Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Heidelberger Spieleverlag Nexus |
Autoři: | Kevin Wilson |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
Dotaz k pravidlů neb jsem slepej nebo línej
1) jak je to s postavou, která má v ruce zbraň pro útok na dálku a bojuje nablízko - může k tomuto útoku použít střelnou zbraň?děkuji
tak tohle mě ani nenapadlo, aspoň jsem o něco moudřejší.
to pihorv
Ovšem myslím, že to co popisuješ lze zařídít kombinací 2 vlastností - zvýšený dosah a útok s rozmachem, kdy zasahuješ všechny postavy v dosahu. Jen nevím, jak je to s viditelností.
rozmach
mi nedělá problém, hrál jsem to s borcema co hrají DOTU a pořád do mě hustili nějaký pojmy a dojmy, tak jsem udělal kompromis (popsaný v dotazu) s tím, že se na to pozeptám a příště budou mít útrum :)
běh
a využití takto získaných bodů. Když postava vyhlasí použití akce běh, může v rámci toho, že má k dospozici dvojnásobek bodů pohybu investovat tyto body i do jiných možností? Např. v rámci běhu za 2 body otevřít dveře nebo když je to běh, tak prostě jen a pouze k pohybu?
pihorv
může běžně využívat body pohybu k otevírání dvěří, truhel, vyměňování předmětů, pití lektvarů...
Dveře
V několika našich hrách jsme asi nehráli správně - jakékoli dveře smí otvírat jen příšera se jménem. V pravidlech, které mám stažené jsem narazil na: všichni hrdinové i nestvůry mohou použít svoje body pohybu k otevření nebo zavření dveří a nestvůry se jménem mohou otvírat a zavírat i runové dveře - vše za předpokladu, že nevedou do neprozkoumaných dveří.
Která varianta je správná? Pokud druhá, asi se nemám pozastavovat nad tím, jak nehumanoidní postavy (bez rukou) otvírají dveře.
Lunitare
Správně je druhá varianta... a raději se nad tím opravdu nepozastavuj =D
Nejasnosti
1) Portál je vždy přímo spojený s městem, nebo jsou propojeny i portály přímo mezi sebou? Tj. Může se hrdina přesunout z jednoho portálu v podzemí na jiný portál v podzemí anebo musí do města a z města se vrací na jiný portál (a navíc je ten pohyb ve dvou tazích) ?
Podle pravidel tipuji jen portál-město.
2) Voda - smí přeskočit skutečně statečný hrdina. Nic takového asi není definovaného, takže přes vodu nesmí nikdo ?
3) Pokud mám jámu na délku 4 pole a na šířku 1. Může pekelný pes normálně přejít přes tuto jámu když půjde pouze přes 1 pole s dírou ? Nebo se bere celkový počet jámy je 4, pes má jen 2 pole a tím pádem nemůže projít ?
4) Osvědčila se úprava pravidla pro společné peníze nebo předávání peněz v single scénářích ? A co rozdělování pokladů z truhlice ?
Lunitare
ad 1 - vždy s městěm, ale zt města můžeš vyskočit do jakéhokoli otevřeného portálu (podzemí - město - podzemí -> 2 tahy)
ad 2 - přes vodu se dle běžných pravidel nesmí (ale máme na to house rules)
ad 3 - můžeš přecházet přes šířku - na dýlku by do ní zahučel
ad 4 - máme na to house: předměty (a peníze) z truhly se nerozdělují plošně, ale zůstávají v truhle - hrdinové si pro ně buď musí dojít, nebo si je navzájem donýst, dokonce si mohou do truhly něco schovat. Hrdina, který otevře truhlu dostává všechny peníze (100xpočet hrdinů). Peníze se mohou mezi hrdiny vyměnovat stejně jako předměty.
ad 3
Morthe
ad 4 - hmm zajimavé pravidlo, které hru zlogičˇtuje. Ale v této skvělé hře je těch nelogičností trochu více, proto by to chtělo těch pravidel více, ale pak už by to nemuselo fungovat :). Ale je pravda, že tahle nelogičnost je nejvýraznější. Ale napadá mě otázka - neoslabuje to příliš hrdiny, respektive není pak OL silnější?
Beholder
Hele my to tak hrajem skoro od začátku a nepřijde nám to. Sice Hrdinové obtížnějíi získávají předměty, ale na druhou stranu jsou schopní mnohem rychleji získat další kostky nebo dovednosti, protože mohou shromažďovat peníze a předávat si je... takže se to podle mě srovnává
Morthe
tak jo, možná někdy vyzkoušíme :)
Lektvary
Pravidla říkají, že můžou být lektvary v batohu a dalšími třemi může být hrdina vybaven. Ale může nést lektvar v ruce ? Tj. v jedné drží jednoruční meč se kterým bojuje a v druhé ruce 1 lektvar? Nebo v rukách se lektvary nesmí nosit ?
Lunitare
nápad je to zajímavej, pravidla s ničím takovým neoperují (tak jenom 3 za opaskem)... ale jako houserules si myslím použitelný
Boj
5) při útoku holýma rukama, háže hrdina červenou kostkou a přičítá si černé kostky za schopnost boje ?
Lunitare
ad 5 - jop
Kletba opičího boha
1) Když si při otvírání truhly vezme OL curse a použije je na zahrání kletby opičího boha, která je úspěšná, jsou rozdány poklady z truhlice?
2) Když zemře opice, zůstává po oživení ve městě stále opicí?
3) Může opice nakupovat?
žetony trénování jsou omezené?
Dostali jsme se do situace, že jsme měli v partě 2 bijce a mohli jsme si každý zvýšit ještě o jednu kostku na útok na sílu (měli jsme oba 2 kostky + 2 tréningy), ale došly nám žetony :). Jsou žetony trénování záměrně v omezeném počtu aby se nemohly příliš naboostit 2 postavy se stejným typem útoku nebo si můžeme nahradit žeton tréningu něčím jiným.
K opici
Nemam po ruce pravidla, ale co si vzpominam nase posledni hry, kdy jsem je listoval jako Overlord prave kvuli kletbe, tak:
1) uspesne seslana kletba ukonci pohyb hrdiny, tedy nepodari se mu truhlu otevrit.
2) smrti hrdiny kletba konci.
StevensonJunior
1) Znamená to tedy, že při příštím pokusu otevření obdrží OL znovu curses?
2) můžeš to doložit někde v pravidlech? Protože to tam nikde nemůžu najít :)
Morthe
Beholder
ad 1 - předměty jsou normálně rozdány
ad 2 - po oživení ož je to hrdina
ad 3 - opičák nakupovat nemůže
dojití žetonů nevadí ... je to omezono jen počtem kostek
Morthe
ad 1 - doufal jsem v to
ad 2,3 + dojití žetonů - žádám o odkaz na pravidla :), protože jsem to nenašel v pravidlech ani ve faq
btw. děkuji za reakce, i SJ ;)
Beholder
oemzení počtu žetonu (resp. jejich nedostatek) nikde v pravidlech není... nikdo nejspíš nepředpokládal, že by si hrdinové dokoupili tolik kostek - možná to je zmíněno ve scenario guide u pravidel pro kampaň ale pochybuju... tak není a navíc se kostky mezi questama nepřenášejí. Jdiné omezení je 5 černých kostek na vlastnost.
Na opici se částečne odkazuje tohle pravidlo:
Q: Can a monkey perform "movement actions" which cost
no MP? For example, pick up tokens or drop items?
A: No.
Opice nemůže nijak manipulovat předměty. Navíc je v pravidlech výslovně uvedeno, že obchodovat mohou pouze hrdinové - což opice není.
Opice po smrti:
Zranění a únava hrdiny se okamžitě doplní na
své maximální hodnoty. Rovněž okamžitě přestávají
působit všechny jevy jako popálení, otrava, PROMĚNA
apod. V dalším kole již hrdina hraje normálně svůj tah.
Morthe
děkuju ti mnohokrát, nyní již jsem spokojen a příště budu lépe hledat :)
a ještě jsem si vzpomněl na jednu nejasnost z poslední hry
Grey Ker
Nějak nechápu rozumné použití jeho schopnosti, pokud ji tedy vůbec chápu dobře :). Zvolím např. akci boj (2x útok) a po prvním provedeném útoku můžu akci změnit na přesun. Jediný rozumný důvod proč to udělat vidím v tom, že občas si člověk není jistý jestli zabije příšeru na jednu ránu, tak zvolí akci útok aby útočil 2x a když se mu po prvním útoku podaří příšeru zabít, může využít schopnost Grey Ker a změnit akci na přesun a tím pádem se může ještě pohnout (nebo ta změna mu umožní provést tu druhou akci celou?, že by provedl pohyb + útok? ). Pokud to tak chápu správně, tak je to sice hezké, ale kolikrát se to ve hře stane? Ve srovnání např. s One Fist mi přijde tahle schopnost slabá a nebo prostě ještě do toho tak nevidím :) (4 odehrané hry).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Únikovka Závod s časem
Akt. cena: 70 Kč
Končí za: 7 dnů