Dorn - Výprava za Bránu Osudu

xxxxxxxxoo hodnoceno 240x (Seznam vlastníků)

Dorn - Výprava za Bránu Osudu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ALTAR
Autoři: Filip Kozák
Jan Drevikovský
Kryštof Kozák
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nejasnosti

Sebráním některého artefaktu se naruší magická rovnováha uvnitř Dornu. Za každý poprvé sebraný Artefakt proto může Pán Dornu ve své následujícím tahu....citováno z pravidel. A můj dotaz zní: Některý artefakt znamená jakýkoliv artefakt? Co to je poprvé sebraný artefakt? Každý z těch tří, které je zapotřebí je poprvé sebraný, nebo je tím myšleno, že pokud jeden hrdina sebere první je to ten poprvé sebraný a pokud sebere tentýž hrdina druhý tak Zorkal nic nemůže a pokud třetí artefakt sebere jiný hrdina, tak je to zase "poprvé sebraný" Artefakt?

a ještě k Písni rozkolu. Silné nestvůry zaútočí jedním útokem na slabé nestvůry, které s nimi sousedí. Pán Dornu si může vybrat, na kterou ze slabých nestvůr zaútočí a dále: pokud jsou tímto způsobem slabé nestvůry zabity...nějak se mi tam plete to jednotné a množné číslo, takže vůbec netuším kolik nestvůr (když si Pán Dornu může vybrat na kterou ze slabých nestvůr a ne na které ze slabých nestvůr zaútočí a potom nestvůry, které jsou tímto způsobem zabity...Pokud mi někdo podá stručný a jasný výklad, budu ráda :-)
23.1.2010 19:48:47

Re: Nejasnosti
Teď držím v ruce svoje pravidla a tam se jasně píše : Za každý sebraný artefakt proto může pán dornu ve svém následujícím tahu v souladu s pravidly pro vyvolávání vyvolat jednu silnou nestvůru navíc. Což znamená, že za jakýkoliv sebraný artefakt Zorkal může povalat silnou nestvůru navíc.
Pokud jde o tu Píseň rozkolu stačí si text karty pozorně dočíst a opět se shledáš s nápisem : Pokud jsou tímto způsobem slabé nestvůry zabity, hrdina za ně získá zkušenost. Takže bych řekl, že by si pán dornu měl zvolit cíle útoků tak, aby sám sobě způsobil co nejnižší stráty. V praxi jde o to, že když si vybereš slabou nestvůru se kterou sousedí dvě silné, raději použij tu, vedle které stojí další slabá nestvůra, s níž v danou dobu žádná jiná silná nesousedí nebo už svůj útok použila na jinou nestvůru. Takhle to alespoň hrajeme mi v případě nejasností mi klidně napiš soukromou správu a já ti rád odpovím.

23.1.2010 20:08:42

...
ad dotaz č. 1
to je právě rozdíl v pravidlech 1. a 2. edice, kdy v 1. edici se píše "za každý sebraný Artefakt" a ve 2. edici "za každý poprvé sebraný Artefakt"....

nejasnost ohledně Písně rozkolu jsi mi tímto objasnil, díky.

23.1.2010 20:48:05

ta jemná
Každý artefakt je na začátku ve své svatyni, a kdž ho sebereš tak si pán dornu vezmu nestvůru navíc. když zorkal časem zabije hrdinu s artefaktem tak ten artefakt zustane na poli kde hrdina stál. Pak ho sebere někdo jiný, ale to už si pán dornu nebere nestvůru... nečetl jsem váš spor celý, tak doufám, že jsem odpověděl správně...a už je taky půlnoc

24.1.2010 00:10:05

Bouchi

artefakty
Ano, Elenistar to dovysvetlil spravne, presne tak je formulace v 2. edici myslena (protoze po 1. edici byly dotazy, zda se vyvolava nestvura navic i pri znovusebrani artefaktu).

24.1.2010 09:27:12

Elenistar
No tak teď je tu uplně objasněný, díky :-)

Jinak hra je to parádní! Na to, že její zpracování a komponenty na první pohled dost nic moc, tak dokáže neuvěřitelně vtáhnout do děje a probudit představivost. Včera jsem usínala a před očima mi ve tmě běhal fantastickej trůn Pána Dornu, tajuplná Černá bažina a zatuchlá stoka plná krys pod městečkem Argos, paráda!!!

24.1.2010 11:35:25

tak tak
Mě třeba překvapilo, že to děsně chytlo kluky, co je mám na kroužku. (cca 10 let) Ale podle mě je to daný tím, že jsou zvyklý na ty eura kde se obchoduje a buduje. Kdežto tady vraždíš, zabijíš a jseš hrdina. A to je to, co správnej kluk potřebuje.

24.1.2010 11:39:09

Elenistar
a chytlo to i nás a to jsme "holky" po třicítce :-)

24.1.2010 11:46:08

dotaz
Ahojte chcem sa opýtať ako je to presne s používaním kariet pokladov. V pravidlách s apíše že sa používajú vo fázi pohybu. To znamená že sa môžem pohnúť a potom použiť tú kartu alebo sa môžem iba pohnúť alebo iba použiť kartu.

29.6.2010 21:29:12

balorok
máš pohyb napr. 7. môžeš spraviť 5 hrokov, použiť poklad a dokončiť svoj pohyb.

29.6.2010 22:45:39

asi som to zle napisal
alebo nie no ak myslíš že spravim 5pohyb a zoberem poklad a potom dokončím to hej. Ale ekd už mám poklad zobratý napríklad flaštičku na liečenie. Možem sa ophnuť o 5 potom sa vyliečiť flaštičkou a potom dokončiť pohyb a nasledne bojovať?

29.6.2010 23:01:25

Útok hrdinů stojících na cestě
Po delší době jsme vytáhli tuto hru a nemůžu si vzpomenout jak jsme hráli následující: "Hrdinové stojící na cestě mohou útočit, kouzlit i střílet na nestvůry v dosahu." Co je to nestvůra v dosahu, když dle pravidel "Nestvůry nesmí vstoupit na cestu" a žádná pole s cestou nejsou sousedící, mimo pole přes které se vchází či vychází z cesty...

14.11.2010 16:15:05

ta jemná
To znamená, že pokud pán dornu bude blokovat cestu hrdinům u vstupu z cesty, tak má smůlu, protože hrdinové mohou z bezpečí cesty útočit (raději z dálky) na nestvůry na plánu, které za nimi na cestu nemůžou. Aspoň tak to hráváme, snad to tak bude správně.

14.11.2010 16:19:38

Tormentr
teď jsme se na tom také tak dohodli: dosah znamená vstup, výstup z cesty, příp. vedlejší políčko cesty u vědmy. Díky

14.11.2010 16:38:53

tormentr
ja len potvrdzujem, že to čo si napísal je úplná pravda...pán Dornu by bol nemúdry, keby blokoval okrovú cestu, lebo by tým dával expy hrdinom zadarmo :-)

14.11.2010 18:12:30

dotaz k pravidlům
mám dotaz: třeba postava trpaslíka Chorose ma na první urovni mimojiné schopnosti útok sekyrou a otočka. Dají se tyto dvě schopnosti použít v jednom boji? A dále pokud postava projde kolem pole kde je Zorkalova nestvůra nastává okamžitě boj? A pokud ano může se cílový hráč (pokud mu to karta postavy ještě dovoluje) po skončení úspěšného boje ještě pohnou dále? Děkuji

16.1.2011 08:03:43

Brko
Dorna už jsem delší dobu nehrál, přeci jen mám Descent, ale pokud se dobře pamatuji, tak by odpovědi na tvé otázky měly vypadat asi takto:

1. Držím teď Chorosovu kartu v ruce a pokud se nepletu, tak útok sekerou je jeho standartní útok, který zraní jednu sousedící nestvůru za jeden život. Máš u něj symbol meče, takže tě útok sekerou stojí jeden z Chorosových volných útoků.
Pokud jde o tu otočku, tak u ní sice nemáš symbol meče, máš tam pouze (1x), což znamená jedenkrát za kolo, ale stejně tě tato otočka stojí jeden útok, alespoň my to tak hrajeme. Takže pokud máš Chorose na první úrovni, máš pouze jeden útok na kolo, tak můžeš buďto pouze zaútočit nebo jednou zaútočit otočkou. Na druhé úrovni už můžeš dvakrát za kolo použít útok sekerou nebo jednou útok sekerou a jednou otočku.

2. Pohybuje-li se někdo okolo nepřátelské postavy. Tj. hrdina okolo nestvůry nebo nestvůra okolo hrdiny nebo nestvůra okolo pomocníka hrdinů (viz. rozšíření), pak nenastává okamžitý boj, ale dotyčný naopak ztrácí možnost nadále v tomto kole útoči, používat předměty nebo kouzlitt. Tuším, že je to tam pojmenováno jako úprk nebo útěk.

PS: teď koukám na pravidla a je to tam pod číslem 15.d - taktika a úprk. Tak snad jsem ti nějak pomohl.

16.1.2011 08:42:00

Prior
a ještě jeden dotaz, můžu v kole pána Dornu vyvolat nestvůru hned vedle hráče? Samozrejmě pokud stojí na správných na polích kde můžu nestvůry vyvolávat.

16.1.2011 09:57:10

takže
Prior: taktika úprk sa hrá iba ako pokročilá verzia. Takže ak na to nehráte môžes kludne pobehovať okolo príšery kolko chceš. Naukladať si tam hrdinov ako hceš a masakrovať to tam potom. Rovnako ako aj príšery s amôžu volne hýbať.
Ešte k tomu chorosovi: áno utok sekerou 1útok otočka druhý. Nazbieraj potiony na viac útokov a môžeš sa veselo točiť :)
Brko: príšery môžeš vyvolávať kludne aj vedla hrdinu. Pretože by to bol nezmysel keby sa to nedalo. To by 3hrdinovia zablokovali vyvolávacie zóny a bolo by po hre.
Hlavne nezabudni že vždy ked hrdina vezme modrý artefakt máš jednu volknú červenú príšeru navyše. 4i už je den alebo nie. Ked hrám Zorkala často sa mi stane že na to zabudnem :)

16.1.2011 10:07:22

Balarok
Jo, jo s tím nasazovnáním máš naprostou pravdu. Raději jsem teď ráno ještě projel pravidla, abych se ujistil, jestli jsem náhodou neplácal nesmysly. Jinak s tím "úprkem", tak to je pravda, že to je pravidlo pro pokročilou hru, ale Brkovi doporučuji to takto hrát. Pravidlo úprku do hry přidává velmi zajímavý aspekt. Díky úprku můžou hrdinové i pán Dornu lépe taktizovat.

16.1.2011 10:11:41

Prior
k tomu úprku áno prináša to nové taktické prvky do hry ale takisto to dosť zťažuje hru hrdinom ked sa zorkal rozhodne zaplnať v strede mapy tú sálu. Potom je tam milión príšer a ked sa zasekneš o prvú na ktorú narazíš si v koncoch

16.1.2011 10:39:39

Balorok
Nezapomínej ale, že pokud hraješ hru i s rozšířením, tak mají hrdinové podobné možnosti díky pomocníčkům.

16.1.2011 12:15:27

otázky
my to hráme bez taktiky a úniku, lebo to s tou variantou trošku naťahovalo hru...čo sa týka chorosa - prior to napísal správne. otočka sa ráta ako jeden voľný útok, t.z. na prvej úrovni buď dáš otočku alebo úder sekerou. čo sa týka vyvolávanie príšer, tak ich môže zorkal vyvolať vedľa hrdinu s jednou výnimkou - hernani v bažinách sa nesmú objaviť vedľa hrdinu.

16.1.2011 12:24:47

Prior
no ale to je iná vec už :) teraz sme sa bavili o dorne ako takom a nie o dorne + rozšírenie:) Tam to môže byť už iné ale nakolko rozšírenie nevlastním tak neviem posúdiť.

16.1.2011 12:48:53

Prior
My hrajeme Chorose na první úrovni, že zaútočí, když stojí vedle jedné příšery tak zaútočí jako sekerou a když má kolem sebe víc příšer tak otočkou a sejme je všechny kolem okolo...chápu to dobře?

16.1.2011 16:34:19

Ta"Jemná"
Takhle, jak už jsem psal tak na první úrovni, pokud teda nemáš něco, co přidává útoky, má Choros možnost jednoho útoku. Schopnost otočka vlastně znamená, že jeden z tvých útoků v tomto kole zasáhne všechny sousedící nestvůry. Jinými slovy je na tobě, jestli když Chorose obklopuje více oblud, použiješ normální útok na jednu sousedící nestvůru nebo zaútočíš otočkou a zasáhneš všechny sousedící nestvůry. Samozřejmě že je pro tebe asi výhodnější uplatnit tu druhou možnost.

PS: Prakticky vzato to myslíš dobře, ale tvé tvrzení vylučuje možnost, že by se hrdina rozhodl prostě jen zaútoči na jednu obludu. Možná ti to přijde jako slovíčkaření, ale je třeba si uvědomit, že tu platí heslo "co zabiješ je tvoje" takže pokud například víte že danou sytuaci zvládnete i bez otočky a chcete si spravedlivěji rozdělit zkušenosti, pak je tu ta možnost, že Choros zvolí pouhý útok na jednotlivce. Kdybych tu zase chaoticky drmolil, jak je mým zvikem, tak mně upozorni a já se to pokusím přepsat nějak srozumitelněji.

16.1.2011 16:51:19 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Mindbug (Mozkožrout) EN
Mindbug (Mozkožrout) EN
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas