Cosmic Encounter

xxxxxxxxoo hodnoceno 103x (Seznam vlastníků)

Cosmic Encounter - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Avalon Hill
Fantasy Flight Games
Games Workshop
Mayfair Games
Autoři: Bill Eberle
Jack Kittredge
Kevin Wilson
Peter Olotka
Rok vydání: 1977
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Zážitky z hraní

Tak jsme včera hráli po třetí CE a začínám být opravdu spokojen jak se hra projevuje. Je sní strašná sranda...:)
Včera jsem poprvé měli mezi námi i kartu rasy Filch ( Chmaťák? ), která dá držiteli možnost krást karty nebo tahat lodě z Warpu. Při první hře jsem kamarád přichtl hned při jeho prvním pokusu a pak celou hru jsme chechtali kdykoli se jen pokusil cokoli vzít. I přesto vzal 4 karty... :) Druhou hru se nám nikoho nepodařilo nachytat i přesto, že byl opět mezi námi. Nakonec to byl opět stejný kamarád a bez problémů si nahrabal cca 10 karet. :) Nojo, kdo by věděl, že to bude zase on, že? :D
Cosmic je parádní hra.. :)
18.11.2009 14:37:54

Kolísavá hra
Já Cosmicu 10 bohužel nedám, protože hra je celkem dost kolísavá. Hrál jsem sezení Cosmicu, které byly úplně super, ale hrál jsem i sezení, které byly nudné a strašně se táhly (např. včera jsme takovou bohužel měli). Tahle hra velmi výrazně záleží na lidech, ještě mnohem více než normální hry. Takže u mě "jenom" 9.

11.4.2010 23:52:53

Kadaver
Jo to máš asi pravdu, mám strach, že se v jiné herní skupině tak nechytne a budu zklamaný. V Korunce jsem zatím nehrál špatnou hru.

12.4.2010 00:21:19

Korunka
Prostě Korunka je Korunka!!!

12.4.2010 00:33:16

:)
Nechápu, proč Korunka není v Liberci! Joooo, to by se hrálo! :D

Souhlasím s Kadaverem, ale zatím jsme měl štěstí. :D Sice jednou jsem to hrál s Eurohráči a tam to bylo spíše nemastné ale měl jsem spíše dojem, že to bylo kvůli Aj, než hře.. uvidíme.. :)

12.4.2010 09:47:28

To Cauly
...Ty kušuj :P Kdybychom občas nepřitáhli něco svého, tak se unudíme xmrti :D

12.4.2010 09:58:49

to Leech
Ještěže mě máte ;-)
Ne, po posledních pár objednávkách je už i v Korunce dost schopných ATček. Korunka na naši menšinu už začala myslet :-)

12.4.2010 11:05:49

první hra
a pochlubím se, hned výhra:-) A jaké jsou dojmy? Samá pozitiva, nenapadá me nic co bych vytknul. Tahle hra je uplne neco jineho nez jsem doposud hral, jakoby fakt z vesmiru, neda se to k nicemu prirovnat. Hodnoceni je jasna desitka. Tahle hra vylozene do slova a do pismene naplnuje vyznam slova hrani. A take prvni hra, u kteere mam opravdu nici mneruseny anefalsovany pocit, ze spoluhrace nama sanci nahradit zadna umela inteligence:-)

17.4.2010 03:02:08

no vida...
takže to chce ještě jednu desítku abychom dostali CE do žebříčku :)

17.4.2010 03:15:44

Muhehe
Cosmicu nikdo neodolá :D

17.4.2010 12:08:50

Jsme v žebříčku
Tak přeci jen se nějaký dvacátý klučík nebo holka našel a svěřil Cosmicu svůj hlas a hle, hned je Cosmic na třetím místě. Tak, ještě mi chybí zpropagovat Chaos in the Old World, Middle-Earth Quest a Androida a budu spokojený :-)

18.4.2010 17:32:39

dneska
tak dneska jsme hráli opět ve čtyřech cosmica, v hospodě a byla to zase paráda. řežba a napínavé a hodně vyrovnané, moc nás to bavilo. Moje slečna hrála za kamikadze a krásně si do warpu naházela skoro celou flotilu :) Já měl warriora a ke konci byl už docela silný, akorát jsem na to asi dvakrát zapomněl :)
už se teším na příště a obávám se že rozlišení je jistota. must-have.

