Sekigahara: Unification of Japan

xxxxxxxxxo hodnoceno 33x (Seznam vlastníků)

Sekigahara: Unification of Japan - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Matt Calkins
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nejasnosti v pravidlách

Napriek tomu, že sú pravidlá k Sekigahare napísané vcelku jasne vyskytli sa nejasnosti.
Pokým nebude vydaný FAQ chcel by som sem uviesť na jedno miesto vysvetlenia spolu s odkazmi.
Kedže designer Matt Calkins ochotne odpovedá na väčšinu otázok sú k dispozícii oficiálne odpovede.
Neviem, nakoľko je táto diskusia zaujímavá, ale mne trvalo vcelku dlho než som všetky odpovede roztrúsené po rôznych vláknach našiel.
25.9.2011 20:09:38

overrun
bloky, ktere jsou zniceny u overrun jdou kam? v pravidlech je pouze destroy. u bitvy je presne uvedeno, ze se nevraceji do hry

10.10.2011 22:03:54

to kren
sorry. ten priklad jsem trochu prehledl (e;
dik

10.10.2011 22:04:55

to kren
njn. jenze karta s dvojitym monem je v baliku jednouc. karta specialniho utoku je tusim vzdy petkrat

10.10.2011 23:04:54

to ndru
Je to můj názor, může a nemusí být správný. Nejlépe zeptat se autora.

10.10.2011 23:06:21

Loyality Challenge
Staci mat kartu s rovnakym mon. Pretoze nejde o specialnu vlastnost ale o skusku loajality toho klanu. Je to presne rovnake ako s dvojitym mon.

Edit: v tomto videu na zaciatku to ukazuje Marco Arnaudo pri vysvetlovani:
http://www.youtube.com/watch?v=9hyROu7tknI&feature=player_embedded

K tej farbe hradov sa vyjadruje sam autor tu:
http://boardgamegeek.com/article/7449596#7449596

The castle must be of matching color to grant a leadership bonus. This bonus represents the local organization, not the castle per se. So instead of Gifu castle itself, you are really relying upon the local Oda clan (an Ishida ally) for leadership.

11.10.2011 08:21:22 | Upraveno autorem (porovnej)

to syon
loyalty: dik

aligment: njn. tohle je jasne. jde o to proc tam ma tu nestastnou formulaci revert to aligment (e;

11.10.2011 08:34:44

to syon, ndru, KungPao, Jezura
Díky za vytříbení názorů a zjištění jak to má být. Do českého překladu pravidel se to pokusím formulovat tak, aby se odstranily tyhle nejasnosti a zbytečné poznámky jako to "revert to aligment".

Ještě jednou díky.

11.10.2011 08:47:46

revert to aligment
toto mi tiez nie je uplne jasne, pretoze ak obsadim s Ishidom naspat zlaty hrad tak mozem vyuzivat leadership bonus.
Ale ak Tokugawa z nejakeho dovodu opusti zlaty hrad a Ishida ho neobsadi tak je jedno akej farby je. Ishida aj tak z neho nema ziadnu vyhodu (pokym ho neobsadi).

11.10.2011 09:35:41

IN

..
Po prvni hre se jen ujistim zda je spravne pocitano:
- pokud deploynu jendotku se specialni vlastnosti je to +2 a dalsich +2 za stejny symbol (tedy savle a kone) za kazdou kterou jsem deploynul
- pokud hraju kartu s double deployment pocitam ke kazde jednotce bonus z predeslych? tedy pokud mam od stejneho klanu jiz tri jednotky vylozene a zahraju double k prvni pocitam pocet monu + pocet vylozenych jednotek jako bonus (vcetne tech co maji u sebe znak savle nebo jizdy, ale shoduji se v klanu) a u druhe +1 za predeslou + pocet vylozenych tedy v tomto pripade +4 celkove?

5.11.2011 01:19:08

to IN
nejak jsem se v tom ztratil

5.11.2011 08:20:31

to in
Ano.

5.11.2011 09:37:33

IN
Ano, pri doublu posiluje prvni vylozena jednotka tu druhou.

5.11.2011 09:37:59

to IN
snad to pomuze

+ pokud nasadis jednotku se specialnim utokem a pouzijes k tomu kartu specialniho utoku, tak se pripocte +2 za kazdou jednotku se stejnym specialnim utokem (a to i kdyz ta predchozi byla nasazena jako jednomonova bez specialniho utoku). a samozrejme +1 za kazdou jednotku se stejnymi mon

+ pri pouziti dvojite karty se to pocita jako bys pouzil dve karty. tj. ta druha jednotka ziskava bonus i za tu prvni (a pri pripadne loyalty challenge ti pak staci jen jedna karta)

+ pri normalnim nasazeni se pocita bloky se stejnymi mon. pri specialnim utoku se pocita bloky se stejnymi mon a stejnym druhem utoku (jizda, palna zbran)

PS: neni to savle, ale arkebuza (takova primitivni musketa). a jakkoliv savle i katana stoji obe na vrcholu vyvoje secnych zbrani, tak se docela lisi

5.11.2011 09:45:09

IN

Re
Diky vsem a omlouvam se za pocatecni, trochu zmatenou formulaci. Bylo to po lahvi vina :-). Jeste jedna vec na kterou jsem nedostal odpoved. Slo mi o to zda se pri pouziti dvojite karty pocita i bonus za predem vylozene mony, tedy je jasne, ze druha jednotka dostava bonus +1 za prvni, ale dostava i bonus +1 za kazdou dalsi ktera jiz byla vylozena?

5.11.2011 22:50:43

to IN
a proc by nemela? je to vylozeni jako kazde jine. jen misto dvou karet pouzijes jednu

5.11.2011 22:58:26

IN

RE: ndru
Jen jsem se ujistoval, take jsem to tak hral. Jen mi to prislo jako pomerne silny utok, protoze v pripade, ze takhle hraju dve jednotky ktere maji obe po 3 monech tak jen za ty dve mam impact 7 a pokud jsem hral pred tim treba dve jednotky se stejnym monem tak ke kazde jeste +2 bonus... a jednou kartou impact za 11 je uz docela dost...

6.11.2011 13:26:40

to IN
11 je sice dost, ale porad to je jen jedna mrtvola

6.11.2011 17:15:00

pravidla bod 8.9.2 poslední věta
V Aj verzi pravidle se píše:

If the active player owns the castle and chooses to remain inside,
then no battle or Siege Combat occurs in this location this phase.

Jetliže aktivní hráč vlastní hrad a rozhodne se zůstat uvnitř, tak není žádná bitva ani obléhání v této lokaci v této fázi.

V českých pravidlech se píše: Jestliže aktivní hráč vlastní hrad a rozhodne se zůstat uvnitř, pak v této fázi nedojde k bitvě, ale dojde k obléhání.

Jde hlavně o to obléhání, to má ve hře zásadní význam. Víte někdo, která varinata je správná?

6.12.2011 21:11:29

Parxel
Nedojde ani k bitvě ani k obléhání. Pokud aktivní hráč (obléhaný) zůstane v hradu a nevyjede, nebude ani bitva ani obléhání. K tomu dojde až pokud opět přijde řada na obléhajícího hráče.

6.12.2011 21:19:11

sydo
V podstatě to znamená, že přijdu, počkám jedno kolo a pak obléhám.

A co se stane v situaci, když mi zaleze do hradu, chci kolo počkat, abych mhl obléhat a protiháč mi mezitím naběhne ke mě a zaútočí na mě. V takovém případě se boj odehrává mimo hrad.

Mohu pak ve svém kole provést obléhání nebo musím zase kolo čekat?

Nám se to toiž stalo při hře a nemohli jsme se dohodnout, jak to hrát?

6.12.2011 21:27:00

Parxel
Ne, přijdeš a rovnou obléháš. Aktivním hráčem se v té větě myslí obránce, ne útočník.

Přijdeš do hradu a je tam obránce se dvěma jednotkama. Zaleze dovnitř. Okamžitě v tom kole začneš obléhat. pokud obránce přežije, má ve svém kole možnost vyjet. Pokud to udělá, dojde k bitvě. Pokud zůstane uvnitř, nedojde ani k bitvě ani k obléhání (8.9.2). Pak v tvém kole můžeš opět obléhat.

edit: zde to vysvětluje i autor hry:
http://www.boardgamegeek.com/thread/694472/when-is-a-siege-resolved

6.12.2011 21:31:01 | Upraveno autorem (porovnej)

sydo
Dík, teď mi to je jasné. Bylo mi to divné a teď to dává smysl.

6.12.2011 21:34:14

Parxel
každopádně to znamená, že v českých pravidlech od křena je chyba (podle tvé původní otázky, samotná česká pravidla jsem nečetl) - znamenalo by to, že by útočník obléhal v kole obránce.

6.12.2011 21:35:46

sydo
V podstatě ano.

6.12.2011 21:38:27

to Parxel a Sydo
Děkuji pánové, chybička se vloudí. Hned opravím a nahraju k aktualizaci.

6.12.2011 23:23 opraveno a nahráno k aktualizaci
Pro příště prosím když najdete chybu v některých lokalizacích pravidel, neomezujte se prosím pouze na konstatování v diskuzi, ale napište to ihned do komentáře k příslušnému souboru - autor souboru dostává při přidání komentáře automaticky avízo, že je k souboru nový komentář a může reagovat. V diskuzi může problém skončit v propadlišti dějin, aniž by se o něm autor dověděl.

6.12.2011 22:59:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Sword & Sorcery + Ancient Chronicles + Heroes
Sword & Sorcery + Ancient Chronicles + Heroes
Akt. cena: 60 €
Končí za: 13 dnů

Offcanvas