Legendy země Euthie

xxxxxxxxxo hodnoceno 71x (Seznam vlastníků)

Legendy země Euthie - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: (Self-published)
Autoři: Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

O co jde?

Máte někdo zkušenosti z testovacích her, nebo o hře něco víte? Kde se dá hra financovat? Nikde o tom nic moc nemůžu najít... Díky ;)
12.4.2017 20:20:32

...
jj, poslední větou jsi to vystihl, je to o úhlu pohledu, já spíše chtěl říci, že po tomhle ve světě i tady poptávka je a trh tím není ještě přesycen, ale pro ty co to nerozlišují, je pochopitelně toho v deskoherním světě moc.
Ale abych nebyl ot, ze zatroconu mohu dodat dojem, byť je pozorovatele, že co partie to velmi živá zábava. Snad jsem tam neviděl někoho se nudit nebo tak, takže to podle mě svědčí o určité kvalitě hry... jo, vypadá to, že časem začnoi vyplouvat na povrch nějaké,nevyváženosti atd, spojené s nezkušeností autora, ale jako celek to vypadá, že ta hra obstála i u zkušených hráčů. Co se týče ilistrací, rozhodně nejsou špatné, mají pro mě takový 80' feeling, vidím v tom dračák a pc rpgčka staré školy... ale, podle mě na světové poměry to nemá a pokid by se hr měla rozšiřovat do světa, tak tohle a možná i název jí pohřbí, ale to je jen můj názor.

16.5.2017 10:20:48

Náhoda
Já bych si ještě dovolil vyjádřit svůj názor ohledně podílu náhody v souvislosti s Talismanem - protože ten mi to herně nepřipomíná vůbec :) Talismanu jsem se v první půlce devadesátek nahrál jako mnoho dalších hráčů fakt hodně a stejně jako mnoho dalších hráčů mě to hodně bavilo. Jak se hry vyvíjely, tak je jasný, že Talisman dnes herně neobstojí - přesto je to srdcovka (protože nostalgie) řady z nás. Ale ty rozdíly v podílu náhody jsou víc než patrný:

Talisman má striktně daný herní plán, Euthia má náhodně (sic!) generovanou mapu vytvořenou ze troj-hexových mapových dílků (podobně jako v Mage Knightu), což zásadně ovlivňuje pohyb postav.
V Talismanu hodím kostkou a pak jdu doprava nebo doleva podle hodu kostky (náhoda), pak se většinou otáčí karta setkání (náhoda), kde může být nepřítel, předmět, pomocník či pozitivní nebo negativní událost. Setkání vyhodnotím, pak hraje další hráč.
V Euthii použiju tolik bodů pohybu, abych se dostal, kam potřebuju. Pohyb jde rozdělovat mezi akce, takže není lineární jako v Talismanu (pohyb - setkání - konec tahu), ale je možný variovat (nákup - pohyb - boj - pohyb - prodej lootu). S tím, že tam nejsou náhodné karty setkání - vím, že ve vesnici se léčím nebo obchoduju, vím, že budu bojovat (protože jsem na to políčko s potvorou vědomě šel), přičemž znám zhruba sílu potvory, se kterou budu bojovat.
Boj taky probíhá jinak: v Talismanu mám sílu postavy, hodím 1k6, sečtu a vyjde mi ÚČ. To samý potvora. Pak vyšší ÚČ majzne nižší. V Euthii boj probíhá kolově a obě strany mají životy, které postupně klesají. K hodu kostkami je možné využít bonifikátorů, přehazování kostek, používání schopností a hraní karet (když ovládám potvoru pro bojujícího spoluhráče). Ačkoli to nejsou žádný extrémní taktický orgie, tak pořád nejde říct, že je ten boj redukován na to, kdo hodil větší číslo.

Především ten (pc) herní rpg feeling á la Diablo je něco, co se mi na tom líbilo nejvíc - expanze po mapě, zabíjení creepů, rychlé zlepšování postavy a nákup lepšího vybavení. Něco podobnýho jsem právě spatřoval v kampani v Descentu, který se mi líbil hodně, dokud jsem se ho nepřehrál, resp. během toho přehrávání nezjistil, že je nevyváženější víc, než jsem byl ochotnej kousnout...

Nechci působit jako někdo, kdo si o Euthii myslí, že je to nejlepší fantasy hra všech dob nebo že se stane tím nejzářnějším klenotem mojí sbírky. Chci prostě jen prezentovat názor, že ta hra funguje, má smysl a stojí za pozornost nebo vyzkoušení. Když jsem se o ní bavil se spoluhráči, se kterými jsem ji hrál, tak coby kritika zaznívaly věci typu že by si někdo představoval víc interakce mezi hráči, víc dovedností, víc imba karet nebo proč jde schopnost použít jen jednou za kolo - ale nevím o tom, že by někdo říkal něco v tom smyslu, že to v něčem drhne, že to je nezajímavá nuda nebo triviální blbost, kterejch jsou hromady...

Je jasný, že to každý vnímá jinak a po svém. Někomu se to líbit bude, někomu ne. Někomu to přijde dlouhý, někomu jednoduchý, někomu příliš oldschool a někoho ta hra prostě bude bavit. Ale to je na posouzení každýho z nás.
Já na úspěchu (nebo neúspěchu) Euthie interesován nijak nejsem, prostě se chci jen se všemi, koho to zajímá, podělit o svoje dojmy ze hry, kterou jsem si před pár dny vyzkoušel - a přišla mi v pohodě natolik, že mi stojí za to sem na ni napsat názor (především proto, že tu hru moc lidí nezná). A pokud budu z těch, co to kdy hráli, jediný, komu to víc připomíná Descent než Talisman, tak ať. To mi žíly fakt netrhá :D

16.5.2017 16:52:24

náhoda ještě jednou
Ty na to jdeš hrozně exaktně... já psal, že to srovnání je pocitové. V Talismanu tři hodiny házím kostkou a v Euthii tři hodiny házím kostkou. Jasně, důvod je jiný a mechanicky stojí hra na jiných principech, ale pocit jsem z toho měl v podstatě rovnaký. Takže pokud by se Euthie dala s něčím srovnat, tak právě s Talismanem, než třeba s Mage Knightem, který prostě chca nechca kope jinou ligu.

16.5.2017 18:21:17 | Upraveno autorem (porovnej)

...
OK, díky za vysvětlení, takhle ten názor už lépe chápu a beru :)
Jen jsem to chtěl uvést na -svoji- míru...
A s tím MK naprosto souhlasím, ten nejen kope jinou ligu, ale je to dočista jinej sport. (A ač ho zbožňuju, tak si ho prostě obyčejně s "normálními hráči" (zjednodušeně všechno mezi casualisty a hardcoristy) nezahraju.)

16.5.2017 18:53:53

Mě Euthie hodně bavila. Nejvíc se mi líbilo jak je jednoduché se ji naučit hrát a zároveň se v ní dá hodně prožít :-). Byl to hodně osvěžující herní zážitek, začal jsem hrát ve chvíli kdy jsem se chystal jít spát a vydržel jsem se u toho bavit asi 5 hodin (na spánek jsem zapomněl) :-). Jsem moc rád, že jsem se do zahrání nechal uvrtat.

16.5.2017 19:17:19

...
Z popisu, vysvětlení a herní ukázky se zdá, že se tato hra stane hitem roku 1993.

17.5.2017 10:11:57

:)
Vtipný..

17.5.2017 19:11:04

koupit - nekoupit
pár hodin zbývá do konce kampaně na hithit.cz a stále si nejsem jist touhle investicí...

Asi jsem puntičkář na některé věci, ale od PvE akce očekávám rozmanitost monster a jejich vlastností. Nejsem si jistý moc variabilitou karet schopností monster a hlavně monstry samotnými. Z toho, co jsem měl možnost "odsledovat" mi přišlo, že typů monster je pár, liší se prakticky jen možnostmi použití karet a rozptylem hodu kostkou + počtem přehozů. Čekal bych nějaké efekty jako v proroctví ... odměnu vytváří hodnoty na kartě, kde se monstrum nacházelo. To mi příjde taky dost ne"roleplaying"ové. Chci zabít monstrum a až na základě toho, jak bylo silné chci dostat patřičnou odměnu.

Druhá věc je equip. Příjde mi, že je zde základní + pokročilý a to je vše. Samozřejmě variabilita je v rozdílných schopnostech postav a s tím spojený playstyle, ale co víc patří k RPG žánru než to, že se postává vyvíjí silově, tak i co do výbavy. Hra má v podstatě základ + rozšíření a v takovém stavu bych čekal více možností, jak se dovybavit.

Hru jsem nehrál, pouze sledoval videa, četl recenze atd. Velmi rád příjmu názor někoho, kdo mi to všechno vyvrátí, ale názor to bude muset být asi bleskový, do konce kampaně je tuším 8 hodin. :)

15.6.2017 15:46:24 | Upraveno autorem (porovnej)

:-) Toť otázka
Do konce kampaně zbývá opravdu jen kousíček, jak času, tak peněz. :-)

Variabilita karet monster a počty typů monster a jejich vlastností jsme trochu vylepšili. Přidali jsme některým monstrům jejich osobitou vlastnost a hlavně jsme celkově vytvořili ještě nových 6 monster. Tedy ze 14 jich je 20. Odměna za monstrum je dle jeho síly(4 typy obtížnosti) a pak i odměna z mapy, kde stojí.

S tím vybavením je to tak, že ona "Limitovaná edice" obsahuje speciální kousky vybavení, myslím kolem 10 nových typů ale jinak mi přijde, že toho tam je docela dost. :-)

Nepíši sem abych názor vyvracel nebo hru nějak obhajoval, to nemohu, jsem autor a můj pohled je zkreslený ale vlastně jsem chtěl napsat hlavně to, že není s koupí kam spěchat. Po vydání hry bude možné si finální kousek určitě v deskoherních klubech vyzkoušet a prohlédnout. Případně si i počkat na více ohlasů a recenzí finální hry a pak si hru koupit v obchodech. Co vím, tak některé obchody v kampani nás podpořily a koupily i Limitované edice hry, tedy budou k dispozici i po konci kampaně ale jak dlouho a za kolik přesně, to nevím. :-)

Jinak ale díky za zájem o hru.

Tadeáš

15.6.2017 17:41:24

...
Zafinancováno :-)

15.6.2017 20:48:03

hithit
Kampaň dopadla. Velká gratulace..

16.6.2017 06:13:37

Díky moc!
Teď nás čeká ještě velký kus cesty do finále... :-)

16.6.2017 11:02:06

Pravidla
a pravidla stále nikde, i když byla slibována v průběhu kampaně...

16.6.2017 22:14:29

pravidla
praidla se dost upravovala aby hra byla co mozna vsem prijemna.. tak to holt nevyslo to se stane. myslim ze to zdrzeni je i pro nase dobro :) ze hra aspon bude vice propracovana :) Verim tomu ze Tadeas nasel tu spravnou hranici jak vsechny navrhy zkombinovat :) Sam jsem hru nekolikrat testoval a musel se v prubehu pizpusobit drobnym upravam ktere hru rozhodne vylepsili ;)

17.6.2017 00:40:00

stoji to za to?
Zvazuji koupi teto hry. Recenze a videa jsem videl.
Mam tyto obavy:
* kdyz to zjednodusim, jde jen o hazeni kostkou, neni to pak repetetivni po 2-3 hodinach?
* neni to prilis jednoduche?
* neni to prilis dlouhe na takovy typ hry?

budu rad za konstruktivni nazory, velmi se mi ta hra libi napadem atd, jen bych chtel vyjasnit tyto body, pokud by to slo

dekuji

2.7.2018 14:54:14

kostky
Hru nemám ani jsem ji nehrál,ale v jednom díle Jouob.castu zmiňovali,že autor nemá rád kostky,ale do hry je dal ,ale velice dobře.
Víc ti napíše určitě někdo kdo hrál.

2.7.2018 15:15:07

Re: Joshua Grey
Trochu repetitivní to možná od určité fáze je. Ale pořád vylepšuješ svou postavu a jak se posouváš v dobrodužství, narážíš na nové dílky krajiny, nové typy příšer a předměty. To jak se mapa odkrývá je super. Stejně tak soubojový systém - kostky i gaary (případně kostku osudu pomáhající těm kteří mají smůlu) mám rád.
Mně vadí spíše vyšší obtížnost monster a s tím spojené některé herní mechaniky. Pak to dopadá tak, že zaútočíš, vyvázneš s pár životy a ztratíš další tah přesunem do vesnice a léčením (lektvary jsou v tomto ohledu na nic protože vyléčí jen pár životů, víc jich stejně mít nemůžu kvůli málo místu v batohu a navíc stojí peníze kvůli nimž musíš většinou bojovat takže jsi stejně v začarovaném kruhu).
Tohle opravdu JE repetitivní. Pokoušel jsem se to trochu upravit domácími pravidly (viz můj dotaz "Otáčení útočných schopností hrdiny" v sekci "Otázky") kde jsem se snažil upravit mechanismus otáčení schopností, který se mi stejně moc nelíbí a umožňuje to vyváznout s více životy a podniknout tak případně další dobrodružství než do nejbližší vesnice.

