Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz k pravidlů neb jsem slepej nebo línej

1) jak je to s postavou, která má v ruce zbraň pro útok na dálku a bojuje nablízko - může k tomuto útoku použít střelnou zbraň?
2) může postava střílet přes spřátelené postavy (hrdina přes hrdiny, potvora přes potvory)?
3) dostávají hrdinové na začátek dobrodružství přesně určenou sumu peněz nebo podle scénáře?

díky za odpovědi
26.5.2009 21:54:22

děkuji
tak tohle mě ani nenapadlo, aspoň jsem o něco moudřejší.

29.3.2010 13:56:08

to pihorv
Ovšem myslím, že to co popisuješ lze zařídít kombinací 2 vlastností - zvýšený dosah a útok s rozmachem, kdy zasahuješ všechny postavy v dosahu. Jen nevím, jak je to s viditelností.

29.3.2010 14:58:21

rozmach
mi nedělá problém, hrál jsem to s borcema co hrají DOTU a pořád do mě hustili nějaký pojmy a dojmy, tak jsem udělal kompromis (popsaný v dotazu) s tím, že se na to pozeptám a příště budou mít útrum :)

29.3.2010 15:05:04

běh
a využití takto získaných bodů. Když postava vyhlasí použití akce běh, může v rámci toho, že má k dospozici dvojnásobek bodů pohybu investovat tyto body i do jiných možností? Např. v rámci běhu za 2 body otevřít dveře nebo když je to běh, tak prostě jen a pouze k pohybu?

14.4.2010 08:25:59

pihorv
může běžně využívat body pohybu k otevírání dvěří, truhel, vyměňování předmětů, pití lektvarů...

14.4.2010 08:27:16

Dveře
V několika našich hrách jsme asi nehráli správně - jakékoli dveře smí otvírat jen příšera se jménem. V pravidlech, které mám stažené jsem narazil na: všichni hrdinové i nestvůry mohou použít svoje body pohybu k otevření nebo zavření dveří a nestvůry se jménem mohou otvírat a zavírat i runové dveře - vše za předpokladu, že nevedou do neprozkoumaných dveří.

Která varianta je správná? Pokud druhá, asi se nemám pozastavovat nad tím, jak nehumanoidní postavy (bez rukou) otvírají dveře.

21.4.2010 07:01:22

Lunitare
Správně je druhá varianta... a raději se nad tím opravdu nepozastavuj =D

21.4.2010 07:15:37

Nejasnosti
1) Portál je vždy přímo spojený s městem, nebo jsou propojeny i portály přímo mezi sebou? Tj. Může se hrdina přesunout z jednoho portálu v podzemí na jiný portál v podzemí anebo musí do města a z města se vrací na jiný portál (a navíc je ten pohyb ve dvou tazích) ?
Podle pravidel tipuji jen portál-město.
2) Voda - smí přeskočit skutečně statečný hrdina. Nic takového asi není definovaného, takže přes vodu nesmí nikdo ?
3) Pokud mám jámu na délku 4 pole a na šířku 1. Může pekelný pes normálně přejít přes tuto jámu když půjde pouze přes 1 pole s dírou ? Nebo se bere celkový počet jámy je 4, pes má jen 2 pole a tím pádem nemůže projít ?
4) Osvědčila se úprava pravidla pro společné peníze nebo předávání peněz v single scénářích ? A co rozdělování pokladů z truhlice ?

22.4.2010 08:47:51

Lunitare
ad 1 - vždy s městěm, ale zt města můžeš vyskočit do jakéhokoli otevřeného portálu (podzemí - město - podzemí -> 2 tahy)

ad 2 - přes vodu se dle běžných pravidel nesmí (ale máme na to house rules)

ad 3 - můžeš přecházet přes šířku - na dýlku by do ní zahučel

ad 4 - máme na to house: předměty (a peníze) z truhly se nerozdělují plošně, ale zůstávají v truhle - hrdinové si pro ně buď musí dojít, nebo si je navzájem donýst, dokonce si mohou do truhly něco schovat. Hrdina, který otevře truhlu dostává všechny peníze (100xpočet hrdinů). Peníze se mohou mezi hrdiny vyměnovat stejně jako předměty.

ad 3

22.4.2010 09:00:55

Morthe
ad 4 - hmm zajimavé pravidlo, které hru zlogičˇtuje. Ale v této skvělé hře je těch nelogičností trochu více, proto by to chtělo těch pravidel více, ale pak už by to nemuselo fungovat :). Ale je pravda, že tahle nelogičnost je nejvýraznější. Ale napadá mě otázka - neoslabuje to příliš hrdiny, respektive není pak OL silnější?

22.4.2010 09:18:56

Beholder
Hele my to tak hrajem skoro od začátku a nepřijde nám to. Sice Hrdinové obtížnějíi získávají předměty, ale na druhou stranu jsou schopní mnohem rychleji získat další kostky nebo dovednosti, protože mohou shromažďovat peníze a předávat si je... takže se to podle mě srovnává

22.4.2010 09:26:08

Morthe
tak jo, možná někdy vyzkoušíme :)

22.4.2010 09:45:51

Lektvary
Pravidla říkají, že můžou být lektvary v batohu a dalšími třemi může být hrdina vybaven. Ale může nést lektvar v ruce ? Tj. v jedné drží jednoruční meč se kterým bojuje a v druhé ruce 1 lektvar? Nebo v rukách se lektvary nesmí nosit ?

22.4.2010 10:45:47

Lunitare
nápad je to zajímavej, pravidla s ničím takovým neoperují (tak jenom 3 za opaskem)... ale jako houserules si myslím použitelný

22.4.2010 10:53:53

Boj
5) při útoku holýma rukama, háže hrdina červenou kostkou a přičítá si černé kostky za schopnost boje ?

22.4.2010 12:44:29

Lunitare
ad 5 - jop

22.4.2010 13:07:41

Kletba opičího boha
1) Když si při otvírání truhly vezme OL curse a použije je na zahrání kletby opičího boha, která je úspěšná, jsou rozdány poklady z truhlice?

2) Když zemře opice, zůstává po oživení ve městě stále opicí?

3) Může opice nakupovat?

22.4.2010 18:18:42

žetony trénování jsou omezené?
Dostali jsme se do situace, že jsme měli v partě 2 bijce a mohli jsme si každý zvýšit ještě o jednu kostku na útok na sílu (měli jsme oba 2 kostky + 2 tréningy), ale došly nám žetony :). Jsou žetony trénování záměrně v omezeném počtu aby se nemohly příliš naboostit 2 postavy se stejným typem útoku nebo si můžeme nahradit žeton tréningu něčím jiným.

22.4.2010 19:06:28

K opici
Nemam po ruce pravidla, ale co si vzpominam nase posledni hry, kdy jsem je listoval jako Overlord prave kvuli kletbe, tak:
1) uspesne seslana kletba ukonci pohyb hrdiny, tedy nepodari se mu truhlu otevrit.
2) smrti hrdiny kletba konci.

22.4.2010 19:21:35

StevensonJunior
1) Znamená to tedy, že při příštím pokusu otevření obdrží OL znovu curses?

2) můžeš to doložit někde v pravidlech? Protože to tam nikde nemůžu najít :)

22.4.2010 19:46:02

Morthe

Beholder
ad 1 - předměty jsou normálně rozdány

ad 2 - po oživení ož je to hrdina

ad 3 - opičák nakupovat nemůže

dojití žetonů nevadí ... je to omezono jen počtem kostek

22.4.2010 20:27:51

Morthe
ad 1 - doufal jsem v to

ad 2,3 + dojití žetonů - žádám o odkaz na pravidla :), protože jsem to nenašel v pravidlech ani ve faq

btw. děkuji za reakce, i SJ ;)

23.4.2010 01:27:31

Beholder
oemzení počtu žetonu (resp. jejich nedostatek) nikde v pravidlech není... nikdo nejspíš nepředpokládal, že by si hrdinové dokoupili tolik kostek - možná to je zmíněno ve scenario guide u pravidel pro kampaň ale pochybuju... tak není a navíc se kostky mezi questama nepřenášejí. Jdiné omezení je 5 černých kostek na vlastnost.

Na opici se částečne odkazuje tohle pravidlo:
Q: Can a monkey perform "movement actions" which cost
no MP? For example, pick up tokens or drop items?
A: No.
Opice nemůže nijak manipulovat předměty. Navíc je v pravidlech výslovně uvedeno, že obchodovat mohou pouze hrdinové - což opice není.

Opice po smrti:
Zranění a únava hrdiny se okamžitě doplní na
své maximální hodnoty. Rovněž okamžitě přestávají
působit všechny jevy jako popálení, otrava, PROMĚNA
apod. V dalším kole již hrdina hraje normálně svůj tah.

23.4.2010 07:30:52

Morthe
děkuju ti mnohokrát, nyní již jsem spokojen a příště budu lépe hledat :)

23.4.2010 10:58:01

a ještě jsem si vzpomněl na jednu nejasnost z poslední hry
Grey Ker

Nějak nechápu rozumné použití jeho schopnosti, pokud ji tedy vůbec chápu dobře :). Zvolím např. akci boj (2x útok) a po prvním provedeném útoku můžu akci změnit na přesun. Jediný rozumný důvod proč to udělat vidím v tom, že občas si člověk není jistý jestli zabije příšeru na jednu ránu, tak zvolí akci útok aby útočil 2x a když se mu po prvním útoku podaří příšeru zabít, může využít schopnost Grey Ker a změnit akci na přesun a tím pádem se může ještě pohnout (nebo ta změna mu umožní provést tu druhou akci celou?, že by provedl pohyb + útok? ). Pokud to tak chápu správně, tak je to sice hezké, ale kolikrát se to ve hře stane? Ve srovnání např. s One Fist mi přijde tahle schopnost slabá a nebo prostě ještě do toho tak nevidím :) (4 odehrané hry).

23.4.2010 12:21:57

Vybíráme z Bazaru

Únikovka Závod s časem
Únikovka Závod s časem
Akt. cena: 70 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas