Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pomoc s pravidly

Ahoj mám zájem si koupit tuto hru ,ale pravidla se mi zdají komplikované.Není tady někdo z Ostravy,kdo má tuto hru a mohl by mi potom osobně s pravidly poradit??Díky Martin
26.8.2008 07:51:49

Pernicek - Mandy
Je to silný :o) Ano, ty kostky za stopy se do toho počítají taky.

Co se týče toho, o čem jste se bavili s Eyronem - hráli jste to dobře.
Eyronovi šlo o to, že v jednom kole lze tuto schopnost použít jen jednou, tj. ne jednou na každého detektiva, ale jednou na celý kolektiv :-) Ale jak jsem psal, podle toho, co říkáš, jste tohle hráli dobře.

11.12.2012 08:50:02

Několik dotazů
Co mi není jasný:

1/Měl bych dotaz na kartu na které je napsáno:

Ocitl jsi se v prastarém chrámu. Proveď test štěstí (-1), abys ho prohledal. Pokud uspěješ, nalezl jsi zlatou sochu v hodnotě 10 dolarů. Bohužel jestli si jí vezmeš, budeš prokletý.


když uspěji, musím si tu sochu vzít?? A nebo si ji brát nemusím a tudíž nebudu proklet.


2/ Co se stane, když se vynořím z brány v lokaci, která je uzavřena (kvůli kartě mýtů prostředí). Musím jít na ulici. A nebo můžu zavřít bránu a pak být teprve vyhozen na ulici?


3/ Když se stane někdo zástupcem šerifa. Může se stát někdo další zástupcem šerifa? Pokud ano, vezme to tomu prvnímu? A nebo jak to bude??

Děkuju moc!!!

14.12.2012 12:17:07

Lepravudoli
1) My to u karet s podobnými texty hrajeme tak, že si můžeš vybrat.

2) Pokud je na uzavřené lokaci otevřená brána, tak se do té lokace může vstoupit (nemůžeš tam tedy mít žádné setkání a tak, ale věci, které souvisejí s bránou tam dělat můžeš). Čili můžeš nejdřív zavřít bránu.

3) Pokud vím, tak nemůže. Ledaže by původní zástupce umřel. Ale asi záleží v tomhle na vás, jak to budete hrát. Zbytečně si tím vyplýtváte 10 bodů příšer nebo bran, čili je to spíš ve váš neprospěch, takže si imho můžete zavést "house rule", že to lze.

14.12.2012 12:33:46

Fajn!
Děkuju moc za vysvětlenou

14.12.2012 16:45:39

add 1)
Pokud na kartě není přímo napsáno, že "můžeš" akci provést, tak ji provést musíš.
Jestli se mýlím, budu rád, pokud mě někdo zasvěcený vyvede z omylu.

14.12.2012 22:38:33

Ubik
To souhlas, ale formulace "jestli si ji vezmeš" vypadá spíš jako jinak řečené můžeš, tj. jako možnost volby. Není tam "Vezmeš si ji, získáváš 10 dolarů a jsi prokletý".

15.12.2012 00:48:45

Předávání věcí?
Chtěl bych se zeptat, jestli si detektivové mohou mezi sebou vyměňovat předměty, stopy, ... atd.?

15.12.2012 16:46:21

Foret
Mohou si mezi sebou předávat předměty, unikátní předměty, kouzla a peníze. Stopy, spojence ani dovednosti, ani nic dalšího ne. POkud jim to tedy neumožní nějaká speciální vlastnost nebo událost.

15.12.2012 17:10:21

eh
v pravidlech jsme to nějak uceleně nenašli, takže


je lokace s bránou a nestvůrou, detektiv tam jde vybouchat nestvůru s cílem jít do brány, ale ztroskotá na nestvůře...tím pádem nemůže ani do brány a je tam do dalšího kola a ve střetnutí nedělá nic, je tak?

s tím druhá věc, až teď jsme v pravidlech našli, že když se detektivovi nepodaří utýct přit únikovým testu, tak se vrací jakoby na začátek boje a zase dělá únikový, potažmo test strachu, soubojový atd, dokud se mu nepodaří utýct, porazit a nebo skapat...jak to ale je, když jde hned do souboje a prohraje, tak pak opět musí opakovat celou proceduru a nebo se to bere, že prohrál a s touto nestvůrou končí a čeká se na další kolo...

dííííííííííky

27.2.2013 15:11:00

Pernicek
1) Ztroskotá na nestvůře myslíš co přesně? Pokud ho nestvůra porazí, tak jde do nemocnice nebo do blázince nebo je mrtvý, čili tam žádné další kolo není. Pokud se nestvůře vyhne, tak ho brána vtáhne.

2) boj právě pokračuje, dokud není jeden z nich poražený. Takže pokud se vyšetřovateli nepovede nestvůru prvním hodem zabít, dostane ťafku od nestvůry za počet životů, který nestvůra ubírá, a má další pokus ji zabít (na který už nemusí dělat test strachu). Nebo utéct.
Jinak pokud neuspěje při únikovým testu, tak hlavně taky dostane rovnou ťafku a pak začíná regulérně boj (při kterém se samozřejmě opět může pokusit utéct, pokud nemá nestvůra tu schopnost Ambush, nevím jak to přeložili do češtiny).

27.2.2013 15:17:35

!!!
jo tak pozor, tvoje druhá odpověď vlastně řeší tu první....my jsme to hráli tak, že když šel detektiv na nestvůru a neutíkal, tak provedl test strachu a když byl stále způsobilý, šel na boj a když prohrál utrpěl x zranění a tím boj skončil........až když jsme teď začli řešit situaci, kdy šel detektiv na lokaci s bránou a nestvůrou a nestvůru neporazil, tak jsme řešili, jestli můžu dál do brány a nebo tam musí počkat do dalšího kola....tím pádem, ale zjišťuju, že jsme si to celou dobu dost zjednodušovali....takže vlastně každej souboj musí nějak skončit....buď bojuju do příšeří a nebo detektivovi smrti a nebo stáhnu ocas a v průběhu uteču, neexistuje, že v souboji jednou prorahji a příšera mě nechá a já budu bojovat zas až další kolo a nebo další kolo zkusím utýct, musím to prostě pořešit v jednom kole...buď bojovat do konce a nebo teda utýct


no a na konci hry jsme se ještě dostali ke dvou otázkám...měli jsme prastarého Ithaqu a tam si musíš házet na předměty před finálním bojem, můžou se při tomto házení používat stopy? ˇže když hodím na předmět neúspěch, můžu použít stoupu a hodit znovu? A pak ještě, když útočí Ithaqua, tak v bojovým testu používám jen boj na kartičce detektiva + dovednost + společník + whatever, ale nikdy nepoužívám zbraně

joooo a ještě něco...můžu využít kříž +1 strach v testu na strach a pak použít obě ruce v soubojovém testu?

a ještě jedna maličkost...když útočí Itaqha nebo kdokoliv, tak můžu v obraně použít bič na opakování jednoho hodu kostkou?

díky, za odpovědi....snažím se to tu pročítat a i pravidla študuju, ale pak stejně dojde k tak specifické situaci, kdy si nevíme rady

btw. Ithaqua dostal na prdel celkem v pohodě =)))

27.2.2013 16:03:41

Pernicek
Přesně tak, boj se vždycky jede až do konce v tom kole, kdy začne.

Ithaqua - ee, žetony stop používáš jen když si házíš na nějakou vlastnost. Na hody toho typu jaký píšeš, kdy to je jen hod kostkou, tak se to použít nedá.
Přesně tak, pokud házíš na boj u toho Ithaquy, tak si nepřičítáš zbraně. Jen bacha na to, že každé kolo je ten test o 1 těžší než předchozí.

Kříž - ano, můžeš použít kříž při testu strachu a na souboj máš obě ruce volné.

Bič - dá se použít jen v souboji s nestvůrou. Na tyhle útoky Prastarých se využít nedá. Respektive nenapadá mě teď žádný z Prastarých, u kterého by to šlo.

27.2.2013 20:50:08

Bojové testy
Zdravím. AH jsem hrál už několikrát, pročetl jsem celé tohle fórum, ale odpověď jsem nenašel.

Hru mám v češtině a není mi jasný boj s některými příšerami. Nestvůra Mi-Go má na zadní straně napsáno: "Pokud uspěješ v BOJOVÉM TESTU proti Mi-Go, vrať ho zpět do krabice a táhni 1 vzácný předmět." Jde čistě o bojový test (Fight test) beze zbraní?

Naopak na kartičce nestvůry Černokněžník je napsáno téměř to samé ale má magickou imunitu, říkám si, na co by měl magickou imunitu, když bych měl provést čistě bojový test beze zbraní?
Jestli třeba neudělal někdo chybu v překladu a místo soubojový test tam napsal bojový test! Nevíte jak je to správně? Vy co máte anglickou verzi asi v tom budete mít jasno...

Díky moc

22.4.2013 10:55:47

RE: Bojove testy
Urcite je to test boj + zbrane (combat check v anglicke verzi). Ono celkove je preklad Arkhamu nic moc.

22.4.2013 11:15:54

Cubky
Díky moc.
Hrál jsem tu hru s kámošek 3 večery po sobě po přečtení celého tohoto fóra s tím, že už to konečně umíme a nakonec jsem vždycky zjistil, že jsme to hráli špatně a to mám pravidla celé popsané podtrhané atd. Opravdu nejsložitější stolní hra, jakou jsem kdy hrál...

22.4.2013 11:47:26

dotaz
Předevčírem se nám při hře stalo, že kámoš bojoval s nestvůrou a nenaházel, tak použil dovednost (nevím teď přesně název), která mu umožňovala zopakovat test dovednosti souboje, zas nenaházel, tak použil cigára pro opakování jakéhokoliv testu dovednosti, naházel a šli jsme dál...

ALE...vrtalo nám hlavou, jestli to opakování testů dovednosti bylo bez ztrát na vitalitě a jestli opakování testu znamená zopakování hodu všech kostek, s tím, že staré neúspěchy se nepočítají?

Díky

2.5.2013 19:37:11

Pernicek
Osobne si myslim, ze pripadna ztrata vitality se zapocitava az kdyz skonci soubojovy test, tedy az se prestanou hazet kostky. Ale ruku do ohne bych za to nedal.

2.5.2013 21:35:05

Pernicek
Stamina je ubraná až když neuspěješ v soubojovém testu. Hodíš, nic, měl by sis ubrat, ALE použils schopnost a můžeš hodit kostkami znovu, takže boj není u konce, zase nic, měl by sis ubrat, ALE vykouříš cigarety a házíš znova, zase nic, použiješ žetony stop, opět nic, zařveš, hodíš s kostkama, řekneš že už hrát tak blbou hru nikdy nebudeš a ubereš si staminu. a hele ono tě to nezabilo. tak můžeme házet ještě. takže až už nemáš možnosti (nebo je nechceš využít) tak si staminu ubíráš.

3.5.2013 11:24:46

ok ok
díky...akorát nám to přišlo dost silný..vlastně ta dovednost je celkem ultimátní pro bojovníka, když nad tím tak přemýšlím

3.5.2013 13:49:54

..
Jen maly detail ohnedne pouzivani stop kdyz mas moznost hodit kostkami znovu - rozhodne se vyplati pouzit nejdrive stopy a az pak schopnost/pedmet, ktery umoznuje ti hod zopakovat, jelikoz se do toho noveho hodu pripocitaji i kostky ziskane pres stopy. ;)

3.5.2013 13:59:43

Cubky
to sice jo...ale já stopy utrácím hrozně nerad :o ještě pak dostanu aj kartáč od mladé :-D

3.5.2013 16:03:59

Dark Pact a Vymenna predmetu
Dva rychle dotazy:
1. Muzeme si pri pocitnuti prastareho kazde kolo ve fazi pripravy vymenovat predmety? (myslim ze ne, nebot vlastne neni faze pohyb a zaroven nejsme v jedne lokaci / ulici)

2. Z rozsireni Lurker of the treshold: muzeme si v te fazi jako v bode jedna, jeste nabrat Dark Pacty? Nikde jsme nenasli, ze to nelze, ale prijde nam to, ze by to bylo moc snadne, kdyz se vlastne jiz nelosuji Reckoning card.

Uz jsem nasel odpoved v oficialnich FAQ LURKERA:
The Final Battle
Once the final battle begins, in addition to no longer collecting money or Clue tokens or Rolling for Retainers or Bank Loans, investigators can no longer gain Power tokens.

Dekuji mnohokrat a omlouvam se, pokud to tu jiz nekde bylo zodpovezeno.

12.5.2013 00:17:03 | Upraveno autorem (porovnej)

sirajch
1) Jo, můžou. V pravidlech je vyloženě napsáno, že pokud se probudí Prastarý, tak se to bere, že vyšetřovatelé jsou všichni na jednom místě.

2) Tady si nejsem jistý na 100%, nemám s tím rozšířením moc zkušeností zatím, ale taky bych řekl, že spíš ne.

12.5.2013 09:59:05

dotaz
Jsem novým majitelem hry,zatím mám za sebou jednu sólo hru a myslím že pravidla chápu,ale jedno ujasnění ...
Když se na kartě lokace stane,že se někde zjeví nestvůra,pochopil jsem,že je to jen pokud tam stojí nějaký detektiv,aby s ním hned bojovala a potom hned zmizí. Funguje to ale tak i pokud se má objevit kvůli kartě mýtu ? Nebo ty tam zůstávají,popřípadě se kvůli limitu dají do okolí Arkhamu? Předem díky za vysvětlení.

20.5.2013 19:16:08

martinrehakcz
Z karty mýtu příšery zůstávají. Ať už se vynoří z brány, nebo se vynoří díky nějaká speciální události na kartě mýtu.

20.5.2013 22:50:59

Vybíráme z Bazaru

Root: Rozšíření Říčního lidu
Root: Rozšíření Říčního lidu
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 18 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas