Middle-earth Quest

xxxxxxxxoo hodnoceno 94x (Seznam vlastníků)

Middle-earth Quest - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Pomoc s pravidly

obsahuje otazky na pravidla a doufejme i odpovedi :-)
22.11.2009 01:38:55

Hike
To je dobrá připomínka. Ostatně zjistil jsme, že v MEQu je více míst, u kterých je potřeba správně pochopit posloupnost akcí. Pro hru to má naprosto zásadní význam.

12.12.2010 12:31:42

dva hráči_souboj s miniony
Při hře dvou hráčů (Sauron+hrdina) jsme narazili na poměrně patovou situaci - hrdina vyrazí ve svém prvním kole do boje se služebníkem, boj skončí remízou - ani jeden z nich není poražen, ale hrdina je významně vyčerpán. Co mu zbyde v druhém kole? Musí bojovat se služebníkem (i přesto, že je jasné, že jej nedokáže porazit) nebo je nějaká možnost jak zmizet ze společného políčka? Přijde mi, že takhle hrdina přichází o celý tah, což je tak trochu znevýhodnění oproti hře dvou/tří hrdinů, kde znavenému hrdinovi můžou přijít ostatní na pomoc.

14.12.2010 14:01:29

Stenod
Je to bohužel tak. Ale zase hrdina má dvě kola pokud hraje sám. Po odehrání více partií zjistíš, že to není až tak omezující.
A stejně když hraje víc hráčů, málo kdo přijde druhému hrdinovi napomoc. A další věc i když by druhý hrdina vjel do lokace s minion nemusí k boji dojít. Pokud bude lokace i nebezpečná, může Sauron rozhodnout a táhnout kartu nebezpečí. Bojovalo by se pak až ve fázi přepadení a taky by se tím pádem pěkně protáhlo.

14.12.2010 14:30:46

Stenod
Ve druhém kole je hrdina přepaden a tedy, pokud souboj zase skončí remízou (na kterou by to hráč hrdiny měl směřovat, pokud nevidí šanci na vítězství), tak hrdinovo kolo nekončí a může pokračovat = uprchnout do bezpečí.

Jiné cesty není, pokud je hrdina poražen umírá, přesune se na nejbližší útočiště a vyléčí se (v případě hodně špatné konstalace karet je to i výhodnější, než zvítězit např. na Dol Guldur a zůstat jako vítěz s jednou kartou v life poolu (v ruce) bez možnosti jí zahrát na pohyb pryč z Dol Guldur a bez možnosti se na Dol Guldur léčit - tohle se nám jednou stalo a zhodnotili jsme, že je to past, takže jsem dostal jako hráč hrdiny povoleno spáchat sebevraždu.)

14.12.2010 14:33:26

Hike
Si myslím, že to řešení mělo. Ukončil bys tam kolo, odstranily by se žetony vlivu pod tebou a ty bys mohl aspoň odpočívat. Otázkou je, jestli jsi měl z čeho dobrat karty na ruku.

Jinak samozřejmě to s tím přepadením je naprosto přesné.

14.12.2010 14:48:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Sappho
V pravidlech na str. 20 se píše, že když je hrdina ve Tvrzi stínu, tak nesmí odpočívat. Což byl můj případ. Měl jsem jedinou kartu v ruce a už žádnou v přihrádce života, tedy jsem neměl co dobrat. A odpočívat jsem nemohl.

14.12.2010 16:18:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Hike
Jasně. Jsem se špatně podívala kde jsi skončil. Tak to dopadá, když se u toho pracuje:)

V aktuálním faqu je do dokonce řešeno, že se můžeš odhozením karty doprovolně zabít.

14.12.2010 16:57:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Sappho - suicide
Nemám čas celá faq pročítat... odhozením jedné karty? My to doteď řešili variantou simulant. Hrdina si lehne do škarpy, tváři se mrtvě a čeká na dobrodince s žebřiňákem co ho odvalí např. do roklinky. Nechá se ze slušnosti drobátko okrást např. o koně, dostane nabaštit a ráno je zas jako rybička...

15.12.2010 14:33:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Polylux1
Bohužel z hlavy nevím. Takže se budeš muset kouknout. Celý faq je jedna a4 takže to určo zvládneš:)

15.12.2010 15:02:04

startovní plot karty
Díky z předešlou odpověď a ještě jednu otázku si dovolím položit - Tři Sauronovy startovní karty - co se týče rozmístění vlivu, znamená to, že mám dát ke každé pevnosti daný počet vlivu nebo ke všem pevnostem dohromady? :)

15.12.2010 16:50:22

Stenod
no určitý počet do každej z troch shadow stronghold a určitý počet treba rozkladať po mape, tak že tvoríš reťaze influence tokenov

15.12.2010 16:54:07

Stenod
Rozmístění influence tokenů ze startovních plot karet.

Dohromady ke všem Tvrzím stínů přiděluješ jednu sadu influence tokenů a potom dohromady do sféry vlivu (řetězu s Tvrzemi stínu) přiděluješ druhou sadu. Takže to číslo je dohromady ke všem třem Tvrzím stínu.

15.12.2010 19:12:19

Hike
Nechápem poslednú vetu tvojho príspevku:
"Takže to číslo je dohromady ke všem třem Tvrzím stínu."

Aby bolo jasné, napr.:
ČIERNA INTRIGA: po 3 influence tokeny do každej "Tvrze stínu", z ďalších 3 môžeš skladať reťaz a 2 influence tokeny do "přihrádky stínu".

Ostatné dve obdobne.

15.12.2010 19:55:11 | Upraveno autorem (porovnej)

acedrac
Omlouvám se za chaotické vyjádření.

Jak píšeš do každé Tvrze stínu patří daný počet (tj. v uvedeném příkladu 3) a poté celkově 3 žetony vlivu celkem do okolí Tvrzí, buď rovnoměrně ke každé 1 nebo třeba k jedné všechny 3 a ke zbývajícím nic.

3.1.2011 20:39:31

rbx

karta THEY ARE TERRIBLE
Choose a minion that is on the board, or one that has been defeated. Remove all damage tokens from that minion and place it on any location that contains influence.

Pouzil jsem to tak, ze jsem sveho haradskeho jezdce, ktery byl v tu dobu uz mimo hru, pac byl porazen, dal zpet do hry. Prijde mi to trosku kruta karta, pokud se da pouzit takto na vyvolani miniona z hrobu.

Otazka je, zdali jsem to pochopil spravne?

4.1.2011 15:06:41 | Upraveno autorem (porovnej)

rbx
Naprosto správně. Je krutá, ale Sauron krutý byl :)

4.1.2011 15:08:12

Vybíráme z Bazaru

Detektiv Po stopách zločinu
Detektiv Po stopách zločinu
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 4 hodiny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas