Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 654x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaká je ?

Je super, jsem nadšen, takhle dlouho mě hra nepobavila. Hráli jsme 1x v 6-ti, 2x v 5-ti, ale tahle hra je prostě stavěná na maximální počet hráčů a pokud se sejde dobrá skupina, tak je to prostě paráda. Nehrál jsem bohužel starou verzi, abych mohl porovnat.
10.12.2011 10:53:12 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi, Beholder
Já jsem hrál právě hodně RPG ... dokonce jsem jako Stark odmítl alianci s Lannisterem:)

A ten problém nebyl, že zradil, to se ve hře o trůny musí:) Ale to, že od počátku hrál tajně tak, aby vyhrál Baratheon (on byl Lannister). Prostě od počátku rezignoval a tím vytvořil nerovnováhu ... ale to se prostě občas stane:)

16.4.2012 20:12:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Marvin
jo však já jsem myslel ten způsob jakým hrál ne tu zradu, ta byla v pořádku :)

16.4.2012 20:26:38

hra
V sobotu jsme zkusili zahrát v šesti hráčích, podle pravidel druhé edice, byť s komponentami z edice první (druhou nevlastním) a po pravdě řečeno jsem z těch druho-edičních pravidel mírně rozladěný.
Problém vidím v možnosti musterovat s pomocí hvězdičkového korunkového rozkazu. Ten nápad se mi zprvu zamlouval, ale ve hře se záhy ukázal velký problém - Greyjoy ani Tyrell hvězdičku nemají. Pokud se pak stane, že dvě kola nepřijde mustering ani možnost přesunout se na sférách vlivu (a to není nic tak nemožného), tak je zejména Tyrell úplně odepsaný.
Nemáte s tím někdo podobnou zkušenost?
Já hrál za Tyrelly a druhé kolo mi u dveří klepal Martel i Baratheon s armádami kterým jsem se nemohl rovnat. A samozřejmě z jejich strany útok na Tyrella dával smysl, protože byl nejslabší a tedy potencionální kořist.
U Greyjoye je ten problém podobný i když ne tak výrazný, díky jeho startovní pozici a tomu nepochopitelnému pěšákovi (či upgradu na jezdce, jak kdo chce) navíc.

Příště se rozhodně vracíme zpět k osvědčeným pravidlům první edice s one-time ordery, kde ten mustering dává větší smysl a je mnohem spravedlivější.

11.6.2012 12:21:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Trpaslik88
no pokud Baratheon a nebo Martel musteruje ze sve jedine pevnosti tak z ni soucasne nemuze vytahovat jednotky na postup ... tzn v prvnich dvou tazich to zpomaluje jeho postup do utoku tzn o to pomaleji by meli postupovat na tebe a jeden jezdec/ pesak navic pres pul kontinentu na ukor power tokenu imho zase tak zasadni rozdil neni :) A pokud ne nejhur holt zbejva diplomacie ... pokud jsou oba tak silny nemel by byt problem je proti sobe postvat :) Vseobecne Martel a Baratheon maji asi nejmene stabilni alianci ve hre ... pokud Martel nebude Baratheona zpomalovat je jeho vitezstvi jasne.

Osobne mam Tyrelly hodne rad ... Lorras je nejprasactejsi velitel ve hre.Onehda proti me sla od pocatku aliance Martel Baratheon Lannister .. nekdy v pulce hry me dobili hlavni mesto a stejne jsem na konci hry drzel pet pevnosti a hradu :)

11.6.2012 15:09:43 | Upraveno autorem (porovnej)

to ValMor
Martel ani Baratheon to nemají k Tyrellovi nijak zvlášť daleko a druhé kolo jsou ze všech sousedi.
Je jasné že určité zpomalení to je, ale nepřijde mi až tak výrazné a vzhledem k tomu jak jsou ty rody blízko...
Samozřejmě diplomacií se dá dosáhnout hodně, ale v tomto případě máš vyjednávací pozici spíš horší, protože z pozice síly s nimi jednat nemůžeš a pro ně je výhodné se převalit přes slabšího.

11.6.2012 16:36:02

Trpaslik88
No asi takhle ... nema smysl prilis resit Tyrella kdyz nejvic v problemech je vetsinou Lannister ... :)

Jinak ohledne valeni pres slabsiho ... tohle neni diplomacie tady se hraje o ziskani majoritniho podilu . Pokud Baratheon jde na zacatku po hlavnim meste Tyrella hraje to blbe a pokud se domluvi s Martelem ze ziska hlavni mesto Tyrella Martel hraje to jeste blbejc. A Tyrell stale nejhur muze pouzit jizni strategii a pouzit kombo Lorras-X-Lorras pro ustup armad z Vysokozahrady smerem Martel na nechranenej bok a v dalsim kole se vratit zpet. Moznosti je tisic a navic Baratheon nevi jestli nahodou neprijde mustering a prilis velkou ofenzivou na Tyrelly si jen rika o ofenzivu ze severu ci vychodu ci jihu ....

11.6.2012 19:59:25

1. hra
Tak včera jsem absolvoval v ZaTahu v Ostrave prvni partii v této hře a musím říci, žese mi velmi líbila. Je to takové válečné Euro. Trochu mě sice mátlo, že se prakticky nic netěží, jen se získává vliv a člověk musí koukat, aby měl dost území produkujících potraviny, popřípadě hradů, kdese dá verbovat. takze asi po tretim kole jsem prestal mylne za naverbovani platit zetony vlivu:-) Určitě budu chtít hru ještě zahráta dělat vše jinak. Partyzánskou válkou se to vyhrát nedá:-)

Jinak jsem ale celou hru měl pocit, že mi hraněco připomíná, že to od někud znám a došlo mi několik věcí. Žetony příkazů kapku připomínají Starcraft, ale jen vzdáleně tím, že sepoloží příkaz a pak se otáčí a vyhodnocuje. Tím podobnost končí. Dražení prvního místa ve vyhodnocování akcí a vlastně to určování akcí kapku připomíná Age of Empires. ale co mi to připomíná ze všeho nejvíce je antike. Zkoumání kolik kde kdo má jednotek a kolik tam mám poslat já abych vyhrál, ten systém je tak podobný, až mi chvílemi přišel stejný. Jediné co je navíc je možnost zvrátit boj kartami, které mohou něco k síle jednotek ještě přičíst, popřípadě ovlivnit sílu nepřítele.

Co se mi hodně líbilo je možnost přizvat k boji jednotky ze sousedních území formou příkazu. člověk tak musí počtat i se silou okolo, ne jen s tím, co je na daném území.

Hodnotit hru jako takovou zatím nebudu, protože jem teď ve stádiu klasického prvotního nadšení a přemýšlení, co jse mměl udělat, neměl udělat, jak bych to udělal příště lépe, prostě jsem namotivovaný na další partii:-) Výše hodnocení bude teď čisě záviset na tom, jak dlouho a kolik partií mi to nadšení vydrží.

13.6.2012 09:07:11

ad Ringo a můj názor na AGOT
Souhlas (byl jsem jeden z hráčů). Byl jsem na tom podobně jako Ringo - první hra. Hodně se mi to líbilo, všechny mechanismy jsou super. Jediné, proti čemu mám trošinku výhrady, tak je herní plán, který při méně hráčích jak 6 vede myslím poněkud k nevyrovnanostem mezi hráči. Hráli jsme jen 4 a zkušený Tharr sice omezil území trošku jinak, jak je uvedeno v pravidlech, ale nejsem si jistý, jestli bych jako nováček při pořízení téhle hry a při hraní v méně jak plném počtu nebyl trošku zklamán nevyrovnaností územních podmínek rodů. Z herního plánu jsem trošku rozpačitý a byl bych rád, kdyby mne i tady formou diskuze zkušení hráči AGOT vyvedli z omylu.

Jinak je to samozřejmě hra, která se mi hodně líbí, kterou si rád kdykoli zahraju, nicméně od pořízení mne trošku odrazuje skutečnost, že to prakticky nebudu mít možnost hrát v plném počtu hráčů a ze hry v méně hráčích mám z výše uvedených důvodů obavy.

13.6.2012 09:24:20

kren
Právě že přesně naopak. To omezení bylo podle pravidel, ale podle pravidel pro 3 hráče. A právě toto omezení ty územní podmínky vyrovnalo. Takže já jsem si po druhé ověřil, že ve 4 je to bez problémů hratelné, ale musí se to nastavit jako pro 3. Při nastavení podle pravidel by byl celý jih volný pro Baratheona (za kterého jsi hrál) a hra mohla klidně skončit ve 2 nebo třetím kole, téměř bez boje. To FFG trochu zkonili, ten setup pro 4 hráče podle pravidel je hodně špatný, ale když se ve 4 nastaví setup jako pro 3 (tak jak jsme to měli my), tak se zamkne celý jih a musí se o území bojovat.

Překvapuje mě, že jsi měl s tím setupem problém. Přece obecně v takových hrách plynou nevyrovnanosti z toho, že je moc místa a hráči získávají území téměř zadarmo. Tím, že jsou ta území omezena, tak je třeba bojovat o prostor a tak to má být :).

13.6.2012 09:33:54 | Upraveno autorem (porovnej)

to Beholder
Ne, ne, to jsi mne špatně pochopil. Se setupem, co jsme hráli, jsem rozhodně problém neměl. Rozpačitost spíš pramení z toho, kdybych si to jako nováček pořídil a hrál to podle pravidel, tak bych z toho byl asi rozčarovaný. Já obecně nemám rád, když je hra nějak pravidlově nedotažená a musím po webech nebo od zkušenějších zjišťovat, jak to nastavit nebo hrát jinak, aby to bylo v pořádku. Když se člověk setká s hrou poprvé, tak mu jde hlava kolem z toho jak třeba Tharr říkal "jo a my to hrajeme takhlem, tady to zakážeme, tady dáme žetony větší obranné síly a pak je to vyrovnané".

13.6.2012 09:43:39

hraci
ano obecne je potreba pri poctu hracu mensim nez 6 omezovat mapu a jet jinak nez dle pravidel... problem je ze uzemi misto toho aby se zakazovala se jen omezuji coz vetsinou nebejva problem prekonat a hraci na jihu nemaji potrebuj bojovat a jen si zdarma obsazuji nechranene uzemi.
Takze v peti hracich zakazujeme uzemi kolem Sunspearu pro pristup a ve 4ech zakazujeme kompletne celej jih dle pravidel pro tri a hrat se to da mnohem lepe

13.6.2012 09:50:11

kren
Jo takhle, tak to souhlasím. Taky to nemám rád, ani žádné house rules apod. Ale přes tohle jsem se u AGOT přenesl a jsem za to rád.

Btw některé úpravy Tharra mi přišli už extra euroidní a podle mě to kazí překvapení, které je typické pro ameriky. Např. to, že hraje s odhalenou kartou Divokých, takže hráči ví co příjde (je to imho i v rozporu s universem Westerosu, kdyby hlídka vždy věděla jak a čím Divocí udeří, asi by měli na zdi lehárko :) ) nebo to, že balíčky událostí předmíchává aby byly rovnoměrně rozložené dražby o trůn, meč a "vránu" a verbování. Kouzlo hry je v tom, že někdy prostě to verbování ne a ne přijít, a pak příjdou 2 za sebou nebo jako u nás přišla dražba až v předposledním kole a přetočila průběh hry a v podstatě hru ukončila.

13.6.2012 10:13:48

Ad nevyvazenost
netroufam si nic tvrdit, protoze to je asi o zkusenostech a zkuseny hrac mozna vyhraje s kymkoliv, ale stejen jako krenovi mi to kapku nevyvazene prislo. Hral jse ms tou frakci co je uplne na severua ta je prakticky zamcena na chudem uzemi, s omezenouarmadou oproti ostatnim a porad premyslim, jak jsem se z toho mohl vysekat, kdyz ven vedla jen uzka souteska a jinak dve more, ktere byly prakticky zablokovane souperem. takze mi nezbylo nez se patrtizansky branit a udrzovat alespon to, co jem dostal dostartu. Kren mel zluteho na tom vychodnim ostruvku a jedna vec je, ze kdyby se nezablokovala mapa, tak by mohl sice vyhrat treba ve tretim kole, druha vec je ale ta, jestli tou blokaci se mu neblokuje prakticky do startu treba nutny rozmach, aby mohl vubec vyhrat. ale mozna jsou to jen spekulace a je ta blokace vychytana rozumne tak, aby zluty nebyl nijak ve svem rozletu omeze na mel moznosti jako kdokoliv jiny, ktery vedle zablokovanych uzemi nesousedi.

13.6.2012 10:31:49

to Ringo
Pár her už za sebou mám a už ze začátku jsme si všimli, že rody rozhodně nemají vyvážené prostředí. Nicméně já to beru spíš jako klad, než jako zápor. Díky rozdílům je potřeba hrát za každý rod úplně jinak a vždy je potřeba se přizpůsobit tomu, co je na mapě rozmístěno. Resp. zajímavější mi hru dělá nejenom to, jak kdo hraje, ale i za co kdo hraje a za co hraju já.

U Starků na severu jsme si všimli, že jim trvá zhruba dvě kola, než se pěkně chytnou a utvoří hranice, nicméně pokud je do té doby nikdo nezačne brzdit, tak mají velkou šanci ostatní převálcovat. No a pokud tě od začátku někdo drtí (snad né dva hráči), že nemáš možnost moc nic udělat, bude to zřejmě na úkor jeho rozvoje a zastavení hráče, který bude mít výbornou situaci jinde, než na tom severu.

13.6.2012 12:19:34

Ringo
Je to prostě více amerika než euro. Každý má jiné počáteční postavení, jiné postavy a musí prostě hrát jinak. A v první hře nemáš šanci vše pochytit, možnosti se začnou otevírat až po několika hrách, stejně jako to je v CitOW, Duně/Rexovi a dalších hrách od FFG (a jiných), kde jsou Variable Player Powers.

V naší první hře jsem hrál za Starky a hned od prvního kola jsme začli bojovat s Baratheonem na moři. Takže jsem to netlačil přes tu úžinu, ale přes moře. Nakonec jsem málem vyhrál.

13.6.2012 12:21:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
tak s tim, ze musi kazdy hrat jinak, problem nemam viz Duna. Ale tady mi prislo, ze jsou nekteri uzavreni na svem a maji hrat roli spise prekazece a nabouravace planu jinym nez aby hrali na vyhru. Pres more bych to zkouset mohl, ale ceho bych docilil - do uziny ses cpal ty a ja musel veskere sily vrhat tam. Vzhledem k omezenym moznostem rozmachu armady jsem toho pres to more nemohl moc vrhnout pres krena na vychode, nehlede na to, ze jsi mel na zapade ty rozsahle sily na mori. Moc moznosti mi nezbylo, i kdybych chtel hrat jakkoliv jinak. Ted uz bych kazdopadne hral neco jinak, ale pri vcerejsi hre, kde jsme se od pocatku blokli v uzine, jsem tech moznosti opravdu nemel mnoho. Navic kdyz jsi mel prakticky aliance s Tharrem, takze te z jihu skoro celou hru nikdo neohrozoval.

13.6.2012 12:46:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Merwin
byl jsem na tom severu od pocatku zasekany, na vychode more blokovane, na zapade taktez a veskere sily museli jit do uziny, kde na me soustavne utocil souper, kteremu jsem nakonec prepustil hlavni hrad, abych zkonsolidoval sily okolo a v dalsim kole jsem mel sanci to dobyt zpet, ale k tomu kolu nedoslo, nebot uz cerveny dojel vitezstvi. Jako me to nevadilo, bavilo me to i tak, ale prakticky jsem nehral na vyhru, ale na to, abych udrel ten sever pod kontrolou.

13.6.2012 12:49:56

Ringo
Jo aliance, to je další prvek. Kdybychom my měli alianci spolu, tak jsi mohl v klidu přes moře na krena a já bych se mydlil s Tharrem. Další věc je, že jsi vůbec nepoužíval válečné věže, s jejich pomocí, jsi mě mohl klidně zatlačit zpátky.

13.6.2012 12:57:51

to Ringo
Hodně závisí, jací hrají hráči a co od té hry chtějí žejo =) Zda jdou za vítězstvím (zabránit potenciálním vítězům v rozvoji a sami si přilepšovat), chtějí honit ego (vymazat nějaký rod z mapy, protože na ot mají), nebo jen tak hrát (támhle něco získat, támhle torchu vypomoct, ale vesměs to pak vyhrávají jiní). Přijde mi to právě pěkné a zvratové, moc se nevyplácí drtit někoho až do poslední síly, ale zase i když tě někdo stáhne, dá se z toho vschopit. A každý rod má šanci na výhru, ale každý jinou cestou, nicméně potřebuješ hráče, kteří to zhruba hrají stejně (pokud se snažíš hrát na výhru ty, je hloupé, když má někdo cíl tě pouze smazat z mapy, tobě uškodí a sám to zřejmě nevyhraje).

Jak vlastně ve vaší hře fungovala diplomacie? Mělo smysl se s někým paktovat? Domlouvali jste se na vzájemných podporách, pouštění území, apod?

13.6.2012 13:05:14

Beholder
vzhledem k tomu, ze jsem se spise kazdym tahem branil mi prisla investice do vezi, ktere nemaji obranu, docela kontraproduktivni. Obzvlaste, kdyz jsem mel armady omezene na 3,2.

13.6.2012 13:18:18

to všickni co to včera hráli ;)
Šak to byla první hra. Já osobně jsem až do včerejška neměl ani ánung o čem AGOT je ;)

13.6.2012 13:18:31

Merwin
diplomacii jsme moc nevyuzili, Beholder s Tharrem si jenna zacatku rekli, ze na sebe utocit nebudou a to bylo tak vse. Fakt na sebe neutocili, Behodler potreboval znicit me a Tharr se vrhnul na Krena na vychode. Navic jsem byl s krenem trochu v nevyhode, hrali jsme to poprve, takze ja jsem treba spatne vyuzival karty a kterou jsem mel pouzit, aby mi to vyslo jsem ovbykle prisel az po te, co jsem si uvedomil, co mnou blbe hrana karta zpusobila.

13.6.2012 13:22:07

Ringo
byl jsi celou hru na tahu dříve než já a proti jednomu tvému útoku jsem se bránil, kdybys útočil věží, tak to prohraju.

Ale to je jedno, kren má pravdu, byla to pro vás dva první hra, pro mě druhá a Tharr, nám ukázal jak se to dělá (chytrá aliance se mnou + ten výpad na konci přes moře, ten jsem jaksi nečekal a zapomněl jsem, že se to nedohrává do konce kola).

13.6.2012 13:23:24

kren
takze ted je jen otazka, kdy to dame znova:-)

13.6.2012 13:25:32

moje upravy
Ano mám trocho více euro sklony proto se mi i víc líbí ti veřejní divocí a předchystaný balík událostí, nebo přímo vyložené události 3 kola dopředu. Ono je to i zvyk z první edice kdy divocí útočili pokaždé stejně a to vykládání událostí dopředu je pravidlo z rozšíření. Pokud by jste v další hře chtěli mít větší americký zmatek tak jdou použít bojové karty.

Ringo s Křenem byli určitě znevýhodněni tím, že hráli poprvé a tak udělali pár chyb. Jako třeba Křenův výpady pár jednotami napříč ostrovem přímo mezi moje armády. Takže si je v podstatě nechal popravit. Na téhle hře je hrozně fajn jak ty boje jdou přesně propočítat a zvážit vše co se může stát. U každého boje, který jsem začal jsem věděl jak dopadne. Nepřátelské jednotky je těžké zabít prvním útokem, ale už není takový problém ho přimět aby ustoupil tam kde jeho zahnané (nebojující) jednotky jde dorazit.
Mohli jste si taky domluvit nějakou alianci proti mě s Beholderem, nebo na sebe aspoň neutočit. Jinak mi k vítězství hrozně pomohlo to, že až do posledního kola nepřišlo dražení pořadí na počítadlech. Díky toho se Beholder nebyl schopný dostat k žádnému bonusovému příkazu zatím co já měl 3 a tak si moc nemohl v naši alianci vyskakovat, a já měl krytá záda. Navíc jsem ho pro jistotu držel svými loděmi.

Pokud budete teda chtít hrát znovu tak se k vám určitě zase rád přidám a snad nás bude i víc. 4 jsou pro hru asi nejhorší počet.

13.6.2012 17:13:53

Vybíráme z Bazaru

Cesty Osudu
Cesty Osudu
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas