Ascension: Chronicle of the Godslayer

xxxxxxxxoo hodnoceno 75x (Seznam vlastníků)

Ascension: Chronicle of the Godslayer - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Gamer Entertainment
StoneBlade Entertainment
Autoři: Brian Kibler
John Fiorillo
Justin Gary
Robert Dougherty
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

o hře

Sakra, teď jsem dokoukal na video (http://boardgamegeek.com/video/2706) a přesto, že více toužím po Heroes of Graxia, tak se mi zalíbilo i tohle. Zjišťuju, že těch jednoduchých, krátkých her není nikdy dost. Zvlášť přes léto, když je horko a nechce se nám hrát nic dlouhého s dlouhým setupem atd., tak vytáhnem Roll Through the Ages nebo Chaos Marauders. Tohle sice bude asi trochu delší než RTtA, ale zhruba stejně dlouhé jako Chaos Marauder (ti se taky někdy pěkně protáhnou). Ale setup téhle hry je na pár minut (musí se zamíchat karty, jinak je to na 30 vteřin :) ) a je to jednoduchá deckbuilding karetka a to já můžu :). Navíc ty obaly vypadají luxusně a navíc obalené karty hezky sednou do krabice.

Zajímalo by mě, zda půjde u nás koupit Ascension spolu s obaly, to by bylo super.

Vypadá to, že budu chtít koupit jak HoG tak i tohle :) a to jsem si už říkal, že se vykašlu na obojí, protože si brousím zuby na Lotr LCG :). Ach jo...
25.8.2010 21:25:54

DD
taky o těch originál obalech s menší krabičkou uvažuji :)

7.11.2010 10:47:17

mno. me skrovne hracske zkusenosti
rikaji. ze vsechny obaly se s casem rozpadaji. obzvlaste pri castem michani (a u ascension to je vic nez casto). tudiz je prozretelne mit obalu vice (resp. takove. ktere lze jednoduse dokoupit)

takze kolik tam tech origo obalu je?

7.11.2010 11:16:52

origoš obaly...
Nemají ty obaly tu zadní stranu zevniř bílou? Zatím sem je neviděl, jenom na různých fotkách nebo videu a to bych teda nesnesl... mít okolo krásné, černě orámované (docela tajemně vypadající) karty bílej pruh dokola...! S tím bych hrát nemohl :D

V té sadě s krabičkou jich je akorát... tzn. 200! Jestli se dají u nás dokoupit aji po menším množství, to netuším!

7.11.2010 11:37:15 | Upraveno autorem (porovnej)

jj.
mely by byt uvnitr bile. a ze zadu je stejny obrazek jako na kartach. az si clovek rika proc je sakra neudelali prusvitne (e;

7.11.2010 11:59:49

DD

obaly
Je jich 200 a podle mne kusove obaly nekoupis. Otazkou je jak to bude az vydaji nejake rozsireni. Jinak zevnitr jsou bile ale vypada to prave dost v pohode a taky vypadaji docela betelne, takze uvidime co vydrzi :o). Kazdopadne zadni strana obalu jak je leskla tak vypada o dost lepe nez karta v prusvitnem obalu.

7.11.2010 12:30:11

znovuhratelnost a zkoušení různých ras
Dovolil bych si zkusit otevřít takovou debatu na toto téma. Asi se to bude týkat těch, kteří už mají dost nahráno. My jsme s přítelkyní po včerejších dvou partiích dali dneska další 3 a mám další poznatky ze hry a zároveň tyto otázky. Myslíte si, že má cenu zkoušet různé kombinace a nehrát stylem: "tyto karty se mi v minulé hře osvědčily, tak je budu kupovat zase". Přináší to úspěchy?

Na co narážím...Po těch prvních pár partiích se mi zdá, že se výrazně osvědčily karty na braní dalších karet, tedy rasa Enlightened, dále Void se svými velkými bonusy k Power a celkově se soustředit na porážení monster. Zkoušel jsem jít v jedné hře cestou Mechana, tedy soustředit se na dobře bodované Mechana Constructy a využívat jejich slev (bohužel jen na další Mechana Constructy), jenže jak už to tak bývá, prostě ty Mechana Constructy skoro vůbec nechodily (možná špatně zamíchané karty, nevím, ale v tom rozhodně vidím jeden z největších záporů, protože na tom je je zamíchaná ta 100 kartová kupka v podstatě stojí celý úspěch ve hře :) ), neměl jsem ani moc power na zabíjení Monster a tak jsem tu hru totálně projel. Zatímco při hraní s Enlightened (přibíraní hodně karet) s podporou Void (hodně Power a banishování karet z discardu) jsem uspěl. I Lifebound mají dobré dobré karty, na ty zase hrála v jedné hře přítelkyně a celkem mě přejela. Takže mi z toho zatím vychází, že Mechana jsou nejslabší, protože když nechodí, tak je to v pytli :)

Proto mám celkem strach o znovuhratelnost a o motivaci zkoušet různé jiné fígle než jen ty osvědčené (např. v Dominionu je ta variabilita a motivace zkoušet stále nové strategie obrovská). Rozšíření možná přinesou záchranu před mými obavami (pokud jsou teda oprávněné), ale to by jich muselo být hodně a často, což bych teda nerad, protože 3 krabice Dominionu (4. brzy přibude) nám bohatě stačí :). Navíc by mě zajímalo jak to budou s rozšířeními řešit. 100 kartová kupa se bude stále zvětšovat a šance na kupování určitých karet zmenšovat?

8.11.2010 00:12:17

Beholder
Já osobně považuji za nejsilnější se co nejrychleji zbavit nebodovaných karet banishováním, ať už Void, nebo zabíjením Mistake of Creation, a pak mít karty, které umožňují lízat další, takže enlightened/lifebound. Párkrát se nám povedlo mít skoro všechny Mechana constructy a pak už to je hrůza, co se děje:) Dohromady to dalo 29 bodů jenom v těch Mechana a přesto to byla výhra jen o 5 bodů. Každá hra je jiná a preference karet se mění podle způsobu tvoření balíčku, ale hlavně podle toho v jaké části hra je. Když je skoro konec, nemá smysl koukat na schopnosti, ale body atd. Replayability se taky trochu bojím, protože sice poslední dobou hrajeme jenom Ascension, ale asi brzo omrzí právě tím, jak často se u nás hraje. Někde jsem se dočetl, že rozšíření by měla fungovat na bázi několika Portal decků (dobíracích balíčků), ale jak to bude...

8.11.2010 00:44:32

rbx

beholder
me Sydo uz dvakrat pomoci Mechana karet porazil. On me teda porazil pokazde, i kdyz jsem zkousel hrat na Lifeboundy, ale s Mechanou to vyhral na cele care.

8.11.2010 01:08:31

rbx, Havelock
ok, budu svůj první neúspěch za Mechana svádět na smůlu a špatně zamíchané karty :)

Ty portal decky zní zajimavě, ale bojím se pak toho rozmíchávání balíčků (pokud to teda bude zapotřebí) už tak v tom vidím celkem problém, protože je potřeba po každé hře ten balík karet opravdu řádně promíchat

8.11.2010 01:34:56

Beholder
Neříkej, že jako fanda do WH:I máš problémy s mícháním :)

8.11.2010 02:36:41

znovuhratelnost
U nás se od koupi Ascensionu skoro nic jinýho nehraje... každej sme vyzkoušeli jet už snad na všechno možný a furt nás to baví...! Jednoznačnou taktiku nikdo z nás nemá, ikdyž se dá říct, že přitelkyně (která vždycky vyhraje) má odost víc bodů a já to pak většinou na poslední chvílu honím tím že se snažím pobrat draze obodovaný karty...! Každá hra je trochu jiná... člověk si musí vždycky poradit s tím má k dispozici, tak jet na jednu taktiku se ani moc nedá!

Mechana - jeden mechana konstrukt sám o sobě je dobrej leda tak na bodíky (což není, zejména ke koncu hry, vůbec špatný), ale jak je jich víc vedle sebe tak masakr...!

8.11.2010 07:28:23 | Upraveno autorem (porovnej)

to Beholder
zatim se mi osvedcuje brat co prijde moc nesazet na komba (pokud se tedy primo ntlaci do ruky - jednou se mi takhle zadarilo mechana kombo). neni na skodu neco z voidu (a spis nez vyhazovani tak power), par veci od lifeboundu (tokeny na vylozeni nebo za runy). a u mechana bud nebrat nebo banish. hlavne at to v central row nezustava moc dlouho (e;

8.11.2010 08:13:10

to Havelock
mam par vyhranych her. kde jsem nestihl nabrat nic z voidu a ic nebanishoval

spis to vidim o citlivem reagovani na situaci na stole (e;

8.11.2010 08:14:24

Havelock
njn, moje W:I decky mají max 55 karet a jsou v obalech, které se skvěle míchají (nebudu dělat reklamu, abych nepřišel o body, když jsou tady teď ti bachaři...eh, teda moderátoři :D ). Ascension deck má 2x tolik karet a mám je zatím v obyčejných nejlevnějších obalech, takže míchání není žádná sranda :)

8.11.2010 09:04:22

ndru
já si vždycky řeknu: "zkusím jet tuhle hru na to..." (zvyk z dominionu :) ), ale když to pak nechodí, podle mých představ, tak tomu nechávám volný průběh. Pak mám z každého comba dvojnásobnou radost :)). Co je na Ascension skvělé, je to, že nikdy není až do konečného počítání jisté kdo vyhraje, není to tak průhledné jako v Dominionu.

8.11.2010 09:06:54

to Beholder
mno. vitezstvi neni uplne jsite. ale s pribyvajicim poctem odehranych her s konkretnimi hraci uz mam vetsinou predstavu jestli jsou pozadu nebo ne (e;

8.11.2010 09:13:03

Beholder
Nerad tě zklamu, ale jak říká ndru... po více hrách ti bude jasný (ne vždy, ale většinou) kdo vede a asi vyhraje... jinak, oproti Dominionu když už je to o něm řeč a přirovnává se, se mně náramně líbí, že tady sou všechny karty použitelný... v Dominionu sme z těch 25ti karet království stejně hráli dycky tak maximálně 3-4 z těch vyložených ve hře... zbytek uplně nepoužitelnej...! (rozšíření teda nemáme, možná ty sou jiný)

8.11.2010 09:19:47

M.N.
Tak tady tě zase zklamu já :), protože Dominion mám celkem nahraný a když vezmem v úvahu jen základ, tak tam je "nepoužitelná" jen karta Kancléř, jinak jsou všechny 100% použitelné a hratelné a s každou jde něco vymyslet ;)

8.11.2010 10:20:44

DD

Ad strategie
Jako strategii musis prizpusobovat tomu co chodi. Kdyz udelas bitkarskej balicek a nebudou chodit nestvury tak ses nahranej. Stejne jako kdyz budes hrat na Mechana a nebudou ti chodit, protoze u Mechana Constructu hlavne je znat se ze podporuji jen vzajemne. Nicmene vetsina Mechana Constructu dava tolik viteznych bodu kolik stoji, coz ve vetsine ostatnich pripadu je to max polovina, a to je celkem znat. Vcerejsi partie skoncila 75:73 bodum a to jsem zabil asi jen 2 monstra, protoze zbytek stihala killovat pritelkyne takze na krystaly jsem projel asi o 15. Nicmene jsem to dotahl kartama prave diky Mechana Constructum. A kdyz pak prijde kombo vsechny constructy jsou i Mechana a kdyz ziskas mechana construct dej ho rovnou do hry tak to je pak jizda :o)).

8.11.2010 10:56:13

to neni jizda
to je bud uplna nocni mura prerusovana modlenim se za Wind Tyranta nebo rajska pisen odstrelovace. zalezi na ktere strane stolu sedis (e;

8.11.2010 11:10:45

DD

Wind vs. Sea
Predpokladam ze myslis Sea Tyranta, protoze Wind Tyrand dava pouze 3r + 3h - coz ti moc v tu chvili nepomuze :o).

8.11.2010 12:43:54

Beholder
Kdo kdy hrál MtG, tak zná princip rozmíchání na hromádky. Vemeš celý deck a jako kdybys rozdával postupně po jedné kartě několika hráčům utvoříš tak třeba 5 hromádek (protože je 100 karet). Ty pak ještě můžeš a nemusíš zamíchat, balíčky spojíš do jednoho a máš jistotu, že je dobře rozmícháno. Sám mám Ascension taky v obyč průhledných obalech (ale nepoužívám Ultra Pro, protože jsou měkké a každý balíček obalů má jiné rozměry, občas jim to uskočí i o několik milimetrů, no a po několika hrách se k sobě odporně přilepují a je to takový ošklivý a skoro bych řekl zlý, zlý, pane řediteli, nepěkná věc - používám Max Protection za stejnou cenu a nemůžu si je vynachválit, sedí přesně na karty, nelepí se a krásně kloužou i po několika desítkách her) a míchá se to úplně krásně bez problémů jakkoliv.

Strategii nemá smysl řešit. Kdo hledá zaručenou metodu jak pokaždé vyhrát, tak se mu to nikdy nepovede. Smysl mají jenom poučky jak hrát, ne co hrát. Třeba, že smysl má napřed vzít levnější kartu a doufat, že přijde něco dobrého na co mám, než vzít něco dražšího a nechat si následnou kartu proplout mezi prsty apod. Přestože favorizuji banish, tak jsem vyhrál i se všemi 10 startovními kartami v balíčku. Není to pravidlo ani výherní strategie. Je to jenom hodně silné a proutek se má ohýbat dokud je pružný, v pozdějších fázích je banish téměř k ničemu. Důležité je taky uvažovat jestli silná karta, na kterou použiji všechnysvé možnosti toho kola, má vůbec smysl a jestli ještě vůbec přijde do ruky, nebo jestli to, že přijde tak max. jednou se vyplatí. Z vlastní zkušenosti musím podotknout, že v prvních hrách jsem bral karty podle jejich schopností a pak byl naštvaný, že už třeba do konce hry na ni nepřišla řada a já mohl své kolo zahrát efektivněji :)

8.11.2010 14:04:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock
tenhle princip míchání samozřejmě znám a používám ho, ale nechtělo se mi ho aplikovat na ten 100 kartový balíček :)

Každopádně díky všem za reakce...

8.11.2010 15:15:29

vcerejsi hra
Včera jsme před půlnocí dali se ženou jednu partičku . Za 20 minut bylo ale po všem a žena celkem zuřila, protože se těšila, že vykilluje nějaký potvory a nakonec prohrála 52:45 a vykillovat nestihla skoro nic. Ve svém prvním tahu sem koupil Yggdrasil Staff a Lifebound Initiate. Poté jsem ještě koupil 1 Mystic a 1 Wolfshaman. A to bylo všechno. Zbylé tahy jsem se na tom točil a každý tah přibíral nějaký 4 body - 3 za Yggdrasil Staff a 1 většinou za Cultistu. Měl jsem štěstí, že nechodily moc potvory, takže její heavy infantry neměly co rasit. Prostě to chodilo a já zvítězil se 14 kartami. Těším se na další hru!

12.1.2011 13:30:02 | Upraveno autorem (porovnej)

prve dojmy
no konecne som sak tomu dostal..happy hour:D (..dve particky, kazda vo dvoch hracoch, 'taktickejsie' oproti hre v 4., hru som uz poznal zo ZC z jednej rychlej predvadzacky v 4, diky Eele) ..prvy poriadny 'hlbkovy ponor' som ale az teraz skusil.. a veruze to bolo so vzrastajucim zaujmom, nadsenim;)
Grafika mi posobi do hrania aj pribehu moc fajne, stredova doska ma svoje caro aj ked je zbytocna, kamienky su mile:))

Samotny deck building (po pofidernej skusenosti s RE a po dalsom nezaujme o debilion a TS) som nakoniec v Asc vyhodnotil ako fakt zabavny..

Problem prvej hry bol, ze sa mala koncit podla bodov z pravidiel v momente, kedy to cele len zacinalo slapat.. Hrali sme teda do vyvcerpania uplne vsetkych moznych bodov. Zazitok na 3,5 hod. aj s 'ucenim' to bol tedaze vytecny. Objavil som prve strategicke linky, kombenia a tak. Vyhral som sice az o 15bodov,ale z tych150 je to asi celkom tesne..

V druhej hre sme sa uz nechceli v orgii obmedzovat len na tie body, tak sme po minuti vratili do banku kazdy 50 a chceli sme hrat az do skoncenia druheho pretocenia drawdecku. ...do jeho prveho otocenia sme si kazdy snazili pimpovat personal deck, zapojit do toho predchodzie skusenosti a tak.. Mne sa to podarilo celkom fajn, zo 14tich konstruktov mohol byt kazdy za mechu a dalsi daval tak za kazdy +1silu, herov som tiez dobre naverboval a tak sa s postupom hry, ku mojmu velkemu poteseniu, stavali tahy coraz vykombenejsie, dlhsie a udernejsie.
Po druhom DrawDecku, kde uz boli vacsinou len monstra z voidu, boli bodove zisky klido aj 30 vitaznych, pouzitelna sila cez 20, 15-20 kariet za tah a tak..
No a kedze som to mal naslapnute fakt husto, druha strana sa uz nechytala, takze sme to ukoncili s rozdielom skoro 100 bodov a prijemnym vcerpanim po 4 hodkach:)))
Teraz uz mam sice Asc. prekuknuty, ale urco si ju este par krat zahram, kym sa nabazim tych par nevyskusanych hernych moznosti.. Na druhej strane mi pride 'smutne', ze sa da prasit druhym znacne obmedzenie a uz vobec nie programovo:)) ..ale da sa to akceptovat, takze poho.

Musim teda pozmenit nazor na 'filozofiu' deck-buildingu, konkretne tato gamesa je moc prima a urco by som ocenil podobnu, v ktorej by sa dalo kombit este hutnejsie:D:D (take + ci - 1 az 3 je sice fajn,ale..ale..) (nejake tipy btw? okrem HoG a ChM a vyssie zmieneneho..d.)

suma sumarum, celkom sa tesim, ako to bude s pripadnymi expami;)

26.2.2011 16:59:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

DIVUKRAJ / EVERDELL - 3D doplnek - Perlorodka
DIVUKRAJ / EVERDELL - 3D doplnek - Perlorodka
Akt. cena: 65 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas