Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotaz k pravidlů neb jsem slepej nebo línej

1) jak je to s postavou, která má v ruce zbraň pro útok na dálku a bojuje nablízko - může k tomuto útoku použít střelnou zbraň?
2) může postava střílet přes spřátelené postavy (hrdina přes hrdiny, potvora přes potvory)?
3) dostávají hrdinové na začátek dobrodružství přesně určenou sumu peněz nebo podle scénáře?

díky za odpovědi
26.5.2009 21:54:22

pravidla
ad 1) nemůže bojovat střeleckou zbrani útokem zblízka (musí bijovat holým rukama), může ale vést střelecký útok na sousední pole (na vzdálenost jedna)
ad 2) nemůže - musí na cíl vidět (přes spřátelené postavy může přecházet), ale existuje vlastnot, která ji to umožní (,může pak i gnorovat jednu překážku)
ad 3) v pravidlech je že 300 peněz, každopádně to může scénář změnit

27.5.2009 07:18:30

k TomasV
Díky moc za info
jen na upřesnění - střelec může být vedle svého cíle a ohlásit útok na dálku?

27.5.2009 08:01:30

ad 1)
Seš si jistej, Tome? To se mi nějak nezdá ...

27.5.2009 09:54:08

ad 1)
Aha, už chápu, jak jsi to myslel :-)

Střelnou zbraní se dá vést pouze střelecký útok, nezávisle na tom, kde stojí cíl, jestli je dál nebo na sousedním políčku ....

27.5.2009 09:55:31

Jedna pěst
Když už jsme u těch dotazů:
Jak hrajete postavu Jedna pěst - ta s tím hákem. Při každé akci má jeden bonusový útok zblízka hákem - za použití myslím červené a zelené kostky.
Dotaz zní jestli k tomu přidáváte černé kostky jako k jinému útoku zblízka. (když jsme to hrálí, tak jsme to tak dělali, přišla nám to jinak velmi slabá vlastnost).

27.5.2009 11:59:22

One fist
Myslím, že jsem někde zahlédl podobný problém na foru FFG. Nicméně je to běžný útok zblízka hrdiny, takže by se černé kostky používat měly (a mělo by jít i dohazovat kostky za únavu)...

27.5.2009 12:11:49

Dotazy a odpovědi na ně
Ahoj, thomasV má pravdu. Pokud držíš v ruce střelnou zbraň a útočíš na někoho na sousední pole tak je to furt střelecký útok, ale na vzdálenost jedna. Tudíž pouze Miss značí že jsi se netrefil. To bys musel změnit modrou kostku kterou používají střelecké zbraně za červenou a to nejde. Ještě taková poznámka střeleckou zbraň, třeba kuši, nemůžeš používat jako off-hand bonus úpku máš v druhé ruce třeba meč. Musí to být obě dvě zbraně s červenou kostkou.

A co se týče postavy One Fist tak nezapomeňte, že on má JEDEN ÚTOK NAVÍC HÁKEM K JEHO NORMÁLNÍM AKCÍM tudíž pokud sprintuje tak má dvojitý pohyb + jeden útok hákem, pokud dělá přípravu tak má pohyb + jeden útok hákem + žeton a třeba při battle má dva útoky zbraní co drží v ruce a třetí útok hákem. Je to jedna z nejsilnějších a nejlepších postav a doporučuju ji při dvou hrdinech. Jinak traity (černé kostky samozřejmě používá)

27.5.2009 15:16:46

Jedna pěst
Jako zkušený overlord souhlasím s Adalpo - je to pěkně nechutná postava, při troše štěstí se s tím jeho útokem navíc dají dělat dost hnusný věci ...

27.5.2009 15:22:14

Overlord
Přesně tak, já mám nahráno něco kolem 30-40 her jako overlord (vážně) a s dobrými skilly je fakticky nechutnej.

27.5.2009 15:27:29

Jedná pěst
Díky, právě mě příšlo že je děsně silný ...

27.5.2009 15:31:17

re:
ja bych toho one fista zase tak do nebes nevynasel :) Nerikam ze je slabej, ale nejakej nobrain pick to u nas teda neni .. ono ma vsechno svoje pro a proti ... na 4 conquestovou postavu valecnika ma jen 12 zivotu, nikdy nebude mit silnou obourucni zbran, ani stit a zaroven predmetou jednorucni .. a s dobrejma skillama je nechutnej kazdej ... co treba takovej Nanook ?

Korekce ke strelbe na blizko ... clovek musi mit porad range ... jsou potvory ktere range snizuji (dark priest) a pak kdyz mate ve vysledku range 0, tak se netrefite ani na to jedno pole.

27.5.2009 20:56:40

Dotaz k pravidlům
Měl bych taky pár dotazů k pravidlum:
1) jak je to s kartami pokladů, které jsou nalezeny a následně prodány. Dávají se zpět k ostatním pokladum, aby si je hrdina mohl znovu líznout, nebo se odkládají?
2) je možnost při použítí vyčkávání/střehu využít bod únavy při protiútoku na pohyb?

2.6.2009 19:51:10

Odpověď
Karty pokladů, které v průběhu hry prodáte se nedávají dospod balíčku ani se nijak nemíchají zpět apod. Pokud se stane (což je v originálních scénářích nemožné) že vám dojdou karty pokladů tak další při otevření truhly nikdo nedostane (jen peníze, tokeny atd.) dokonce ani lahve ne.

Není. Ale je možné použít bod pohybu (za staminu) k aktivování schopností které mají nějakou schopnost po nebo před útokem. Například skill - po útoku zaplať jednu staminu pak můžeš ještě jednou vystřelit - lze použít s Guard, protože v popisu skillu píšou PO ÚTOKU (jakémkoliv).

3.6.2009 07:05:42

Dodatek
AD 2) Takže to nejde použít se skilly kde je vyžadováno Ready, Battle, Advance apod. protože v Guard použiješ jen jeden samostatný útok.

Omlouvám se za roztahanost do dvou příspěvků nějak jsem to zapoměl napsat pro upřesnění.

3.6.2009 07:10:21

Šedý Ker
Zdravim, potřeboval bych poradit, jak funguje schopnost od Šedého Kera. Jestli by někdo mohl uvést příklad jak to funguje. Děkuji za odpověď.

14.7.2009 07:43:01

Sedy ker
Priklad: Zahlasis Advance (pohyb + utok) .. potvora stoji vedle a ty pocitac s tim, ze ji zabijes a pak si popojdes vedle napr pro truhlu ... jenze se prvnim utokem mines, a protoze ses jeste nehybal, zmenis Advance za Battle (2 utoky, zadny pohyb) a mas druhy utok.

14.7.2009 08:43:37

Pohyb velkych prisek
Ahoj mám dotaz k pohybu velkých příšer - vždycky to řešíme znova a znova ...:
Mám chodbu o šířce 2 polí a libovolné délce - na jednom z polí leží balvan. Může postava o velikosti podstavce 2x2 (třeba pavouk) projít nebo ho kámen zablokuje (u kamenu je průchod pouze 1 pole)? Zatím jse to hráli, že jej zablokuje.
Co vy na to?

21.9.2009 20:55:24

tomasV
Blokuje .. musis davat pozor, kam ty sutry hazis :)

21.9.2009 22:37:30

Pohyb velkých příšerek
Mi to hrajeme tak, že velké příšery (pavouk, démon atd) neprojdou chodbou 2x2 kde je na jednom políčku kámen (rumble) a ani voda. Pokud vím v pravidlech je jen že může stát jakoby nad propastí pokud celá propast není stejně velká (nebo větší) než samotné monstrum. O jiných překážkách se tam nezmiňují.

21.9.2009 22:38:33

hassan23

help tapovani zbrani??
prosim poradte jak se hraje tapovani karet zbrani ?? mam dve zbrane v ruce a dva utoky zautocim jednou a musim ji tapnout a na druhy utok pouzit druhou zbran???? tapuje se i stit kdyz se branim????

13.11.2009 10:11:51

tap
zbraně se nijak netapujou, leda by to bylo u nich výslovně napsáno
štíty se tapujou (a mají to přímo v popisu uvedený, že jsou na jedno použití za kolo) - můžeš si ale vybrat, na jaký útok se budeš bránit štítem

13.11.2009 10:26:13

hassan23

Burn-popaleni
prosim poradte nějak rychle mi schořel bossik. jak se hraje burn? hrajeme to jako otravu ale zda se mi to nějak moc silný. příklad zautočím s lukem se schopnosti burn, zranim obra za 6 životu a ted to podstatné udělim potvoře teda i 6 popáleni nebo jen jedno???

16.11.2009 10:07:31

to hassan23
Myslím, že to hrajete špatně - měl by jsi dostat 1 žeton za každý úspěšný útok s vlastností Burn - ne za každá ztracený život.

16.11.2009 10:39:27

hassan23

burn
myslet znamena hof.. vědět ale dík skuste jsi někdo vzpomenout please. v pravidlech to zaboha nemužu najít. je tam napsano že muže být víc žetonu burnu na figurce ale to je vše. nicméně se mi zdá varianta tolik burnu jako zranění dost brutální

16.11.2009 11:15:00

to hassan23
Co mám s tebou dělat - takhle je to v anglickývh pravidlech:
" Burn
If an attack by a monster or weapon with the Burn ability
inflicts at least 1 damage on the target (before applying
the effects of armor), the target catches fire. After
applying any wounds that result from the attack, place a
burn token next to the affected figure. A figure can have
more than one burn token at a time."
Mluví se tady o 1 burn tokenu, ne za každá ztracený život.
Naopak u Jedu je přímo uvedene, že za každý ztracený život získá jeden žeton jedu. - When a hero suffers one or more wounds
from a poison attack, the player first removes
the appropriate number of wound tokens
from his hero sheet, as normal. The player then places a
number of poison tokens on his hero sheet equal to the
number of wounds suffered in the attack.

16.11.2009 11:51:39

Vybíráme z Bazaru

Claustrophobia 1643
Claustrophobia 1643
Akt. cena: 3900 Kč
Končí za: 15 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas