajn, kdyz i Nemci a Rusove brali kulturu, mohlo by to znamenat, ze se budou lisit jeste v necem navic. Neco jak byly v Civce IV ty specialni vlastnosti. Samozrejme je to prosta spekulace, ale mohlo by to byt zajimave:)
to Aneken
Nedalo mi to a hodil jsem okem na obrázky na netu a opravdu má každý národ ještě speciální vlastnost, nebo přesněji dvě. Jednu do setupu hry, která jí dá nějakou výhodu do začátku a jednu s vlivem po celou dobu hry. Tady jsou specialitky vyčtené z obrázků na BGG:
Američani: "Američané získávají na začátku hry zdarma jednu významnou osobnost ve svém hlavním městě. Pokaždé, když Američané zaměňují 3 body obchodu na body produkce, získávají 2 produkce namísto 1." Takže Amíci budou dobří v ekonomice a stavění.
Němci: "Němci začínají se dvěmi bonusovými pěšími jednotkami. Pokaždé, když Němci po začátku hry vykoumají technologii, která vylepšuje nebo umožňuje stavbu vojenské jednotky, dostanou ihned jednu takovou jednotku zdarma a navíc si vezmou jedno zboží z tržiště." Němčouři tak vypadají na militantní velmoc.
Další národy na fotkách bohužel nejdou vidět, kromě Rusů, kteří zase nejdou přečíst. A ještě jedna zajímavá věc je vidět na fotkách a to kartička se základními vlastnostmi civilizace (Travel speed, Stacking Limit, ...), které se taky možná budou národ od národa měnit.
Dodatek
Tak jsem ještě napnul své zraky a zjistil, že kartičky se základními vlastnostmi civilizace jsou pro všechny stejné. Alespoň v tom prototypu, který byl na GenConu.
A zmerčil jsem tam ještě speciální vlastnost Číňanů:
"Čína začíná hru s vystavěnými městskými hradbami ve svém hlavním městě. Čína získává 3 body kultury pokaždé, když prohledá chatrč, nebo dobyde neutrální vesnici. Po každém souboji, kdy je Číňanům zabita alespoň jedna jednotka, si mohou jednu ze zabitých jednotek zachránit a vrátit ji zpět ke svým stojícím vojskům."
Klasický případ hesla: "Každého zabitého soudruha nahradí dva další" :-) Ale jinak šikovní kluci přes kulturu.
Kadaver
Diky, sikulka:) Ja jsem si rikal, ze to Wilson nerikal jen tak:)
Rozdilnost
No a jeste k te rozdilnosti - prijde mi to docela hodne determinujici tomu, jak budou jednotlive narody hrat. Jsem dost zvedavej, jestli kazdej bude mit stejnou sanci vyhrat. A IMHO Rusove budou supervedci, aby meli nejblize k ctvrte moznosti vyhry:)
to Aneken
Ještě tam budou Egypťani a Římani, podle obrázků. Ohledně determinace k určitému stylu hry se nechám teprve překvapit. Myslím, že bude důležité jet na všechno a pak bude záležet na jednotlibých hráčích, jestli budou chtít experimentovat, nebo pojedou hlavně na to, co je na první pohled zřejmé. Každopádně se hra určitě bude hrát jinak, když budou na desce např. Němci, nebo ne. Je to něco jako kdybys hrál Chaos in the Old World ve třech hráčích bez Khorna - menší militantní hrozba. Snad nás Kevin opět příjemně překvapí, jak se mu to zatím dařilo.
Release
Tak podle prvnich informaci bude Civka k dispozici v listopadu, cena by mela odpovidat cca Arkhamu.
release
To mi nedělejte :=)). Na podzim - Civka, Fury of the bear, Shogun Teno`s Court. Za co koupím dětem ježíška, když v tomhle zahučí úspory :=)).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hobit Dobrodružná hra 1994
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 6 dnů