Sekigahara: Unification of Japan

xxxxxxxxxo hodnoceno 33x (Seznam vlastníků)

Sekigahara: Unification of Japan - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Matt Calkins
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nejasnosti v pravidlách

Napriek tomu, že sú pravidlá k Sekigahare napísané vcelku jasne vyskytli sa nejasnosti.
Pokým nebude vydaný FAQ chcel by som sem uviesť na jedno miesto vysvetlenia spolu s odkazmi.
Kedže designer Matt Calkins ochotne odpovedá na väčšinu otázok sú k dispozícii oficiálne odpovede.
Neviem, nakoľko je táto diskusia zaujímavá, ale mne trvalo vcelku dlho než som všetky odpovede roztrúsené po rôznych vláknach našiel.
25.9.2011 20:09:38

after all
mame za sebou prvni hru. pul hry jsme spatne hrali loyalty challenge a par krat jsme spatne spocitali impact. vyhral ishida (ja) na body
situace co nam namatkou vyvstaly jako otazky:
pokud preberu protihraci jednotku muzu ji vyuzit i jako stratu na konci bitvy? lze pouzit loyalty challenge na rude dably nebo samotneho ieasu?
je to tak, ze tokugawa dostava do vinku 5 hradu a ma tedy od pocatku vetsi draw?
muzu mustrovat jednotky do lokace, kde se nachazi nepratelske jednotky (a zadne moje)?
(cast odpovedi asi zname, ale pro jistotu)

9.10.2011 08:22:26

Ndru
Pamatuji si z pravidel, ze pokud ukradnes souperovi jednotku, po bitve semu vraci apokud utpel ztraty, musi jako prvni riznout tuto jednotku.

9.10.2011 09:31:50

ndru
1. je to jak praví sydo, zrádci se vrací hned po bitvě majiteli a umírají jako první

2. loyalty challenge jde použít i na ďábly i velitele.. u ďáblů stačí jako důkaz loajality jakákoli jiná karta (protože jdou deploynout pomocí jakékoli karty).. a u velitelů jde o to, jestli jsi je vyložil free, nebo s kartou.. pokud jsi je deploynul s kartou pak mohou být cílem loyalty challenge

3. ne, hrady začínají 4:4, podle mě je Okazaki na začátku hry neutrální

4. ne, lokace do které se mustruje musí být friendly, tudíž bez nepřátelských jednotek

9.10.2011 14:42:23

další otázky
1) je možné použít víc loyalty challenge během jednoho souboje? (podle mě ano)

2) není mi jasné, jak se počítá bonus movement z castlů... musím tam začínat pohyb, nebo tam tudy jen v průběhu pohybu projít?

3) má nějaký vliv na hru, když soupeři zaberu jeho hlavní město? (v pravidlech jsem nic nenašel...)

9.10.2011 14:48:57

KungPao
1. nikde v pravidlach nie je napisane, ze to mozne nie je. My sme to hrali, ze ak niekto ma viac loyality challenge kariet a chce ich zahrat v pohode moze.

2. Bonusy k pohybu sa urcuju na zaciatku pohybu, takze fakt nestaci cez lokalitu s hradom iba prejst :)
Okrem toho, ak to chapem spravne tak Leadership bonus dava iba hrad ktory je v hracovej farbe a zaroven je kontrolovany hracom.
(7.3.4) Leadership - If a castle is used, it must be aligned (matching color) and controlled by the active player.

3. myslim, ze jediny efekt je ten, ze pride o jednu resource lokalitu, ktora zaroven dava bonus k pohybu. Nic ine hlavne mesto neznamena. (4.5) Capitals

este k Mustering:
je mozny mustering aj do lokacie kde je nepriatel, ale iba ako posily do zacinajuceho boja.
(7.2) Mustering into combat

9.10.2011 20:16:18

Když už je vás tady tolik znalců ...
Nemohli byste mi vysvětlit ten smysl závorky z kapitoly 7.3.4 na kterou jsem se ptal níže???

If a player uses a leader for the increased movement, the leader block must be declared to the opponent. (It is not neccesary that any of the blocks in the stacks match the mon of the Leader block.)

9.10.2011 20:42:03

kren
To znamená jen, že leader může "táhnout" (zvýšit movement) i ve skupině, kde není zádná jiná jednotka stejného dajmjó (mom).

9.10.2011 21:38:46

to Jezura
Pak to chápu, ale připadá mi trošku nesmyslné to uvedení závorky za tu větu, která té závorce předchází.

9.10.2011 23:22:47

zatvorky
Podla mna je to iba ako zdoraznenie faktu, ze sa mon leadera nemusi zhodovat s monmi na ostatnych blokoch.
Presne ako napisal Jezura :)

Ked som si pozeral ten odstavec v pravidlach, tak tie zatvorky tam v podstate ani byt nemuseli.

10.10.2011 00:18:00

to syon a Jezura
No právě. když je někde závorka, tak je to vždycky nějaké doplnění předchozí věty, takže jsem to vůbec nechápal. No tak v překladu to tam dám bez závorky a v jiném pořadí vět, ať to není matoucí.

Díky za pomoc.

10.10.2011 00:50:27

to KungPao
podle pravidel kazdy hrad patri jednomu nebo druhemu

10.10.2011 06:32:19

ndru
Nepovedal by som ze kazdy hrad niekomu patri, iba ma kazdy svoju prirodzenu farbu.
Na to aby si mohol v Reinforcement Step dostat extra kartu musis kontrolovat viac hradov ako super.
Podla (4.3) Castles: Hrady su kontolovane hracom, ak ma bloky na tejto lokacii a jeho super nema.
Edit: Pocas obliehania je hrad konrolovany jednym hracom (obrancom) a pripojena lokacia druhym (utocnikom).

Este k tvojej otazke dolu: na zaciatku kontroluje kazdy 4 hrady.
Tokugawa: Miyazu, Anotsu, Kanazawa, Hakone
Ishida: Osaka, Gifu, Ueda, Aizu

Okazaki ma sice ciernu farbu (Tokugawa), ale na zaciatku ho nekontroluje.

10.10.2011 08:07:31 | Upraveno autorem (porovnej)

to syon
mno. tusim, ze ta dalsi veta pak rika, ze pokud v hrade nikdo neni vraci se hradu jeho puvodni (tedy barevna) prislusnost. takze si nejsem jist jaky ma vztah prislusnost hradu a kontrola hradu

10.10.2011 16:15:07

prislusnost hradu
prislusnost je dolezita pri bonuse pre pohyb (Leadership), ale pokial si dobre spominam tak to je jedina vyhoda. Ked tak ma opravte :)

10.10.2011 17:43:24

příslušnost hradu versus kontrola hradu
Pro bonus karty během reinforcement step je důležitá KONTROLA více hradů. NENÍ důležitá příslušnost hradu. Kontrola znamená, že tam fyzicky se svou armádou stojíš.

10.10.2011 17:46:50

to syon, kren
tim padem je to matouci zbytecnost v pravidlech
hrad ma jednak aligment (vyjadreno barvou) a jednak control (vyjadreno pritomnosti). veta v bode 4.3 'If neither player has blocks present, the castle reverts to its natural alignment.' je jednka nadbytecna a jednak matouci nebo je ve hre nejaka moznost zmenit alignment zamku aby pak mohl revert?

10.10.2011 19:40:26

besieged
besieged castle je pod ci kontrolou?

10.10.2011 19:40:46

Castles
Je to tak, Okazaki je přirozeně Tokugawský, ale pokud na něm nesedí, tak ho neovládá, tudíž za něj nemůže získat bonus. Alignment a Control jsou prostě dvě odlišné věci..

Besieged Castle je podle pravidel stále ve vlastnictví obránce, viz. 4.3 "During a siege, the castle is controlled by one player and the location attached to it is controlled by the other."

Nevím, odkud plyne ta chvála na pravidla.. mě nijak výborně napsaná nepřipadají.

10.10.2011 20:07:57

to KungPao
ode mne. mne jeste porad prijdou napsana skvele a vyborne. jen je tam par zbytecnosti na vic (e;

10.10.2011 20:28:19

příslušnost hradu versus kontrola hradu
S tímhle teda nesouhlasím. Z textu pravidel mi vyplývá, že příslušnost i kontrolu vidí autor jako synonymum:

Castles are attached to locations on the board. Each castle has a natural alignment with Ishida or Tokugawa, indicated by its color. Castles are controlled by a player if he has blocks at that location and his opponent doesn't. If neither player has blocks present, the castle reverts to its natural alignment. During a siege, the castle is controlled by one player and the location attached to it is controlled by the other. Whoever controls the most castles during the Rein- forcement Step receives one additional card (6.).

Není to moc dobře napsané, ale kdyby to bylo jinak, neměl by pojem "alligement" v textu vůbec žádnou roli.

10.10.2011 20:34:07

to Jezura
No dyť z tvého odstavce co jsi uvedl vyplývá právě opak toho, co jsi napsal. Z toho textu je přece jasné, že "příslušnost" není totéž co "ovládání". Příslušnost je existuje i v případě, že hrad nemá přtomnu žádnou jednotku, ale ovládání neboli kontrola je tam jasně definovaná:
Hrad je ovládán, jestliže má na něm hráč bloky a zároveň na něm nemá bloky soupeř.

Jakmile na něm nemá bloky nikdo vrací se k původní příslušnosti, ale není už ovládán. Myslím, že z textu je to nad slunce jasné.

Tak jsem se ještě podíval na bonus k pohybu (Leadership) a tam je podmínka, že pokud chce hráč využít bonus leadership z hradu, tak ten hrad jednak musí hráč ovládat a jednak musí být jeho barvy. Takže pokud jedna strana obsadí cizí hrad, tak ho sice ovládá, ale není jeho barvy a tudíš ho nemůže využít na bonus leadership. Takže podle mne to je další potvrzení toho, že příslušnost a ovládání je něco jiného.

10.10.2011 21:20:22 | Upraveno autorem (porovnej)

to kren
tim padem zkus vysvetlit, co znamena reverts to its natural alignment

10.10.2011 21:57:39

special attack
kdyz nasadim jednotku kavalerie jako normalni jednotku (bez pouziti karty specialniho utoku) pocita se pro vypocet pri nasazeni dalsi jendotky kavalerie (tentokrate s pouzitim karty specialniho utoku)?

10.10.2011 21:59:37

loyalty challenge
kdyz se 'branim' proti loyalty challenge musim pouzit presne stejnou kartu? tj. kdyz nasadim kavalerii specialni kartou musim mit na ruce specialni kartu nebo postaci 'obycejna'?

10.10.2011 22:01:34

to ndru
1) To ať vysvětlí autor
2) Jo a je to i v příkladu boje (tam je to ne s jízdou, ale se zbraní, ale v principu je to týž příklad).
3) Já bych řekl, že to neusí být karta s meči, že stačí stejný mon. Není to sice v pravidlech takhle explicitně napsáno, ale řekl bych, že je to analogie s "double" kartou, kde je přesně napsáno, že ta další nemusí být double. Pak bych ještě vycházel z toho, že i když pak ta jednotka přejde na tvou stranu, tak nemá speciální útok.
4) overrun - zničení je zničení - je jasné, že jdou do kytek.

10.10.2011 22:02:56 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Master of Orion
Master of Orion
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 6 dnů

Offcanvas