Dorn - Výprava za Bránu Osudu

xxxxxxxxoo hodnoceno 240x (Seznam vlastníků)

Dorn - Výprava za Bránu Osudu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ALTAR
Autoři: Filip Kozák
Jan Drevikovský
Kryštof Kozák
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nejasnosti

Sebráním některého artefaktu se naruší magická rovnováha uvnitř Dornu. Za každý poprvé sebraný Artefakt proto může Pán Dornu ve své následujícím tahu....citováno z pravidel. A můj dotaz zní: Některý artefakt znamená jakýkoliv artefakt? Co to je poprvé sebraný artefakt? Každý z těch tří, které je zapotřebí je poprvé sebraný, nebo je tím myšleno, že pokud jeden hrdina sebere první je to ten poprvé sebraný a pokud sebere tentýž hrdina druhý tak Zorkal nic nemůže a pokud třetí artefakt sebere jiný hrdina, tak je to zase "poprvé sebraný" Artefakt?

a ještě k Písni rozkolu. Silné nestvůry zaútočí jedním útokem na slabé nestvůry, které s nimi sousedí. Pán Dornu si může vybrat, na kterou ze slabých nestvůr zaútočí a dále: pokud jsou tímto způsobem slabé nestvůry zabity...nějak se mi tam plete to jednotné a množné číslo, takže vůbec netuším kolik nestvůr (když si Pán Dornu může vybrat na kterou ze slabých nestvůr a ne na které ze slabých nestvůr zaútočí a potom nestvůry, které jsou tímto způsobem zabity...Pokud mi někdo podá stručný a jasný výklad, budu ráda :-)
23.1.2010 19:48:47

Prior
Myslím, že si rozumíme, respektive mluvíme oba "o koze" a ne jeden o koze a druhý o voze :-) Jen mě čistě hypoteticky napadá, proč by Choros útočil pouze na jednu příšeru, když může zaútočit (otočkou na všechny), protože ty, na které by nezaútočil by mu to ve svém tahu pěkně nandaly, přece,ne? :-)))

16.1.2011 17:08:49

ta"jemná"
Jak jsem psal i předtím. Kdyby hrdinové věděli, že to zvládnou i bez té otočky, tak si ji Choros v zájmu zkušeností pro ostatní hrdiny může i odpustit :). Platí tu přece pravidlo, ten kdo zabije, tak ten dostane i zkušenosti.

16.1.2011 17:19:03

Prior
jo, jasně! Vidíš, to mě nenapadlo s tím rozdělení zkušeností, teď mi to došlo.

16.1.2011 17:25:13

ta"jemná"
Ono kolikrát je ze začátku lepší myslet na zkušenosti support hrdinů a kouzelníků. Choros se o sebe vždy nějak postará :)

16.1.2011 17:28:24

Prior
tak to každopádně :-)



16.1.2011 17:31:15 | Upraveno autorem (porovnej)

všem zúčastněným
jsem si to chtěl ujasnit protože jsme se párkrát zasekli :) a to i včetně nasazování nestvůr. Co se týče Heřmana :-D je samozřejmé že nemůže být nasazen vedle postavy, protože by to byl luxusní bijec, i když nemůže v kole, kdy byl vyložen útočit. Hra mne naprosto uchvátila a všem tady píšícím mi rady moc děkuji, i když jak koukám, hraji správně podle pravidel ;)

16.1.2011 22:01:58

brko
aj mna hra uchvátila ked som ju kúpil je to super hra + ked tam pridáš RPG mluvu:) tak sa mi často točí hlava ked sa krútim s chorosom :D

16.1.2011 22:52:52

Brko
Hele teď lovím z paměti, ale pokud se dobře pamatuji, tak Hermana můžeš nasadit na jakékoliv pole bažiny nebo jak se to tam vlevo dole jmenuje :). Nezáleží tedy, jestli přímo vedle hrdiny. POkud jde o to, jestli by to byl bijec, tak to si tak úplně nejsem jistý. Snad kdyby tam bylo s ním víc oblud, tak to možná. Kdyby ho tam někdo dal samojediného, tak si nemyslím, že by se dožil dalšího svého kola a to hlavně kvůli té své negativní vlastnosti, o které jsi psal.
Jinak máš pravdu. Dorn je super hra. Mám takový pocit, že po Proroctví je to jedna z mých prvních složitějších her než jsou Monopoly. Nyní ale hraji spíš Descent, který je na hodně podobném principu, je ale mnohem propracovanější a bohužel i mnohem složitější :)

17.1.2011 07:08:00

ešte raz
herman je jediná príšera ktorá ZA ŽIADNYCH OKOLNOSTÍ NEMOŽE BYŤ VYVOLANÁ NA POLE SUSEDIACE S HRDINOM. takže ak sú ešte nejaké špekulácie ohľadom toho, tak by mohli skončiť :-) kto neverí, tak pravidlá a stať "vyvolávání nestvůr". a herman podľa mňa je celkom nepríjemná príšera na blokovanie pohybu hrdinov v bažine...ak zorkal náhodu vyvolá blata zoufalství, tak to majú potom hrdinovia s pohybom v nich peklo.

to Prior: u mňa to bolo naopak. najprv som spoznal Proroctví a potom Dorn :-) a tak som sa ponoril do sveta stolných hier a také proroctví som už nehral dobré dva roky. dorn som si zahral pred mesiacom :-)

17.1.2011 07:31:42

Prior
Jediný Herman nemůže být vyvolán vedle postavy ;)