23.4.2010 23:46:49

tak vcera 3 partie
ani jednu jsem nevyhral, ale pobavili jsme se a poradne nasmali. Jenda z mala her, u ktere nemam po porazce pocit, ze slo o ztratu casu, kdyz jsem po tolika minutach ci hodinach snazeni nevyhral:-)

23.5.2010 19:03:35

ajajaj
tak se mi podařilo shodit CE z třetího (asi) na osmé místo v žebříčku (a koukám že sem jedinej špatně hodnotící), tak cítím potřebu trochu obhájit svůj názor - takže co se mi na CE nelíbí:

1.) design - ty kosmický lodě sou prostě příšerný ! (přiznávám že sem zmlsanej figurkama z velkých výpravných sci-fi her, ale ono i ty dřevěný prasátka v Agricole vypadaj mnohem líp) ... planety nejsou o moc lepší a proč je tam proboha ta obrovská šipka ? běžně když si takhle po večerech lítám vesmírem tak takovýhle šipky potkávám na každym kroku ... čili přejdeme k atmosféře
2.) sci-fi atmosféra (aneb když už se to jmenuje vesmírné střetnutí, tak bych trochu té sci-fi atmošky čekal) - tak když už se teda smířím s tím, že kosmická loď vypadá jako knoflík (asociace na bradavku mě fakt nenapadla, ale to by stejně asi dojem nezlepšilo), tak jediný co ve hře vytváří nějakou sci-fi atmosféru jsou obrázky a příběhy na kartách ras - no jo ale jakej to má smysl, když většina tý atmosféry (tj. většina ras) zůstane celou dobu ležet nepoužitá v krabici ?
3.) variabilita v rámci více her -
no takže to nejzajímavější z celé hry si můžu prohlédnout až po hře, když si prolistuju karty ras ... hmm no ale slyšel sem, že právě díky tomu, že jich je tam tolik, tak je hra úžasně variabilní ... a víte co vám na to řeknu ? není ! hra bude pořád stejná, sice budu mít jinou zvláštní schopnost, ale na té hra nestojí, základní mechanismus se zas až tolik nemění ...
... je sice pravda, že ve hře, kterou sem hrál, sem svojí zvláštní schopnost používal pořád, ale její efekt byl zajímavý jen díky tomu, že sem měl od začátku v ruce svojí Flare kartu, která se s tou vlastností výborně doplňovala ... a jaká je pravděpodobnost že si svoji Flare líznu v prvním kole i v příští hře, a že se mi jí opět podaří udržet celou hru ?
4.) variabilita v rámci jedné hry - i ta je minimální
- v podstatě se dá hrát jedna jediná akce, což by až tak nevadilo, ale hlavně - to mi musí hra i nařizovat, na koho mám útočit ?

... takže abych to shrnul (teď už se budu opakovat), vadí mi hlavně to, že to nejhezčí na hře prostě zůstává ležet celou dobu v krabici, a argument s variabilitou prostě neuspěje, protože pokud hledám něco, co se neopakuje, tak stačí koupit v kamenném obchodě za pětinovou cenu klasické šachy (a ty mají v každém městě), a tam mám taky záruku, že dvě ze sto her nebudou stejné

no aby to nebylo jen o kritice, tak sem ochoten uznat dva klady této hry, a to je blafování a jednoduchost ... ale s tím mám problém ten, že blafovací hry mi moc nejdou (a proto je rád nemám) a když budu chtít hrát nějakou jednoduchou hru, tak mě okamžitě napadne dvacet lepších

6.6.2010 23:25:41

trohat
1) jaká šipka OMG? Jo, aha ty myslíš asi mezihvězdnou bránu...teda takového faux pas ses dopustil, styď se :))

2) přirovnal bych to k Dominionu, nejde ani tak o téma jako o mechanismus, ale přesto tam přece jen to téma cítím mnohem více než u Dominionu (ne že by na tom záleželo :) )

3) převelice se mýlíš. Obzvlášť žlutí a červení alieni do hry přinášejí takové zmatky a chaos (v dobrém slova smyslu), že si občas říkám, jestli pořád hrajeme tu stejnou hru. Ale jinak kdybych to vzal z toho pohledu jak to píšeš, tak bych to mohl říct o každé hře. I v těch šachách vždy zůstává základní mechanismus stejný (figurky mají svá pravidla pro pohyb, který nesmíš v žádné hře měnit a cílem je dát šach mat). A paradoxně v Cosmicu se mechanismy díký různým alienům mění (jeden příklad za všechny - alien Looser - ten kdo vyhrál bitvu, tak prohrál a naopak :) )

4) nechápu

Tak a máš to :). Btw respektuji, že se ti hra nelíbí, jen jsem chtěl oponovat ;)

6.6.2010 23:40:55

rbx

Trohat
Kolikrát jsi to hrál?

7.6.2010 00:15:43

rbx
Tipuju, že jednou. Já to hrál taky jednou. Taky z toho nejsem unešenej. ALe rozhodně to neodsuzuji a rád bych tomu dal ještě tak pět deset šancí. :)

7.6.2010 00:17:15

Beholder
1.) ok :)
2.) no o Dominionu sem někde četl, že to je perfektní herní mechanismus, ale že by bylo fajn použít ho v nějaké hře ... takže to je asi to samé :)) - a mě teda na tématu záleží
3.) beru, hrál sem jen jednu hru, červené alieny sme neměli
4.) jen jedna akce - můžeš jen útočit, nic jiného dělat nemůžeš (ale to by nevadilo)
ale: chceš útočit třeba na červeného ale lízneš si kartu že musíš útočit na žlutého, to mám na mysli - prostě ti to nic nedovolí ... takže odpadá vyjednávání typu "pomož mi teďko v obraně a já na tebe příště nezaútočím" ... je to sice o tom že ti ostatní pomáhají ale ty je nemáš jak ukecat, oni to dělají jen proto, že je to pro ně výhodné, ne proto, že bys je přesvědčil, aby ti pomohli (teda maximálně je přesvědčíš tím, že se tváříš, že máš silné karty)

7.6.2010 00:21:13

rbx
jasně že jen jednou ... a jasně že sem tolik kritický hlavně proto že se to všude vychvaluje ... prostě každej o tom básní, tak sem čekal bombu a ta se nekonala ... ale proč to hrát znovu když existuje spousta jiných zajímavých her ? těch pět deset šancí dám radši pěti deseti jiným hrám, z nichž dvě až tři jistě bomby budou ;-)

7.6.2010 00:25:07

ToTrohat
No.. překvapil jsi mě! :D A myslím si, že tvé hodnocení je naprosto špatné.. :D Přece CE není horší jak Dostihy.. Ale, opět píšu, že to respektuji.
PO jedné hře nejde hodnotit hru.. to by pak Cyklades měli u mě 3-4 hvězdičky.. :)

7.6.2010 00:44:53

rbx

Trohat
Ptám se proto, ze jsem měl zpevni partie CE podobný pocit jako ty. Trvalo dlouho, než jsem se nechal přemluvit k druhé partii a ta můj dojem z téhle hry úplne obrátila. Byla to neuvěřitelná sranda.

I tak jsem si ale ještě nedovolil hru hodnotit, protože by to rozhodne nebylo objektivni. Napsat sem do fora ze se ti to nelíbí proto a proto je jedna věc, ale hned ji odstřelit v hodnoceni je nefer. Až budeš treba hrát nějakou party hru s matfyzakama, kteří místo snahy se pobavit propocitavaji v hlave X tahu dopředu a celou hru jim ani nezacukaji koutky, takže ti z ni zkázu dojem, tak ji taky hned odstrelis?

7.6.2010 07:18:58

hodnocení
Také si troufám hodnotit hry i po odehrání jedné partie. Zejména u těch, u kterých vím, že se k nim již nikdy nevrátím a proto má Trohat určitě právo dát nízké hodnocení hře. Kdyby musel každý odehrát např. 10 sezení s danou hrou, tak by taky potom nemusel žádnou hru hodnotit. Vždyť i my odehrajeme za rok jen s minimem her více jak 10 her.
Prostě se mu nelíbí a je to ne....

7.6.2010 07:54:28

Throat
je zbytecne te o cemkoliv presvedcovat, protoze dojem ktery ze hry ziskas se odbourava velmi velmi tezko, znam z vlastni zkusenosti:-)

Jenom par veci bych k tomu rekl:

1) Tema: me taky na tematu strasne zalezi, ale CE o tom tematu zase fakt az tak neni, jde defakto o velmi abstraktni v podstate party hru. Jde ted hlavne o to, jestli proste ocekavas a vyzadujes v danem momente utok na mozkove zavity a kolonizacne valecnou extazi, stavbu zakladen, vyrobu jednotek a takticke bitvy. V tomhletom pripade CE opravdu NE!

2) Variabilita - tady je to asi fakt jen o tom, ze jsi to hral jednou. Vysledoval jsi jakysi mechanismus a zda se ti ze krty na nem nemaji co zmenit. Jenze o ny meni zpusob hry velmi zasadne. Alieni ovlivnuji nikoliv zakladni mechanismus, ale celou taktiku. Proste musis hrat uplne jinak, volit uplne jinou taktiku, davat si bacha na nektere veci. Ve hre je spousta blufovani, podrazu, falesnych spojenectvi kterese zahy meni v nepratelstvi, aby se z rozumu v dalsim kole staly zase spojenectvimi. Hra ma zajimavou dynamiku. Vzdy kdyz tuto hru hraji, tak totalne ztracim pojem o case, absolutne se nedostavuji nejake pocity jako ze by se to nejak tahlo, ze uz to hraji dlouho a pod. Prostese citim jako v jakemsi time warpu, do ktereho skocim a po jeho vyskoceni zjistim, ze uplynula hodka a pul a ja mam pocit ze uplynulo 10 min.