Co vadí asi nejvíce je délka hry - partie se opravdu protáhne na několik hodin. Doma je to ještě v pohodě - necháme hru rozdělanou na stole a dohrajeme další den, ale někde v klubovně to moc dobře nejde. A pokud hrají víc než 3 hráči, tak se hra spíše vleče (pokud se nejedná o zkušené hráče). Urychlením hry (např. vymyšlením mechanismu simultáního tahu při hře 4 a více hráčů) by také zajisté přispělo k větší atraktivitě. Takto většina lidí v klubu dá přednost jiné (kratší) hře.

Také mi pořád nejde přes kůži schizofrenní situace - hraješ kompetitivně - za příšery a zatápíš soupeřům získanými kartami, ale v určité fázi musíš hrát kooperativně (vlastně se rozhoduješ jestli zatopíš soupeři určitou kartou, nebo si karty už raději budeš schovávat abyste společně porazili draka).

Zpestřením je druhý mód hry - plnění úkolů. To je jednoznačné plus, hra je pak pokaždé jiná, ale těch karet a možností úkolů by chtělo rozhodně více.
Četl jsem nějaký rozhovor s autorem hry a zmiňoval že v rozšíření se zaměří právě na další úkoly. To podle mě hru dost pozvedne. Také vymyšlením dalších scénářů by hra získala na přitažlivosti a ochotě si ji častěji zahrát.

Další výtku mám k repetivinímu způsobu vylepšování vlastností postavy - po zahrátí několika partií člověk vlastně ví, co může čekat za další vlastnost. Chtělo by to nějak ozvláštnit, udělat každou partii jinou - například v tomto ohledu se mi mnohem více líbí hra Proroctví, kde si hráč zaplatí výcvik určité vlastnosti, přičemž ty přichází do hry náhodně, každá vlastnost je ve hře pouze jednou a je jich hlavně hodně... V Euthii je hezký princip, že každá postava má speciální vlastnosti, ale bylo by pak dobré udělat pro každou postavu větší množinu vlastností a z nich pak každou hru vybrat např. náhodně polovinu které se postava může naučit. V Proroctví je též kromě specifických vlastností velký výběr různých zbraní, každá zbraň funguje jinak, má jiné bonusy, každá hra je tudíž jiná. V Euthii je zbraň jako součást vlastnosti (takže barbar má k dispozici útočnou schopnost palice, meče, sekyry). A ještě po prvním použití dané zbraně musím nelogicky tuto schopnost otočit a nesmím ji do konce kola použít. Euthie má naprosto výborné schéma postavy, kde jednotlivé části těla oblékám do zbroje či amuletů (ala Diablo na PC). Škoda že podobně nejsou zpracovány zbraně - tedy že bych na schématu postavy mohl hrdinovi dát do ruky i nějakou zbraň, štít, magickou hůlku atd. které by měly naprosto různé vlastnosti a bonusy (jako v Proroctví) a což by opět učinilo hru variabilnější.

Pokud by se tyto výtky podařilo nějakým způsobem zapracovat do připravovaného rozšíření, dal bych hře 5 hvězdiček z 5, takto jí dávám 4 hvězdičky.

2.7.2018 16:21:17 | Upraveno autorem (porovnej)

MikeDundee
Díky za zpětnou vazbu a nápady k vylepšení. Podotýkám, že rozhodování co do hry dát, jak ji rozšířit a co už tam nedávat, bylo fakt těžké jak vzhledem k času, tak hlavně vzhledem k funkčnosti a vyváženosti hry. V rozšíření se třeba povede některé věci ještě zlepšit. :-) Uvidíme.
Jinak pokud mohu poprosit o vložení hodnocení ofiko do hodnocení, či dokonce na boardgamegeek.com, byla by to pecka. Díky :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\

14.7.2018 15:41:31

Zbraně
Tak v tomto asi s Mike Dundeem budu souhlasit. Určitě bych taky uvítal, kdyby se nějakým způsobem podařilo oddělit zbraně od schopností. Asi bych neměl nic proti občasnému poškození zbraně a nutnou opravou ala Diablo, ale prostě mít fakt krutopřísnou palici, kterou můžu použít v boji jen jednou, trošku sráží pocit z radosti, že jsem našel lepší zbraň. U kouzel bych ještě pochopil, že je potřeba se znova "nabít", ale že by zbraň po jedný ráně potřebovala opravu?
Tohle píšu i když se považuju za velkého fandu této hry a je to asi to jediný, co bych si tadydovedl představit líp. Samozřejmě sám jsem nikdy žádnou rozumnou hru nevymyslel, tak nebudu remcat: "Tadeáši, dej to tam", páč nevím, jestli by to nerozbilo celou strukturu hraní. Každopádně za tuhle hru velký dík, jedna z mála věcí, kterou je se mnou ochotná hrát i moje lepší polovička....možná proto, že mě v ní dost drtí :-D

PS: Zachytil jsem pár informací o rozšíření, tak držím všech deset, ať to vyjde; budeme se těšit....

14.7.2018 19:52:20

Zbraně
Je to výmluva, ale rozbilo by to celý systém schopností. Musel by být dvojitý, to znamená, že by v pravidlech přibyla celá jedna strana mechanik pro "nemagické" válečníky a omezilo by to možnost tyto dva typy zaměření kombinovat.
Euthie byla vytvořena jako "jednodušší" hra a i přes to, je to vlastně docela velká hra. Udělali jsme při tvorbě pár chyb, kterých je ale už zbytečné litovat, hru jsme se snažili udělat co možná nejpřístupnější a tak tam pár zásadních věcí utrpělo. :-)
Chápu ty připomínky, protože jsem taky hráč a do všeho bych nejradši něco přidal nebo to upravil. :-)
Rozšíření se připravuje a díky za podporu, uvidíme jak se povede. :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\

15.7.2018 09:38:47

Moduly

A co takhle udělat i variantu pro pokročilé ? :-)
Nebo něco na způsob modulů (jak to mají jiné hry např. kyklády a jejich rozšíření).
Základ je totiž solidní, pravidla pochopitelná i pro začátečníky ... No a pokročilejší by si mohli přidat např. zbraňový modul (další pravidla, nové kartičky zbraní, možnost umístění na hrací desku postavy)...
Nebo pokročilejší strom schopností postavy...

Chápu, že by to vyžadovalo složité testování a vylaďování mechanismů (a nemluvně o vyšší ceně hry kvůli dodatečnému obsahu), ale šlo by to udělat např. formou Print and Play souborů na vašich stránkách, nápady by otestovali hráči, ohodnotili by je v nějaké diskuzi... Jak říkáš - do hry jsi chtěl přidat spoustu dalšího a pak jsi musel osekávat. Zkušenější hráči by naopak chtěli i něco z toho osekaného. A ty jediný jako tvůrce máš dostatečné know how a nejlepší předpoklady k tomu tyto nové mechanismy uvést tak, aby byly kompatibilní se současnou hrou...

15.7.2018 23:12:49

Zbraně
Naopak mě se líbí to, že z toho neděláme právě Diablo, moduly a podobné věci. To vše už tu bylo a i když je tohle na pěst, tak pořád to do hry vnáší nejistotu, že vás drak roznese po polích.
Osobně jsem hru hrál ve dvou i třech hráčích a nahrál jsem tak 20 her a mohu říct, že posledního draka jsem porazil jen jednou a to jen díky tomu, že jsme si nepamatovali jaké má schopnosti, takže když jsme pak "loadli" hru na začátek souboje, teprve tehdy jsme ho udolali. Naopak nejvíc nás vždy zabíjel drak první.

Zbraně by se sice neměly opotřebit, a kouzla se dají znovu použít (malý cooldown), ale pokud budu útočit na draka např. za Taesiri (limitovaná edice, kdyby někdo nevěděl), která má kouzlo, které dává za 8, a budu tak útočit každé kolo, tak za chvíli můžu draka dát na sólo sám. Já naopak měl strašně rád tu nejistotu do posledního kola boje, kdy jsme končili všichni buď skoro mrtví, nebo právě žil už jen jeden hráč a udolával posledním útokem, kdy už skoro člověk hypnotizuje kostky, aby to tam padlo... Pokud půjdu do draka a předem budu vědět, že mám drakobijeckou sekeru, kterou to tam budu solit dokola, tak je to fakt na nic. Brasath má asi 50 nebo 60 životů ve dvou hráčích? Když půjdou dva hrdinové pořád jen nejsilnější kouzla (+ svitky, prsteny a další upgrady) dají za kolo třeba i 20 DMG,... Za 3-4 kola drak leží a to se ještě jednomu útoku díky kartám vyhnu.... Ne, v tomhle si nestěžuji ani trochu :)

Jediná výtka, kterou bych měl, je už zmíněna níže - síla monster v kombinaci s kartami. Nejednou se nám stalo, že jeden hráč zabil druhého naschvál někde chvíli po začátku, a pak když obživlý šel na další monstrum, tak i když se druhý nesnažil ho zabít kartami, tak první opět zemřel (když to prostě nepadne), a najednou už je tak o 2 tahy pozadu a už to jde hůř a hůř se dostat do tempa hry... Pokud někdo projede začátek, tak má velké problémy později. Donutilo nás to hrát tak, že na sebe naopak vůbec neútočíme se schopnostmi (jen občas pro srandu, ale nic velikého) a ze hry jsme si udělali pouze a jen týmovou hru :-)

18.7.2018 00:15:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Wick3dScarecrow
Každý máme holt jiné požadavky. Pak je pro tvůrce opravdu těžké sladit leckdy protichůdné požadavky do jedné hry :-)
Jak o tom přemýšlím, pro mě by možná byla vhodnější hra Mage Knight, která teď vyjde v ultimátní edici.
Na Euthiii se mi líbí jednoduchost (proto ji hraju s dětmi), ale ta je při opakovaném hraní právě trochu na úkor znovuhratelnosti. Proto ten můj návrh se zbraněmi a předělaným stromem schopností (ala diablo - vydám se ve stromě jinou cestou a tím si zablokuji jinou cestu, pokaždé mohu prozkoumat jiné schopnosti či zbraně) => myslím že obtížnost by se zvýšila jen nepatrně, ale hlavně by každá hra byla trochu jiná... Tohle je třeba důvod proč nás po letech furt baví Proroctví...

18.7.2018 09:19:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Náměty ke zlepšení
Díky moc za názory a nápady jak hru ještě vylepšit. Určitě se nebráním tomu, že za nějakou dobu třeba vymyslíme lepší levelovací systém a vyjde druhé vydání hry. :-)
Každopádně je fakticky těžké implementovat jakékoliv změny, aby se zachovala vyváženost postav a celkové hry.
Jinak abych trochu odpověděl na to úmrtí ve hrách, tak musím říct, že se to stává a stává se to často hlavně při prvních několika hrách, že hráči ještě nemají odhad na to, jak silná jsou monstra a umírají častěji. Když hru hrajeme s nováčky, tak jim vždy radíme, ať si třeba prohlídnou balíčky daných typů monster a usoudí sami, zda už třeba jít do silnějších monster nebo ne.
Hra je fakt hodně kompetitivní, my jako tvůrci jsme hodně soutěživý a naopak nemáme rádi kooperativní hry, takže jsme to takhle nastavili, aby nás to bavilo. Někomu to samozřejmě nemusí vyhovovat, tak se mohou dohodnout, že na sebe budou hodnější, to je asi jako u každé jiné deskové hry... :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\

19.7.2018 22:00:23

Požadavky
Znovu budu reagovat primárně na Mika (neber to osobně) a jeho poslední koment. Jak říkáš, každý od hry čeká něco jiného a na rozdíl od tebe jsem se já Mage Knighta i Proroctví zbavil, ačkoliv mám jinak Vláďovy hry rád. Nechci být moc OT, ale Mage je vyloženě matematická olympiáda s prvky deck buildingu, což mě hodně zklamalo. A Proroctví je podle mě jen Talisman bez špetky zábavnosti.
Jinak, abych se vrátil k tématu, pro Legendy jsem asi cílová skupina, ale i tak bych se přimlouval za oddělení schopností a zbraní. Příklad s borkou, co umí magií ubírat životy jak chceš, je fajn, ale zase magenergie se musí dobíjet, takže je v pořádku, že holka si zařádí jednou za boj a útrum. Ale sekerka je kus železa a proč ji nazatnout vícekrát?
Asi by to znamenalo permenentně použitelné kousky oceli zlehka oslabit a kouzla nechat mocná, jak si zaslouží, leč hůře recyklovatelná. Kromě větší realističnosti (a hráči dračího doupěte by si i zachrochtali blahem) by to vedlo i k radikální odlišnosti hraní magiských a nemagických postav....a samozřejmě k práci s jejich odladěním a potřebě většího počtu betatesterů...nechci se vnucovat, ale čas bych měl :-D

21.7.2018 00:54:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Cosmic Encounter + 2 rozšíření
Cosmic Encounter + 2 rozšíření
Akt. cena: 1350 Kč
Končí za: 17 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas