Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz k pravidlů neb jsem slepej nebo línej

1) jak je to s postavou, která má v ruce zbraň pro útok na dálku a bojuje nablízko - může k tomuto útoku použít střelnou zbraň?
2) může postava střílet přes spřátelené postavy (hrdina přes hrdiny, potvora přes potvory)?
3) dostávají hrdinové na začátek dobrodružství přesně určenou sumu peněz nebo podle scénáře?

díky za odpovědi
26.5.2009 21:54:22

burn
Potvoře je za útok s burn dán POUZE jeden žeton popálení (právě za burn) nikoli za každý ztracený život.

16.11.2009 11:52:34

hassan23

burn
ok díkes hoši

16.11.2009 13:47:28

Dotaz
Zdravím chtěl jsem se zeptat asi budu za troubu, ale v pravidlech jsem nenašel žádnou zmínku o tom, že by si postavy mohli nebo směli předávat předměty mezi sebou navzájem. Připadá mi logické, že by to tak mělo být. Co si o tom myslíte?

27.12.2009 22:58:58

to dotaz
No nejen že je to logické ale dokonce je to i v pravidlech - v Mortheho překladu na straně 16 - činnost při pohybu a v anglických pravidlech taky na str.16 - Movement Actions - za 1 bod pohybu může hrdina předat hrdinovi na sousedním políčku zbraň nebo lektvar a dále je to také rozvedeno na stránce 18 v kapitole poklady (v obou verzích). Jinak nic si z toho nedělej, že jsi to přehlíd - spoustu věcí je rozházeno na různých místech. :)

27.12.2009 23:14:25

adept-astares

x
aha :) děkuji vzácný dobrodinče.

28.12.2009 06:16:56

město
Když si zajdu nakoupit do města, můžu se ještě v tom stejném tahu vrátit do podzemí (když mám samozřejmě ještě body pohybu)? žeton města a žeton portálu, jsou dva růzmé žetony a když se vracím z města stojím už rovnou na portálu nebo prvni za jeden bod pohybu stoupnu na portál a pak pokračuju dále? Nikde jsem to nevyčetl v pravidlech, ale možná jsem slepej (ale ne línej :) )

31.12.2009 17:05:56

to Behlder
Ne, ne, ne a stokrát ne! A v pravidlech je to uvedený. Jednou, když jsme tohle pravidlo přehlídli, tak to opadlo hodně špatně. Hrdinové mi dělali to, že naběhli do podzemí, vystřelili a pak zase zdrhli. Fuj tajbl. Dost důležitý pravidlo, tohle :-)

31.12.2009 18:19:22

Merlin
jasně, je to logické, spravedlivé a plně s tím souhlasím a taky to tak hrajeme, ale kde to je proboha v těch pravidlech napsané, nemůžu to najít :)

31.12.2009 18:37:31

Beholder
Rules of Play strana 17 - A hero may only use a glyph once per turn - he may not use a glyph to go to town and then return, or vice versa.

31.12.2009 20:14:26

tekket
ahá :), díky, já to furt hledal u pravidel pro město a nenapadlo mě se podívat na portály.

další dotázek: past Spiked Pit: Mám na místo kde jsem past zahrál dát žeton s dírou?

31.12.2009 20:28:59

spiked pit
ano, daváš žeton s dírou,když zahrávaš spiked pit

31.12.2009 21:07:14

Nick
Ahoj :), ok díky

A dneska snad poslední dotaz, protože jsme na konci naší první silvestrovského kobkařského odpoledne :). V Area 4, prvního questu jsou 2 červené Mantikory, ale my máme v krabici jen jednu. Počítal jsem počet červených nestvůr a podle návodu to sedí (21). Je tam teda chyba a má tam být jedna červená a jedna normální mantikora?

31.12.2009 21:21:22

...
ok, už jsem si to přečetl, počet nestvůr je v pořádku

31.12.2009 21:25:22

omráčený hrdina
může omráčný hrdina použít jeden útok s mířením?

31.12.2009 21:54:55

omráčení
No nedovedu si představit, jak mohl omráčený hrdina mít připravený příkaz míření (jedině že by měl víc žetonů omráčení a už omráčený se připravoval na míření). Nevidím důvod, proč by nemohl míření použí, pokud ho skutečně má připravené.

Ale pozor, míření se dává pryč, pokud hrdina utrpí zranění!

31.12.2009 23:10:54

Merlin
Aha, jasně to OR u vysvětlování Stun v pravidlech bylo asi pro mě málo tučné a podtrhnuté :)

31.12.2009 23:48:13

Drobná upřesnění či tak něco :-)
Díky za velice podnětnou diskusi.Aktuálně jsme začali "deskovat" Descent a při první hře jsem si nebyl jako OL jistej některýma věcma a chtěl bych se na ně přeptat:
1) Ve spawnování se píše,že jako OL je musím přispawnovat do již "odkryté" Area,ale zárovň mimo line of sight hrdinů.Je to správný výklad? Měl jsem občas hroznej problém je někam umístit,resp.pak k hrdinům doběhnout (jeden z nich mě je na dálku téměř vždy sejmul) - na druhou stranu chápu,že přispawnovat je do zad asi není možný.
2) Při útoku nabízkost je vzdálenost 0 nebo 1?Útočí na sousední pole,tj.by to měla být 1,ale zatím jsme to hráli jako 0.
3) Při ready žetony vydrží hrdinovy dokud je sám nevyužije či není porušena podmínka (např. zásah). A pokud jsem to dobře pochopil,tak pokud není např.guard využit tak přechází do dalšího kola.Je to tak?
4) Při "nákupu" či "pobytu" ve městě se tato aktivita počítá jako celý round? Tj.v jednom kole dá hrdina pohybovou akci a za 1 projde portálem - je pak nákup proveditelný ve "zbytku" kola či trvá celé další kolo(tj.až ve "třetím" kolem se hrdina move akcí dostane zpět do dungeonu).

26.1.2010 12:37:03

odpovědi
1) OL nasazuje do již odhalelených oblastí mimo LOS hrdinů... ano občas je to nemožné a právě o to rdinům jde, aby jim OL nemohl nasadit potvory nikam blízko,

2) Při útoku nablízko žádna vzdálenost není - hrdina mine jenom při X (miss).

3) Guard trvá (není-li nejak přerušen) až do začátku hrdinova dalšího tahu.

4) Nákup ve městě je za 3 body pohybu. Nelze ale za jedno kolo projít portálem do města i z města -> hrdina projde portálem do města, nakoupí a pokud mu zbyli ještě nějaké body pohybu, může je nějak využít. V dalším kole může portálem do podzemí.

26.1.2010 12:58:37

spawn moster
a spawnout monstra do zad se doopravdy nemůže, tam, kde už hrdinové prošli, myslím.

26.1.2010 15:04:02

spawn
Nasadit (spawnout) potvory lze kamkoli do již odkrytého území (samozřejmě podle pravidel nasazování. Vhodné je třeba nasadit, když si hrdinové neopatrně zavřou nějaké dveře - nestvůry si dveře mohou otevřít a hnedle je pak veselo. Nesmysl je nasazovat potvory za runové dveře, které neotevřou (hrdinové by proto měli za sebou takové dveře naopak zavírat, aby zmenšili prostor pro nasazení... nebudou-li se tedy vracet, pak OL může přivítat opravdu vřelé přivítání)

26.1.2010 15:11:28

pomocnici
chtěl bych se zeptat na pomocníky(jestřáb,fretky..)
U hrdinu se každá karta dovednosti může použít jen jednou za kolo jestli se nepletu. Jak to s pomocníky? Aby s nima mohl hrdina pohybovat (využívat je), musí tu kartu použít a tím zamezí dalšímu použití ostatních karet?

Nebo jak je to přesně s hraním karet dovednosti hrdinů?

27.3.2010 16:07:04

karty dovedností
neboli Skill cards se mohou používat tak často, jak často tomu vyhovují podmínky, tedy i několikrát za kolo bez omezení a to jejich libovolný počet a kombinace. Tak je to v pravidlech. Navíc pomocníci defacto žádné karty nemají, tudíž nemohou nijak omezit použití karet dovedností.

27.3.2010 16:15:24

Zvýšený dosah
Jelikož pravidla studuji jak studuji a houževnatí hrdinové touží po schopnostech slavných reků, přesvědčují mě o neuvěřitelných schopnostech svých postav.
popis schopnosti: Figurka s touto schopností může provádět útoky zblízka až do vzdálenosti dvou políček.
Chapu tuto schopnost dobře, když říkám, že hrdina se zvýšeným dosahem útočí i na pole přímo za svým cílem, tedy jakoby bodal kopím, které projede i do nepřítele stojícím za ním. V této souvislosti stojící za ním přímo nebo to může jít i do stran (severo západ, severo východ?)?

29.3.2010 13:25:50

...
Hrdina může útočit na nestvůru, která je od něj vzdálena až 2 pole (místo 1), ale útočí stále pouze jenom na jednu... prostě dál dosáhne.

29.3.2010 13:28:43

pihorv
e-e, tak to určitě není :). Schopnost zvýšený dosah ti umožňuje útočit z blízka na nepřítele, který je od tebe o jedno políčko dále. Za normálních okolností můžeš útočit z blízka jen pokud stojí nepřítel na sousedním políčku. Dá se to vysvětli na příkladu Obra, který je tak velký a jeho palice tak dlouhá, že když se rozmáchne tak zasáhne i protivníka, který není těsně vedle něj ;).

To co píšeš ty koliduje s pravidlem o dosahu viditelnosti. Pokud před postavou někdo stojí, tak ta postava za něj nevidí.

29.3.2010 13:33:47

Vybíráme z Bazaru

Pád nebes + rozsireni
Pád nebes + rozsireni
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 13 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas