Dominion - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: 999 Games
Albi
Bard - Centrum Gier
Filosofia Editions
Hans im Glück
Rio Grande Games
Autoři: Donald X. Vaccarino
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

KOUPIT NEBO NEKOUPIT

Chtěla bych se zeptat touhle Hamletovskou otázkou. Chtěla jsem si chvíli počkat a koupit si pak Arkham, ale tahle hra mě láká tak nevím :-( Poraďte, prosím ...
28.7.2009 13:31:20

ještě jinak
Zkusím to napsat jinak. Pokud jsem to dobře pochopil, tak nedeskovkáři jsou hrou většinou nadšeni. Takže těm humbuk těžko může "uškodit". A hráči zkušení zase předpokládám, že vědí, o co ve hře jde, pravidla jsou k mání i v češtině, takže pokud někdo si přečte pravidla, dá se předpokládat, o co asi ve hře jde. Pak těžko může být někdo zklamán a svalovat to na jakýsi humbuk. Nebo zkušenní deskovkáři zvyklí na "těžká kalibr" kupují hru bez přečtení pravidel či recezní? :-D

4.11.2009 17:17:20

humbuk
Jde o to, že když vyjde hra a okamžitě se o ní začne mluvit jako o megahitu a hře roku a podobně, spousta lidí už k ní přistupuje s despektem. to je i můj případ, nicméně mě by Dominion nezaujal i bez hypu, tudíž mu v mém případě humbuk neuškodil. Ale věřím, že někteří lidé budou natruc proti, i když jich bude minimum.

4.11.2009 17:23:26

Sydo
Přesně, to je prostě taková typicky česká vlastnost, jak se o něčem mluví hodně pochvalně, je třeba na tom honem honem najít něco špatného.
Řekl bych, že na jednoho šťourala připadne 99 spokojených, takže hype svou funkci plní. Mmch, není ani na ZH moc her, o kterých by se tak vášnivě diskutovalo. Tedy asi opravdu je ta hra nečím výjimečná, když ji hypují i odpůrci. :D

4.11.2009 18:01:07

Sydo 2
Teda ne že bych zrovna tebe bral za šťouru. Ty jsi prostě zaměřený určitým směrem, který sis našel a vyhovuje ti. A nikdy jsem od tebe nečetl odsudky typu to se mi nelíbí a všichni, kdo tvrdí opak jsou ....

4.11.2009 18:03:52

husak
Tak to se mi tedy nelíbí avšichni, kdo tvrdí opak jsou... truhlíci!

4.11.2009 18:13:50

:D
:D

4.11.2009 19:07:16

humbuk - vysvětlení
V současné době zaujímám k Dominionu spíš neutrální postoj, tím myslím ani tu hru nezatracuji, ale ani jí nepovažuji za super, tak abych jí označil za nejlepší karetní hru.

Pro mne je daleko větším měřítkem úspěšnosti spíš doba po kterou se hra drží na předních místech, než to že rychle vyskočí. Ale tím odbočuji od témtatu, takže zpět.

Pokud Vím tak jsem nikdy nenapsal "nedeskovkáři jsou hrou většinou nadšeni". To je Richmondova interpretace. Já nemám potřebu Dominion schazovat. To aby se dál nepřekrucovaly mé názory. Protože z vašich reakcí mám pocit, že Dominon nějak napadám! Tak to není a není to mím cílem! Předchozí dvě věty zdůrazňuji, protože netvrdím že to tak je, ale pouze že na mne situace v téhle diskusi tak působí.

Moje osobní zkušenost s Dominionem je asi taková. O hře jsem si přečetl na webu a koupil si jí. Hru jsme si zahráli, ve dvou hráčích, a nebyla pro nás zklamáním!!! Po cca 2 měsích co ji máme jsme ji hráli 3 krát. A to proto že jsme prostě a jednoduše neměli náladu se k této hře vracet. Tak jsme se shodli s přítelkyní na tom, že jsme od té hry čekali víc, podle toho co se psalo na webu. Uvažoval jsem o tom, že hru prodám. Minulý víkend jsem nabídnul kamarádům, že si s nimi hru zahraji, protože zkrátka nebylo tolik času, aby jsme hráli něco delšího. A hra ve čtyřech se mi překvapivě líbila. Vynikly mnohem víc útočné karty a některé jiné aspekty hry, které jsem předtím neviděl.Takže jsem se rozhodnul, že si Dominion zatím ponechám. Tak se alespoň vyvíjel můj názorna tuhle hru.

Shnuto: když jsem napsal, že humbuk téhle hře uškodil myslel jsem to tak, že někteří lidé si "mohli" v nadšení hru koupit podobně jako já a pak je zklamala tím, že od ní čekali víc.
Pokud by se okolo humbuk nedělal, tak by do ní lidé nevkládali takové očekávání a hra by je tolik nezklamala. Tím jsem se dopustil v podstatě jediné věci a to zobecnění své vlastní zkušenosti s Dominionem. Bylo to důsledkem toho jak na mě působili některé příspěvky na ZH.

Čekám, že jsem si natrolil do gatí. Teď se asi objeví tucet dalších příspěvků a tohle si myslel jako jak apod. Už to dál vysvětlovat nehodlám! Pokud chcete něco vysvětlit, protože nečemu co jsem napsal nerozumíte tak klidně odpovím, ale na reakce typu a tohle si myslel takhle "nějaké překroucení mého názoru" a pak něco co z toho vyplývá, tak na ty už nebudu reagovat!

Dále chci poznamenat, že se Sydovím názorem

"Přesně, to je prostě taková typicky česká vlastnost, jak se o něčem mluví hodně pochvalně, je třeba na tom honem honem najít něco špatného"

se naprosto neztotožňuji. Toto je možná jeho přístup a některých jiných lidí, ale ne můj. Navíc znám plno lidí, kteří se takhle nechovají.

Tím končím své vyjádření k Dominionu a k příspěvkům, které jsem zde napsal.

5.11.2009 09:24:32

ach jo...
Příště se vyvaruji unáhlených závěrů a odsudků. Jednak jsme to poprvé hráli blbě a jednak je ten "startovní balík" opravdu celkem o ničem. Včerejší hra s "velkými penězmi" a "změnou velikosti" (to když jsme si řekli, že nebudeme nespravedliví a dáme Dominionu druhou šanci) se poněkud zvrhla, takže jsme končili dnes o půl páté ráno :)) Čili se dá říci, že jsme tomu... ehm... přišli na chuť. Ehm... A já si se svým předchozím příspěvkem připadám jako debil a zaříkávám se, že nikdy více nebudu hodnotit hru po prvním zahrání!

P.S.: to ale nic nemění na tom, že je to "blbé euro" a že rozšíření nesmí přes práh! (ehm... ehm...)

5.11.2009 14:00:04

Parxel
Dále chci poznamenat, že se Sydovím názorem

"Přesně, to je prostě taková typicky česká vlastnost, jak se o něčem mluví hodně pochvalně, je třeba na tom honem honem najít něco špatného"

Nic takového jsem neřekl, čti pořádně. Nijak jsem na tebe v této diskuzi nereagoval.

5.11.2009 14:08:15

sydo
Sydovým ne??? jako matčiným

když se ti posledně nelíbilo, že tě nikdo neopravil

5.11.2009 14:14:46

Ella
to jsem citoval Parxela.

5.11.2009 14:17:54

sydo
juj

5.11.2009 14:18:35

Bajn

Parxel:
Ja teda osobne hral poprve prave ve 4 hracich a vsehny to nadchlo, ze jsme s tim stravili vikendna chalupe. Pak jsme to ale s pritekyni hral ve dvouch a to uz mi take neprislo uplne ono, neni nad to skodit hromadne a potom co clovek odehraje uz se ve velkem tesi co provede vzhledem ke kartam v ruce v kole pristim :)

5.11.2009 15:11:23

můj názor
Dominionu mam odehráno zatim tak kolem patnácti her a musím říct, že je to naprosto ideální hra pro zabavení lidí, kteří si nechtějí několik hodin vařit mozek a připravovat složité plány. Prostě se vybere sada a jede se.
Pravidla jsou neuvěřitelně jednoduchá, takže je tahle hra vhodná i pro drahé polovičky, které jinak znuděně vykonávají domácí práce, když chlapi právě hrají Twiligh imperium. Jinak objevuje se častá výtka, že téma nemá nic společného se systémem. Lze říci, že je to pravda, nicméně tahle hra je především o systému. A ten je svižný, osvěžující a rozhodně nabízí prostor i pro přemýšlení. Navíc je v něm i nějaká ta náhoda (což někomu ovšem může vadit).
Že jde o solo hru - ano, také pravda. Nicméně hodně to záleží na použité sadě. Jsou tam i karty, které naopak interaktivitu hodně prohlubují. Nicméně se mi zdá, že je to daleko menší solo hra než Agricola (kterou mam ovšem taky rád), kde si sólíte dvě hodiny a ne třicet minut jako zde.
Sumasumárum: ideální hra pro zaplácnutí nějaké kratší doby (herní doba kolem půl hodiny), která se může stát návykovou, díky chytlavému systému, který těží z toho, že lidi jsou od přírody vyčuraní (zvlášť češi) a chce se jim vymýšlet, jak nejlíp to udělat, aby to šlo pokud možno samo. A když už se nějaké to kombo povede, ta munchkinovská radost je k nezaplacení.
Takže za mě je to vynikající alternativa k dlouhým a náročným hrám, která sice nemá atmosféru, ale přesto je chytlavá i pro nehráče a má vysokou míru znovuhratelnosti.

3.1.2010 14:23:50

a ddoatek
Jinak ještě dodám (protože všude čtu o tom, jak týhle hře uškodil nebo neuškodil ten hype) - osobně jsem se s žádným humbukem kolem ní před koupí nesetkal. Koupil jsem si ji na doporučení jednoho známého, protože jsem chtěl něco svižného, zábavného, s kratší dobou. A požadavek byl bezvadně splněn. Není to nejlepší hra všech dob, ani nejlepší karetní hra všech dob, ale je to prostě dost zábavný. A vo tom to je.

3.1.2010 14:33:56

Filip Appl
tak, tak já souhlasím. V době kdy jsem se s Dominionem seznámil vůbec žádný hype nebyl (hlavně proto, že to ani nebylo česky), teďka trochu pociťuji spíše než hype obrovské rozšíření této karetky. Takže se dá říct, že to je hra pro masy (někdo si na takových automaticky špatných charakteristikách potrpí a je to pro něj znamení, dát od toho ruce pryč). Ale já to nějak neřeším, Dominion mě nadchl po první hře a doteď jsem nenašel konkurenta (hrál jsem Dobyvatelé i Jambo :) ) a přiznám se že ani v Thunderstone necítím hrozbu konkurence :). Nedávno jsme pořídili obě rozšíření. Odzkoušeli jsme zatím jen Intrigue (Seaside jsem hrál zatím jednou v klubu, ale i na něj se brzy u nás doma dostane) a prostě nemám co bych vytknul. Perfektní jednoduchý systém s desítkami možností jak hrát a na téma s**e pes, od toho tu jsou jiné pecky na celé odpoledne.

3.1.2010 14:45:07

to Beholder
Potřebuju poradit :)
Dominion mám rád, dokonce hodně moc rád...
Mám jít do Intrik? (až vyjdou česky) Jak moc je kombinuješ se základem? Protože od Seaside mě pomalu odrazují ty příliš silné karty, jak se tady dočítám...Tak mě zajímá možnost vzájemné kombinace základu a Intrik, síla a vzájemná použitelnost jejich karet... nerad bych měl dvě stejné hry...

3.1.2010 15:12:21

to The Hammer
Klidně si ji pořiď. Když chceš, počkej až vyjde v češtně. Teď jsem byla týden s Kreténem (pro neznalé: to není nadávka ale přezdívka, proto se píše s velkým K) a jak už jsme neměli chuť na dlouhou hru tak jsme hráli Dominion. Hráli jsme tak 3 hry po sobě. Míchali jsme Seaside s Intrique, pak jsme přimíchavali i nějaké karty ze základu. A bavili jsme se parádně. Takže hráče určitě neurazí. Co se týče nehráčů, neboli příležitostních hráčů: hráli i moji rodiče (oba mají letos 70). Klidně si ji vemou i sami dva a hrají spolu.

3.1.2010 15:27:31

The Hammer
To je těžké takhle poradit :). My s přítelkyní máme Dominion opravdu moc rádi a je to naše nejčastěji hraná hra. Přestože přítelkyně neovládá angličtinu nebyl jsem schopen čekat na českou verzi Intrik, tak jsem si řekl, že když už základní dominion umí na zpaměť podle obrázků, časem se naučí i Intriky (popřípadě Seaside). Takže jsem je prostě koupili a zatím jsme s něma odehráli pouze 4 hry. Dělám to tak, že dám vždy 5 karet ze základu a 5 karet z intrik s tím že jsem to zatím udělali, tak aby se karty z Intrik neopakovaly (abychom se postupně seznámili se všemi). Tedy v těch 4 partiích jsme poznali 20 karet z 25 a já osobně jsem nadšen. Některé karty jsou opravdu silné, ale hlavně jsou prostě zajimavé :). Např. akce které ti dovolí si vybrat z více možností podle toho která se ti právě hodí (buď +akce nebo +peníze apod), nebo hybridní karty action/victory, treasure/victory, hodně interaktivní škodících karet - sabotér, švidlíř, maškaráda...A teď se dostanu k tomu proč je těžké poradit. Jednoduše proto, že jsme odehráli jen ty 4 hry a ze zvědavost jsme převážně kupovali karty z Intrik :). Ale podle mě se dají Intriky v pohodě hrát samotné a já osobně po cca 300 odehraných partií základu (doma + online na brettu) potřebuju nějaké osvěžení v podobě nových karet. Takže Dominion Intriky jsou pořád Dominion, ale podlě mě to nejsou dvě stejné hry. Pro fandy Dominionu je to podle mě nutnost :).

Co se týče Seaside, tak ten se mi taky moc líbí. Duration karty hru velmi obohatí a přidávají další možnosti.

Ještě takový dodatek. Vidím trochu problém v té časové frekvenci rozšíření :), vypadá to že rozšíření bude více a taky budou vycházet často. Kdyby byly zatím jen Intriky a další rozšíření by se chystalo za 3 roky, tak ti bez váhání odpovím, že vzájemné kombinace jsou jisté a přijdou hned jak si více osaháš karty u Intrik a pak je budeš kombinovat ze základem. Jenže zatím to vypadá tak, že budem hrát spíše Intriky, protože základ známe na zpaměť :). A to jsme ještě nehráli ten Seaside :). Takže já to vidím tak, že spíše než kombinace mezi rozšířeními budem hrát x her jednoho rozšíření a až ho budem znát tak dobře jako základ a budem chtít nějaké osvěžení v podobě nových karet a možností přejdem k dalšímu rozšíření :)

3.1.2010 15:35:50

Díky za názory
Já jsem byl rozhodnutý si Intriky pořídit, jen jsem to potřeboval odklepnout :)
Mé poznatky jsou takové, že ať jsem Dominion vytáhl na kohokoliv (hráče, nehráče, dospělé, děcka), všichni se s nadšením chytli...
Než to vyjde v češtině, ještě pár desítek partií základu stihneme a pak se tedy vrhneme na nové karty :)

3.1.2010 16:38:49

Hammer
Neboj, ukážu ti ho jakmile se objeví. :-)

3.1.2010 16:44:20

ad Intriky
Já taky Intriky doporučuju, podle mého přidávají hře hodně především na interaktivitě.

3.1.2010 18:31:49

Počkám si na Intriky CZ
Při tom množství her co mám si už na Intriky počkám až budou česky. Na Intriky a Seaside se celkem těším, ale že bych bez toho nemohl žít než to vyjde česky, tak to zas ne :).

4.1.2010 01:36:07

to Křen
v poslední době se setkávám s lidma, kteří právě zase preferují hry v angličtině, a zrovna u Dominionu mi osobně česká verze nesedí svým nešťastným názvoslovím. Odhodit a zahodit, nebo jak to tam je. Několikrát jsme musel rozmíšky vyřešit tím že jsme vytáhl anglické karty a ukázal jim text. Čeština je v tomto zákeřný jazyk :-)

4.1.2010 06:57:33

překlad
Bylo by ideální, kdyby šlo v novém dotisku Dominionu tyto drobnostě doladit. Nevím jestli o tom Albi uvažuje anžto tam nemám známé, ale myslím že by to bylo ku prospěchu hry. Jde vlastně jen o pár slovíček na pár kartách, že...

4.1.2010 07:54:58

Vybíráme z Bazaru

V hlavní roli - jako nové, nesehnatelné!
V hlavní roli - jako nové, nesehnatelné!
Akt. cena: 299 Kč
Končí za: 12 dnů

Offcanvas