Ta hra nema atmosferu ve smysalu - kolonizuji nove planety, dobyvam nove svety. Ta hra ma atmosferu ve smyslu - to jsem ted spoluhrace pekne vypekl, to jsme mu to nandal....sakra, ted to nandal on me, to jsem vubec necekal....je to proste jednim slovem STRHUJICI. Tahle hra se vymyka vsem skatulkam, vymyka se uplne vsemu. Tezko rici jestli je to nadhra nebo hra z jine dimenze:-) Je to zabava na 1000% Samozrejme, pokud se budu chtit ted a tady bavit tim, ze budu vylepsovat zakladny a shromazdovat jednotky, ktere pak poslu na soupere do takticke vesmitne bitvy, neni CE tim pravym na uspokojeni techto potreb. To neni Starcraft nebo Twilight Imperium.

7.6.2010 08:14:45

To Ringo
Moc pěkně jsi to napsal.. a cítím to stejně.. :) CE je prostě parádní hra... :)
I když na začátek ji hrát v plném počtu kde to umí jen jeden není dobré a ta sranda se neukáže jen tak rychle.. :)

7.6.2010 11:07:01

to Trohat
Aby tady na mě náhodou nevyletěl jeden samozvaný strážce zákona na divokém západě, tak hned na začátek raději napíšu, že akceptuji Tvůj názor na hru a v žádném případě Ti ho nechci vyvracet. Jen napíšu pár postřehů.
Atmosféra? Atmosféra této hry mi spíše připomíná atmosféru komedií. Viděl už jsi někdy třeba nějakou bláznivou scifi komedii, do které by ses mohl úplně ponořit a oblizovat se z toho, jak je superní celý ten svět, jeho mytologie, jak jsou věrné kulisy a tak? Já teda ne, protože komedie to berou z úplně jiné stránky - ze stejné, jako to bere Cosmic. Není to žádné vážné psychologické scifi, je to spíše celkem parodie (viz flavor texty na některých rasách).
Variabilita? Tvůj názor je hodně závislý od toho, že jsi hrál hru jen jednou. Už to tu hodněkrát zaznělo, ale různí alieni a různé flare karty hru hodně mění (Masochista, který vyhraje, když mu nezbydou lodě; Tick-Tock, jehož cílem je zase hru co nejvíce zdržovat, aby vyhrál; Will, který může útočit na koho chce a nemusí se řídit Osudem apod.). To nejdůležitější ale je, že v té hře vůbec nejde o to, na koho útočíš, ale jak si zařídíš spojenectví a jakou zahraješ kartu (případně jak hodně zasviníš flare kartou nebo artefaktem). A jestli Ti jde o to, že chceš do spojenectví zvát pod dohodou, že příště na dotyčného nezaútočíš, tak proti němu vždycky ještě můžeš zahrát v boji Negotiate nebo na něj poslat jen jednu loď. Ale to by sis nepomohl, takže musíš přijít na jiný způsob, jak ostatní ukecávat. A o tom ta hra přesně je, musíš u ní uvažovat úplně jinak, než u standardních diplomatických a válečných her. A opět docházím k tomu, že ta hra je hlavně o srandě, že se na celý ten žánr dívá s takovým parodujícím nadhledem.
Chápu Tvoje rozčarování po té hře a jak říkáš, asi to není hra, která by Ti zrovna sedla (já si třeba taky myslím, že Puerto Rico, Tikal nebo Eufrat a Tigris jsou strašné hry a přitom se podívej, jak si vedou na různých žebříčcích a jak o nich lidi básní). Každý máme jiný vkus a Ty jsi alespoň zjistil, že tahle hra prostě není ta pravá do Tvého repertoáru. Ale ty soudy, které jsi tady vynesl nebyly moc přesné, proto jako správný bandita zasahuju a očekávám pár salv od ochránců zákona :-)

7.6.2010 13:40:22

Dojmy
Mno ja se asi pridam spis k Trohatovi, klidne si to jeste nekdy zkusim, ale nebude to hra, kterou bych zrovna ja vytahoval z police. Sci-fi obecne tolik nemusim, ale tady mi asi nesedlo jeste vic. Nektere vlastnosti, jako treba Mutant, mi prisly otravne... Celkove me to fakt moc nechytlo a to mam hry primarne na zabavu (jako Red Dragon Inn treba) velmi rad. Mozna za to zcasti mohla unava, ale napoprve jsem urcite ohromen nebyl...

7.6.2010 13:58:36

Vybíráme z Bazaru

Pan Prstenu LCG - Zaklad Kamene
Pan Prstenu LCG - Zaklad Kamene
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 16 hodin

Offcanvas