17.1.2011 08:05:08

Monkeyml + Brko
JJ, máte pravdu. Jak říkám, dlouho jsem to nehrál. Teď držím ty pravidla a vidím to tu :)

17.1.2011 08:30:53

Monkeyml
PS: Však já taky začal Proroctvím, a druhý u mně byl téže Dorn :)

17.1.2011 08:32:14

prior
hej descent je pecka mám DOOM ale na descent nemám prachy :) momentálne utrácam na warhammer fantasko :) a dalšia zlá vec na descente je tá angličtina

17.1.2011 13:58:21

Balorok
vždyť tady máš vše v češtině :) stáhni vytiskni a hraj... jen nevím proč se tady bavíme o Descentu a Doomu když je to diskuze ke hře DORN ;)

17.1.2011 14:01:20

brko
bavíme sa tu o dorne :) descent je iba malá odbočka :) hh a ináč ked si vytlačím čestinu a polepím a ták tak ma tá hra výnde ovela drahšie

17.1.2011 14:08:33

Balorok
Takhle teď už naposledy odbočím od tématu. Ono není zase až tak nutné něco tisknout. Není tam toho zase tolik nejasného a časem ty karty beztak znáš zpaměti. Já mám všechna rozšíření a jediné, co jsem platil navíc byly obaly a samozřejmě barvičky.
Jinak nevím, jestli jsi Brko Descent někdy hrál, ale pokud ano, tak jistě víš, že je to vlastně jen složitější a propracovanější Dorn :)

17.1.2011 14:12:25

Priror
máš naprostou pravdu ale DORN je momentálně u mne na žebříčku popularity na prvním místě. Je to možná ale otázka času protože z WISH-LISTU se mi dostaly dvě hry do mé zbírky :-D

17.1.2011 14:16:06

Dorn
je super vecička ked si chceš večer odidíchnuť. Je to celkom svižná hra dá sa zahrať aj za hodinu :) Mám ho asi rok a aj ekd ho hrám už len zriedka je to moja oblúbená hra

17.1.2011 14:35:13

to Balorok
fíha. tak pod hodinu som to ja ešte nestihol veru dohrať :-) a to hrám v zásade iba jeden na jedného a nie viac. dokonca jedna epická hra trvala 4,5 hodiny :-) každopádne patrí u mňa dorn medzi obľúbené veci.

17.1.2011 16:02:07

monkeyml
kamaráde to já zažil DORN za 5 minut... nechápal jsem jak protihráč nesmyslně kmital po plánu a já vedle něj sázel potvory :-D

17.1.2011 16:27:50

monkeyml
4.5 hodiny? to si robíš srandu nie? :D tolko mi nedrvá ani DOOM :D ved po 2hodinách su všetci hrdinovia na max lvl všetky poklady vyzbierané a aj použité :D a už len dokola potom nudna rubačka :) žiadny zvrat ani nič. Teda aspon u nás. No u nás hráme na tak hodinu lebo nás dovtedy stihne vymlátiť moja priatelka alá Zorkal :D

17.1.2011 17:22:04

to Balorok
kupodivu bol na konci hry iba jeden hrdina na tretej úrovni. vtedy to nejako tak vyšlo. ale tak bežne to hráme za dve hodinky. ale ešte nikdy pod hodinu :-)

17.1.2011 17:43:14

monkeyml
hmm vy asi hráte neaké nové pravidlá že hrdina dostane 1exp za každých 10zabitých príšer :D hehe ale nie no pod hodinu sa to dá ale musíš fakt makať, nesmieš mať zapnutú hudbu a ani TV musíš drtiť ako o závod :) a dá sa to aj v 3ludoch zvládnuť

17.1.2011 17:56:51

balorok
u nás to je asi o tom, že príliš kombinujeme a premýšľame a nechceme urobiť chybu plus keď sa tam dajú hrdinovia a príšerky z rozšírenia, tak o to viac. ale tak aj "zápasová prax" robí svoje :-) hral som to cca. 20 krát. mám pocit, že ty viac ;-)

17.1.2011 21:27:46

Dalsi nejasnosti
Zdravim, nedavno jsem koupil Dorn (mimochodem nadchnul nas priprvnihre) nicmene vzniklo par nejsnosti, kiky kterym jsme pomalu vice diskutovali nez hrali :)

1) Trosku nejasna vec mi prisla ve vykladu pravidel:Pokud Pán Dornu zahraje v průběhu hry všech šest karet Rituálů, může poté v každém tahu při vyvolávání nestvůr použít
4 Kapky krve a vyvolat tak 1 silnou nestvůru navíc.
Znamena to tedy, ze pan Dornu dostane 4 kapy krve pro sve zkusenosti a zaroven muze vyvolat silnou priseru? Pri prvnim cteni pravidel pred samotnou hrou jsem byl zmateny za co ze vlastne vyvolavam priserky.

2) Vznikl spor s pravidlem piky, meli jsme situaci, ze hrdina stal na ctvercovem poli, ktery navazoval na hex a druhy hex s nim sousedil jednim z rohu, mohl tedy kostlivec zautocit na hrdinu na ctvercovem poli? konkretni misto je na obrazku http://www.zatrolene-hry.cz/galerie/51/5520.jpg , kostlivec stal na miste kde je na obrazku Kostej a hrdina stal v tom protahlem popraskanem poli mezi dvema hexy.

Diky za odpoved.

11.6.2011 18:53:10

Vybíráme z Bazaru

Cthulhu: Death May Die – Unspeakable Box
Cthulhu: Death May Die – Unspeakable Box
Akt. cena: 5000 Kč
Končí za: 22 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas