Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Pravidla
Tak dneska FFG uvolnili pravidla. http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=705Sappho
ad 1) Díky moc, ale je to někde "oficiálně"? Cítím nutnost rozlišovat v tomto směru mezi "pay" (když se zbavuji intriky, korupce apod.) a "lose"... Pokud by to bylo jak říkáš, očekával bych spíš wording ve stylu "Sauron ti vybere jednu ze dvou karet korupce unless you pay 2 favor"...
ad 2) ok, budiž, ale jak to flavorově vysvětlit?
polylux
1, někde to je, ale nevím přesně kde. Hlavně už mám odehráno takových 30 partií a tohle ne naprosto samozřejmé. Zbytečně nad tak jednoduchými pravidli bádáš :)
Polylux1
Ad Glum a Smeágol:
Ber to tak, že tvůj plán postihuje nějaké místo, to, že Smeágol uprchl elfům a ti jsou z toho chudáci celí zmatení, až musí poslat Legolase do Roklinky, je jedna věc.
To, že jsi mezitím Gluma polapil (Gollum captured) v Mordoru a následně mučil (Gollum tortured) v Barad Dur, je jiná věc. Elfové o tom nevědí a nijak to nezmenšuje jejich provinění proti slibu danému Gandalfovi, že ho budou hlídat jako oko v hlavě.
Takže příběhově si to vysvětluji tak, že zničením plot karty ve Woodland realm hrdinové uklidní elfy, že už si s uprchlým Smeagolem nemusejí dělat starosti.
Zatímco s Glumem v Mordoru hrdinové pobijí hlídače a Glum zmizí do neznáma.
---
Co se týká Peril karty, stojím na straně Sappho. Chudák Sauron už to má takhle moc těžké, ještě aby ho hrdinové mohli všelijakými vychytávkami okrádat o efekty těžce vydobytých peril karet.
...
souhlasím se sappho...
polylux
Tak se stačilo kouknout do ofiko Faqu. Tady na stránkách není přeložena poslední verze, ale na FFG stránkách ta poslední aktuální obsahuje toto:
Q: How do you resolve a card that has a choice if one of the results cannot be
filly resolved? For example: “The hero must choose to either lose 2 favor or
have Sauron draw 2 Corruption cards and choose 1 for the hero to receive” if
the hero only has 1 favor?
A: The player must choose the result that can be fully resolved.
In the example, since the entire amount of favor cannot be paid,
the other effect must occur.
Sappho
Díky, máš recht, ale budou se mi u toho vždycky ježit všechny chlupy...
to Polylux1
EDIT: Tak než jsem to dopsal a dohledal, tak mě ostatní předběhli. Tak máš aspoň ještě jeden hlas, aby se Ti vlasy tak moc neježily :-)
1) Sappho má pravdu, taky jsem někde viděl oficiální vyjádření od FFG, že pokud nemůžeš splnit podmínku, tak musíš provést tu druhou. Pravděpodobně to bylo někde na BGG.
2) To jsem taky při naší hře zvažoval, ale karta mluví poměrně jasně. Karta "Sméagol Escaped" nemá v názvu slovo "Gollum", takže vyhozena nebude. A tématicky? "Sméagol Escaped" znamená, že Glumovi se podařilo zdrhnout z bedlivého dohledu Elfů a Hraničářů. To, že ho pak Sauron chytl nic nemění na tom, že je stále zdrhnutý.
Kadaver
Jasná a dík moc všem! Sméagolovi už rozumím a snad si i zvyknu na ten wording ... který jde teda proti všemu, co mi MTG dvanáct let vrývalo pod kůži:-)
uistenie
ked Sauron na zaciatku hry rozmiestnuje influence tokeny, ma dat napriklad 2 i.t. do kazdej shadow stronghold a zvysnych napr.6 moze umiestnit uz len mimo shadow stronghold?
dakujem.
acedrac
to acedrac
My to hrajeme tak, že zbylé žetony klidně může umístit i do Shadow Strongholdů, jestli chce, a nevidím v tom žádný pravidlový problém. Ať si je rozdistribuuje jak chce.
acedrac
Nemůže. Proč by jinak zvlášť vypisovali tvrze a zvlášť dosah tvrzí. Ono by mu to do začátku dalo třeba velkou výhodu a navíc každá z těch tři karet intriky na svůj důvod proč je každá jiná.
no
ale teď váhám. Přemýšlím o tom. Chtělo by to vynést oficiální dotaz na ffg. Každopádně jen tak na okraj je třeba dodržet postup na kartě daný. Napřed vliv a pak si až tahám karty a až pak kostli poslání ve hře.
to acedrac & Sappho
Sappho, Sappho, nemať nám tady spoluobčany. Podle pravidel by to mělo jít, neboť na kartě je napsané "place X influence tokens in extension to your Shadow Strongholds", což je to samé, jako když se umisťují žetony pomocí akce Place Influence v Sauronově kole.
Výňatek z pravidel str.16: ""Extension of a Shadow Stronghold" means that Sauron must be able to trace a contiguous path through locations, all containing influence, back to the Shadow Stronghold. Such influence MAY BE PLACED ON THE SHADOW STRONGHOLD ITSELF, on a location that is already part of the extension, or on a location that is adjacent to a location that is already part of the extension..."
Stejný názor na to má několik uživatelů na BGG, jak jsem se díval.
Kadaver
Však jsem psala že váhám :) Jsem ráda, že to někdo objasnil.
Kadaver a sappho dik
dakujem za odpoved, my sme to doteraz hrali tak, ze sme neumiestnovali zvysne influence tokeny do shadow strongholdov, lebo sa nam presne ako saphho zdalo nelogicke, ze by to rozpisovali na shadow stronghold a extension, teraz vdaka Kadaverovi, ktory si dal tu namahu to vypatrat v pravidlach, to uz budeme hrat spravne :)
dotaz
Mám dva dotazy.
Když má hráč při boji žádnou kartu v life poolu a poslední kartu na ruce může ji zahrát do boje? J8 to chápu, že když ji vyloží, je automat mrtvý , tudíž se karta nemůže počítat do útoku.
A druhý dotaz. Když mi jde hridna do peril lokace lížu peril karty, pote když jde do další lížu znova a nakonec když skončí pohyb v obyčejné lokaci tahá ještě encounter?
to Lapcis
ad 1) Ano, může ji zahrát do boje (viz oficiální FAQ) a dle mého se dohraje aktuální bojové kolo, karty se normálně vyhodnotí a hrdina zemře ve fázi udělování zranění. Takže klidně může hrdinným posledním úderem vzít toho proklatého Sauronova pohůnka sebou. Tohle není nikde přesně specifikované a pravidla v tom taky nejsou úplně jasná, ale připadne mi to tématický správné a to je u Konieczkových her většinou správný ukazatel.
ad 2) Ano, je to přesně tak, jak říkáš. Klidně můžeš za jedno kolo přibírat několik peril karet, když procházíš přes nebezpečné území a když skončíš své kolo na lokaci, která není perilous, tak si bereš Encounter.
Lapcis
Ad1) naprostý souhlas s Kadaverem. Taky nám to tak přijde logické a hrajeme to tak.
Ad2) to jsi pochopil správě. Encounter jeden, v lokaci kde dělá setkání, takže až na konec tahu. Ale během pohybu můžeš projít několika nebezpečnýma lokacema, takže dostaneš několik Peril karet.
trénink
Ahoj, mam dotaz na karty tréninku - když hrdina trénuje vytáhne si dvě karty, jednu z nich si ponechá a druhou odhodí. Co se ale děje s tou, kterou si ponechá? Nechá si ji na ruce, zamíchá ji do Life poolu, nebo odhodí na Rest pool? Tohle jsem nikde nedohledal:(
zluda
Das si ju na ruku - angl. pravidla, str. 26, cast Training.
Miri
Díky, učil jsem se to z CZ pravidel a tam to "place into his hand" nějak vypadlo a je tam jen, že si kartu ponechá. Taky mě mohlo napadnout kouknout do originalních pravidel než sem napíšu.
Miri
Aha :)
Mozna by stalo za to to v tom prekladu opravit, taky jsme to mydlili blbe...
to all
Opravu zařídím.
umístění vlivu
Pokud, jako Sauron, umisťuji vliv do lokace na mapě, můžu i do lokace kde právě stojí hrdina? V pravidlech jsem nenašel nic, co by to zakazovalo, tak jsem hrál, že ano.
Ale tématicky mi to moc nesedí(když hrdina Sauronův vliv odstraňuje, tak proč nezabrání i jeho šíření), tak se raději ptám. Díky
zluda
My taky hrajeme, že může. Taky jsme nikde nenašly, že by se to nesmělo.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mozkožrout - insert
Akt. cena: 21 Kč
Končí za: 4 dny